Σε ενδιαφέρει η μεταπώληση ή δεν αγοράζεις για να πουλήσεις;
Ένα μοντέλο που είναι εμπορικό σαν καινούργιο, παραμένει εμπορικό και στη μεταπώληση
Το χρώμα, ο κυβισμός, η προέλευση αγοράς και το ιστορικό προκατόχων, λεπτομέρειες που μετράνε
Αν «μαζεύεις» πολλά χιλιόμετρα, πρέπει να το πουλήσεις πριν προλάβει να απαξιωθεί
Ελλείπεις συντήρηση και σοβαρό τρακάρισμα, λόγοι για να μην μπορείς να το πουλήσεις
Ένα μοντέλο που είναι εμπορικό σαν καινούργιο, παραμένει εμπορικό και στη μεταπώληση
Ήρθε η ώρα να αλλάξεις αυτοκίνητο, και οι διαθέσιμες επιλογές που υπάρχουν είναι αρκετές. Έχεις ξεχωρίσει κάποια που «προκρίθηκαν» από το αρχικό σου φιλτράρισμα, και τώρα θα πρέπει να σκεφτείς ποιο από αυτά θα είναι το «εκλεκτό». Αν γενικά οι επιλογές σου σε μάρκα και μοντέλο είναι «mainstream» και ακολουθείς λίγο ως πολύ τις επιταγές της εποχής, τότε έχεις έναν πονοκέφαλο λιγότερο: αυτόν της μεταπώλησης. Είναι αλήθεια, ότι αν είσαι από αυτούς που κοιτάνε και λίγο πιο μακριά, τότε θα μπορέσεις και να φανταστείς πόσο εύκολο ή δύσκολο θα είναι να πουλήσεις ξανά αυτό το αυτοκίνητο στο μέλλον. Σε αυτήν την περίπτωση, η επιλογή σου θα επηρεαστεί από την λεγόμενη «εμπορικότητα» του μοντέλου που σε ενδιαφέρει. Ένα μοντέλο που είναι εμπορικό σαν καινούργιο, παραμένει εμπορικό και στην μεταπώλησή του.
Το χρώμα, ο κυβισμός, η προέλευση αγοράς και το ιστορικό προκατόχων, λεπτομέρειες που μετράνε
Αν αντιθέτως έχεις βάλει στο μάτι ένα πιο «ειδικό» αυτοκίνητο, που είναι φτιαγμένο για να ξεχωρίζει, τότε ετοιμάσου: Στην μεταπώληση οι υποψήφιοι αγοραστές θα είναι εξίσου «ξεχωριστοί» και ως εκ τούτου λιγότεροι αριθμητικά. Αυτό δεν είναι πάντως απαραίτητα κακό, καθώς οι αγοραστές που ψάχνουν κάτι συγκεκριμένο, τότε δυσκολεύονται και περισσότερο να το βρουν, οπότε όταν αυτό γίνει προχωράνε αντίστοιχα στην αγορά τους. Μιλώντας για τέτοια «ξεχωριστά» μοντέλα θα μπορούσαμε να αναφερθούμε στα Hyundai i 30 fastback, συγκρινόμενο με το hatchback i 30, και παλιότερα το Citroen C4 Cactus, συγκρινόμενο με το αντίστοιχο «νορμάλ» C4. Aλλες λεπτομέρειες που μπορούν να κρίνουν την εμπορικότητα ενός μοντέλου, είναι το χρώμα, η προέλευση, και το πλήθος των προκατόχων του. Διαλέγοντας ένα καινούργιο αυτοκίνητο πχ σε χρώμα «λαχανί», μπορεί να ικανοποιούμε το προσωπικό μας γούστο, αλλά σημαντικό είναι αυτό να συμπίπτει και με το γούστο του μετέπειτα μέσου υποψήφιου αγοραστή. Αντίστοιχα, διαλέγοντας ένα μεταχειρισμένο, ρόλο ενδεχομένως θα παίξει αν αυτό είναι ελληνικό ή εισαγωγής, αλλά και το πόσους προκατόχους είχε. Σημαντικό ζήτημα είναι τέλος και η κατηγορία τελών κυκλοφορίας στην οποία ανήκει.
Αν «μαζεύεις» πολλά χιλιόμετρα, πρέπει να το πουλήσεις πριν προλάβει να απαξιωθεί
Πέρα από όλα τα παραπάνω, τα οποία πρέπει να σκεφτούμε κατά τη διαδικασία επιλογής ενός καινούργιου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, σημασία έχουν και κάποια ζητήματα που αφορούν τη διάρκεια της χρήσης του. Το σημαντικότερο από αυτά, είναι τα χιλιόμετρα που πρόκειται να διανύσεις όσο καιρό θα το έχεις στην κατοχή σου. Έτσι, τα αυτοκίνητα που διανύουν λιγότερα χιλιόμετρα απαξιώνονται λιγότερο σε τιμή και έχουν καλύτερη «τύχη» στη μεταπώληση τους, ενώ αυτοκίνητα που έχουν «μαζέψει» πολλά χιλιόμετρα αναλογικά με την ηλικία τους, θα πουληθούν για αντίστοιχα λιγότερα χρήματα, ή θα κινδυνέψουν ακόμη και να «μείνουν στο ράφι».
Ελλείπεις συντήρηση και σοβαρό τρακάρισμα, λόγοι για να μην μπορείς να το πουλήσεις
Εννοείται ότι αν κάποιος έχει αξιώσεις να πιάσει μια καλή τιμή πουλώντας στο μέλλον το αυτοκίνητο του, τότε θα πρέπει - για όσο το έχει στα χεριά του - να έχει φροντίσει σχολαστικά για την πλήρη συντήρηση του στα προκαθορισμένα χιλιόμετρα ή χρονικά διαστήματα, σε εξουσιοδοτημένο ή έστω εξειδικευμένο συνεργείο. Τέλος, για να αναφερθούμε και σε έναν αστάθμητο παράγοντα που θα μπορούσε να επηρεάσει τη μεταπώληση, αυτός θα ήταν η εμπλοκή σε ένα σοβαρό τρακάρισμα. Η αλλοίωση του πλαισίου θωρείται από πολλούς κόκκινη γραμμή (δικαίως ή αδίκως) και τους αποτρέπει από την αγορά του, ακόμη και σε μικρότερη τιμή από αυτή που υπάρχει κατά μέσο ορό στην αγορά.