Μπορεί και τις 2 μάρκες να τις εισάγει η οικογένεια Θεοχαράκη στην Ελλάδα, όμως πρόκειται για 2 διαφορετικές σχολές αυτοκινήτων, το ίδιο και η ιστορία που έχουν χτίσει στο After Sales.
Γαλλοιαπωνική κόντρα με διαφορετικά δυνατά σημεία για την κάθε εταιρεία
Το After Sales «χτίζει» καριέρες ή τις χαλάει για πάντα, επομένως βασικό κομμάτι είναι να δούμε πως τα πηγαίνουν τα συνεργεία τους στην Ελλάδα. Τα testπου πραγματοποιήσαμε στα συνεργεία των 2 μαρκών, ήταν η δεύτερη μας επίσκεψη και στις 2 μάρκες. Οι τιμές ήταν στο μέσο όρο, θα λέγαμε πως τα 160-170 είναι μία λογική τιμή, ούτε τα πιο φθηνά ούτε τα πιο ακριβά. Λίγο καλύτερα τα πήγε η Nissan στην εύρεση των βλαβών με την Renault να είναι και αυτή βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη επίσκεψη μας και να πιάνει 56%. Η συνολική βαθμολογία των συνεργείων που ελέγξαμε ήταν 66,0% για την Nissan και 60.6% για την Renault αντίστοιχα. Στην τελική βαθμολογία η εύρεση βλαβών έχει διπλάσιο συντελεστή
Η Nissan δεν βρήκε το 36% των βλαβών η Renault το 44%
Να πούμε πως οι βλάβες είναι κρυμμένες μέσα στο ελέγχους που υπόσχονται πως κάνουν, κανονικά θα έπρεπε να τις βρουν όλες, για αυτό και σας αναφέρουμε (σε όλα τα test) τα πoσοστά αποτυχίας
Οι 30 ελέγχοι που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες |
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. |
Η Nissan ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 36% των βλαβων |
H Renault ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 44% των βλαβων |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές, |
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης, |
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) |
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης, |
Στάθμη λαδιών κινητήρα, |
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων, |
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων, |
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη, |
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) |
Δίσκους και θερμουίτ φρένων, |
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων, |
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι, |
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών, |
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων, |
Φώτα και φλας, |
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας, |
Πόρτες, |
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) |
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση, |
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας, |
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας, |
Το test έγινε με ένα Nissan Micra του 2012 και ένα Renault Clio του 2011
Nissan vs Renault: Στον ποιοτικό έλεγχο σημειώσατε ισοπαλία
Ακριβώς τα ίδια πράγματα έκαναν ή μάλλον καλύτερα δεν έκαναν κατά την διάρκεια του ποιοτικού ελέγχου που κάναμε, αλλα με τις «παρατυπίες» να έχουν να κάνουν με διαδικαστικά πράγματα, δεν μας έδωσαν πιστοποιητικό ελέγχου (τι έλεγξαν δηλαδή) και δεν έκαναν τηλεφωνικό Followup. Να πούμε πως και οι 2 εταιρείες έπιασαν το όριο του ποιοτικού ελέγχου (70%) που θεωρούμε πως είναι «πράσινη» μία επίσκεψη μας
Ποιοτικός έλεγχος |
Nissan |
Renault |
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Πιστοποιητικό Ελέγχου |
OXI |
OXI |
Αναφορά προβλημάτων |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χώρος αναμονής & Συνεργείου |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
TestDrive |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία |
OXI |
OXI |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service |
OXI |
OXI |
Συνολική Βαθμολογία |
70% |
70% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία με την οποία κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού (αν δηλαδή μας έδωσαν κοντινή ή μακρινή ημερομηνία service).
Στην πράξη: Δεν δυσκολευτήκαμε να κλείσουμε ραντεβού ούτε στην Nissan ούτε στη Renault
Πιστοποιητικό Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει έντυπο με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Ετσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στη διάρκεια του service.
Στην πράξη: Κανένα από τα 2 συνεργεία δεν μας έδωσε πιστοποιητικό με τα σημεία που έλεγξε
Αναφορά προβλημάτων: Κατά την διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα ανακαλύψουν κάποιες φθορές. (Για τις ανάγκες του service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10+ ετών που έχουν φθορές). Θα πρέπει το συνεργείο να δώσει αναλυτικό έντυπο με τις ζημιές και το κόστος αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Χαρτί αναλυτικό χαρτί και κόστη αντικατάστασης μας έδωσαν και από τις 2 εταιρείες
Χώρος αναμονής & Συνεργείο: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής καθώς και αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη:Και τα 2 συνεργεία που επισκεφτήκαμε είχαν χώρους αναμονής ενώ ήταν και καλά οργανωμένα.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: TestDriveπραγματοποίησαν και οι 2 μετά την πραγματοποίηση του Service
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι διαπίστωσαν κατά τη διάρκεια του service και των ελέγχων.
Στην πράξη: Και στα 2 συνεργεία μας ενημέρωσαν αναλυτικά οι μηχανικοί και την κατάσταση του οχήματος μας
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία:. Πχ. Αν δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, αν μας «κλείνουν μέσα» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο, αν μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ (η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα).
Στην πράξη: Δεν υπήρξε κάποια απρόβλεπτη ταλαιπωρία σε κανένα από τα 2 συνεργεία
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας κάλεσαν να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ΟΚ.
Στην πράξη: Καμία από τις δύο εταιρείες δεν μας κάλεσε για να μάθει αν μείναμε ικανοποιημένοι από την επίσκεψη μας στο συνεργείο τους.
Πόσο γρήγορα μπορεί να αλλάξει η εικόνα μίας εταιρείας στο After Sales;
Η δουλειά η δική μας δεν είναι να αξιολογούμε το πως δουλεύει η κάθε μάρκα. Εμείς βλέπουμε το αποτέλεσμα της προσπάθειας της κεντρικής αντιπροσωπείας, να εφαρμοστούν όλες οι προδιαγραφές τους από όλο το δίκτυο εξουσιοδοτημένων συνεργείων. Τα test που εμείς κάνουμε, βοηθάνε τις μάρκες να μπορέσουν να «ελέγξουν» ακόμα καλύτερα τα συνεργεία τους (όπως μας είπαν στελέχη της αγοράς) και να μην ξεχνάμε πως τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία είναι ξεχωριστές επιχειρήσεις και σε κάποιες περιπτώσεις μεγάλες αλυσίδες, γεγονός που κάνει ακόμη πιο δύσκολο το έργο τους. Εμείς πάντως θα συνεχίσουμε να κάνουμε τους ελέγχους μας στα συνεργεία, επομένως η οποία χαλαρότητα ή βελτίωση μίας μάρκας θα αναδεικνύεται πολύ γρήγορα.
Διαβάστε επίσης:
» Mercedes: Δεν βρήκαν κάποια βλάβη παραπάνω από την Ford (66%-66%)
» Audi: Και 310 ευρώ και τίποτα παραπάνω από το Μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο
» «Και όμως: Hyundai και Peugeot δεν βρήκαν καμία βλάβη – Στα κεντρικά τους!!!»