Μπορεί η Hyundai να χτυπήσει την Toyota στο After Sales;
Διαβάστηκε από 114275 αναγνώστες - 27/3/2023
71% η Hyundai, 55% η Toyota. Ήρθε η ώρα να χτυπήσει η Hyundai την πρώτη θέση στην Ελλάδα; Μπορεί να παίξει στο «γήπεδο» της, την Toyota και να την κερδίσει;
Η Toyota και η Hyundai, έχουν χτίσει κάτι που δεν έχει χτίσει καμία άλλη εταιρεία στην Ελλάδα. «Πάρε Hyundai - Πάρε Toyota, για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο». Οι δύο εταιρείες παίζουν στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων των ιδιωτών αγοραστών και τον πιο βασικό ρόλο κατέχει το After Sales τους, ή με απλά λόγια, η ικανοποίηση κατόχου μετά την πώληση.
Η Hyundai στο πρόσφατο test συνεργείων, έδειξε πως βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση στο κομμάτι του Aftersales, καθως το συνεργείο της βρήκε το 71% των βλαβών, μία από τις καλύτερες επιδόσεις. Απέναντι της, στον δρόμο για την κορυφή η Toyota η οποία βρήκε αρκετά λιγότερες (55%).
Το ερώτημα λοιπόν είναι συγκεκριμένο, θα ξεπεράσει η Hyundai την Toyota στην Ελλάδα στις πωλήσεις;
Στον ποιοτικό έλεγχο που πραγματοποιήσαμε, που είναι το δεύτερο κομμάτι του test, τα ποσοστά ήταν ιδιαίτερα χαμηλά και για τις δύο εταιρείες. Και τα δύο test πραγματοποιήθηκαν τον Δεκέμβριο. Η επίσκεψή μας στην Toyota έγινε με ένα Corolla 13 ετών, ενώ στην Hyundai με ένα i20 10ετίας. Η Hyundai έπιασε μόλις 30% και η Toyota, χωρίς να διαπρέπει έφτασε το 45%, κάτι που σημαίνει οτι και οι δύο έμειναν πολύ πίσω από το 85% της Seat, στον ποιοτικό έλεγχο.
Διαβάστε επίσης:
» 2 πολύ μεγάλα ονόματα, δεν βρήκαν ούτε το 20% των βλαβών και πάτωσε η BMW.
» Skoda και Volvo δεν βρήκαν ούτε τις μισές βλάβες!!!
» «Σοβαρά τώρα, με τέτοιο συνεργείο περιμένουν να ξανά αγοράσω Renault;
Η Εύρεση των βλαβών όμως είναι το σημαντικότερο κομμάτι του test και καθώς έχει μεγαλύτερη σημασία και για τους καταναλωτές δίνουμε διπλάσιο συντελεστή από τον ποιοτικό έλεγχο. «Να γίνεται καλά η δουλειά και ας μην μας δίνουν χαρτιά» απάντησε ο ιδιώτης, κάτι το οποίο προφανώς είναι πιο σημαντικό, όμως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε. Θα πρέπει να ζητάμε όλα τα απαραίτητα συνοδευτικά χαρτιά από κάθε συνεργείο.
Στον παρακάτω πίνακα βλέπετε την βαθμολογία που συγκέντρωσε η κάθε μάρκα:
|
HYUNDAI |
TOYOTA |
Εύρεση Βλαβών |
71% |
55% |
Ποιοτικός έλεγχος |
30% |
45% |
Τιμή που μας έδωσαν τηλεφωνικά |
155 ευρώ |
125 ευρώ |
Τιμή που πληρώσαμε |
154 ευρώ |
174 ευρώ |
Τελική Βαθμολογία |
57,3% |
51,6% |
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Εύρεση βλαβών: Η Hyundai δεν βρήκε το 29% των βλαβών και η Toyota το 45%
Το να συγκρίνεις την Hyundai με την Toyota είναι σαν λες Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός, αφού αυτές οι 2 μάρκες «παίζουν», σχεδόν μονοπώλιο στις πωλήσεις των ιδιωτών αγοραστών. Η Hyundai σημείωσε μία από τις καλύτερες επιδόσεις που έχουμε δει ως σήμερα, ενώ η Toyota έμεινε πιο πίσω με τη διαφορά να είναι 16% ποσοστιαίες μονάδες.
Οι 30 ελέγχοι που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες |
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. |
Η Hyundai ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 29% των βλαβων |
H Toyota ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 45% των βλαβων |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές, |
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης, |
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) |
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης, |
Στάθμη λαδιών κινητήρα, |
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων, |
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων, |
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη, |
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) |
Δίσκους και θερμουίτ φρένων, |
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων, |
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι, |
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών, |
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων, |
Φώτα και φλας, |
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας, |
Πόρτες, |
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) |
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση, |
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας, |
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας, |
Στο ποιοτικό κομμάτι καμία απο τις δύο εταιρίες δεν τα πήγε καλά. Toyota 45% - Hyundai 30%
Βασικό φάουλ της Hyundai ήταν πως ο μηχανικός δεν έκανε Test Drive μετά το Service. Ακόμη υπήρξε ασυνεννοησία για το ποιο είναι τελικά το κόστος του Service. ¶λλη τιμή μας έδωσε ο μηχανικός και άλλη στην ρεσεψιόν.
