Δεν βρήκε τίποτα παραπάνω το εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Audi από το Μη εξουσιοδοτημένο στο test που κάναμε στα δύο συνέργεια. 310 ευρώ στο εξουσιοδοτημένο, το μεγαλύτερο ποσό που έχουμε πληρώσει για απλό service, από όλες τις μάρκες μέχρι τώρα.
Ακολουθεί ο συγκεντρωτικός πίνακας των αποτελεσμάτων:
|
Εξουσιοδοτημένο |
Εξειδικευμένο |
Εύρεση Βλαβών |
56% |
49% |
Ποιοτικός έλεγχος |
50% |
60% |
Τιμή που μας έδωσαν τηλεφωνικά |
270 € |
150 € |
Τιμή που πληρώσαμε |
310 € |
175 € |
Τελική Βαθμολογία |
54,0% |
52,6% |
Στην τελική βαθμολογία η εύρεση των βλαβών έχει διπλάσια βαρύτητα
Το εξουσιοδοτημένο δεν βρήκε το 44% των βλαβών το μη εξουσιοδοτημένο 51%
Οι βλάβες είναι κρυμμένες μέσα στους παρακάτω ελέγχους που υπόσχονται να κάνουν όλες οι εταιρείες – εδώ να πούμε πως το μη εξουσιοδοτημένο θεωρητικά δεν δεσμεύεται για αυτούς τους ελέγχους, αλλά εμείς στην επίσκεψη μας ζητήσαμε ακριβώς το ίδιο πράγμα, έναν έλεγχο 30 σημείων. Όλη διαδικασία γίνεται παρουσία του ιδιώτη που παραχωρεί το αυτοκίνητο το αυτοκίνητο του για τις ανάγκες του test, το ίδιο και η βιντεοσκόπιση της διαδικασίας. Αν θέλετε να συμμετάσχετε και εσείς με το αυτοκίνητο σας δηλώστε συμμετοχή εδώ
Οι 30 ελέγχοι που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες |
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. |
Το εξουσιοδοτημένο ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 44% των βλαβων |
Το εξειδικευμένο ΑΠΕΤΥΧΕ να βρει το 51% των βλαβων |
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές, |
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης, |
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά) |
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης, |
Στάθμη λαδιών κινητήρα, |
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων, |
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων, |
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη, |
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά) |
Δίσκους και θερμουίτ φρένων, |
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων, |
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι, |
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών, |
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων, |
Φώτα και φλας, |
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας, |
Πόρτες, |
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά) |
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση, |
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας, |
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας, |
Το Test πραγματοποιήθηκε στην Karenta (εξουσιοδοτημένο)με ένα Audi Α4 του 2013 τον Απρίλιο και στον Παζαρόπουλο (μη εξουσιοδοτημένος) με ένα AudiA3 του 2010 τον Δεκέμβριο.
Στον ποιοτικό έλεγχο τα πήγε καλύτερα το Μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο
Και ενώ στις βλάβες είχαν σχεδόν ίδια βαθμολογία, στο ποιοτικό κομμάτι, αν και χαμηλά και τα 2 συνεργεία, το μη εξουσιοδοτημένο τα πήγε καλυτέρα συγκεντρώνοντας στο test 60% σε σχέση με το 50% του εξουσιοδοτημένου.
Στo εξουσιοδοτημένο, ενώ μας καλέσαν να πάμε να παραλάβουμε το αυτοκίνητο μας ξεχάσαμε στην αναμονή. Το αυτοκίνητο το βλέπαμε πως ήταν έτοιμο και μετά από σχεδόν μία ώρα και μετά από παρότρυνση του ιδιοκτήτη, μας είπαν πως ήταν έτοιμο. Στον αντίποδα το μη εξουσιοδοτημένο δεν είχε χώρο αναμονής που μας δυσκόλεψε πολύ στην διάρκεια του Service.
Ποιοτικός έλεγχος |
Εξουσιοδοτημένο |
Μη Εξουσιοδοτημένο |
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Πιστοποιητικό Ελέγχου |
OXI |
OXI |
Αναφορά προβλημάτων |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χώρος αναμονής & Συνεργείου |
ΝΑΙ |
OXI |
TestDrive |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός |
ΝΑΙ |
ΝΑΙ |
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία |
ΝΑΙ |
OXI |
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service |
OXI |
OXI |
Συνολική Βαθμολογία |
50% |
60% |
Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία με την οποία κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού (αν δηλαδή μας έδωσαν κοντινή ή μακρινή ημερομηνία service).
Στην πράξη: Τα service κλειστήκανε μέσα στο χρονικό όριο που θεωρούμε πώς είναι Ok, δηλαδή την μία εβδομάδα.
Πιστοποιητικό Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει έντυπο με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Ετσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στη διάρκεια του service.
Στην πράξη: Κανένα από τα 2 συνεργεία δεν μας έδωσε πιστοποιητικό με τα σημεία που έλεγξε
Αναφορά προβλημάτων: Κατά την διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα ανακαλύψουν κάποιες φθορές. (Για τις ανάγκες του service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10+ ετών που έχουν φθορές). Θα πρέπει το συνεργείο να δώσει αναλυτικό έντυπο με τις ζημιές και το κόστος αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Μας έδωσαν και τα 2 συνεργεία
Χώρος αναμονής & Συνεργείο: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής καθώς και αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: Μόνο το εξουσιοδοτημένο είχε χώρο αναμονής
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Testdrive πραγματοποίησαν και οι 2 μετά την πραγματοποίηση του Service
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι διαπίστωσαν κατά τη διάρκεια του service και των ελέγχων.
Στην πράξη: Και στα 2 συνεργεία ο χρόνος του μηχανικού ήταν επαρκής για να μας περιγράψει την κατάσταση του οχήματος
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία:. Πχ. Αν δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, αν μας «κλείνουν μέσα» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο, αν μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ (η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία»
έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα).
Στην πράξη: Στο
εξουσιοδοτημένο περιμέναμε 5,5 ώρες, ενώ αρχικά μας είχαν ενημερώσει για 2-2,5 ώρες
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας κάλεσαν να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ΟΚ.
Στην πράξη: Κανένα από τα 2 συνεργεία, δεν μας κάλεσε για να μάθει αν μείναμε ικανοποιημένοι από την επίσκεψη μας στο συνεργείο τους.
Και 310 ευρώ και τα ίδια με το μη εξουσιοδοτημένο συνεργείο
Όταν έχεις ένα Premium αυτοκίνητο είσαι υποψιασμένος πως θα πληρώσεις περισσότερα από μία mainstream μάρκα. Αυτό που δεν περιμένεις είναι να πετυχαίνουν την ίδια επίδοση με ένα ανεξάρτητο συνεργείο (αλλά εξειδικευμένο στην μάρκα). Το test συνεργείων που κάνουμε μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους, αφού γίνεται για όλες τις μάρκες με τα ίδια ακριβώς κριτήρια. Το σίγουρο είναι πως η Audi θα πρέπει να δει τι δεν πήγε καλά στο test συνεργείων που κάναμε στα κεντρικά τους και να το διορθώσει.