Οι 2 μάρκες απογοήτευσαν, αφού δεν κατάφεραν να βρουν ούτε τις μισές βλάβες. Η Citroen δεν βρήκε το 51% των βλαβών, ενώ η Kia «το πήγε ένα βήμα παραπέρα» και δεν βρήκε το 61%.
Μπορεί η Kia να θεωρηθεί Premium, αν το After Sales της δεν είναι επιπέδου Mercedes;
Η Kia είναι γνωστό πως ανήκει στον ίδιο όμιλο με την Hyundai. Η διαφορά είναι πως οι Κορεάτες θέλουν την Kia ως την Premium εταιρεία τους και τη Hyundai ως την πιο low budget, ακριβώς όπως η Audi και η VW στo Group VAG. Αν λοιπόν η Kia θέλει να βρίσκεται σε αυτό το επίπεδο, θα πρέπει να παρέχει παροχές «επιπέδου» Mercedes, καθώς μόνο τότε ο καταναλωτής θα πειστεί πως αξίζει για να δώσει επιπλέον χρήματα. Σε αυτή τη δοκιμασία, όχι μόνο απέτυχε, αλλά ήταν πολύ πιο χαμηλά και από την Hyundai για την οποία υποτίθεται πως «κρατάμε πιο μικρό καλάθι». Πόσο Premium είναι τελικά η Kia με τόσο χαμηλά ποσοστά στο συνεργείο της;
Στη Citroen κάτω από το 50% η εύρεση βλαβών, στο 30% ο ποιοτικός έλεγχος
Πολύ χαμηλά και η Citroen, η οποία δεν κατάφερε να βρει το 51% των βλαβών, ενώ ταυτόχρονα «πάτωσε» και στον ποιοτικό έλεγχο, καθώς έπιασε μόλις 30%. Αν δεν αλλάξει εικόνα στα συνεργεία της, μπορεί άραγε να βγάλει από πάνω της την ταμπέλα της LOW BUDGET μάρκας στον όμιλο PSA; Μπορούν χωρίς καμία βελτίωση οι παροχές της να συνάδουν με τις τιμές των αυτοκινήτων της, που έχουν ανέβει στα ύψη; Η απάντηση είναι όχι, φυσικά. Το θέμα με την αύξηση των τιμών θα πλήξει πολύ περισσότερο αυτές τις μάρκες και θα ωφελήσει τις premium, αν δεν αλλάξουν γρήγορα λογική αντιμετώπισης του πελάτη στο After Sales. Και αυτό είναι κάτι που έπρεπε να είχε δουλευτεί από την αρχή της πανδημίας, καθώς τώρα με τις ατελείωτες ουρές στα συνεργεία της, «πιάσε το αυγό και κούρευτο»
Εύρεση βλαβών: Η Citroen δεν βρήκε το 51% των βλαβών και η Kia το 61%
Οι 30 ελέγχοι που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες |
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. |
Η Citroen ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 51% των βλαβων |
H Kia ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 61% των βλαβων |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές, |
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης, |
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) |
|
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης, |
Στάθμη λαδιών κινητήρα, |
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων, |
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων, |
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη, |
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) |
Δίσκους και θερμουίτ φρένων, |
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων, |
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι, |
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών, |
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων, |
Φώτα και φλας, |
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας, |
Πόρτες, |
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) |
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση, |
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας, |
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας, |
****Για τα test συνεργείων χρησιμοποιήσαμε ένα Citroen C2 και ένα Kia Sportage, δωδεκαετίας (ώστε να έχουν κάποιες φυσιολογικές φθορές). Τα test έγιναν στο χρονικό διάστημα Δεκεμβρίου-Ιανουαρίου.
Στο ποιοτικό κομμάτι καμία από τις δύο εταιρείες δεν τα πήγε καλά. Citroen 30% - Kia 20%
Ξεκινάμε από την Kia όπου υπέπεσε σε 2 βασικά φάουλ. Πρώτον ο μηχανικός δεν ασχολήθηκε μαζί μας αρκετά, ουσιαστικά μας ξεπέταξε, και δεύτερον δεν έκανε Test Drive μετά το Service. Επίσης δεν μας έδωσε χαρτί ελέγχου ή ζημιών, μας ενημέρωσε προφορικά ότι χρειάζεται αλλαγή το δοχείο νερού, χωρίς όμως να μας αναφέρει το κόστος αντικατάστασης. Στα θετικά βάζουμε τη δωρεάν οδική βοήθεια για ένα χρόνο αρκεί σε περίπτωση βλάβης να ξαναπάμε το αυτοκίνητο στο συγκεκριμένο συνεργείο. Η συνολική βαθμολογία, της Kia ήταν μόλις 20% ή αν θέλετε καλύτερα έχασε 80% από στην ποιοτική αξιολόγηση που κάναμε.
