AUDI-BMW: Πολύ μπλά-μπλά και από ουσία τίποτα
Σε αυτό το συγκριτικό βάζουμε απέναντι 2 premium εταιρείες και δοκιμάζουμε τα συνεργεία τους με τις ίδιες ακριβώς προδιαγραφές. Και όμως απογοήτευσαν και οι 2 στην εύρεση των βλαβών, ενώ το ίδιο άσχημα πήγαν και στον ποιοτικό έλεγχο.
Μπορείς να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο πηγαίνοντας σε συνεργείο AUDI και BMW; Η απάντηση είναι όχι.
Στο test που πραγματοποιήσαμε η AUDI απέτυχε να βρει το 46% των βλαβών που κρύψαμε και η BMW το τερμάτισε, αφού δεν βρήκε το 87%. Το ίδιο άσχημα πήγαν και στον ποιοτικό έλεγχο, αφού αμφότερες δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν το 50%, η κάθε μια για διαφορετικό λόγο.
Τι κοινό είχαν αυτές οι 2 επισκέψεις στα συνεργεία τους; Πως και στις 2 περιπτώσεις είχαμε φρουφρου και αρώματα, αλλά από ουσία (εύρεση βλαβών) τίποτα.
Δύο υπερσύχρονες μονάδες, με χλιδάτους χώρους και περίσσια την αίσθηση πολυτέλειας. Και στις 2 περιπτώσεις μας υποδέχτηκαν πολύ οργανωμένα, μάλιστα στην AUDI μας έδωσαν και το όνομα του ανθρώπου, που θα παραλάβει το αυτοκίνητο, μετά από 1 εβδομάδα (!! εντυπωσιακό). Στην BMW (αν και αυτό δεν πήγε καλά), καλείς για ραντεβού και σε παίρνουν πίσω, ενώ όταν φτάνεις στο συνεργείο τους νομίζεις πως έχεις πάει σε πολυτελές ξενοδοχείο 5 αστέρων.
Και κάπου εδώ αρχίζει η πραγματικότητα. Απέτυχαν να βρουν τις βλάβες σε μεγάλο ποσοστό, ενώ και στον ποιοτικό έλεγχο δεν καταφέραν να ξεπεράσουν το 50%, επιβεβαιώνοντας τον τίτλο του Test.
Αν και πλέον μετά από 40 test είναι γνωστό, να θυμίσουμε πως κάθε επίσκεψη σε συνεργείο γίνεται παρουσία των ιδιωτών (η δημιουργία των βλαβών και εύρεση τους στη συνέχεια) μετη διαδικασία να βιντεοσκοπείται. Οι βλάβες είναι ίδιες για όλα τα αυτοκίνητα και είναι μέσα στους ελέγχους που υπόσχονται να κάνουν σε ένα service.
Παρακάτω ο συγκεντρωτικός πίνακας:
BMW | AUDI | |
---|---|---|
Εύρεση Βλαβών | 13% | 56% |
Ποιοτικός έλεγχος | 50% | 50% |
Τιμή που μας έδωσαν τηλεφωνικά | 320 € | 270 € |
Τιμή που πληρώσαμε | 170 € | 310 € |
Τελική Βαθμολογία | 25,3% | 54,0% |
Εδώ να αναφέρουμε πως τα 170 ευρώ που πληρώσαμε για να κάνουμε service στην BMW είναι τα λιγότερα από οποιαδήποτε premium εταιρεία επισκεφτήκαμε. Το περίεργο είναι πως τηλεφωνικά μας έδωσαν πολύ μεγαλύτερο κόστος, πράγμα που συνέβη και σε άλλο test στην BMW. Εμείς όμως αξιολογούμε το αποτέλεσμα και αυτό μας ικανοποίησε. Κάπου εκεί όμως τελείωσαν τα θετικά στην επίσκεψη της BMW, καθώς όλα τα υπόλοιπα δεν πήγαν καθόλου καλά, σύμφωνα με το test.
Η AUDI, παρότι τα πήγε καλύτερα από την BMW στην εύρεση των βλαβών δεν κατάφερε ούτε και αυτή να περάσει το 50% στον ποιοτικό έλεγχο, ενώ είχαμε και απρόβλεπτη ταλαιπωρία, καθώς μας «ξέχασαν» σχεδόν μία ώρα στον χώρο αναμονής, με το αυτοκίνητο έτοιμο. Στο κομμάτι της τιμής έκανε ρεκόρ, αφού τα 310 ευρώ που πληρώσαμε για το service δεν τα έχουμε πληρώσει σε καμία άλλη εταιρεία.
Η AUDI δεν βρήκε το 44% των βλαβών, η BMW δεν βρήκε το 87%
Οι 30 ελέγχοι που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες | ||
---|---|---|
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. | Η BMW ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 87% των βλαβων | Η AUDI ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 44% των βλαβων |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές, | ||
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης, | ||
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) | ||
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης, | ||
Στάθμη λαδιών κινητήρα, | ||
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων, | ||
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων, | ||
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη, | ||
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) | ||
Δίσκους και θερμουίτ φρένων, | ||
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων, | ||
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι, | ||
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών, | ||
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων, | ||
Φώτα και φλας, | ||
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας, | ||
Πόρτες, | ||
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) | ||
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση, | ||
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας, | ||
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας, |
Τα test πραγματοποιήθηκαν με ένα AUDI A4 10ετίας τέλη Απριλίου και στην BMW με ένα Χ3 15+ ετών τον Μάρτιο.
