Σχάρα μεταφοράς ποδηλάτου: Είναι παράνομη;
Όλο και περισσότερα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με σχάρα μεταφοράς ποδηλάτου, με το Υπουργείο μεταφορών να είναι συγκεκριμένο για τα χαρακτηριστικά και τις πράξεις που πρέπει να γίνουν ώστε να μην θεωρείται παράνομη.
Πότε μια σχάρα μεταφοράς ποδηλάτου δεν είναι παράνομη;
Με το ποδήλατο να γνωρίζει μεγάλη άνθηση το τελευταίο καιρό, αρκετοί κάτοχοι αυτοκινήτων εφοδιάζονται με τις ειδικές σχάρες μεταφοράς ποδηλάτου για να μπορούν να το μεταφέρουν πιο εύκολα και με περισσότερη ασφάλεια! Οι σχάρες χωρίζονται σε δυο είδη, της οροφής και εκείνες που τοποθετούνται στο πίσω μέρος. Μπορεί οι πρώτες να είναι οι πιο απλές και να μην χρειάζονται γραφειοκρατικές ενέργειες από τους οδηγούς, αλλά η φόρτωση του είναι δύσκολη, μιας και το ποδήλατο πρέπει να σηκωθεί αρκετά ψηλά, ενώ επηρεάζεται σημαντικά και η οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι δεύτερες είναι πιο βολικές και δεν «χαλάνε» ιδιαίτερα την αεροδυναμική, αλλά χρειάζεται μια μικρή γραφειοκρατική οδύσσεια για να είναι νόμιμες.
Τι θα πρέπει να προσέξω όταν τοποθετώ μια οπίσθια σχάρα μεταφοράς ποδηλάτου;
Πριν περάσουμε στα έγγραφα που χρειάζονται για να είναι νόμιμη η τοποθέτηση, θα ξεκινήσουμε με τις προδιαγραφές που πρέπει να έχει η σχάρα σύμφωνα με το ΚΟΚ ώστε να μην θεωρείται παράνομη. Αρχικά δεν θα πρέπει να αυξάνει το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου περισσότερο από 30%, (πχ ένα μικρό SUV 4.2 μ, μπορεί να φτάσει μέχρι στα 5,3μ) και ταυτόχρονα να μην επηρεάζει εντελώς την πίσω ορατότητα από το μεσαίο καθρέπτη και καθόλου από τους πλαϊνούς. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει σχάρα και ποδήλατα να κρύβουν την πινακίδα κυκλοφορίας ή τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ αν συμβαίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να τοποθετείται νέα πινακίδα ή φώτα πάνω στη σχάρα. Τέλος θα πρέπει να γνωρίζετε το μέγιστο επιτρεπτό βάρος που μπορεί να «σηκώσει» η σχάρα μεταφοράς ποδηλάτου, ώστε να μην βρεθείτε προ δυσάρεστων καταστάσεων.
Τι έγραφα χρειάζονται για να τοποθετήσω σχάρα μεταφοράς ποδηλάτου;
Αφού ξεκαθαρίσαμε το τοπίο με τις τεχνικές λεπτομέρειες, σειρά έχει το πιο δύσκολο κομμάτι που είναι η γραφειοκρατία. Οι σχάρες μεταφοράς ποδηλάτου χωρίζονται σε 2 κατηγορίες. Η πρώτη στηρίζεται αποκλειστικά στο αμάξωμα και στην πίσω πόρτα του αυτοκινήτου και η δεύτερη σε κοτσαδόρο. Αν επιλέξετε την πρώτη, η διαδικασία νομιμοποίηση είναι πιο απλή και το μόνο που θα χρειαστείτε να κάνετε είναι να τροποποιήσετε την άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, όπου στη νέα θα αναγράφεται η ύπαρξη της σχάρας. Η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας σας.
Αν τώρα η σχάρα στηρίζεται σε κοτσαδόρο, τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα. Αρχικά θα πρέπει να ακολουθήσετε όλες τις διαδικασίες που χρειάζεται για να νομιμοποιήσετε το κοτσαδόρο, ο οποίος θα πρέπει να είναι αποσπώμενος ή αναδιπλούμενος, να πληροί τις προϋποθέσεις του εκατοστέ κατασκευαστή του αυτοκινήτου, να έχει σχετική έγκριση και να είναι εργοστασιακά εγκαταστημένος. Αφού έχετε πάρει την απαραίτητη βεβαίωση για το κοτσαδαρό, την καταθέτετε μαζί με το δελτίο έγκρισης της σχάρας ποδηλάτου πάλι στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας σας, η οποία εκδίδει νέα άδεια με τις συγκεκριμένες αναφορές. Μεγάλη προσοχή γιατί ο κοτσαδόρος θα πρέπει να βρίσκεται ή να προεξέχει από το όχημα, μόνο όταν είναι τοποθετημένη και η σχάρα μεταφοράς ποδηλάτου.
Σχολιάστε |