Τι είναι αυτές οι χωμάτινες ανηφόρες στην άκρη του δρόμου;
Τι είναι αυτές οι χωμάτινες ανηφόρες στην άκρη του δρόμου;
Βρίσκονται σε αυτοκινητόδρομους του εξωτερικού, όχι στην Ελλάδα
Θα τις βρεις σε ορεινές περιοχές & κατηφόρες διαρκείας με μεγάλη κλίση
Τοποθετούνται πριν από απότομες στροφές ή διασταυρώσεις
Φρενάρουν τα φορτηγά με χαλίκια, άμμο, δίχτυα ή ανηφορική κλίση
Βρίσκονται σε αυτοκινητόδρομους του εξωτερικού, όχι στην Ελλάδα
Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, τα οδικά έργα και γενικότερα οι υποδομές έχουν κάνει άλματα εξέλιξης με σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους και σχετικά έργα. Σε κάποια θέματα όμως παραμένουμε «πίσω» σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές και όχι μόνο χώρες. Για παράδειγμα σε περίπτωση που ένα φορτηγό, λεωφορείο ή νταλίκα πάθει βλάβη στα φρένα, δεν έχει προβλεφθεί κάποια δικλείδα ασφαλείας. Αντιθέτως στο εξωτερικό υπάρχουν οι λεγόμενες Ράμπες Διαφυγής και Ανάσχεσης Φορτηγών.
Θα τις βρεις σε ορεινές περιοχές & κατηφόρες διαρκείας με μεγάλη κλίση
Χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Κίνα κ.α. έχουν μαζική κυκλοφορία βαρέων οχημάτων. Για αυτό το λόγο έχουν μεριμνήσει για τη δημιουργία σχετικών ραμπών που θα βοηθήσουν σε μια έκτακτη ανάγκη ώστε να φρενάρουν με ασφάλεια ένα όχημα δεκάδων τόνων, που σταμάτησαν να λειτουργούν τα φρένα του. Η υπερθέρμανση των φρένων οδηγεί σε μείωση της απόδοσής τους, κάτι που έχει περισσότερες πιθανότητες να συμβεί σε δρόμους, με μεγάλες και διαρκείς κατηφόρες.
Τοποθετούνται πριν από απότομες στροφές ή διασταυρώσεις
Εντοπίζονται λοιπόν σε κατηφόρες διαρκείας, πριν από απότομες στροφές που θα οδηγούσαν ένα βαρύ φορτηγό σε ντεραπάρισμα ή έξοδο από το δρόμο, ή πριν από κόμβους (φανάρια, διασταυρώσεις κλπ.) που υποχρεώνουν τα οχήματα να σταματήσουν και ένα ανεξέλεγκτο φορτηγό θα προκαλούσε δυστύχημα μεγάλης κλίμακας.
Φρενάρουν τα φορτηγά με χαλίκια, άμμο, δίχτυα ή ανηφορική κλίση
Υπάρχουν διάφοροι τύποι τέτοιων ραμπών διαφυγής και η επιλογή εξαρτάται από τον διαθέσιμο χώρο και το ανάγλυφο του εδάφους της περιοχής. Ο πιο διαδεδομένος είναι η ράμπα με χαλίκια, που ουσιαστικά λειτουργεί όπως τα χαλίκια στις πίστες της Formula 1 και δεν απαιτεί ούτε πολύ χώρο ούτε ιδιαίτερη συντήρηση.
Δεύτερος πιο συνηθισμένος τρόπος είναι η ανηφορική ράμπα. Πρόκειται για έναν διάδρομο τοποθετημένο πριν από στροφή, με μεγάλο μήκος και ανηφορική κλίση για να σταματήσει το βαρύ όχημα. Η συγκεκριμένη λύση έχει το μειονέκτημα ότι ένα όχημα χωρίς καθόλου φρένα, όταν τελικά σταματήσει θα αρχίσει να τσουλάει προς τα πίσω, επιστρέφοντας ίσως εντός του δρόμου.
Αλλες λύσεις είναι οι διάδρομοι με λεπτή άμμο, που απαιτούν συχνή συντήρηση (καθώς βροχή και αέρας μπορούν να παρασύρουν την άμμο με τον καιρό), αλλά και ατσάλινα μηχανικά δίχτυα, που παρότι έχουν πολύ υψηλό κόστος, έχουν το πλεονέκτημα ότι χρειάζονται λίγα μέτρα διαδρόμου.