Στον ποιοτικό έλεγχο δεν κατάφερε κανένα συνεργείο να ξεπεράσει το 50%
Στην BMW, μας δυσκόλεψε πολύ η διαδικασία κλεισίματος του ραντεβού, καθώς είχαν ένα σύστημα που έπαιρνες τηλέφωνο και σε καλούσαν πίσω.Αυτό έγινε 3 ημέρες συνεχόμενες καιτελικά μας κάλεσαν μετά από μία εβδομάδα, προφανώς λόγω φόρτου εργασίας. Αρνητικό επίσης είναι πως δεν έκαναν testdriveμετά το serviceκαι πως δεν μας ενημέρωσε ο μηχανικός για την κατάσταση του οχήματος (θα μας ενημερώσουν από το Video, που όντως μας έστειλαν, αλλά εδώ εντοπίζεται ένα κενό – ο επισκέπτης δεν γνωρίζει προσωπικά κανέναν και το video δεν απαντάει σε απορίες του ιδιοκτήτη.
Στην AUDI, μας ειδοποίησαν ότι το αυτοκίνητο είναι έτοιμο, μας έβαλαν στον χώρο αναμονής, μας είπαν να περιμένουμε λίγο και αυτό κράτησε σχεδόν μία ώρα. Το αυτοκίνητο το βλέπαμε, ήταν όντως έτοιμοαφού δεν εργάζονταν κανείς σε αυτό, οπότε απλά μας ξέχασαν.Έτσι χρεώνεται στην Audiη απρόβλεπτη ταλαιπωρία που έχει διπλάσιο συντελεστή βαρύτητας, αφού είναι βασικός λόγος απογοήτευσης καταναλωτή από μία μάρκα.
Ποιοτικός έλεγχος | BMW | AUDI |
---|---|---|
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού | OXI | ΝΑΙ |
Πιστοποιητικό Ελέγχου | ΝΑΙ | OXI |
Αναφορά προβλημάτων | OXI | ΝΑΙ |
Χώρος αναμονής & Συνεργείου | ΝΑΙ | ΝΑΙ |
TestDrive | OXI | ΝΑΙ |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός | OXI | ΝΑΙ |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία | OXI | ΝΑΙ |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service | ΝΑΙ | OXI |
Συνολική Βαθμολογία | 50% | 50% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία με την οποία κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού (αν δηλαδή μας έδωσαν κοντινή ή μακρινή ημερομηνία service).
Στην πράξη: Στην AUDI δεν δυσκολευτήκαμε, στην BMW χρειάστηκε να κάνουμε 3 τηλέφωνα και να μας καλέσουν μετά από μία εβδομάδα για να κλείσουμε το ραντεβού.
Πιστοποιητικό Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει έντυπο με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Ετσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στη διάρκεια του service.
Στην πράξη: Η BMW έδωσε, η AUDI δεν έδωσε.
Αναφορά προβλημάτων: Κατά την διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα ανακαλύψουν κάποιες φθορές. (Για τις ανάγκες του service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10+ ετών που έχουν φθορές). Θα πρέπει το συνεργείο να δώσει αναλυτικό έντυπο με τις ζημιές και το κόστος αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Η AUDI μας έδωσε αναφορά προβλημάτων, η BMW δεν μας έδωσε.
Χώρος αναμονής & Συνεργείο: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής καθώς και αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: Είχαν και τα 2 συνεργεία.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Στην BMW δεν κάνανε test drive στην AUDI έκαναν στο αυτοκίνητο μετά το service.
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι διαπίστωσαν κατά τη διάρκεια του service και των ελέγχων.
Στην πράξη: Στην AUDI o μηχανικός μας ανέλυσε, ικανοποιητικά την κατάσταση του οχήματος. Στην BMW, δεν μας ενημέρωσε ο μηχανικός, φύγαμε και μας έστειλαν Video (αλλά εδώ εντοπίζεται ένα κενό – ο επισκέπτης δεν γνωρίζει προσωπικά κανέναν και το video δεν απαντάει σε απορίες του ιδιοκτήτη).
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία:. Πχ. Αν δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, αν μας «κλείνουν μέσα» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο, αν μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ (η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα).
Στην πράξη: Στην AUDI μας «ξεχάσανε» κατά την παραλαβή του οχήματος, στην ΒΜW δεν υπήρξε καμιά.
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας κάλεσαν να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ΟΚ.
Στην πράξη: Η BMW επικοινώνησε μαζί μας μετά την επίσκεψη για να μάθει αν μείναμε ικανοποιημένοι, από την AUDI δεν μας πήραν.
Σχολιάστε |