Το 99% των πολυπετάλουδων συστημάτων ανήκουν στην κατηγορία των butterfly τα οποία χρησιμοποιούν στο κέντρο του σώματος του πολυπετάλουδου μια περιστρεφόμενη πεταλούδα για κάθε κύλινδρο που μοιάζει με «πιατάκι» και στηρίζεται πάνω σε έναν άξονα για να είναι εφικτή η περιστροφή της. Αυτή η σχεδίαση είναι αρκετά παλιά. Όταν σανιδώνουμε το γκάζι, στην ουσία κουνάμε την ράβδο πάνω στην οποία στηρίζονται οι πεταλούδες με αποτέλεσμα να περιστρέφονται και να επιτρέπουν την εισαγωγή του αέρα στον θάλαμο καύσης. Τα πλεονεκτήματα αυτής της κατηγορίας των πολυπετάλουδων είναι η ευκολία κατασκευής τους και ο καλύτερος και ακριβής έλεγχος που επιτρέπουν στις πεταλούδες μέσο του πεντάλ του γκαζιού. Το μειονέκτημα όμως αυτής της κατασκευής είναι ότι όταν οι πεταλούδες είναι εντελώς ανοιχτές σε κάποιο βαθμό εμποδίζουν την εισροή του αέρα και δημιουργούν αναταράξεις στην ροή του γιατί δεν εξαφανίζονται εντελώς, απλά οριζοντιώνονται για να επιτρέψουν την μέγιστη εισαγωγή αέρα.
Slide Throttle Μια άλλη μορφή πολυπετάλουδου είναι τα slide throttle. Τα slide throttles λειτουργούν όπως ακριβώς η ονομασία τους. Δηλαδή αντί να περιστρέφονται οι πεταλούδες όπως στο butterfly, χάνονται στο πλάι. Το πλεονέκτημα αυτού του είδους, είναι ότι όταν το πεντάλ του γκαζιού είναι τέρμα πατημένο η πεταλούδα εξαφανίζεται πλήρως και επιτρέπει την μέγιστη πλήρωση με αέρα του θαλάμου καύσης χωρίς κανένα εμπόδιο. Από την άλλη αυτή η μορφή έχει ένα σοβαρό μειονέκτημα που αποτελεί σκόπελο στην ευρεία χρήση τους. Το πρόβλημα είναι ότι δεν προσφέρουν καλή αίσθηση και καλό έλεγχο της πεταλούδας όταν το πεντάλ βρίσκεται στο μέσο της διαδρομής του. Δηλαδή όταν η πεταλούδα είναι μισό ανοιγμένη δεν υπάρχει ο έλεγχος που θα επιτρέπει στον οδηγό να έχει την σωστή αίσθηση και να ελέγχει την ταχύτητα με την οποία επιθυμεί ο οδηγός να κινεί το όχημα του. Αυτός είναι ο κύριος λόγος που αυτή η μορφή πολυπετάλουδου δεν βρίσκει εφαρμογή σε αυτοκίνητα δρόμου.
Roller Barrel Τα πολυπετάλουδα roller barrel είναι ο πιο σύγχρονος τύπος πολυλετάλουδου συστήματος. Ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβουμε πως λειτουργεί είναι να φανταστούμε δύο βαρέλια το ένα μέσα στο άλλο, να έχουν από ένα άνοιγμα που έχει ίσο μέγεθος και στα δύο και το ένα μπορεί να περιστρέφεται μέσα στο άλλο. Φαντάσου ότι καθώς τα βαρέλια περιστρέφεται το ένα μέσα στο άλλο όταν τα ανοίγματα συναντιούνται επιτρέπουν την εισαγωγή του αέρα μέχρι να συγχρονιστούν οπότε και επιτρέπουν την μέγιστη εισαγωγή αέρα. Η περιστροφή του ενός βαρελιού μέσα στο άλλο ελέγχεται με το γκάζι. Δηλαδή με το πάτημα του γκαζιού ελέγχουμε την περιστροφή των «βαρελιών» που και αυτά με την σειρά τους ανάλογα με την θέση που παίρνουν το άνοιγμα που σχηματίζεται μέσο των δύο ανοιγμάτων που έχουν τα βαρέλια καθορίζουν τις ποσότητες του αέρα που θα εισέρθουν στο θάλαμο καύσης. Το roller barrel προσφέρει τα πλεονεκτήματα του slide throttle συν ότι ακόμα προσφέρουν καλύτερο έλεγχο από ότι τα slide throttle αλλά ακόμα δεν θεωρούνται τόσο καλά όσο τα πολυπετάλουδα τύπου butterfly.
Η τεχνολογία του σήμερα Τα πολυπετάλουδα συστήματα συνήθως βρίσκουν εφαρμογή σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες από τους οποίους ζητάμε το maximum της ιπποδύναμης τους. Τέτοια συστήματα όμως βλέπουμε και σε turbo κινητήρες, αν και όχι πολύ συχνά. Ένα μοτέρ που ήταν turbo και χρησιμοποιούσε τετραπετάλουδο ήταν του Nissan Sunny Gti-R. Από την άλλη οι κατασκευαστές δεν προτιμούν τέτοια συστήματα για λόγους οικονομίας, ευκολίας οδήγησης του αυτοκινήτου, διαχείρισης του μοτέρ και για την μείωση των θορύβων. Πόσο μάλλον τώρα, που πλέον η οικονομία και οι χαμηλοί ρύποι είναι η πρώτη προτεραιότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι βιομηχανίες έχουν καταφύγει στην λύση της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης πεταλούδας. Τι είναι αυτό? Είναι η κλασική πεταλούδα με την μόνη διαφορά ότι δεν ελέγχεται με την ντίζα άλλα από την εκάστοτε ECU του αυτοκίνητου που λαμβάνει ηλεκτρονικά σήματα από το πεντάλ του γκαζιού φτάνουν στην ECU και αυτή μεταφράζει, ανάλογα με τα δεδομένα που έχει στη διάθεσή της κάθε φορά, τα σήματα αυτά και ανοίγει την πεταλούδα στο σημείο που χρειάζεται. Τα πλεονεκτήματα αυτής της κατασκευής είναι η ακριβής ρύθμιση του μίγματος που εισέρχεται στον θάλαμο καύσης, ο ηλεκτρονικός έλεγχος του κινητήρα και η οικονομία καυσίμου που προσφέρει.