Μεγάλες και περίεργες διαφορές συναντήσαμε στα μυστικά test εξουσιοδοτημένων συνεργείων της Hyundai. Το ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο της κορεάτικης εταιρείας, μας χρέωσε σχεδόν 100 ευρώ λιγότερα σε σχέση με δύο άλλα εξουσιοδοτημένα του δικτύου, και βρήκε και μεγαλύτερο ποσοστό βλαβών! Μέσα σε 3 διαφορετικές επισκέψεις, κατάφεραν να βαθμολογηθούν, από 0% έως και 71% στην εύρεση βλαβών. Ζητήσαμε την επίσημη θέση του εισαγωγέα, και δεν απάντησαν ποτέ.
After Sales Hyundai: Από 0% έως 71% στην εύρεση βλαβών
Χαοτικές διαφορές συναντήσαμε στην εύρεση βλαβών στα μυστικά test εξουσιοδοτημένων της Hyundai. Σε επίσκεψη μας στην Αθήνα, δεν κατάφεραν να βρουν ΚΑΜΙΑ βλάβη και βαθμολογήθηκαν με 0%. Αξίζει να αναφέρουμε πως, από το αυτοκίνητο είχε αφαιρεθεί όλο το αντιψυκτικό υγρό από το ψυγείο του αυτοκινήτου, που θα μπορούσε να προκαλέσει πολύ σοβαρή ζημιά στον κινητήρα. Αντίθετα, στο test που πραγματοποιήσαμε στο πρώτο συνεργείο της Hyundai, κατάφερε μια από τις καλύτερες επιδόσεις όλων των εξουσιοδοτημένων test, αφού δεν κατάφεραν να βρουν μόνο το 29% των βλαβών. Στο τελευταίο μας test σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο Hyundai της Θεσσαλονίκης, απέτυχαν να βρουν το 50% των βλαβών. Οι μεγάλες διαφορές υπηρεσιών ανάμεσα σε συνεργεία του ίδιου δικτύου, προβληματίζει…
Οι 30 έλεγχοί που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες |
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος |
Στην Θεσσαλονίκη ΑΠΕΤΥΧΑΝ να βρουν το 50% των βλαβών |
Στην Αθήνα στην 1η επίσκεψη ΑΠΕΤΥΧΑΝ να βρουν το 29% των βλαβών |
Στην Αθήνα στην 2η επίσκεψη ΑΠΕΤΥΧΑΝ να βρουν το 100% των βλαβών |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές |
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης |
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) |
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης |
Στάθμη λαδιών κινητήρα |
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων |
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων |
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη |
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) |
Δίσκους και θερμουίτ φρένων |
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων |
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι |
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών |
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων |
Φώτα και φλας |
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας |
Πόρτες |
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) |
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση |
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας |
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας |
*Τα test πραγματοποιήθηκαν με ένα Getz του 09, ένα i20 του 13 και ένα i20 του 2015.Ποιοτικός έλεγχος υπηρεσιών: Κάτω από 50% και οι 3
Και στην βαθμολόγηση ποιοτικού ελέγχου των 3 εξουσιοδοτημένων συνεργείων της Hyundai, τα αποτελέσματα δεν ήταν θετικά, αφού ούτε ένα συνεργείο δεν κατάφερε να πιάσει έστω τον μέσο όρο του 50%. Ιδιαίτερα αρνητική εντύπως μας έκανε το γεγονός πως, τα δύο από τα τρία εξουσιοδοτημένα συνεργεία, δεν έκαναν test drive με το αυτοκίνητο.
|
HYUNDAI |
HYUNDAI |
HYUNDAI |
Ποιοτικός έλεγχος |
Θεσσαλονίκη |
Αθήνα (1) |
Αθήνα (2) |
Πιστοποιητικό Ελέγχου |
OXI |
OXI |
OXI |
Αναφορά προβλημάτων |
OXI |
OXI |
ΝΑΙ |
TestDrive |
OXI |
OXI |
ΝΑΙ |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
OXI |
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χώρος αναμονής & Συνεργείου |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service |
OXI |
OXI |
OXI |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία |
OXI |
OXI |
ΝΑΙ |
Συνολική Βαθμολογία |
45% |
30% |
35% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία που κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού και την διαθεσιμότητα που είχαν (αν δηλαδή μας δώσανε κοντινή ή μακρινή ημερομηνία Service.
Στην Πράξη: Και στα 3 εξουσιοδοτημένα συνεργεία, καταφέραμε να κλείσουμε σχετικά εύκολα ραντεβού.
Χαρτί Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει χαρτί με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Έτσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στην διάρκεια του Service.
Στην Πράξη: Κανένα από τα 3 συνεργεία δεν μας έδωσε χαρτί ελέγχου.
Χαρτί με Ζημιές: Μέσα στην διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα προκύψουν κάποιες φθορές. Για τις ανάγκες του Service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10-12 ετών που έχουν φθορές. Θα πρέπει το συνεργείο να σας δώσει αναλυτικό χαρτί με ζημιές και κόστη αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Μόνο το 1 εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Αθήνας μας έδωσε χαρτί προβλημάτων.
Χώρος αναμονής: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής στο συνεργείο, αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: Χώρος αναμονής υπήρχε και στα 3 συνεργεία.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του Service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Τα 2 από τα 3 συνεργεία δεν έκαναν test drive με τα αυτοκίνητα.
Χρόνος μηχανικού: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι είδανε κατά την διάρκεια του Service και των ελέγχων.
Στην Πράξη: Ιδιαίτερα ευγενικοί και επεξηγηματικοί ήταν οι 2 μηχανικοί στα δύο εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Στο 3ο η ενημέρωση ήταν ελλιπής.
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία:. Πχ. δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, μας «κλείνουν» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο μέσα, μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ – η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα.
Στην πράξη: Στην επίσκεψη μας στην Αθήνα, μας είχαν ενημερώσει πως σε 2 ώρες θα έχει τελειώσει το service του αυτοκινήτου. Τελικά πέρασαν 4.5 ώρες χωρίς να έχει συμβεί κάποιο απρόοπτο. Στα άλλα δύο συνεργεία δεν συναντήσαμε κάποια απρόβλεπτη ταλαιπωρία.
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας καλέσανε να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ok.
Στην Πράξη: Κανένα από τα 3 εξουσιοδοτημένα συνεργεία, δεν επικοινώνησαν, ώστε να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι.
Ρωτήσαμε την Hyundai και δεν απάντησαν ποτέ
Για να μπορέσουμε να βγάλουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα από τα μυστικά test συνεργείων της Hyundai, για τα ανάμεικτα αποτελέσματα στο δίκτυο τους, στείλαμε τις ερωτήσεις μας στην εισαγωγική εταιρεία στην Ελλάδα. Βασικός μας στόχος ήταν να εξακριβώσουμε, ποιες είναι οι διαδικασίες ελέγχου των εξουσιοδοτημένων συνεργείων τους από την εισαγωγική εταιρεία, ώστε να παρέχουν όλοι τις ίδιες υπηρεσίες. Υπάρχουν διαφορές στα συνεργεία της και αυτές είναι μεγάλες, υπάρχουν συνεργεία που κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους (πχ Hyundai Μητρόπουλος* ) και αυτή η κατάσταση δημιουργεί προβλήματα σε αυτούς που κάνουν καλά την δουλειά τους. Δεν μας απάντησαν ποτέ…
*«Υγιής αντίδραση από Μητρόπουλο. Μας ζήτησε να τον αιφνιδιάσουμε και αυτόν, κάνοντας όποτε θέλουμε τεστ συνεργείων και σε αυτόν, για να δούμε την διαφορά»