autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Θα είναι έτοιμη η Ελλάδα για ηλεκτρικά το 2030;

Θα είναι έτοιμη η Ελλάδα για ηλεκτρικά το 2030;

Διαβάστηκε από 9540 αναγνώστες - 4/8/2022

Οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για απαγόρευση πώλησης κανονικών αυτοκινήτων από το 2030 και μετά, έχει ήδη γίνει η πιο viral συζήτηση στον χώρο του αυτοκινήτου. Θα είναι έτοιμη όμως η χώρα μας, γι αυτή την αλλαγή;

Tο διοξείδιο του άνθρακα (CO2) έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην ατμόσφαιρα, κι έχει βάλει σε κίνδυνο την επιβίωση του πλανήτη. Οι κυβερνήσεις των κρατών αλλά και οι βιομηχανίες αυτοκινήτου, έχουν κάνει πλήρη αναστροφή και ήδη προωθούν μαζικά την ηλεκτροκίνηση, σε βαθμό να ανακοινώνουν ακόμα και απαγορεύσεις. Πρόσφατα λοιπόν ανακοινώθηκε και από την Ελληνική κυβέρνηση, πως θα απαγορευτεί η πώληση ηλεκτρικών αλλά και plug-in hybrid αυτοκινήτων, από το 2030 και μετά. Μπορεί να «αντέξει» η Ελληνική αγορά αυτή την αλλαγή;

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

 

Η Ελλάδα έχει ένα από τα χειρότερα δίκτυα φόρτισης στην Ευρώπη

Έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Ελλάδα διαθέτει μόλις 1 φορτιστή ανά 500 χιλιόμετρα, ενώ στην Ολλανδία για παράδειγμα, βρίσκουμε 1 φορτιστή κάθε 2,5 χιλιόμετρα. Ο Έλληνας οδηγός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πρέπει να διανύσει περίπου 200 χιλιόμετρα για να βρει δημόσιο φορτιστή, γεγονός που προβληματίζει πολύ. Το τελευταίο διάστημα έχουν ανακοινωθεί και από ιδιωτικούς φορείς αλλά και από κρατικούς, πως το δίκτυο θα αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, αλλά προς το παρόν είμαστε στις 5 χειρότερες θέσεις όλης της Ευρώπης.
 

Τα ελληνικά νοικοκυριά δεν αντέχουν την αγορά των πανάκριβων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το μεγαλύτερο κομμάτι της Ελληνικής κοινωνίας αντιμετωπίζει μεγάλο οικονομικό πρόβλημα, και πως θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, μετά την οικονομική κρίση διαρκείας την οποία περνάμε σαν λαός τα τελευταία χρόνια. Αν σε αυτό υπολογίσουμε πως ο βασικός μισθός στην χώρα μας είναι σχεδόν 650 ευρώ, και το μεγαλύτερο τμήμα των εργαζομένων αμείβεται με παρεμφερή χρήματα, καταλαβαίνει εύκολα κανείς, πως η αγορά ενός πανάκριβου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δεν είναι εφικτή για το μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας μας.
 

Η επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού στην Ελλάδα είναι μικρότερη από πολλές χώρες της Ευρώπης

Εδώ θα μπορούσε κάποιος να αναφερθεί στην επιδότηση που υπάρχει για την αγορά καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η επιδότηση είναι ένα μέτρο που αποφασίστηκε από όλες τις χώρες της Ε.Ε. ώστε να προωθηθεί ακόμα πιο έντονα η αλλαγή στην ηλεκτροκίνηση. Ακόμα και αυτό όμως, δεν είναι αρκετό. Στην Ελλάδα, το όφελος της επιδότησης για ηλεκτρικό αυτοκίνητο φτάνει με το ζόρι στις 6.000 ευρώ, ενώ στη Γερμανία η επιδότηση αγγίζει τα 9.000 ευρώ. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε πως χώρες όπως η Ρουμανία, επιδοτούν μέχρι και με 10.000 ευρώ την αγορά ηλεκτρικού, ενώ μπορούν να κερδίσουν και extra έκπτωση 1.250 ευρώ με την απόσυρση παλιού αυτοκινήτου.

 

Δεν επαρκούν ακόμα οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην Ελλάδα

Βασικό χαρακτηριστικό για να υπάρξει «πράσινη» ηλεκτροκίνηση σε κάθε χώρα, είναι η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να πραγματοποιείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Στην χώρα μας αλλά και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, δεν υπάρχει ακόμα αυτή η υποδομή, και θα χρειαστούν αρκετά χρόνια αλλά και τεράστιες επενδύσεις για να το καταφέρουμε. 


 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε