Η κυριαρχία των Μικρών
Τα μοντέλα της μικρής κατηγορίας κυριαρχούν στις πωλήσεις στην ελληνική αγορά, μιας και συνδυάζουν χώρους, επιδόσεις, τεχνολογία, ασφάλεια και οικονομία.
Στο 1ο εξάμηνο της χρονιάς που διανύουμε, τα μικρά μοντέλα έχουν μερίδιο αγοράς 43,4%, με 16.254 πωλήσεις σε σύνολο 37.469 αυτοκινήτων, δηλαδή σχεδόν το 1 στα 2 καινούργια αυτοκίνητα που πουλιέται στην χώρα μας, ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Λογικό είναι λοιπόν, τα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα της κατηγορίας να είναι και τα πρώτα στην «γενική» κατάταξη των πωλήσεων. Στις έξι πρώτες θέσεις λοιπόν βρίσκονται τα Toyota Yaris, Opel Corsa, Nissan Micra, Hyundai i20, VW Polo και Ford Fiesta. Τα μοντέλα αυτά έχουν πουλήσει συνολικά σχεδόν 10.000 μονάδες, 9985 για την ακρίβεια, στο 1ο εξάμηνο του 2014 στην Ελλάδα, ή ποσοστό 26,7% επί του συνόλου των πωλήσεων. Τι σημαίνει αυτό; 1 στα 4 αυτοκίνητα που πουλιέται στην Ελλάδα ανήκει σε αυτή την ομάδα των 6 «κυρίαρχων» των πωλήσεων. Στις επόμενες σελίδες θα τα δούμε αναλυτικά και θα αναφερθούμε στα πλεονεκτήματά τους, που τα κάνουν να ξεχωρίζουν.
Toyota Yaris
To Yaris ανανεώθηκε και απέκτησε ευρωπαϊκό προφίλ, μιας και η Toyota Ευρώπης (ΤΜΕ) συνέβαλλε σημαντικά στην εξέλιξή του. Το Toyota Yaris είναι το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς και σίγουρα η κορωνίδα του ευρωπαϊκού τμήματος της Toyota.
Σχεδίαση
Το ανανεωμένο Yaris είναι ακόμα πιο ωραίο, αξιοποιώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που λανσαρίστηκε στο νέο Aygo. Σκοπός της εταιρείας ήταν να σχεδιαστεί κάτι που θα ξεχωρίζει από την «πολύβουη» κατηγορία των μικρών. Το ανανεωμένο Yaris εφαρμόζει το χαρακτηριστικό «Χ» στη μάσκα, ενώ νέα είναι και τα φανάρια εμπρός-πίσω (τεχνολογίας LED), οι προφυλακτήρες, η εισαγωγή αέρα, το λογότυπο στη μάσκα, το περίβλημα των προβολέων ομίχλης καθώς και οι ζάντες, συνθέτοντας ένα όμορφο και δυναμικό αισθητικό αποτέλεσμα.
Εσωτερικό
Η πρόσοψη του ταμπλό είναι καλυμμένη από άκρη σε άκρη με μαλακό υλικό ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί περισσότερα μαλακά υλικά στις επενδύσεις βελτιώνοντας την ποιότητα. Νέος είναι ο πίνακας οργάνων και το πλαίσιό του, ενώ μεγαλύτερη (7΄΄ από 6,1΄΄) είναι και η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων Touch. Οι χώροι δεν έχουν αλλάξει ούτε για τους επιβάτες, ούτε για τις αποσκευές (286 λίτρα), που σημαίνει ότι το Yaris παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας του.
Κινητήρες
Η μεγαλύτερη αλλαγή στην γκάμα των κινητήρων αφορά στην τοποθέτηση του νέου 1.000 κ.εκ. 3κύλινδρου μοτέρ των 69 ίππων προδιαγραφών Euro6, το οποίο έχει χαμηλότερη κατανάλωση (4,3 λτ./100 χλμ.) από το υπάρχον (-15%), ενώ οι εκπομπές CO2 πέφτουν στα 99 γρ./χλμ. (απαλλάσσοντάς το από τέλη κυκλοφορίας). Πάνω από αυτό, τοποθετείται το μηχανικό σύνολο βενζίνης του 1,33 λτ. (99 PS, 4,9 λτ./100χλμ. -8%), ενώ η diesel επιλογή είναι ο 1,4 D-4D των 90 ίππων (3,8. λτ.100 χλμ. -5%). Τέλος, διατηρείται η υβριδική έκδοση των 100 ίππων, της οποίας ο 1.500 κ.εκ Euro6 κινητήρας έχει ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών CO2 (75 γρ./χλμ.), ενώ «ζητάει» 3,3 λτ. βενζίνης για κάθε 100 χλμ. μικτής χρήσης (από 3,5 λτ./100 χλμ. -6%). Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέχρι στιγμής, αυτή η έκδοση εκπροσωπεί το 1/3 των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου.