Στην Toyota δεν ήταν ξεκάθαρο τι περιλαμβάνει το service. Στο τηλέφωνο μας είπαν πως το μικρό service κοστίζει 125 ευρώ, ενώ μετά την ολοκλήρωση του, ο μηχανικός μας ενημέρωσε πως το service είναι μόνο λιπαντικό και πως για φίλτρα (καμπίνας και αέρος) το κόστος είναι επιπλέον 49 ευρώ. Δηλαδή το τελικό κόστος έφτασε στα 175 από τα 125 ευρώ
Ποιοτικός έλεγχος |
HYUNDAI |
TOYOTA |
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χαρτί ελέγχου |
OXI |
OXI |
Χαρτί με Ζημιές |
OXI |
OXI |
Χώρος αναμονής& Συνεργείου |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Test Drive |
OXI |
ΝΑΙ |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service |
OXI |
OXI |
Συνολική Βαθμολογία |
30% |
45% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία με την οποία κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού (αν δηλαδή μας έδωσαν κοντινή ή μακρινή ημερομηνία service).
Στην Πράξη: Και στις 2 εταιρείες δεν δυσκολευτήκαμε να κλείσουμε ραντεβού
Πιστοποιητικό Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει έντυπο με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Ετσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στη διάρκεια του service.
Στην Πράξη: Ούτε η Hyundai, ούτε η Toyota δεν μας έδωσαν έντυπο με τα σημεία που ελέγξαν.
Αναφορά προβλημάτων: Κατά την διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα ανακαλύψουν κάποιες φθορές. (Για τις ανάγκες του Service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10-12 ετών που έχουν φθορές). Θα πρέπει το συνεργείο να σας δώσει αναλυτικό έντυπο με τις ζημιές και το κόστος αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Ούτε και εδώ μας δόθηκε έντυπο με ζημιές και κόστος αντικατάστασης, καθώς μας ενημέρωσαν μόνο προφορικά χωρίς να αναφέρουν τιμές.
Χώρος αναμονής & Συνεργείο: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής καθώς και αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: Και οι δύο εταιρείες είχαν χώρο αναμονής, με την Toyota να ξεχωρίζει.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Αυτή είναι και η βασική διαφορά της βαθμολογίας. Στη Hyundai μετά το service ο μηχανικός δεν έκανε Test Drive, σε αντίθεση με τον αντίστοιχο της Toyota που δοκίμασε το αυτοκίνητο.
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι διαπίστωσαν κατά τη διάρκεια του service και των ελέγχων.
Στην Πράξη: Και στις δύο περιπτώσεις ο χρόνος του μηχανικού ήταν λίγος, όμως μας εξήγησαν αυτά που ήθελαν και οι δυο. Ο μηχανικός της Toyota προσπάθησε να μας αναβαθμίσει το service από αλλαγή λιπαντικού σε κανονικό, αλλά μας απάντησε και για το αυτοκίνητο.
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία:. Πχ. δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, μας «κλείνουν μέσα» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο, μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ (η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα).
Στην πράξη: Και στις δύο περιπτώσεις είχαμε απρόβλεπτη ταλαιπωρία.
Στη Hyundai υπήρχε μια ασυνεννοησία του τι θα πληρώσουμε: Αρχικά μας είπαν τηλεφωνικά 155€, ποσό που επιβεβαίωσε ο μηχανικός. Όμως η κοπέλα στην ρεσεψιόν μας ενημέρωσε οτι θα κοστίσεις 177€ και όταν διαμαρτυρηθήκαμε για την διαφορά, επενέβη ο μηχανικός λέγοντας στην κοπέλα να μας το αφήσει στα 155€.
Στην Toyota, το κόστος που μας είπαν τηλεφωνικά για το μικρό service ήταν 125€, όμως πηγαίνοντας εκεί καταλάβαμε πως η Toyota το διαχωρίζει σε service αλλαγής λιπαντικού και σε κανονικό service. Στο τελευταίο αλλάζουν και τα φίλτρα, κάτι που οι υπόλοιπες εαιρείες συμπεριλαμβάνουν στο μικρό service. Η διαφορά της τιμής ήταν 50€ για να μας αλλάξει και τα φίλτρα αέρος και καμπίνας.
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας κάλεσαν να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ΟΚ.
Στην Πράξη: Καμία από τις 2 εταιρείες δεν μας κάλεσε για να μάθει αν μείναμε ικανοποιημένοι από την επίσκεψη μας στο συνεργείο τους
Γιατί το After Sales έχει τη μεγαλύτερη σημασία για τους καταναλωτές;
Και φτάνουμε στην ουσία. Φθηνό service, φθηνά ανταλλακτικά, επάρκεια στα ανταλλακτικά και super εξυπηρέτηση. Το μυστικό επιτυχίας κάθε εταιρείας που κοιτάει την πρώτη θέση. Αυτό έκανε η Toyota πριν 20 χρόνια και έμεινε στην πρώτη θέση μέχρι τώρα. Αυτό προσπαθεί να πετύχει και η Hyundai τώρα για να πάρει την πρώτη θέση από την Toyota. Το δικαιούται; Είναι καλύτερη από την Toyota; Η συνέχεια των test συνεργείων που θα κάνουμε, θα δείξει.
Διαβάστε επίσης:
» 2 πολύ μεγάλα ονόματα, δεν βρήκαν ούτε το 20% των βλαβών και πάτωσε η BMW.
» Skoda και Volvo δεν βρήκαν ούτε τις μισές βλάβες!!!
» «Σοβαρά τώρα, με τέτοιο συνεργείο περιμένουν να ξανά αγοράσω Renault;