Απογοήτευση και από τις 2 μάρκες οι οποίες δεν κατάφεραν να βρουν ούτε τις μισές βλάβες. Η Volvo δεν βρήκε το 68% των βλαβών, ενώ η Skoda δεν βρήκε το 54%.
Μπορούμε να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο, επιλέγοντας ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Skoda ή της Volvo;
Η απάντηση είναι ΟΧΙ. Απέτυχαν και οι δύο μάρκες.
Η διαδικασία που χρησιμοποιούμε στο τεστ συνεργείων, είναι απλή. Κρύβουμε μια σειρά βλαβών (τις ίδιες και για τις 2 εταιρείες) που μπορούν εύκολα να βρεθούν στον έλεγχο των 30 σημείων, που γίνεται μαζί με κάθε service. Μετά το service ελέγχουμε αν τις βρήκαν και τις έφτιαξαν ή όχι. Απέτυχαν όμως και οι 2 εταιρείες. Το test στην Skoda πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο με ένα Fabia 10ετίας, ενώ το ίδιο μήνα επισκεφτήκαμε και την Volvo με ένα C30 13 ετών.
Πώς να βελτιωθεί η Skoda με τέτοια συνεργεία; Πλήρη απογοήτευση από την Volvo
Κατάκόκκινο το συγκριτικό, μόλις το 32% των βλαβών που κρύψαμε μέσα στους ελέγχους βρήκε η Volvo, στην οποία πληρώσαμε το 2ο πιο ακριβό service. Το 46% των βλαβών βρήκε η Skoda με την τιμή του Service της να είναι στο μέσο όρο για αλλαγή λαδιών και φίλτρων. Πλήρη αποτυχία και για τις 2 εταιρείες στον ποιοτικό έλεγχο, με τη Volvo να πιάνει 35% μόλις στο test που κάναμε και τη Skoda 35%.
Ποια η σημασία των 30 ελέγχων που είναι υποχρεωμένες οι εταιρείες να κάνουν;
Υποτίθεται οτι πηγαίνοντας το αυτοκίνητο σου σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της μάρκας σου, κερδίζεις 2 πράγματα: α) εγγύηση εργασιών (αυτό θα μπορούσε να σε καλύψει και το συνεργείο της γειτονιάς, αν υπάρξει αστοχία) και β) έχεις το κεφάλι σου ήσυχο πως το αυτοκίνητο έχει ελεγχθεί σε όλα τα κρίσιμα σημεία και δεν θα σου παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα το επόμενο διάστημα. Όπως καταλαβαίνετε το δεύτερο έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία, γιατί o καλός έλεγχος του αυτοκινήτου σου, μπορεί να σου σώσει την ζωή. Πληρώνουμε περισσότερα λεφτά, και αξίζει να τα πληρώσουμε αρκεί να μας ελέγχουν το αυτοκίνητο εξονυχιστικά. Στη θεωρία το ξέρουν και οι εταιρείες, γι αυτό κιόλας τα υπόσχονται. Tα κάνουν όμως; Kαι κάπως έτσι ήρθε η ιδέα να ελέγξουμε τα συνεργεία όλων των μαρκών, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ στην Ελλάδα με τόσα πολλά κριτήρια και δεδομένα.
Η Volvo απέτυχε να βρει το 68% των βλαβών, η Skoda 56%
Στον παρακάτω πίνακα βλέπετε το ποσοστό αποτυχίας της κάθε μάρκας. Η Skoda απέτυχε να βρει το 54% των κρυμμένων βλαβών, η Volvo το τερμάτισε καθώς δεν βρήκε το 68% των βλαβών που κρύψαμε μέσα στους ελέγχους που θα έπρεπε να κάνουν.