Οδηγώντας
To ανανεωμένο Toyota Yaris αναβαθμίστηκε σε επιμέρους τεχνικά στοιχεία για να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη άνεση και αίσθηση ποιότητας. Πιο μαλακά ελατήρια έχουν τοποθετηθεί στην μπροστινή ανάρτηση, ενώ τα νέα αμορτισέρ έχουν τεχνολογία που περιορίζει τους κραδασμούς να φτάνουν στην καμπίνα, ενώ αναβαθμισμένο είναι και το λογισμικό της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας.
Νέο Opel Corsa
Η 5η γενιά του Opel Corsa έχει φρέσκια σχεδίαση, νέους κινητήρες, βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και ποιοτικό εσωτερικό. Το επίσημο λανσάρισμα του νέου Opel Corsa θα γίνει στο σαλόνι του Παρισιού, στις αρχές Οκτωβρίου και η διάθεσή του θα ξεκινήσει στο τέλος της χρονιάς.
Σχεδίαση
Η εμπρόσθιά του όψη, αντλεί τη σχεδιαστική του έμπνευση από το Adam, αλλά υιοθετεί διαφορετικά φωτιστικά σώματα από αυτό. Στο πλάι, το αυτοκίνητο φέρει έντονα «νεύρα» στο κάτω τμήμα των θυρών, ενώ το πίσω τμήμα, αν και πιο συγκρατημένο σχεδιαστικά, «δένει» με το υπόλοιπο αμάξωμα. Για ακόμα μια φορά, θα διατίθεται σε 5θυρη και 3θυρη έκδοση, με την τελευταία να προβάλει εκ νέου ένα περισσότερο νεανικό προφίλ. Το νέο Corsa, παρέμεινε κοντά σε διαστάσεις με το παλιό (+3 χλστ. σε μήκος), καθώς στηρίζεται σε μία ανασχεδιασμένη εκδοχή της γνωστής πλατφόρμας. Οπότε, αναμένουμε πάνω-κάτω τα ίδια επίπεδα ευρυχωρίας για επιβάτες και αποσκευές (χώρος αποσκευών 285 λίτρα).
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό τα πάντα έχουν αλλάξει, με τους σχεδιαστές της Opel να προσδίδουν στην καμπίνα του νέου Corsa περισσότερο στιλ, με την έμπνευση και εδώ να προέρχεται από το Adam. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται μια οθόνη αφής 7 ιντσών, μέρος του infotainment συστήματος που η Opel ονομάζει Intellilink και υποστηρίζει πλήθος εφαρμογών όπως τα BringGo (πλοηγός), Stitcher και TuneIn. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, τιμόνι και παρμπρίζ. Επιπλέον, διατίθεται μια πλήρους μεγέθους πανοραμική οροφή,
Τεχνολογία
Σε ότι αφορά στα συστήματα ασφάλειας, υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε πλήθος τεχνολογικών εφαρμογών όπως τα Side Blindspot Alert, High Beam Assist και Lane Departure Warning. Το παρόν δίνουν και τα bi-xenon φωτιστικά σώματα, αλλά και η κάμερα οπισθοπορείας. Τέλος, στην λίστα του διαθέσιμου εξοπλισμού υπάρχουν ηλεκτρονικά «καλούδια» όπως το Hill Start Assist, Automatic Park Assist και Tire Pressure Monitoring System.
Οι μηχανικοί της Opel τοποθέτησαν μία ανάρτηση με νέα γεωμετρία και καινούργια συστατικά. Το εμπρόσθιο υπο-πλαίσιο ενισχύθηκε και έγινε πιο σφιχτό, ενώ και το σύστημα διεύθυνσης είναι νέο και διαθέτει μεταβαλλόμενη ηλεκτρική υποβοήθηση. Στις χαμηλές ταχύτητες, στις μανούβρες και στο παρκάρισμα, υπάρχει η λειτουργία τιμονιού «City». Θα είναι διαθέσιμα δύο set-up του σασί, το στάνταρ Comfort και το χαμηλότερο και πιο σκληρό Sport.
