autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ο Anton Konrad, υπερήφανος δίπλα στο VW Golf GTI MK1

Ο Anton Konrad, υπερήφανος δίπλα στο VW Golf GTI MK1

Η γρήγορη έκδοση του Golf MK1 δημιουργήθηκε κρυφά από 8 υπαλλήλους της VW

18/10/2024

Η «Συμμορία των οχτώ», όπως θα μπορούσαμε να τους χαρακτηρίσουμε, απαρτιζόταν επιπλέον από τον Gunter Kühl, από το Γραφείο Τύπου, τον Herbert Schuster, ειδικό σε αναρτήσεις, τον Hermann Hablitzel, ο οποίος εφοδίαζε στα κρυφά την ομάδα με απαραίτητα εξαρτήματα από τη γκάμα της εταιρείας, τον Jürgen Adler, που ήταν ειδικός στο αμάξωμα, έκανε αναλύσεις και συνέβαλλε στις ενισχύσεις του πλαισίου, τον Horst-Dieter Schwittlinsky από το τμήμα marketing, που εμπνεύστηκε την ονομασία GTI, καθώς και τον Franz Hauk, ο οποίος εξέλιξε τον κινητήρα EA827.

Η ομάδα έκανε συσκέψεις κρυφά, σαν συνωμότες. Ο Anton Konrad δήλωσε σε συνέντευξή του πως μία από αυτές τις συναντήσεις είχε γίνει σπίτι του, την ώρα που έπιναν καφέ και η σύζυγος του τους είχε ψήσει ένα κέικ. Σε εκείνο το meeting, πίνοντας καφέ και τρώγοντας κέικ, αποφασίστηκε πως το γρήγορο Golf θα έπρεπε να βασιστεί στην έκδοση με το τρίθυρο αμάξωμα, με τα επιμέρους μηχανικά εξαρτήματα να είναι ενισχυμένα, για να αντέχουν την μεγαλύτερη ισχύ. Προκειμένου η άνεση να είναι αντάξια των υπόλοιπων Golf, η χαμηλωμένη και σκληρή ανάρτηση θα έπρεπε να ψηλώσει. Επιλέχθηκαν ελατήρια που μείωναν μόνο 2 εκατοστά την απόσταση από το έδαφος, σε σχέση με τα απλά.

Η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς, λένε, και η ομάδα των 8 αποστατών τελικά παρουσίασε το project στις αρχές του 1975 και κατάφερε να πείσει τους ιθύνοντες πως ένα γρήγορο Golf θα είχε μέλλον στην αγορά. Εξάλλου, η προσπάθεια τους ήταν πια κοινό μυστικό στην εταιρεία. Το ημερολόγιο έγραφε 28 Μαϊου 1975, όταν δόθηκε η τελική έγκριση για το μοντέλο. Η ομάδα έγινε πλέον επίσημη και απέκτησε ένατο μέλος, την σχεδιάστρια Gunhild Liljequist, η οποία δημιούργησε τις καρό επενδύσεις στα Recaro καθίσματα και τον μοχλό ταχυτήτων που παραπέμπει σε μπαλάκι του Golf, αμφότερα στοιχεία που έχουν γίνει θρυλικά και αποτελούν μέχρι και σήμερα αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητας του Golf GTI, ανεξαρτήτου γενιάς.




VW Golf GTI Mk1: 1600αρης κινητήρας με 100 άλογα, αμάξωμα 810 κιλών

Το VW Golf GTI παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Φρανκφούρτης το 1975 και κυκλοφόρησε στην αγορά το 1976. Εξωτερικά, ο υπεύθυνος σχεδιασμού Herbert Schäfer χάρισε στο αυτοκίνητο λεπτομέρειες που το διαφοροποιούσαν από τα απλά μοντέλα. Εμπρός βρίσκαμε ένα μεγάλο spoiler, ο σχεδιασμός του οποίου έχει γίνει πλέον εμβληματικός, καθώς και γρίλια με κόκκινο «σιρίτι» περιμετρικά, κάτι που έχει γίνει σήμα κατατεθέν των Golf GTI.

Ο χρωματικός συνδυασμός μαύρου-κόκκινου θεωρούταν ιδιαίτερα sport εκείνη την περίοδο. Στο πλάι, τα πλαστικά πρόσθετα στα φτερά αγκάλιαζαν τους τροχούς 13 ιντσών, ενώ πίσω, γύρω από το παρμπρίζ υπήρχε ένα μαύρο ματ πλαίσιο.

Κάτω από το καπό βρισκόταν ένας κινητήρας 1,6 λίτρων, ο οποίος είχε μηχανικό ψεκασμό Bosch K-Jetronic και απέδιδε 110 ίππους, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν 4 σχέσεων με κοντό βήμα. Το αυτοκίνητο δεν ήταν εξελιγμένο μόνο για να κινείται γρήγορα στην ευθεία, κάθε άλλο μάλιστα. Ο Herbert Schuster τοποθέτησε αντιστρεπτικές εμπρός-πίσω, καθώς και πιο σφικτή ανάρτηση, που αποτελούσε τη χρυσή τομή μεταξύ κρατήματος και άνεσης. Το Golf GTI ήταν 15 χιλιοστά χαμηλότερο από τα «ταπεινά» αδελφάκια του, ενώ προκειμένου να φρενάρει επαρκώς, οι συμπαγείς δίσκοι εμπρός έδωσαν τη θέση τους σε αεριζόμενους.

Σελ.
1
VW Golf GTI 1976: Το ίνδαλμα που παραλίγο να μην υπάρξει!
Σελ.
2
Η γρήγορη έκδοση του Golf MK1 δημιουργήθηκε κρυφά από 8 υπαλλήλους της VW
Σελ.
3
Εκείνη την εποχή ήταν το γρηγορότερο VW στον κόσμο