Ludwigsburg, 25 Μαΐου 2023 - Ο παγκόσμιος ειδικός σε θέματα φιλτραρίσματος MANN+HUMMEL εφαρμόζει την εμπειρία δεκαετιών φιλτραρίσματος στις απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης. Είναι όμως το φιλτράρισμα απαραίτητο για την ηλεκτροκίνηση;
Οι ακόλουθες λύσεις φιλτραρίσματος χρησιμοποιούνται για τους διάφορους τύπους μονάδων κίνησης:
Απαιτήσεις φιλτραρίσματος των κυψελών καυσίμου
Οι κυψέλες καυσίμου είναι εξαιρετικά ευαίσθητες σε σωματίδια, διαβρωτικά αέρια και νερό στον αέρα εισαγωγής, καθώς και σε ακαθαρσίες στο κύκλωμα ψύξης. Αυτές οι ακαθαρσίες περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, σωματίδια σκόνης που εμποδίζουν τη ροή του αερίου και μπορούν να σχηματίσουν επικαθίσεις στις μεμβράνες των κυψελών. Τα διαβρωτικά αέρια μπορούν να προκαλέσουν σοβαρή βλάβη στον καταλύτη, προκαλώντας έτσι σημαντική μείωση της απόδοσης στο σύστημα κυψέλης καυσίμου. Συνεπώς, το αποτελεσματικό φιλτράρισμα είναι απαραίτητο για την προστασία των ευαίσθητων εξαρτημάτων.
Ο Harenbrock εξηγεί: "Ο καθαριστής αέρα καθόδου μας εξασφαλίζει ότι ο αέρας εισαγωγής είναι καθαρός. Αυτός ο καθαριστής διαθέτει ένα στρώμα φίλτρου σωματιδίων που διαχωρίζει τα στερεά σωματίδια από τον αέρα εισαγωγής, ενώ τα ειδικά σχεδιασμένα στρώματα ενεργού άνθρακα του απορροφούν επιβλαβή αέρια, όπως διοξείδιο του θείου (SO2), οξείδιο του αζώτου (NOX) και αμμωνία (NH3). Αυτό προστατεύει τον καταλύτη της κυψέλης καυσίμου από μη αναστρέψιμη βλάβη, η οποία μειώνει τη διάρκεια ζωής του συστήματος. Το φίλτρο ιοντοανταλλαγής μας απομακρύνει τα θετικά και αρνητικά φορτισμένα ιόντα από το υγρό ψύξης, διατηρώντας την αγωγιμότητα του υγρού ψύξης όσο το δυνατόν χαμηλότερα, ώστε να αποφεύγονται τα βραχυκυκλώματα στη στοίβα της κυψέλης καυσίμου. Το φίλτρο σωματιδίων ψυκτικού υγρού μας έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει την αντλία ψυκτικού υγρού από τη φθορά και να αποτρέπει την απόφραξη των στενών αγωγών ψύξης εντός της στοίβας κυψελών καυσίμου. Αυτό το φίλτρο απομακρύνει τα επιβλαβή σωματίδια από το κύκλωμα ψύξης".
Φιλτράρισμα ηλεκτρικού-άξονα
Όταν ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων ενσωματώνονται σε μια συμπαγή μονάδα, τα εξαρτήματα αυτά αναφέρονται ως ηλεκτρικοί άξονες ή μονάδες ηλεκτρικής κίνησης. Αυτός ο συμπαγής σχεδιασμός επιτρέπει τη χρήση ενός κοινού κυκλώματος υγρού και για τα τρία εξαρτήματα, το οποίο ψύχει τον ηλεκτροκινητήρα και τα ηλεκτρονικά ισχύος και λιπαίνει επίσης το κιβώτιο ταχυτήτων. Τα επιβατικά αυτοκίνητα διαθέτουν συνήθως ένα βασικό μειωτήρα, ενώ τα επαγγελματικά οχήματα έχουν συνήθως ένα κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών ταχυτήτων που συχνά απαιτεί καλύτερο φιλτράρισμα για την προστασία των υδραυλικών συστημάτων. "Προσφέρουμε επίσης εξατομικευμένες λύσεις φιλτραρίσματος για αυτό, όπως το φίλτρο λαδιού μετάδοσης κίνησης MANN-FILTER W 7071 για τα Mercedes-Benz eActros 300 και eActros 400", προσθέτει ο Harenbrock.