Κινητήρες
Τα μεγάλα νέα, όμως, έρχονται μόλις ανοίξεις το καπό του νέου Corsa, καθώς εκεί θα βρεις για πρώτη φορά το νέο σύνολο της GM. Λόγος γίνεται για το 3κύλινδρο 1.000άρη ECOTEC turbo μοτέρ βενζίνης άμεσου ψεκασμού, το οποίο διατίθεται σε δύο επίπεδα απόδοσης, με 90 και 115 ίππους. Αμφότερες οι εκδοχές αποδίδουν 170Nm ροπής, διαθέσιμη στις 1.800 σ.α.λ. Η Opel δεν έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερα στοιχεία, αλλά οι άνθρωποί της τονίζουν πως αν συνδυαστούν με σύστημα Start/Stop, προσφέρουν πολύ χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών.
Αναβαθμίσεις έχουν δεχθεί τα γνωστά ατμοσφαιρικά σύνολα βενζίνης 1,2 και 1,4 λτ. ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6. Επιπλέον, μια νέα εκδοχή του 1.400άρη turbo μοτέρ του Ομίλου θα βρεθεί κάτω από το καπό του νέου Corsa για πρώτη φορά, με την απόδοσή του να ορίζεται στους 100 ίππους ισχύος και στα 200 Nm ροπής. Επιπλέον, σημαντικές βελτιώσεις υπόσχεται η Opel στο 1,3 CDTi σύνολο πετρελαίου, το οποίο είναι και αυτό πλέον προδιαγραφών Euro 6. Τέλος, δύο νέα κιβώτια 6 σχέσεων, ένα μηχανικό και ένα αυτόματο, διατίθενται με τη νέα γενιά του Corsa.
Νεανικό και δυναμικό σχεδιαστικά το πίσω μέρος του νέου Corsa.
Nissan Micra
Με φρεσκαρισμένη εμφάνιση και ελκυστική τιμή, το Nissan Micra είναι ένα «μικρό», που πρωταγωνιστεί στις πωλήσεις.
Οι γραμμές που ακολουθήθηκαν από τους σχεδιαστές του ήταν για ένα αυτοκίνητο «εύκολο στην οδήγηση και το παρκάρισμα, αξιόπιστο και φιλικό στο χρήστη», κάτι που έχει διατηρηθεί και στην ανανεωμένη του γενιά. Στα πλεονεκτήματα του μοντέλου είναι και η χαμηλή τιμή αγοράς, αφού το Micra κοστίζει μόνο από 9.300 ευρώ, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το Nissan Micra διατίθεται μόνο σε μία έκδοση κινητήρα, αυτήν με τον 1,2 λτ. βενζινοκινητήρα των 80 ίππων.
Σχεδίαση
Διατηρώντας τη φιλική στο μάτι σχεδίαση του πεντάθυρου αμαξώματος με τους τροχούς ακροβολισμένους, το Micra δείχνει το νέο του πρόσωπο. Η νέα μάσκα, όπου το σήμα της Nissan πλαισιώνεται πλέον από ένα χρωμιωμένο V, ένα λίγο διαφορετικό καπό, τα νέα φώτα, οι νέοι προβολείς ομίχλης, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και τα νέα LED πίσω φώτα, φρεσκάρισαν την εικόνα του Μicra.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του Micra, η απλότητα συνεχίζει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Τα πάντα είναι γεροδεμένα και υπάρχουν αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες, ενώ πόντους στο καλάθι της πρακτικότητας βάζει και το διπλό ντουλαπάκι στη μεριά του συνοδηγού. Καμία αλλαγή δεν είχαμε σχετικά με την ευρυχωρία της καμπίνας, όπου ακόμα και οι πίσω επιβάτες έχουν ικανοποιητικό αέρα για τα γόνατα και τα κεφάλια τους, με αποτέλεσμα 4 ενήλικες επιβάτες να μπορούν να χωρέσουν στο εσωτερικό του Micra.
Κινητήρας
Το αλουμινένιο, τρικύλινδρο, μοτέρ του 1,2 λτ. έχει απόδοση 80 ίππους και 110 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Χάρη και στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού, ο κινητήρας είναι ζωντανός από χαμηλά και τα βγάζει πέρα με τις σχετικά μακριές σχέσεις του κιβωτίου, εξασφαλίζοντας αξιοπρεπείς μετακινήσεις. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το μεγάλο ατού του Μicra είναι η οικονομία καυσίμου, αφού με 5,0 λτ./100 χλμ. (115 γρ. CO2/χλμ.) είναι από τα πιο οικονομικά ατμοσφαιρικά βενζινοκίνητα της αγοράς.