Οι 30 έλεγχοι που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες |
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. |
Η VOLVO ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 68% των βλαβων |
H SKODA ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 54% των βλαβων |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές, |
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης, |
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) |
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης, |
Στάθμη λαδιών κινητήρα, |
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων, |
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων, |
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη, |
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) |
Δίσκους και θερμουίτ φρένων, |
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων, |
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι, |
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών, |
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων, |
Φώτα και φλας, |
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας, |
Πόρτες, |
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) |
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση, |
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας, |
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας, |
Ποιοτικός έλεγχος: Αποτυχία στο 85% η Volvo & στο 65% η Skoda
Από την αρχή ως το τέλος της διαδικασίας του test ελέγχουμε τα παρακάτω 8 στοιχεία τα οποία συντελούν στη συνολική βαθμολόγια για την αξιολόγηση του ποιοτικού ελέγχου. Και οι 2 μάρκες είχαν μεγάλο πρόβλημα στο ποιοτικό κομμάτι της έρευνας καθώς συγκέντρωσαν μόλις 15% η Volvo και 35% η Skoda. Ακόμα και οι μηχανικοί τους μας μιλούσαν λες και έκαναν αγγαρεία, ενώ ο χρόνος που μας αφιερώσαν ήταν πολύ λίγος παρότι πραγματικά υπήρχαν κάποια θέματα στα αυτοκίνητα. Εδώ να πούμε πως τα αυτοκίνητα του test είναι όλα 10-12 χρονών και δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχουν φυσιολογικές φθορές. Στην Volvo είχαμε και απρόβλεπτη ταλαιπωρία καθώς ο χρόνος αναμονής έφτασε στις 4,5 ώρες. Για τις φθορές αυτές δεν μας έδωσε κανένας χαρτί με κόστη αντικατάστασης (μάλιστα δεν ήξεραν και τις τιμές), παρά μόνο προφορική ενημέρωση (ξανα-καλέστε για να μάθετε ήταν η απάντηση). Χαρτί για το τι έλεγξαν καθώς και τηλεφωνικό Follow up δεν λάβαμε από καμία από τις 2 εταιρείες, κάτι που έχει μεγαλύτερη βαρύτητα για τη Volvo καθώς θεωρείται premium μάρκα.
Ποιοτικός έλεγχος |
VOLVO |
SKODA |
Ευκολία κλεισίματος ραντεβού |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χαρτί με ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν |
OXI |
OXI |
Χαρτί με φθορές και κόστος επισκευής τους |
OXI |
OXI |
Χώρος αναμονής και καθαριότητα συνεργείου |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Πραγματοποίηση Test Drive μετά το service |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χρόνος που αφιέρωσε ο μηχανικός για ενημέρωση μας |
ΛΙΓΟΣ |
ΛΙΓΟΣ |
Αλλη Απρόβλεπτη ταλαιπωρία |
ΝΑΙ |
OXI |
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το service (Ικανοποίηση κατόχου) |
OXI |
OXI |
Συνολική Βαθμολογία |
15% |
35% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία που κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού και την διαθεσιμότητα που είχαν (αν δηλαδή μας δώσανε μακρινή ημερομηνία Service ή εντός 7 εργάσιμων ημερών)
Χαρτί Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει χαρτί με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε, έτσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στην διάρκεια του Service.
Χαρτί με Ζημιές: Μέσα στην διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα εμφανιστούν κάποιες φθορές. Για τις ανάγκες του Service επιλέγουμε αυτοκίνητα 10-12 ετών που έχουν φθορές. Θα πρέπει το συνεργείο να μας δώσει αναλυτικό χαρτί με τις ζημιές και τα κόστη αντικατάστασης τους.
Χώρος αναμονής: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής και αν ήταν καθαρό-οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του Service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Χρόνος μηχανικού: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι διαπίστωσαν κατά τη διάρκεια του Service και των ελέγχων. Δηλαδή αν μας «ξεπετάξανε».
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία: Προκύπτει όταν υπάρχει αιφνιδιασμός στη διαδικασία π.χ. δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, μας «κλείνουν» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο μέσα, μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ – η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία»
έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα.
