Αρκετά καλύτερο αποδείχθηκε το εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Toyota στην Θεσσαλονίκη, σε σχέση με την Αθήνα, στα μυστικά test συνεργείων που πραγματοποιήσαμε. Στην 1η επίσκεψη μας στην συμπρωτεύουσα, κατάφεραν να ξεπεράσουν και τα 2 προηγούμενα test της Αθήνας. Και στα μισά λεφτά!
After Sales Toyota: Καλύτερο στην εύρεση βλαβών το εξουσιοδοτημένο της Θεσσαλονίκης
Η σημαντικότερη διαφορά ανάμεσα στα 3 εξουσιοδοτημένα συνεργεία της Toyota, ήταν στην εύρεση βλαβών. Στην 1η επίσκεψη μας σε εξουσιοδοτημένο της Αθήνας, απέτυχαν να βρουν το 45% των βλαβών, ενώ στην 2η επίσκεψη μας απέτυχαν να βρουν το 51%. Αντίθετα, στην Θεσσαλονίκη απέτυχαν να βρουν μόλις το 27%. Σίγουρα η διαφορά μεταξύ τους, δεν είναι καθόλου μικρή…
Οι 30 έλεγχοι που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες |
|
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. |
Στην Θεσσαλονίκη ΑΠΕΤΥΧΑΝ να βρουν το 28% των βλαβων |
Στην Αθήνα στην 1η επίσκεψη ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 45% των βλαβων |
Στην Αθήνα στην 2η επίσκεψη ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 51% των βλαβων |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές |
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης |
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) |
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης |
Στάθμη λαδιών κινητήρα |
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων |
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων |
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη |
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) |
Δίσκους και θερμουίτ φρένων |
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων |
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι |
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών |
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων |
Φώτα και φλας |
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας |
Πόρτες |
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) |
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση |
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας |
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας |
* Το test στην Θεσσαλονίκη έγινε με ένα Auris του 2007, ενώ στην Αθήνα έγιναν με Corolla του 10 και Yaris του 2011.Ποιοτικός έλεγχος υπηρεσιών: Λίγες οι διαφορές μεταξύ τους
Στην τελική βαθμολογία, η εύρεση των βλαβών έχει διπλάσια σημασία για εμάς, αλλά εξίσου σημαντικό ρόλο για εμάς, έχει και ο ποιοτικός έλεγχος των υπηρεσιών που μας προσφέρουν. Κανένα από τα 3 δεν κατάφερε να ξεπεράσει το 50%, και μάλιστα εξουσιοδοτημένο στην Αθήνα, βαθμολογήθηκε με 30% στον ποιοτικό έλεγχο υπηρεσιών. Το συγκεκριμένο συνεργείο, ήταν και το μοναδικό που δεν έκανε test drive το αυτοκίνητο που πήγαμε για service.
|
Toyota |
Toyota |
Toyota |
Ποιοτικός έλεγχος |
Θεσσαλονίκη |
Αθήνα (1) |
Αθήνα (2) |
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Πιστοποιητικό Ελέγχου |
OXI |
OXI |
OXI |
Αναφορά προβλημάτων |
OXI |
OXI |
ΝΑΙ |
Χώρος αναμονής & Συνεργείου |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
TestDrive |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
OXI |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
OXI |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία |
OXI |
OXI |
NAI |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service |
OXI |
OXI |
OXI |
Συνολική Βαθμολογία |
50% |
50% |
30% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία που κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού και την διαθεσιμότητα που είχαν (αν δηλαδή μας δώσανε κοντινή ή μακρινή ημερομηνία Service.
Στην Πράξη: Και στα 3 εξουσιοδοτημένα συνεργεία, καταφέραμε να κλείσουμε σχετικά εύκολα ραντεβού.
Χαρτί Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει χαρτί με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Έτσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στην διάρκεια του Service.
Στην Πράξη: Κανένα από τα 3 συνεργεία δεν μας έδωσε χαρτί ελέγχου.
Χαρτί με Ζημιές: Μέσα στην διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα προκύψουν κάποιες φθορές. Για τις ανάγκες του Service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10-12 ετών που έχουν φθορές. Θα πρέπει το συνεργείο να σας δώσει αναλυτικό χαρτί με ζημιές και κόστη αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Μόνο το 1 εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Αθήνας μας έδωσε χαρτί προβλημάτων.
Χώρος αναμονής: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής στο συνεργείο, αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: Χώρος αναμονής υπήρχε και στα 3 συνεργεία.
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του Service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Το εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Θεσσαλονίκης και το ένα εξουσιοδοτημένο της Αθήνας, έκαναν test drive με το αυτοκίνητο. Ο 2ος όχι.
Χρόνος μηχανικού: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι είδανε κατά την διάρκεια του Service και των ελέγχων.
Στην Πράξη: Ιδιαίτερα ευγενικοί και επεξηγηματικοί ήταν οι 2 μηχανικοί στα δύο εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Στο 3ο η ενημέρωση ήταν ελλιπής.
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία:. Πχ. δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, μας «κλείνουν» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο μέσα, μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ – η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα.
Στην πράξη: Στο 1ο test εξουσιοδοτημένων στην Αθήνα, δεν είχαν ανταλλακτικό για το σύστημα πέδησης, γιατί έχει σταματήσει την παραγωγή η Ιαπωνική βιομηχανία. Στα άλλα δύο συνεργεία δεν συναντήσαμε κάποια απρόβλεπτη ταλαιπωρία.
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας καλέσανε να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ok
Στην Πράξη: Κανένα από τα 3 εξουσιοδοτημένα συνεργεία, δεν επικοινώνησαν, ώστε να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι.
Αδυναμία ελέγχου ή Υπερβολική εμπιστοσύνη;
Όσο τα test συνεργείων του AutoAgora συνεχίζουν σε όλη την χώρα, τόσο τα συμπεράσματα που βγάζουμε από τα αποτελέσματα, μας προβληματίζουν. Είναι γεγονός πλέον, πως μέσα στο ίδιο δίκτυο αντιπροσωπειών, ο καθένας προσφέρει ότι υπηρεσίες θέλει ή μπορεί. Γιατί συμβαίνει αυτό όμως, όταν όλοι είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν ένα πολύ συγκεκριμένο πρωτόκολλο υπηρεσιών, που έχουν συμφωνήσει με την εισαγωγική εταιρεία; Η αδυναμία σοβαρού ελέγχου είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εισαγωγικές ή έχουν υπερβολική εμπιστοσύνη στους συνεργάτες τους, πως κάνουν σωστά την δουλειά τους; Και το πιο σημαντικό. Το συνεργείο στη Θεσσαλονίκη έκανε μια απο τις 3 κορυφαίες επιδόσεις στην Ελλάδα με 107 ευρώ και στην Αθήνα πληρώσαμε 235 ευρώ και βρήκανε λιγότερες βλάβες. Κάτι χρειάζεται να κάνει η Toyota. Εσείς τι λέτε;