Οδηγώντας
Αυτό που λατρεύεις στο Micra είναι και το ζητούμενο από ένα μικρό αυτοκίνητο, δηλαδή η ευκολία οδήγησης στην πόλη. Το τιμόνι «κόβει» εντυπωσιακά (κύκλος στροφής μόλις 9,3 μ.), η περιφερειακή ορατότητα είναι άριστη, ενώ το παρκάρισμα είναι παιχνίδι χάρη στο ελαφρύ τιμόνι. Στην πράξη, αν πιέσεις το Micra θα διαπιστώσεις πως δίνει έμφαση στην άνεση και η ανάρτηση έχει μεγάλες διαδρομές για να ρουφά τις ανωμαλίες. Σαν αποτέλεσμα, οι κλίσεις στις στροφές είναι τονισμένες και η υποστροφή έρχεται σχετικά γρήγορα, αλλά ελέγχεται εύκολα με το στάνταρ ESP. Στον ανοιχτό δρόμο το Micra είναι αρκετά σταθερό και δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους.
Απλό αλλά δυναμικό το πίσω μέρος του Nissan Micra.
Hyundai i20
Το i20 είναι από τους δυνατούς παίκτες της κατηγορίας, ειδικά στην έκδοση με τον 1,1 diesel κινητήρα που αποδίδει 75 ίππους και διακρίνεται για την χαμηλή του κατανάλωση.
Σχεδίαση
Από την πρώτη ματιά είναι εμφανές πως το i20 διαθέτει εκτενείς αισθητικές πινελιές στην εξωτερική του σχεδίαση, με τις πιο χτυπητές να αφορούν στο μπροστινό τμήμα, που θυμίζουν αρκετά το μεγαλύτερο i30 και υιοθετώντας περισσότερα στοιχεία από τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Hyundai, αυτήν της «Ρευστής γλυπτικής». Σαν αποτέλεσμα, το i20 είναι σαφώς μοντέρνο και ελκυστικό (ειδικά με τα έξτρα φώτα ημέρας), τη στιγμή που στο πίσω μέρος ο προφυλακτήρας και τα φώτα με τα διαφανή κρύσταλλα προσθέτουν περισσότερους πόντους στο καλάθι της εμφάνισης.
Εσωτερικό
Οι ψηφιακές ενδείξεις σε μπλε χρωματισμό στο κέντρο του πίνακα οργάνων ξεχωρίζουν στο εσωτερικό, ενώ ανάλογες είναι και οι ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδίου στο κέντρο του ταμπλό. Το νέας σχεδίασης ηχοσύστημα, όπως και οι διακόπτες για το χειρισμό του air condition στην κεντρική κονσόλα συμπληρώνουν την μοντέρνα σχεδίαση. Τα πλαστικά παραμένουν σκληρά στην αφή, αλλά στην υφή τους δείχνουν πιο ποιοτικά. Η συναρμογή βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, όπως και η εργονομία. Σε ότι αφορά στην ευρυχωρία, το i20 είναι ένα από τα πιο άνετα στην κατηγορία, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (295 λτ.).
Κινητήρας
O 3κύλινδρος, 12άλβιδος πετρελαιοκινητήρας χρησιμοποιεί τεχνολογία άμεσου ψεκασμού common rail και αποδίδει 75 ίππους. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι αποδίδει 180 Nm ροπής από τις 1.750 μέχρι τις 2.500 σ.α.λ.. Στην πράξη ο κινητήρας κινεί απόλυτα ικανοποιητικά το i20, πολιτισμένα, χωρίς κραδασμούς, είναι ιδιαίτερα ελαστικός, με θετικό τράβηγμα ακόμα και με μεγάλη σχέση στο 6τάχυτο κιβώτιο και χαμηλές στροφές στον κινητήρα. Το μεγάλο πλεονέκτημα φυσικά είναι η αξιοπρόσεκτα χαμηλή κατανάλωση.
