«Σοβαρά τώρα, με τέτοιο συνεργείο περιμένουν να ξανά αγοράσω Renault;»
Διαβάστηκε από 131785 αναγνώστες - 27/3/2023
Crash Test Συνεργείων της εξαιρετικής Seat, με την Renault που απογοήτευσε σε αυτό το test.
"Μπαίνουμε στην διαδικασία, ρε φίλε, για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο, να κάνουμε έλεγχο 30 σημείων σε ένα εξουσιοδοτημένο από την αντιπροσωπεία συνεργείο, τα σκάμε κανονικά και εσύ δεν βρίσκεις το 72% των βλαβών.
Σοβαρά τώρα, με τέτοιο συνεργείο, περιμένεις να αγοράσω πάλι Renault;"
Αυτό ήταν ενα από τα ειρηνικά σχόλια στο Facebook. Οι υπόλοιποι ήταν πολύ πιο "άγριοι".
Αν το σκεφτείτε καλά, για να μείνει κάποιος ευχαριστημένος από μια μάρκα και να την ξανα αγοράσει, το κλειδί είναι το εξουσιοδοτημένο συνεργείο. ¶ρα, το ποια μάρκα έχει το καλύτερο After Sales, είναι λόγος να την προτιμήσεις έναντι μίας άλλης.
Στο συγκριτικό αυτό, πραγματοποιήσαμε test στα συνεργεία της Seat και της Renault με αυτοκίνητα αναγνωστών. Την SEAT την επισκεφτήκαμε με ένα Leon 10ετίας τον Δεκέμβριο, ενώ στην Renault πήγαμε τον ίδιο μήνα με ένα Clio 12 ετών. Στο αυτοκίνητο της Seat κάναμε απλώς service. Το αυτοκίνητο της Renault είχε μια βλάβη και το πήγαμε για επισκευή.
Ζητήσαμε να γίνει και στα δυο αυτοκίνητα ο έλεγχος των 30 σημείων και μας είπαν ότι τον έκαναν. Στα αυτοκίνητα είχαμε κρύψει βλάβες μέσα στους ελέγχους που κάνουν. Στην συνέχεια κάναμε έλεγχο στις βλάβες παρουσία των ιδιοκτητών των αυτοκινήτων, για να δούμε αν τις βρήκαν και τις διόρθωσαν.
Διαβάστε επίσης:
» 2 πολύ μεγάλα ονόματα, δεν βρήκαν ούτε το 20% των βλαβών και πάτωσε η BMW.
» Απίστευτο, Skoda και Volvo δεν βρήκαν ούτε τις μισές βλάβες!!!
H Seat ήταν η ευχάριστη έκπληξη. Πέτυχε μια από τις κορυφαίες βαθμολογίες στην εύρεση των βλαβών, που είχαμε κρύψει, ενώ ήταν κορυφαία από όλες τις μάρκες στον ποιοτικό έλεγχο. Ήταν εμφανής η πολυ καλή δουλειά που έχει γίνει σε όλους τους τομείς απο την Seat.
H Renault απο την άλλη μεριά, δεν μπορεί να αρκείται σε ένα καλό συνεργείο που έχει (Automotivo). Θέλει πολύ δουλειά σε όλους τους τομείς. Έκανε μια από τις χειρότερες επιδόσεις τόσο στην εύρεση των βλαβών, όσο και στον ποιοτικό έλεγχο. Η αίσθηση που μας δημιουργήθηκε στο συνεργείο που πήγαμε, ήταν ότι οι άνθρωποι της έκαναν αγγαρεία.
Στον παρακάτω πίνακα βλέπετε την συνολική βαθμολογία που συγκέντρωσε η κάθε μάρκα.
|
SEAT |
RENAULT |
Εύρεση Βλαβών |
66% |
28% |
Ποιοτικός έλεγχος |
85% |
10% |
Τελική Βαθμολογία |
72% |
22% |
*Στην τελική βαθμολογία, η εύρεση βλαβών έχει διπλάσια βαρύτητα από τον ποιοτικό έλεγχο.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Έυρεση Βλαβών: Η Renault απέτυχε να βρει το 72% των βλαβών, η Seat 34%
Η Renault δεν βρήκε το 72% των βλαβών που κρύψαμε, η Seat αντίστοιχα δεν βρήκε το 34%.
Οι 30 έλεγχοι που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες |
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. |
Η SEAT ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 34% των βλαβων |
H RENAULT ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 72% των βλαβων |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές, |
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης, |
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) |
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης, |
Στάθμη λαδιών κινητήρα, |
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων, |
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων, |
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη, |
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) |
Δίσκους και θερμουίτ φρένων, |
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων, |
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι, |
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών, |
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων, |
Φώτα και φλας, |
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας, |
Πόρτες, |
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) |
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση, |
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας, |
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας, |
Ποιοτικός έλεγχος: SEAT «σαν Mercedes», αποτυχία για τη Renault
Από την αρχή ως το τέλος της διαδικασίας του test ελέγχουμε τα παρακάτω 8 πράγματα που παίρνουν μέρος στη συνολική βαθμολόγια για την αξιολόγηση του ποιοτικού ελέγχου. H Seat σε πολύ υψηλό επίπεδο έπιασε όλα τα κρίσιμα σημεία και εντυπωσίασε με το τηλεφωνικό Follow up (υπηρεσία που γίνεται στις Premium εταιρείες), στη Renault υπήρξαν πολλές ελλείψεις, όπως θα δείτε στον πίνακα.
