Βiodiesel: Προβληματικό ή λύση για μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων?
Είναι πιο φιλικό για το περιβάλλον, δεν συμβάλλει στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και παράγει λιγότερες εκπομπές ρυπογόνων αερίων. Άρα είναι το biodiesel το καύσιμο, που θα δώσει παράταση ζωής και θα κάνει πιο οικολογικούς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ή τα μειονεκτήματα του δεν θα το αφήσουν?
Το βιο-diesel είναι ένα εναλλακτικό καύσιμο που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που περιέχουν τριγλυκερίδια, όπως είναι τα φυτικά έλαια και το ζωικό λίπος. Το βιο-diesel μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο diesel, τόσο μόνο του, όσο και σε μίγματα με πετροντίζελ, σε οποιεσδήποτε αναλογίες. Για την ένδειξη του ποσοστού του biodiesel στο μείγμα, χρησιμοποιούνται οι ονοματολογίες Β5, Β10, Β15, Β30, Β50 κ.λ.π. Το εκπληκτικό με το biodiesel είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους ήδη υπάρχοντες πετρελαιοκινητήρες χωρίς σχεδόν καμία μετατροπή, ακόμα κι αν χρησιμοποιηθεί ως αποκλειστικό καύσιμο. To βιο-ντίζελ θα μπορούσε να δώσει παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μειώνοντας ταυτόχρονα τη χρήση ορυκτών, αφού προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα. Δυστυχώς όμως δεν λείπουν και τα μειονεκτήματα.
Είναι φιλικό προς το περιβάλλον και δεν περιέχει θείο
Η πρώτη ύλη του biodiesel είναι βιολογική και παράγεται από σπόρους διαφορετικών φυτών, όπως κράμβη, σόγια ή ηλίανθο, ενώ είναι ακόμη δυνατή η κατασκευή βιο-diesel από ανακυκλωμένα έλαια. Μάλιστα ανάλογα το φυτό που επιλέγεται για την παραγωγή βιοντίζελ και βιοαιθανόλη, αλλάζει κι η ενέργεια ανά μονάδα καλλιεργούμενης έκτασης που δίνει. Για παράδειγμα ένας τόνος βιομάζας από αγριαγκινάρα δίνει 0,6-1,1 τόνους ισοδύναμου πετρελαίου (ΤΙΠ), ενώ το καλάμι δίνει 0,9-1,3. Επιπλέον δεν περιέχει θείο, και δεν συμβάλλει στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.Παράγει λιγότερες εκπομπές ρυπογόνων αερίων και μερικοί υποστηρίζουν ότι βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα
Το biodiesel ή βιοντίζελ παράγει λιγότερες εκπομπές ρυπογόνων αερίων και ουσιών επιβλαβών για την υγεία, όπως διοξείδιο του άνθρακα, αιθάλη ή βενζόλιο, ενώ έχει μεγαλύτερο σημείο ανάφλεξης, που το κάνει ασφαλέστερο για χρήση. Διαθέτει μεγαλύτερο αριθμών κετανίων από το απλό diesel, που αντισταθμίζει το γεγονός ότι έχει 6% μικρότερη θερμογόνο δύναμη από το κλασικό πετρέλαιο. Επίσης έχει υψηλή λιπαντική ικανότητα, λόγω του οξυγόνου που περιέχει, δίνοντας extra προστασία στο κινητήρα. Εντυπωσιακό και το γεγονός, ότι η ενέργεια που παράγει κατά την καύση του είναι μεγαλύτερη από την ενέργεια που απαιτείται κατά την παραγωγή του.Στερεοποιείται σε χαμηλές θερμοκρασίες και μπορεί να φράξει τους σωλήνες καυσίμου.
Δυστυχώς όμως έχει και μειονεκτήματα. Το πιο σημαντικό είναι ότι αρχίζει να σχηματίζει κρυστάλλους σε χαμηλές θερμοκρασίες, που μπορεί να φράξουν τους εύκαμπτους σωλήνες μέσω των οποίων κυκλοφορεί το καύσιμο και, ως εκ τούτου, να καταστρέψουν τον κινητήρα. Για παράδειγμα, το βιοντίζελ που παράγεται από ποικιλίες σπόρων ελαιοκράμβης με χαμηλή περιεκτικότητα σε ερουκικό οξύ (RME) αρχίζει να πήζει σε θερμοκρασία περίπου -10 °C, ενώ το βιοντίζελ που παράγεται από βοδινό λίπος και φοινικέλαιο τείνει να σχηματίζει ζελέ περίπου στους 16 °C και 13 °C αντίστοιχα. Το φαινόμενο αυτό αντιμετωπίζεται με ειδικά πρόσθετα που υπάρχουν στην αγορά ή με τη ανάμειξη του με άλλα καύσιμα, όπως το diesel χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και η κηροζίνη. ...>>>Συνεχίστε το άρθροΣχολιάστε |