Οδηγώντας
Από τα πρώτα στοιχεία που εκτιμάς στο i20 είναι η ευκολία οδήγησής του σε κάθε διαδρομή. Στην πόλη είναι ευέλικτο και ικανό, με το ηλεκτρικό τιμόνι να «κόβει» αρκετά, τον κινητήρα να τραβάει χωρίς να χρειάζεται να αλλάζεις συχνά σχέσεις και την περιφερειακή ορατότητα να μην προβληματίζει. Οι κλίσεις είναι λογικές και η πρόσφυση ικανοποιητική, ακόμα και με το ESP εκτός λειτουργίας. Το τιμόνι από την πλευρά του με την ηλεκτρική κρεμαγιέρα, διακρίνεται για το βάρος του και την αμεσότητά του.
Το Hyundai i20 1,1 προσφέρει μοντέρνα αισθητική και σούπερ οικονομία καυσίμου. Σε συνδυασμό με το αξιόλογο πακέτο εξοπλισμού, την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, την πρακτικότητα και την ασφάλειά του είναι μια απόλυτα συμφέρουσα επιλογή, ενώ διατίθεται σε εξαιρετική τιμή.
VW Polo
Το νέο Polo εξοπλίζεται με τεχνολογίες και καινοτομίες από το Golf και αποκτά ιδιαίτερο πλεονέκτημα, όντας το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία με αυτά τα χαρακτηριστικά άνεσης, ασφάλειας και τεχνολογίας.
Το Polo είναι ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για την VW και από το 1975 που ξεκίνησε η παραγωγή του, έχει πουλήσει περισσότερα από 14 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των μικρών είναι πολύ σκληρός και για τον λόγο αυτό η VW ανανέωσε διακριτικά την σχεδίασή του και το εξόπλισε με νέους κινητήρες βενζίνης και diesel, ενώ παράλληλα, βελτίωσε τη σχεδίαση στο εσωτερικό.
Σχεδίαση
Η σχεδίαση του Polo ακολουθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία της VW, όπως αυτή εκφράζεται με καθαρές γραμμές και σημαντική χρήση οριζόντιων στοιχείων εμπρός και πίσω, ενώ οι ώμοι του αμαξώματος προσδίδουν τον απαιτούμενο δυναμισμό. Στο εμπρός μέρος, έχει ξανασχεδιαστεί ο προφυλακτήρας, που διαθέτει μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και δύο διακοσμητικές λωρίδες χρωμίου ενώνουν τα κύρια φωτιστικά σώματα και τους προβολείς ομίχλης, ενώ τα νέα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED. Και στο πίσω μέρος, έχει ξανασχεδιαστεί ο προφυλακτήρας και τα φωτιστικά σώματα.
Εσωτερικό-Χώροι
Στο εσωτερικό του νέου Polo κυριαρχεί η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και το εξαιρετικό φινίρισμα. Το πάνω μέρος του ταμπλό είναι καλυμμένο από μαλακό αφρώδες πλαστικό, που χαρίζει έναν premium αέρα. Κατά τα άλλα, οι διαθέσιμοι χώροι παραμένουν ικανοποιητικοί για την κατηγορία με τον χώρο αποσκευών να έχει χωρητικότητα 280 λίτρα, ενώ διαθέτει διπλό πάτωμα και σχετικά χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Κινητήρες
Εκτός από τον 1,2 TSI βενζίνης με 90 και 105 ίππους, το ανανεωμένο Polo λανσάρει τον νέο 3κύλινδρο 1,4 λτ. turbodiesel κινητήρα, που αποδίδει 75 ή 90 ίππους και προσφέρει εξαιρετική οικονομία καυσίμου (3,6 και 3,4 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα). Ο νέος diesel κινητήρας αντικαθιστά τον 1,2 και τον 1,6 TDΙ στη γκάμα και έχει αρκετά πολιτισμένα χαρακτηριστικά και γεμάτη ροπή. Διαθέσιμος είναι επίσης και ένας 1.000άρης κινητήρας βενζίνης 75 ίππων.
Οδηγώντας
Το νέο Polo είναι ευχάριστο οδηγικά και σε κερδίζει με την αίσθηση ασφάλειας που αποπνέει αλλά και την προσφερόμενη άνεση. Είναι ιδιαίτερα σταθερό στον αυτοκινητόδρομο με καλή ποιότητα κύλισης. Σε δρόμο με στροφές έχει περιορισμένες κλίσεις αμαξώματος και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Η οδική του συμπεριφορά είναι σε γενικές γραμμές ουδέτερη, ενώ όταν παρουσιαστεί τάση γλιστρήματος, το ESP επεμβαίνει γρήγορα και αποτελεσματικά. Τα φρένα είναι δυνατά και το τιμόνι έχει, αν και ελαφρύ, παρέχει την σωστή πληροφόρηση. Το νέο Polo ανανεώθηκε διακριτικά εξωτερικά, αλλά ιδιαίτερα σημαντικά κάτω από το καπό. Η προσθήκη των συστημάτων ασφαλείας από το Golf, του δίνει σημαντικό πλεονέκτημα στην κατηγορία του, ενώ οι νέοι κινητήρες είναι πλήρως σύγχρονοι και προδιαγραφών Euro 6.
Ο προφυλακτήρας και τα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος έχουν νέα σχεδίαση.
Ford Fiesta
Το Ford Fiesta αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, χάρη στο μοναδικό στιλ του, τις πρωτοποριακές τεχνολογίες, τον οδηγικό του χαρακτήρα και το βραβευμένο διεθνώς 1.000άρη Ecoboost κινητήρα του.
Σχεδίαση
Tο Ford Fiesta διαθέτει νεανική και μοντέρνα σχεδίαση στην οποία κυριαρχεί η τραπεζοειδής εμπρόσθια μάσκα, πλαισιωμένη από νέους προβολείς, το καπό, ο προφυλακτήρας και τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, που κολακεύουν με τη σειρά τους την παγκόσμια σχεδιαστική γλώσσα του Kinetic Design, που εφαρμόζει η Ford.
Εσωτερικό-Χώροι
Την παράσταση στο εσωτερικό «κλέβει» η κεντρική κονσόλα, με τα χειριστήρια για τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα και τη χωνευτή οθόνη πληροφοριών. Τα υλικά και η επεξεργασία στο εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένα και παραπέμπουν σε όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας, ειδικά από τη στιγμή που το ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακό στην αφή υλικό.
Σε επίπεδο χώρων, το Ford Fiesta διαθέτει άνετους χώρους για 4 ενήλικες επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών φτάνει στα 295 λίτρα. Εφόσον αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα –αναδιπλώνονται εύκολα, με μια κίνηση– ο όγκος αυτός αυξάνεται, φτάνοντας στα 979 λίτρα.
Κινητήρες
Η ουσία στο Fiesta είναι ο τούρμπο 3κύλινδρος Ecoboost κινητήρας των 1.000 κ.εκ. με απόδοση 100 και 125 ίππους, που λανσαρίστηκε αρχικά στο Focus. Σύντομα θα κάνει την εμφάνισή της και η έκδοση των 140 ίππων στις εκδόσεις Fiesta Red Edition και Fiesta Black Edition. Να σημειωθεί πως διαθέσιμη είναι και ατμοσφαιρική έκδοση του κινητήρα αυτού, απόδοσης 80 ίππων. Τη γκάμα για την ελληνική αγορά συμπληρώνει ο 1,6 TDCi στην έκδοση με τεχνολογία ECOnetic με 95 ίππους, 200 Nm στις 1.750 σ.α.λ. και κατανάλωση κορυφαία για την κατηγορία, μόλις 3,3 λτ./100 χλμ.! Το Fiesta ST 1,6 EcoBoost (182 PS) προσφέρει καυτές επιδόσεις.
Hi-tech
Το μικρό της Ford ξεχωρίζει με τις προηγμένες τεχνολογίες του. Μεταξύ αυτών το Ford SYNC με το οποίο μπορείτε να ελέγχετε τη μουσική και να πραγματοποιείτε και να λαμβάνετε κλήσεις στο κινητό σας, χρησιμοποιώντας φωνητικές εντολές, το Ford MyKey, με το οποίο, μέσω συγκεκριμένου προγραμματιζόμενου κλειδιού, οι γονείς διαμορφώνουν παραμέτρους του οχήματος όπως την ταχύτητα ή την ένταση του ηχοσυστήματος και το σύστημα Active City Stop με το οποίο είναι δυνατή η αποφυγή συγκρούσεων με ταχύτητες μέχρι 15 χλμ./ώρα και η μείωση της σφοδρότητάς τους με ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα.
Οδηγώντας
Το Fiesta, είχε πάντα έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και αυτόν διατηρεί και μετά την ανανέωση, αλλά με περισσότερη προσοχή στην ποιότητα κύλισης και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Το τιμόνι του είναι κοφτερό και πλούσιο σε πληροφόρηση, υπό πίεση τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα, ενώ εφόσον ο οδηγός το επιθυμεί μπορεί να παίξει μαζί του.
Το Fiesta ST προσφέρει καυτές επιδόσεις και πραγματικά σπορτίφ οδική συμπεριφορά.