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας καλέσαν για να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ok
Στη Volvo: 4 ώρες αναμονή για λάδια-φίλτρα, δεν μας έδωσαν κόστη για τις φθορές
Δεν αντιμετωπίσαμε σοβαρό πρόβλημα για να κλείσουμε ραντεβού με την Volvo, υπήρξε μία μικρή καθυστέρηση 3 ημερών από την επιθυμητή, αλλά αυτό είναι εντός των χρονικών ορίων που έχουμε θέσει (7 εργάσιμες ημέρες). Στα τυπικά ήταν όλα Ok, χρόνος αναμονής, test drive. Τα προβλήματα ξεκίνησαν στα σημαντικά ποιοτικά κριτήρια του test. Μπορεί να μην μας έδωσαν χαρτί με τους ελέγχους που πραγματοποίησαν στο αυτοκίνητο μας, όμως το κυριότερο πρόβλημα έρχεται με τον μηχανικό και τις φθορές που εντόπισαν. Ενώ βρήκαν πως το αυτοκίνητο ήθελε τακάκια, δισκόπλακες και πως το αυτοκίνητο χάνει φρεον από το A/C, δεν μας έδωσε χαρτί με τα κόστη αντικατάστασης τους. Στην ερώτηση πόσο κοστίζουν η απάντηση ήταν «πρέπει να ξαναπάρετε τηλέφωνο ή να πάτε στην ρεσεψιόν να ρωτήσετε, αλλά σίγουρα δεν μπορούμε σήμερα να τα αλλάξουμε».
Δηλαδή επειδή δεν είχαν χρόνο να ασχοληθούν την ημέρα της προγραμματισμένης επισκευής (κάθε σοβαρό συνεργείο, πρέπει να έχει χρόνο για να επισκευάσει ζημιές που προκύπτουν από τους ελέγχους τους)
δεν μας έδωσαν καν τιμές. Ο χρόνος που αφιέρωσε ο μηχανικός σε εμάς ήταν, όπως καταλαβαίνετε πολύ λίγος, ενώ η αναμονή μας στον χώρο ξεπέρασε τις 4ώρες, γεγονός που εκνεύρισε τον ιδιώτη αρκετά
«Δεν μπορεί για λάδια φίλτρα να θέλουν 4 ώρες» μας είπε και στο τέλος «
Τόση ώρα για να μην βρουν και τις βλάβες». Στα αρνητικά επίσης πως δεν υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί μας για να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι.
Στη Skoda: Αυτοσχέδιοι χώροι αναμονής, αποτυχία στον ποιοτικό έλεγχο
Στα κρίσιμα σημεία η Skoda απογοήτευσε. Εφόσον κλείσαμε το ραντεβού εύκολα στο συνεργείο που βόλευε τον ιδιώτη επισκεφτήκαμε το συνεργείο. Ο χώρος αναμονής ήταν αυτοσχέδιος σε εξωτερικό χώρο και αν και δεν το αφαιρέσαμε από τον ποιοτικό έλεγχο, έδειχνε προχειρότητα. Το συνεργείο ήταν καθαρό αλλά και σχετικά οργανωμένο. Test drive έκανε ο μηχανικός στο αυτοκίνητο μας.
Τα προβλήματα ξεκίνησαν, όπως και στην Volvo, όταν μπήκαμε στα πράγματα ουσίας. Χαρτί με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποιήσαν, ούτε λόγος. Για τις φθορές που είχε και αφορούσε τα αμορτισέρ, μόνο προφορικά μας ενημερώσαν, γιατί ο χρόνος του μηχανικού ήταν πολύ πιεσμένος και μας μιλούσε πολύ βιαστικά. Follow up, τηλεφωνική επικοινωνία, δεν είχαν μαζί μας. Η διαδικασία πήρε 2,5 ώρες, λίγο πάνω από το Μ.Ο που είχαμε με τις υπόλοιπες εταιρείες, καθώς μην ξεχνάμε προγραμματισμένο ραντεβού και μόνο λάδια φίλτρα είχαν να κάνουν (εκτός φυσικά από τους καθιερωμένους ελέγχους τους).
Διαβάστε επίσης:
» Mazda VS Toyota: Έπεσε κι άλλο η Toyota, πήγε καλά η Mazda.
» Audi-VW: 3 Test το ένα χειρότερο από το άλλο.
» Απίστευτο No 2! Δεν βρήκανε ούτε τις μισές βλάβες σε Citroen και Kia.