autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Θα εφαρμοστεί στην πράξη το νέο όριο ταχύτητας 30 χλμ/ωρα στην πόλη;

Θα εφαρμοστεί στην πράξη το νέο όριο ταχύτητας 30 χλμ/ωρα στην πόλη;

15/1/2025

Επιτακτική η ανάγκη εφαρμογής, έχουν αλλάξει οι συνθήκες με πατίνια, χάζεμα στο κινητό
40% των θανάτων αναμένεται ότι θα αποφευχθούν με την εφαρμογή του μέτρου
Θα συμβάλει επίσης στη μείωση των καυσαερίων και άρα στην βελτίωση της υγείας
Όμως θα επιδεινώσει την κίνηση και δεν θα είναι εύκολο στην εφαρμογή του απο όλους

Επιτακτική η ανάγκη εφαρμογής, έχουν αλλάξει οι συνθήκες με πατίνια, χάζεμα στο κινητό

Οι κυκλοφοριακές συνθήκες στη χώρα μας αλλά και διεθνώς, έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Καινούργια στοιχεία έχουν έρθει για να προστεθούν στις καθημερινές προκλήσεις που συνεπάγεται η ταυτόχρονη κίνηση πολλών οχημάτων αλλά και πεζών στους δρόμους. Νέα είδη οχημάτων όπως τα ηλεκτρικά πατίνια αλλά και νέες-κακές-συνήθειες πεζών και οδηγών έχουν καταφέρει να αλλάξουν την κατάσταση στους δρόμους. Ως εκ τούτου πρέπει να αλλάξει και ο τρόπος με τον οποίο οδηγούμε, τα σημεία που πρέπει να προσέχουμε και προφανώς ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας, που πλέον πρέπει να προβλέψει όλες αυτές τις νέες παραμέτρους. Το χάζεμα στο κινητό από πλευράς πεζών αλλά και οδηγών θεωρείται η μεγαλύτερη πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και μάλιστα σε διεθνές επίπεδο. Το όριο ταχύτητας μέσα στην πόλη πρόκειται σύντομα στη χώρα μας να μειωθεί στα 30 χιλιόμετρα την ώρα και η λύση αυτή φαντάζει απολύτως απαραίτητη προκειμένου να μπορέσουν να αντιμετωπιστούν οι νέες κυκλοφοριακές συνθήκες.

40% των θανάτων αναμένεται ότι θα αποφευχθούν με την εφαρμογή του μέτρου

Η κινητική ενέργεια ενός οχήματος εξαρτάται από την ταχύτητα και το βάρος του. ¶ρα είναι εύκολο να γίνει αντιληπτό ότι, το αντίκτυπο μιας σύγκρουσης μεταξύ ενός οχήματος και ενός πεζού ή ενός ποδηλάτη για παράδειγμα, εξαρτάται απόλυτα από την ταχύτητα που κινείται το όχημα. Υπολογίζεται ότι το 40% των θανάτων που συντελούνται από τέτοιου είδους τροχαία ατυχήματα διεθνώς, θα μπορούσε να αποφευχθεί από τη μείωση και μόνο της ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές.
 

Θα συμβάλει επίσης στη μείωση των καυσαερίων και άρα στην βελτίωση της υγείας

Η αλήθεια είναι ότι συγκεκριμένη λύση ακούγεται ιδιαίτερα ριζοσπαστική αλλά ταυτόχρονα και ιδιαίτερα δύσκολη στην πράξη. Είναι όμως από την άλλη πλευρά τόσο θετικό το αντίκτυπο που πρόκειται να προσφέρει και τόσο αναμφισβήτητο, που δύσκολα θα μπορούσε κανείς να την απορρίψει, όσο μεγάλη πρόκληση και αν αποτελεί η εφαρμογή της. Πέρα από το ευεργετικό αντίκτυπο που θα είχε η σχετική ρύθμιση του ΚΟΚ στη μείωση των θανάτων και των τραυματισμών στις πόλεις,  η μείωση του ορίου ταχύτητας αναμένεται επίσης να έχει ιδιαίτερη συμβολή και στην αντίστοιχη μείωση κατανάλωσης καυσίμου των οχημάτων, και άρα στην εκπομπή καυσαερίων. Δεν αμφισβητεί κανείς ότι όλα τα παραπάνω, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση για τη βελτίωση της υγείας, αλλά και του βιοτικού επιπέδου μέσα στις πυκνοκατοικημένες πόλεις.

Όμως θα επιδεινώσει την κίνηση και δεν θα είναι εύκολο στην εφαρμογή του απο όλους

Παρόλα αυτά, συνήθως οι τόσο ριζοσπαστικές λύσεις έχουν στον αντίποδα και αρνητικά αποτελέσματα. Είναι βέβαιο ότι η εφαρμογή του μέτρου θα προκαλέσει την απογοήτευσή στους πιο θερμόαιμους οδηγούς αλλά και μία γενικότερη ανυπομονησία, καθώς η αλήθεια είναι ότι-τουλάχιστον στην αρχή-δεν θα είναι εύκολο να οδηγεί κανείς τόσο συντηρητικά. Επιπλέον είναι σίγουρο ότι η ήδη επιβαρυμένη κίνηση στους δρόμους θα επιδεινωθεί κι άλλο, όπως επίσης θα επιδεινωθεί και είναι νευρικότητα μεταξύ των οδηγών, με ότι αρνητικό συνεπάγεται αυτό. 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις