Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Το μαύρο κουτί έρχεται στα νέα οχήματα εντός Ευρώπης τον Ιούλιο

Το μαύρο κουτί έρχεται στα νέα οχήματα εντός Ευρώπης τον Ιούλιο

5/7/2024

Οι κατασκευαστές απαιτείται να το συμπεριλάβουν ώστε να εγκριθούν τα προς πώληση οχήματα
Θα καταγράφονται ταχύτητα, πέδηση, θέση και κλίση του οχήματος
Θα καταγράφει παραμέτρους από 5 δλ. πριν έως και 0,3 δλ. μετά την σύγκρουση
Πρόσβαση θα έχουν μόνο αστυνομία και λοιπές αρμόδιες αρχές

Οι κατασκευαστές απαιτείται να το συμπεριλάβουν ώστε να εγκριθούν τα προς πώληση οχήματα

Το ακούγαμε και το διαβάζαμε τόσα χρόνια και τελικά φαίνεται πως θα είναι γεγονός. Ο λόγος για το μαύρο κουτί, το οποίο μετά από τα αεροπλάνα, έρχεται και για τα οχήματα. Από όσα έχουν γίνει γνωστά, σε πρώτη φάση, θα τοποθετηθούν σε φορτηγά άνω των 3,5 τόνων αλλά και σε λεωφορεία. Η Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφέρει ότι σκοπός του ανώτερου κανονισμού είναι η θέσπιση ενιαίων διατάξεων σχετικά με την έγκριση μηχανοκίνητων οχημάτων στις κατηγορίες Μ2, Μ3, Ν2 καθώς και Ν3 και θα αφορούν τα συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντων.

Θα καταγράφονται ταχύτητα, πέδηση, θέση και κλίση του οχήματος

Στην ουσία το μαύρο κουτί είναι ένας καταγραφέας δεδομένων συμβάντων και ονομάζεται EDR - Event Data Recorder. Σε παλαιότερή της δημοσίευση, η Κομισιόν είχε αναφέρει πως το EDR θα καταγράφει (και θα αποθηκεύει) την ταχύτητα, την πέδηση, την θέση αλλά και την κλίση του οχήματος στο δρόμο. Επιπρόσθετα, θα καταγράφεται ο τρόπος με τον οποίο αντιδρούν τα συστήματα ασφαλείας κατά το ατύχημα , καθώς και θα γίνεται ανάλυση περί της ενεργοποίησης του συστήματος eCall. Πρόκειται για σύστημα το οποίο αυτόματα καλεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση που γίνει κάποιο σοβαρό ατύχημα δίνοντας παράλληλα ακριβείς πληροφορίες στις υπηρεσίες αυτές για τον χρόνο του ατυχήματος, τον σημείο που έγινε, την κατεύθυνση, ενώ ακόμα μπορεί να διαπιστώσει αν ο οδηγός είναι αναίσθητος ή ανίκανος να ενημερώσει.  

Θα καταγράφει παραμέτρους από 5 δλ. πριν έως και 0,3 δλ. μετά την σύγκρουση

Όπως αναφέραμε νωρίτερα, το νέο σύστημα καταγραφής δεδομένων θα προσφέρει πλειάδα δεδομένων η οποία θα παρουσιάζεται μέσα από τις καταγραφές.  Η σειρά με την οποία θα καταγράφονται τα δεδομένα με συγκεκριμένη χρονική σειρά και κατά την πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά από το ίδιο το συμβάν. Πιο συγκεκριμένα, αναμένεται η καταγραφή των παραμέτρων του ατυχήματος από 5 δλ. πριν την σύγκρουση έως και 0,3 δλ. μετά από αυτήν, έτσι ώστε να υπάρχει η καλύτερη δυνατή εκτίμηση των συνθηκών του ατυχήματος.

Πρόσβαση θα έχουν μόνο αστυνομία και λοιπές αρμόδιες αρχές

Μιας και η αρχή έγινε από την παρουσία τους στα αεροπλάνα (υφίστανται από τη δεκαετία του 1960), οι πληροφορίες κάθε πτήσης ανακτώνται σε περίπτωση ατυχήματος για την απαραίτητη διερεύνηση από τις αρχές και τις αεροπορικές εταιρείες. Σε αντίστοιχο κλίμα θα κινούνται και στων οχημάτων, καθώς τα δεδομένα τα οποία θα καταγράφονται θα έχουν χαρακτήρα εμπιστευτικό και ανώνυμο, ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο από τις αρμόδιες αρχές για τον καθορισμό της υπαιτιότητας σε ένα ατύχημα. Ακόμη, στόχος της καταγραφής δεδομένων συγκρούσεων είναι και η κατανόηση των συνθηκών γύρω από ένα ατύχημα και η βελτίωση των μελλοντικών μοντέλων ως προς την ασφάλεια που παρέχουν.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε