Αμφότερα τα δυο εντυπωσιακά crossover διαθέτουν ποιοτικό εσωτερικό διάκοσμο, με του Nissan Qashqai να είναι ένα... κλικ πιο ποιοτικός από του αντίπαλου Mitsubishi ASX.
Στο Qashqai έχει γίνει εκτεταμένη χρήση αφρώδους υλικού σε ολόκληρο το ταμπλό, στην κονσόλα και στο μεγαλύτερο μέρος των θυρών. Επιπλέον, ο διάκοσμος με τη διχρωμία είναι ευχάριστος, η θέση οδήγησης και η εργονομία ικανοποιούν αρκετά, όπως και η πλευρική στήριξη των καθισμάτων.
Το εσωτερικό του ASX, θυμίζει ολίγον από -το επίσης δημοφιλές μοντέλο του πρόσφατου παρελθόντος- Outlander. Γενικότερα, το εσωτερικό είναι σύγχρονο με τα χρώματα που έχουν επιλεγεί να είναι σκούρα.
Διαθέτει στιβαρή συναρμογή και καλό φινίρισμα, ενώ η χρήση λεπτού σε πάχος μαλακού πλαστικού -στο εμπρόσθιο κυρίως τμήμα του ταμπλό και στο πάνω μέρος των θυρών- το αναβαθμίζει, αλλά σε υφή μειονεκτεί έναντι του Qashqai.
Όμως, το ASX διαθέτει καλύτερη εργονομία, με τον οδηγό να βρίσκει πανεύκολα τη θέση οδήγησης που τον βολεύει, ενώ πολύ καλή είναι κι η προς τα εμπρός ορατότητα.
Οδική Συμπεριφορά: Εκτός δρόμου - Όχι και τόσο off road!
Αμφότερα μοντέλα που δοκιμάζουμε, έχουν την κίνηση στους δυο τροχούς, αλλά όσοι το επιθυμούν μπορούν (καταβάλλοντας το αντίστοιχο αντίτιμο) να τα προμηθευτούν με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.
Απορία όμως όλων είναι, αν το αυξημένο ύψος που διαθέτουν (αν και 2κινητα), μπορεί να τα πάει ένα βήμα πιο πέρα σε... off road καταστάσεις. Tα εν λόγω μοντέλα δεν θα πουν όχι, αν επιλέξετε να κινηθείτε σε μια... βατή εκτός δρόμου διαδρομή, η οποία θα αποτελείται από άσφαλτο και χωματόδρομο, με στεγνά και λασπωμένα σημεία με κροκάλες.
Το Mitsubishi ASX, διαθέτει μια ανάρτηση αποτελούμενη από γόνατα μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με το ίδιο ακριβώς set up να συνοδεύει και το Qashqai, ενώ και τα δυο έχουν μια extra ενίσχυση κάτω από τον κινητήρα, ώστε να προστατευθεί το ευπαθές κάρτερ, ή ελληνιστί ελαιολεκάνη! Το ASX, όταν γίνουν off road τα πράγματα, παίρνει ελαφρώς το προβάδισμα (μήπως το ότι συγγενεύει με το Outlander βοηθάει τα πράγματα;). Σε χωματόδρομο, το ASX δείχνει πως δεν του καίγεται καρφί, με το πλαίσιο να είναι στιβαρό και να μην εμφανίζει ίχνη ταλαιπωρίας ακόμα και αν τύχει να περάσετε από έντονα νεροφαγώματα, ενώ γενικότερα, οι ανωμαλίες φιλτράρονται πολύ καλά, ενώ κι η απόσταση των 195 χλστ. από το έδαφος βοηθάει στο να ξεπεραστούν αρκετά εμπόδια.
Το Nissan Qashqai, διαθέτει συγκριτικά με το ASX αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 5 χλστ., με τη συνολική απόσταση από το έδαφος να αγγίζει τα 200 χλστ. Όταν ξεκινήσεις να οδηγάς το Qashqai, σου δίνεται αμέσως η αίσθηση ότι οδηγείς ένα κλασικό hatchback μοντέλο. Η ανάρτηση του Qashqai, διαθέτει ένα ελαφρώς πιο σφιχτό σετάρισμα. Χαρακτηριστικό που μπορεί στην άσφαλτο να εκτιμάται δεόντως, αλλά δεν θα πείτε το ίδιο, όταν ξεκινήσει το χώμα, μιας και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών είναι ελαφρώς πιο μέτριο, με αποτέλεσμα να μειώνεται ελάχιστα η άνεση.
Αμφότερα, πολύ καλά στην άσφαλτο
Κοινά χαρακτηριστικά και των δυο μικρομεσαίων crossover αυτοκινήτων, αποτελούν η πανοραμική θέση οδήγησης και ο ασφαλής ταξιδιάρικος χαρακτήρας τους.
Το ASX διαθέτει το μικρότερο μήκος και πλάτος, χαρακτηριστικά που του προσφέρουν έξτρα πόντους στην ευελιξία εντός πόλης, καθώς είναι εύχρηστο και φιλικό στους χειρισμούς. Η ανάρτησή του, καταφέρνει να προσφέρει άνεση και κράτημα, ενώ σε χαμηλά επίπεδα ανέρχεται κι ο θόρυβος κύλισης.
Κινούμενο στις ευθείες παρουσιάζεται σταθερό ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές, με την υποστροφή να έρχεται προοδευτικά, πλην όμως να ελέγχεται μέσω του άμεσου τιμονιού. Το τελευταίο ωστόσο, διαθέτει τεχνητή αίσθηση. Όμως και τα φρένα θα τα θέλαμε λίγο πιο δυνατά, τα οποία κρίνονται μέτρια σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Στο Qashqai, η επίσης ανεξάρτητη ανάρτησή του, έχει ελαφρώς πιο σφιχτή ρύθμιση, αλλά απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των δρόμων, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι μικρές. Η οδική συμπεριφορά του Qashqai είναι ελαφρώς υποστροφική, πλην όμως ελέγχεται άμεσα, από το άμεσο τιμόνι.
Τα φρένα του επίσης είναι αποτελεσματικά και δεν εμφανίζουν σημάδια κόπωσης εύκολα. Στον ανοιχτό δρόμο, η αίσθηση του αυτοκινήτου είναι ενδιαφέρουσα, αλλά μετά τα 120 χλμ/ώρα, το επίπεδο θορύβου, λόγω της κοντής κλιμάκωσης, αυξάνει με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου.
Χώροι: Πλουσιοπάροχοι!
Μια 4μελής οικογένεια δε θα χρειαστεί να κάνει καμία παραχώρηση στις μετακινήσεις της και στα 2 μικρομεσαία crossover αυτοκίνητα. Το ASX κερδίζει σε ωφέλιμο πλάτος πίσω και σε χώρο αποσκευών (442 λτ. μαζί με τις θήκες και 419 λτ. μέχρι το δάπεδο), διαθέτει αρκετό αέρα για τα γόνατα, όχι όμως και για τα κεφάλια. Το κάθισμα των πίσω επιβατών παρά το μικρό έδρανο, θα βολέψει 3 επιβάτες άνετα, μιας και το μακρύ μεταξόνιο (όμοιο με του Outlander) συνδράμει αρκετά στην πληθωρικότητα των χώρων.
Ευρύχωρο χαρακτηρίζεται συνολικά το Qashqai, καθώς δε μειονεκτεί εμφανώς κάπου. Μπορεί να διαθέτει μικρότερο μεταξόνιο από το ASX, αλλά σίγουρα θα εκτιμήσετε τον επιπλέον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Όμως δεν θα μείνετε το ίδιο ικανοποιημένοι από το χώρο αποσκευών, μιας και η χωρητικότητα ανέρχεται στα 352 λίτρα, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι κι αρκετά ρηχός.
Συμπέρασμα: Αμφίρροπη Μάχη
Αναμφίβολα και τα δυο crossover αποτελούν πολύ καλές επιλογές για όσους ψάχνουν να αγοράσουν ένα μοντέλο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Το best seller, Qashqai αποτελεί μια ολοκληρωμένη συνολικά πρόταση, χωρίς κάποιο σημαντικό μειονέκτημα, προσφέροντας άνετους χώρους, πολύ καλή ποιότητα και οδική συμπεριφορά, γρήγορες επιδόσεις και… 4x4 εμφάνιση.
Σίγουρα, θα συνεχίσει να θέλγει οπαδούς και μελλοντικούς κατόχους με την premium εικόνα του.
Στον αντίποδα το ASX, διαθέτει πλούσια προίκα από την μαμά Mitsubishi, είναι πλούσια εξοπλισμένο, ενώ και η τιμή του (σύμφωνα πάντα με τον προσφερόμενο εξοπλισμό) είναι άκρως ελκυστική. Σε συνδυασμό με τα οικολογικά αλλά και οδηγικά χαρακτηριστικά του, θα κερδίσει την “αθλητική” μερίδα αναγνωστών που θα θέλει ένα πιο Sports Activity Vehicle.