Η χαμηλή τιμή του diesel είναι ακόμα ένα υπέρ για να κάνεις αυτήν την επιλογή

Πριν επιλέξω καύσιμο

Διαβάστηκε από 1569 αναγνώστες - 8/3/2017

Τι ισχύει για τιμή, ισχύ, ροπή, επιδόσεις, κατανάλωση, καυσαέρια και βάρος; Ποιο υπερτερεί και πόσο; Ενημερώσου τώραΔιαβάστε

 
 
Ισχύς-Ροπή-Επιδόσεις: Ισοπαλία
To diesel έχει καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση από την βενζίνη και έτσι μπορεί να διανύσει μεγαλύτερη απόσταση με την ίδια ποσότητα καυσίμου. Η ισχύς των diesel συγκριτικά είναι μικρότερη από τους αντίστοιχης χωρητικότητας βενζινοκινητήρες, όμως η ροπή είναι ψηλότερη και αποδίδεται και σε πιο χαμηλές στροφές.  Αυτό βέβαια λειτουργεί και ανασταλτικά για τους diesel γιατί έχουν μικρότερο φάσμα λειτουργίας από τους βενζινοκινητήρες (συνήθως το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας τους είναι στις 2.000-3.500 σ.α.λ.) και είναι παράλληλα πιο τραχείς στη λειτουργία τους, με περισσότερους κραδασμούς και αυξημένο θόρυβο.  Από την άλλη οι σύγχρονοι κινητήρες βενζίνης είναι ραφιναρισμένοι, έχουν καλύτερο ήχο και ως επί το πλείστον είναι λιγότερο επιβλαβείς για το περιβάλλον, ενώ ανταποκρίνονται με περισσότερη ευκολία στις σπορ αναζητήσεις του οδηγού τους προσφέροντας σε επιδόσεις, καλύτερες επιταχύνσεις από στάση και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα. Σε καμία περίπτωση όμως όσο και να έχουν βελτιωθεί, δεν προσεγγίζουν την κατανάλωση των diesel ενώ και ως καύσιμο η βενζίνη είναι ακριβότερη με 1,345 ευρώ/λίτρο, έναντι 1,038 ευρώ του diesel. (τιμές 6/9/2016). Όσον αφορά στον θόρυβο, με βάση τις μετρήσεις μας, παρατηρείται μια διαφορά της τάξης των 3 με 5 db ανά μέτρησή μας (με 4η και 5η ταχύτητα εν κινήσει, ρελαντί) μεταξύ των diesel και βενζινοκίνητων μικρών, υπέρ βέβαια των δεύτερων.

Κατανάλωση – Εκπομπές ρύπων: Προβάδισμα diesel
Η παραγωγή CO2 από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης προκύπτει σε συνάρτηση με την κατανάλωση που σε κάθε περίπτωση τα diesel είναι πιο οικονομικά. Από την άλλη όμως το CO2 δεν είναι άμεσα επιβλαβής ρύπος για το περιβάλλον. Αθροιστικά βέβαια οφείλεται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου, αλλά δεν είναι άμεσα επιβλαβής, όσο τα ΝΟx (οξείδια του αζώτου), τα οποία παράγει η καύση του diesel λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που απαιτεί. Τα ΝΟx εκτός από την όξινη βροχή προκαλούν και σοβαρές επιπλοκές στην υγεία του ανθρώπου. Οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν διάφορους τρόπους για την μείωση ή την παγίδευση των ΝΟx, που όμως αυξάνουν το κόστος των πετρελαιοκίνητων με το φίλτρο μικροσωματιδίων DPF που χρησιμοποιούν να είναι ακριβό ως ανταλλακτικό αλλά και να απαιτεί μια ιδιαίτερα σχολαστική και απόλυτα συγκεκριμένη διαδικασία για να αντέξει στον χρόνο.

Βάρος: Πιο βαρύς ο diesel
Mε δεδομένο ότι οι κινητήρες diesel αντέχουν σε μεγαλύτερες πιέσεις, αφού το καύσιμο αναφλέγεται στο θάλαμο καύσης με μεγαλύτερη συμπίεση και χωρίς τη βοήθεια μπουζί, όπως στους βενζινοκινητήρες, τα υλικά κατασκευής τους είναι πιο ανθεκτικά και πιο βαριά. Συνολικά και εάν προσθέσουμε και τα διάφορα επιπλέον τμήματα ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου (συμπληρωματικό σύστημα προθέρμανσης, επιπλέον ηχομόνωση), η διαφορά με έναν αντίστοιχης ισχύος βενζινοκινητήρα, μπορεί να φτάσει έως και τα 100 κιλά. Ακόμη και το ίδιο το καύσιμο όμως προσθέτει σε βάρος, αφού το πετρέλαιο είναι βαρύτερο ως καύσιμο. Συγκεκριμένα, τα 60 λίτρα πετρελαίου ζυγίζουν εξαιτίας της πυκνότητας του, 7,8 κιλά περισσότερα από αντίστοιχα λίτρα βενζίνης.  Φυσικά, αυτή η διαφορά βάρους επηρεάζει μια σειρά από παράγοντες (κατανάλωση, εκπομπές ρύπων, ενεργητική ασφάλεια κ.ο.κ.), απαιτώντας τη λήψη μέτρων εξισορρόπησης. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα συναντάμε και άλλη δομή ανάρτησης σε ίδια αυτοκίνητα με διαφορετικό καύσιμο που με τη σειρά της προσθέτει βάρος. 

Σχετικες Ειδησεις