Λύσεις φιλτραρίσματος για συστήματα μπαταριών
Στα ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία, το σύστημα μπαταρίας είναι το πιο πολύτιμο εξάρτημα. Το σύστημα αυτό πρέπει να προστατεύεται από το νερό και τη σκόνη και πρέπει να λειτουργεί στο βέλτιστο εύρος θερμοκρασίας για να διατηρεί τη μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης. Οι υψηλότερες θερμοκρασίες θα μειώσουν την απόδοση της μπαταρίας και η σοβαρή υπερθέρμανση θα καταστρέψει ακόμη και το κύτταρο της μπαταρίας. Υπάρχουν δύο προσεγγίσεις για την ψύξη των συστημάτων μπαταριών: ψύξη με αέρα ή ψύξη με υγρό.
Με τα συστήματα αερόψυξης, η MANN+HUMMEL χρησιμοποιεί φίλτρα σωματιδίων αέρα ψύξης για την προστασία των ανεμιστήρων και του συστήματος μπαταρίας από σωματίδια ρύπων στον αέρα ψύξης. Για αυτά τα φίλτρα, οι προγραμματιστές χρησιμοποιούν υλικά και γνώσεις από φίλτρα καμπίνας. Το ψυκτικό υγρό στις μπαταρίες με υδρόψυξη - συχνά ένα μείγμα νερού και γλυκόλης - μπορεί να περιέχει επιβλαβή σωματίδια που προέρχονται, για παράδειγμα, από τις επιφάνειες των εξαρτημάτων στο κύκλωμα ψύξης ή από τη διαδικασία συναρμολόγησης. Τα σωματίδια αυτά μπορεί να προκαλέσουν απόφραξη των αγωγών ψύξης, προκαλώντας έτσι απώλεια πίεσης και υπερθέρμανση της μπαταρίας. Το φίλτρο σωματιδίων του ψυκτικού υγρού που δημιούργησε η MANN+HUMMEL διαχωρίζει αποτελεσματικά τα σωματίδια ρύπων από το ψυκτικό υγρό, προκειμένου να προστατεύσει το σύστημα από την απώλεια πίεσης, τη φθορά και την υπερθέρμανση.
Μια ευκαιρία για επιχειρήσεις συνεργείων είναι δεδομένη με τα ηλεκτρικά οχήματα μέσω της ετήσιας αλλαγής των φίλτρων καμπίνας. Ο λόγος είναι ότι το εξάρτημα αυτό χρησιμοποιείται τόσο στους κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και στα ηλεκτρικά οχήματα για την προστασία των οδηγών και των επιβατών από τα επιβλαβή σωματίδια και τα ρυπογόνα αέρια του αέρα εισαγωγής. Για παράδειγμα, το καινοτόμο MANN-FILTER FreciousPlus διαθέτει μια βιολειτουργική επίστρωση που δεσμεύει βλαβερές ουσίες, αλλεργιογόνα και σπόρους μούχλας, βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα της καμπίνας του οχήματος. Για να διατηρηθεί η απόδοση του φίλτρου, ωστόσο, πρέπει να αντικαθίσταται κάθε 15.000 χιλιόμετρα ή μία φορά το χρόνο. Με ποσοστό κάλυψης της αγοράς άνω του 96% στην Ευρώπη, η MANN-FILTER προσφέρει φίλτρα καμπίνας σε ποιότητα πρώτης τοποθέτησης για σχεδόν κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
"Με την ευρεία γκάμα φίλτρων για εναλλακτική κίνηση, αποδεικνύουμε ότι θα υπάρχει συνεχής ανάγκη για φιλτράρισμα στο μέλλον, γεγονός που σημαίνει δυνατότητες συντήρησης για τα συνεργεία", καταλήγει ο Harenbrock.
Επικοινωνία
mailto: [email protected]