Ποιοτικός έλεγχος |
SEAT |
RENAULT |
Ευκολία κλεισίματος ραντεβού |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χαρτί με ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν |
OXI |
OXI |
Χαρτί με φθορές και κόστος επισκευής τους |
ΝΑΙ |
OXI |
Χώρος αναμονής και καθαριότητα συνεργείου |
ΝΑΙ |
OXI |
Πραγματοποίηση Test Drive μετά το service |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός |
ΝΑΙ |
OXI |
Αλλη απρόβλεπτη ταλαιπωρία |
OXI |
ΝΑΙ |
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το service (Ικανοποίηση κατόχου) |
ΝΑΙ |
OXI |
Συνολική Βαθμολογία |
85% |
10% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία που κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού και την διαθεσιμότητα που είχαν (αν δηλαδή μας δώσανε κοντινή ή μακρινή ημερομηνία Service.
Στην Πράξη: Και στις 2 εταιρείες δεν δυσκολευτήκαμε να κλείσουμε ραντεβού
Χαρτί Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει χαρτί με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε, έτσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στην διάρκεια του Service.
Στην Πράξη: Ούτε η Renault, ούτε η Seat δεν μας έδωσαν χαρτί, με τα σημεία που ελέγξανε.
Χαρτί με Ζημιές: Μέσα στην διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα προκύψουν κάποιες φθορές. Για τις ανάγκες του Service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10-12 ετών που έχουν φθορές. Θα πρέπει το συνεργείο να σας δώσει αναλυτικό χαρτί με ζημιές και κόστη αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Η Seat έδωσε αναλυτικό χαρτί με ζημιές και κόστη αντικατάστασης τους, σε αντίθεση με την Renault που δεν μας έδωσαν – οι φθορές επισημάνθηκαν μόνο προφορικά.
Χώρος αναμονής: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής στο συνεργείο, αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: H SEAT είχε χώρο αναμονής στον οποίο και περιμέναμε ως το τέλος του service. Στην Renault δεν υπήρχε χώρος αναμονής στο συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του Service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Και οι 2 εταιρείες πραγματοποίησαν Test Drive στα αυτοκίνητα, μετά το πέρας των ελέγχων.
Χρόνος μηχανικού: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι είδανε κατά την διάρκεια του Service και των ελέγχων.
Στην Πράξη : Στη Seat ο τεχνικός κατάλαβε πως το αυτοκίνητο δεν ήταν στο πελατολόγιο του, έτσι ασχολήθηκε ιδιαιτέρως ώστε να μείνουμε ευχαριστημένοι. Έχουμε πραγματοποιήσει αυτό το διάστημα περίπου 30 ελέγχους, αυτό που συναντήσαμε στην Seat ήταν πρωτόγνωρο. Ο τεχνικός μας ανέλυε το αυτοκίνητο για 45 λεπτά, όταν μας έδωσε το χαρτί με τις ζημιές και τα κόστη επισκευής τους, εξήγησε διεξοδικά όλες τις ζημιές και τι μπορεί να προκαλέσουν στο αυτοκίνητο μας. Μας ενημέρωσε πως «θα συμπεριφερθεί» το αυτοκίνητο μας σε κάθε βλάβη. Εκτός από αυτό, μας είπε ποιες ζημιές θα εμφανιστούν σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα αλλά προς το παρόν δεν χρειάζονται επισκευή και κάπου εκεί ολοκληρώθηκε η διαδικασία. Στη Renault ο τεχνικός μας ενημέρωσε πολύ βιαστικά, μας είπε πως «θα μας καλούσε και ο ίδιος και ότι μόλις είχε τελειώσει η συντήρηση και πως το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο», η ανάλυση του όμως διήρκησε μόλις 5 λεπτά μέσα στα οποία μας είπε και προφορικά, για την φθορά στα αμορτισέρ και πως χρειάζονται αντικατάσταση χωρίς να μας δώσει κόστος επισκευής.
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία:. Πχ. δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, μας «κλείνουν» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο μέσα, μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ – η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα.
Στην πράξη: Στη Renault δεν υπήρχε χώρος αναμονής, έτσι μας «έδιωξαν» διακριτικά ενημερώνοντας μας πως θα μας καλέσουν σε 2 ώρες. Αυτό μας ανάγκασε να περιπλανηθούμε στην περιοχή πάνω από 3 ώρες. Μετά από 3 ώρες και ενώ δεν μας είχαν καλέσει, πήγαμε οι ίδιοι και διαπιστώσαμε πως είχαν τελειώσει τις εργασίες.
Στη Seat δεν υπήρξε απρόβλεπτη ταλαιπωρία
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας καλέσανε να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ok
Στην Πράξη: Στη Renault δεν μας πήραν τηλέφωνο να μάθουν, αν μείναμε ικανοποιημένοι, σε αντίθεση με τη SEAT οι οποίοι μας κάλεσαν για να μάθουν αν είναι όλα καλά με το αυτοκίνητο μας.
Τι πρόβλημα υπάρχει τελικά με τα συνεργεία της Renault;
Είναι σίγουρο πως το πόσο ευχαριστημένος είναι ένας πελάτης από το συνεργείο, έχει επίπτωση στις πωλήσεις της μάρκας. Στο δίκτυο της Renault υπάρχουν σοβαροί επιχειρηματίες που έχουν επενδύσει πολλά λεφτά, και αυτή η εικόνα τους δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις επενδύσεις τους. Γιατί είναι τόσο χαμηλά η Renault; Τι δεν γίνεται σωστά; Μήπως δεν υπάρχουν διαδικασίες ελέγχου του δικτύου τους και το κάθε συνεργείο κάνει ότι θέλει;
Διαβάστε επίσης:
» 2 πολύ μεγάλα ονόματα, δεν βρήκαν ούτε το 20% των βλαβών και πάτωσε η BMW.
» Απίστευτο, Skoda και Volvo δεν βρήκαν ούτε τις μισές βλάβες!!!