H επίσκεψη στη Citroen ξεκίνησε αρκετά περίεργα, μιας και δεν είχε χώρο αναμονής πελατών. Όμως ο μηχανικός ασχολήθηκε αρκετά μαζί μας, ενημερώνοντας μας λεπτομερώς για το αυτοκίνητο, ενώ κατά τη διάρκεια του σέρβις βρέθηκαν 2 ζημίες. Η πρώτη αφορούσε το ρουλεμάν τροχού, που δεν έχριζε άμεσης αλλαγής και η δεύτερη τη βαλβίδα όπισθεν που διορθώθηκε άμεσα. Επίσης στη Citroen πληρώσαμε τα λιγότερα από όλες τις εταιρείες που έχουμε επισκεφτεί, παρόλο που τα 80 ευρώ που μας είπαν στο τηλέφωνο ότι θα στοίχιζε το service, έγιναν 102. Και κάπου εκεί σταματάνε τα θετικά, αφού σε όλα τα υπόλοιπα απέτυχε και την οδήγησε να χάσει το 70% του ποιοτικού ελέγχου.
Ποιοτικός έλεγχος |
Citroen |
Kia |
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χαρτί ελέγχου |
OXI |
OXI |
Χαρτί με Ζημιές |
OXI |
OXI |
Χώρος αναμονής& Συνεργείου |
OXI |
ΝΑΙ |
TestDrive |
ΝΑΙ |
OXI |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός |
ΝΑΙ |
OXI |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία |
ΌΧΙ |
ΌΧΙ |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service |
OXI |
OXI |
Συνολική Βαθμολογία |
30% |
20% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία με την οποία κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού (αν δηλαδή μας έδωσαν κοντινή ή μακρινή ημερομηνία service).
Στην πράξη: Και στις 2 εταιρείες δεν δυσκολευτήκαμε να κλείσουμε ραντεβού
Πιστοποιητικό Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει έντυπο με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Ετσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στη διάρκεια του service.
Στην πράξη: Ούτε η Kia, ούτε η Citroen δεν μας έδωσαν έντυπο, με τα σημεία που ελέγξανε.
Αναφορά προβλημάτων: Κατά την διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα ανακαλύψουν κάποιες φθορές. (Για τις ανάγκες του Service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10-12 ετών που έχουν φθορές). Θα πρέπει το συνεργείο να σας δώσει αναλυτικό έντυπο με τις ζημιές και το κόστος αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Ούτε και εδώ μας δόθηκε έντυπο με ζημιές και κόστος αντικατάστασης. Η Kiaμας ανέφερε προφορικά ότι το δοχείο νερού χρήζει αλλαγής, ενώ η Citroenμας υπόδειξε δυο βλάβες που βρήκε, με τη μία να διορθώνεται άμεσα.
Χώρος αναμονής & Συνεργείο: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής καθώς και αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: Η
Citroen δεν είχε χώρο αναμονής, χαλώντας την εμπειρία πελάτη και αναγκάζονταν να «κόβει βόλτες» μέχρι να ολοκληρωθεί το service.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Oμηχανικός της
Κia δεν έκανε Test Drive μετά το service, ενώ οι άνθρωποι της
Citroen δοκίμασαν κανονικά το αυτοκίνητο.
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι διαπίστωσαν κατά τη διάρκεια του service και των ελέγχων.
Στην πράξη: Ο μηχανικός της
Kia ήταν ιδιαίτερα λακωνικός και δεν αφιέρωσε αρκετό χρόνο για να μας εξηγήσει τις εργασίες στο αυτοκίνητο. Στην αντίπερα όχθη, ο μηχανικός της
Citroen ασχολήθηκε αρκετά μαζί μας και μάλιστα μας ανέλυσε γιατί δεν χρειαζόταν άμεση αλλαγή το ρουλεμάν του τροχού
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία:. Πχ. δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, μας «κλείνουν μέσα» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο, μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ (η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία»
έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα).
Στην πράξη: Και στις δύο περιπτώσεις δεν είχαμε απρόβλεπτη ταλαιπωρία.
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας κάλεσαν να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ΟΚ.
Στην πράξη: Καμία από τις 2 εταιρείες δεν μας κάλεσε για να μάθει αν μείναμε ικανοποιημένοι από την επίσκεψη μας στο συνεργείο τους
Οι τιμές ανεβαίνουν στον «Θεό» αλλά το After Sales τους χειροτερεύει
Όλες οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν ανέβει πάρα πολύ τα τελευταία 3 χρόνια. Αυτό έχει μεγάλο αντίκρισμα στις μάρκες οι οποίες, παραδοσιακά, ήταν οι πιο προσιτές. Αν στη
Citroen οι τιμές έχουν φτάσει στα επίπεδα premium μάρκας και οι παροχές όχι, τότε τι γίνεται; Θα πρέπει, άμεσα, να κοιτάξουν τον πελάτη και μετά την πώληση για να μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί. Το ίδιο συμβαίνει και στην
Kia. Premium που; Στο test που πραγματοποιήσαμε
ήταν χειρότερη και από την Citroen, τόσο στην εύρεση των βλαβών όσο και στο ποιοτικό κομμάτι, που δεν την βάλαμε καν απέναντι σε μια Premium εταιρεία.
Διαβάστε επίσης:
» 2 πολύ μεγάλα ονόματα, δεν βρήκαν ούτε το 20% των βλαβών και πάτωσε η BMW.
» Skoda και Volvo δεν βρήκαν ούτε τις μισές βλάβες!!!
» «Σοβαρά τώρα, με τέτοιο συνεργείο περιμένουν να ξανά αγοράσω Renault;
» Μπορεί η Hyundai να χτυπήσει την Toyota στο After Sales
» Και οι καλοί σκοντάφτουν! Εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Mercedes δεν βρήκε το 64% των βλαβών