Θα έπαιρνες το αυτοκίνητο που σου αρέσει ακόμα κι αν είχε μόλις 2 χρόνια εγγύηση ή θα έκανες μια υποχώρηση και θα αγόραζες ένα όχημα που θα σου προσέφερε 8 χρόνια;
Με ποια κριτήρια θα αγόραζες ένα αυτοκίνητο; Ιπποδύναμη, κύρος, εξοπλισμός, κατανάλωση; Δεν αναφέρουμε τυχαία αυτά τα τέσσερα μιας και για τους περισσότερους καταναλωτές είναι τα πιο βασικά κριτήρια στην επιλογή ενός νέου οχήματος. Όπως βλέπεις η εγγύηση δεν αναφέρεται καν, αφού η πλειοψηφία δεν την λαμβάνει στα σοβαρά υπόψη. Όμως μήπως κάνουν λάθος;
Τι κερδίζουν οι εταιρίες με την εγγύηση;
Η χρονική διάρκεια της εγγύησης δείχνει δυο πράγματα. Αρχικά πόσο εμπιστοσύνη έχουν στα μοντέλα τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες, και για αυτό συνήθως βλέπουμε εταιρίες που διαθέτουν, κατά τη λαϊκή άποψη, «οχήματα σκυλιά» να δίνουν και περισσότερα χρόνια. Επίσης όμως «δεσμεύουν» και τον καταναλωτή να επισκέπτεται τα δικά τους συνεργεία. Μπορεί μεν η εγγύηση να μην χάνεται ακόμα κι αν το service γίνει εκτός εξουσιοδοτημένων (βάση ευρωπαϊκού νόμου), αλλά πόσοι είναι οι ιδιοκτήτες που το γνωρίζουν ή θα διακινδυνέψουν να χάσουν μια μακροχρόνια εγγύηση λόγω κάποιων υποπεριπτώσεων που μπορεί να αναγράφονται στα ψηλά γράμματα του συμβολαίου;
Τα 2 χρόνια είναι υποχρεωτικά από την Ε.Ε.
Πάντως όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σαν ελάχιστη εγγύηση τα 2 χρόνια που είναι και υποχρεωτική από την Ε.Ε., με πολλές από αυτές να διαθέτουν πακέτα επέκτασης, με το αζημίωτο φυσικά. Αλλά τι μπορεί να πάει στραβά σε 2 χρόνια; Αν το μοντέλο δεν είναι εντελώς καινούργιο, όπου οι «παιδικές ασθένειες» καραδοκούν, σίγουρα δύσκολα θα χαλάσει το μοτέρ ή κάποιο ηλεκτρονικό σύστημα. Ειδικά μάλιστα και από τη στιγμή που το πρώτο καιρό, όλοι συμπεριφέρονται στο αυτοκίνητο καλύτερα και από τη σύζυγο τους τη πρώτη νύχτα του γάμου. Το θέμα είναι τι γίνεται στα 4, στα 5 ή στα 8 χρόνια.
Νέες τεχνολογίες ίσον ευκολία, αλλά και νέοι πονοκέφαλοι
Πιο παλιά, όπου τα αυτοκίνητο ήταν πιο απλά και χωρίς περίπλοκα και κοστοβόρα τεχνολογικά «μαραφέτια», ίσως η μεγάλη εγγύηση να μην είχε σημασία, αλλά τώρα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Σκέψου να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο με full ηλεκτρικά συστήματα και ξαφνικά να μην παίρνει μπροστά ή να καεί η τεράστια οθόνη που αναπαύεται στο κέντρο του ταμπλό; Στη καλύτερη περίπτωση με μια επανεκκίνηση να διορθωθούν όλα, αλλά στη χειρότερη «Κλάφτα Χαράλαμπε». Κάπου εδώ έχει σημασία η εγγύηση, αφού θα σε προστατέψει ώστε να μην βγεις από τον προϋπολογισμό σου, μιας και με την εκτόξευση της τεχνολογίας που φέρνουν τα νέα αυτοκίνητα, έχει εκτοξευτεί και το κόστος επιδιόρθωσης σε περίπτωση βλάβης.
Το αυτοκίνητο που γουστάρει κι ας έχει μικρή εγγύηση ή ένα με μεγαλύτερη κι ας μην το αγαπημένο σου;
Σίγουρα κανείς δεν μπορεί να πει σε κάποιον μην αγοράσει ένα αυτοκίνητο που «γουστάρει», επειδή έχει μικρή εγγύηση, αλλά αυτό που προτείνουμε εμείς είναι οπωσδήποτε να πάρει και ένα πακέτο επέκτασης. Από τη στιγμή μάλιστα που ο Έλληνας κρατά κατά μέσο όρο 15 χρόνια ένα όχημα, τα 2 χρόνια είναι πραγματικά σαν σταγόνα στο ωκεανό. Τώρα αν σου αρέσει κάποιο μοντέλο που έχει και μεγάλη εγγύηση, είσαι ακόμα πιο τυχερός, αφού δεν θα πληρώσεις επιπλέον για κάτι που μπορεί να μην το χρειαστείς και ποτέ.
Εσένα θα σε απέτρεπε να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο αν είχε μικρή εγγύηση;
Αν την έχουν μικρή... ίσως να μην σου βγει σε καλό!
Η εγγύηση συνήθως φανερώνει την εμπιστοσύνη των εταιρειών που έχουν στα μοντέλα τους!
Όλα έχουν υποχρεωτικά 2 χρόνια, αλλά μερικά φτάνουν και τα 8.
Σημαντική με τόσα τεχνολογικά συστήματα που έχουν τα αυτοκίνητα!
Εσύ την κοιτάς όταν ψάχνεις να αγοράσεις νέο αυτοκίνητο ή σου περνάει αδιάφορη;