Τι έχει αλλάξει στην χρήση των κοτσαδόρων και ποιες είναι πλέον οι επιλογές μας εφόσον θέλουμε να ρυμουλκήσουμε κάποιο όχημα; Διαβάστε και βρείτε τις απαντήσεις.
Πόσες φορές έχετε σηκώσει τα χέρια ψηλά επειδή ο χώρος στο αυτοκίνητο δεν επαρκεί; Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα από τα μακρινά ταξίδια δεν υπάρχει, διότι οι μεγάλες αποστάσεις πάνε... πακέτο με τις πολλές αποσκευές. Ειδικά για τις πολυμελείς οικογένειας στις οποίες τα παιδιά έχουν διαφορετικές και έξτρα απαιτήσεις-ανάγκες (π.χ ποδήλατο). Σε τέτοιες περιπτώσεις ο «από μηχανής θεός» μπορεί να σας βγάλει από την δύσκολη θέση και να δώσει λύση. Ένα ρυμουλκούμενο τροχοφόρο, το περίφημο τρέιλερ, μια μπαγκαζιέρα ή ακόμη και ένα τροχόσπιτο, προσφέρει επιπλέον χώρο και άνεση σε κάθε οδηγό.
Αρκεί, φυσικά, το αυτοκίνητο να διαθέτει τον κατάλληλο εξοπλισμό, βλέπε κοτσαδόρο. Το εξάρτημα δηλαδή το οποίο τοποθετείται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και μέσω αυτού πραγματοποιείται η έλξη του ρυμουλκούμενου, βάσει των προδιαγραφών του εκάστοτε μοντέλου. Σε πολλά μοντέλα ο κοτσαδόρος δεν είναι στάνταρ εξοπλισμός αλλά μπορούμε να τον παραγγείλουμε ως έξτρα αξεσουάρ του οχήματος.
Σε σχέση με όσα γνωρίζαμε, ωστόσο, έχουν προκύψει νεά δεδομένα για την χρήση του κοτσαδόρου. Πρέπει να τονιστεί πως από την 1η Νοεμβρίου 2020 οφείλουμε βάσει σχετικής υπουργικής απόφασης, να αντικαταστήσουμε τον σταθερό κοτσαδόρο οποίος πλέον θα είναι είτε αποσπώμενος είτε αναδιπλούμενος, και δεν θα προεξέχει όταν δεν χρησιμοποιείται για έλκει έτερο όχημα. Συνεπώς, οι σταθεροί (μόνιμοι) κοτσαδόροι απαγορεύονται ακόμη και αν το όχημα είναι εφοδιασμένο με άδεια ρυμούλκησης. Αντίστοιχα, τα ρυμουλκούμενα τροχοφόρα, λογίζονται ως ξεχωριστά οχήματα και πρέπει να εκδοθεί διαφορετική άδεια κυκλοφορίας και πινακίδα από του έλκοντος οχήματος.
Ας δούμε αναλυτικά ποιες επιλογές έχουμε στην αγορά, αν θελήσουμε να «τραβήξουμε» κάποιο όχημα. Πρώτο είδος, λοιπόν, είναι ο σταθερός κοτσαδόρος. Όπως αναφέρθηκε, από την 1η Νοεμβρίου απαγορεύεται και επιτρέπεται σε ορισμένες εξαιρέσεις για αυτοκίνητα της κατηγορίας Μ1 και Ν1 ( ελαφρών επαγγελματικών, επιβατικών μέχρι 8+1 θέσεων και φορτηγών μέχρι 3,5 τόνων που πέρασαν ΚΤΕΟ ως την 1η Νοεμβρίου), τα οποία πρέπει επίσης να τον αντικαταστήσουν μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ουσιαστικά, ο σταθερός κοτσαδόρος «πληρώνει» το μειονέκτημα πως δεν μπορεί να αφαιρεθεί, παρά είναι μόνικα και σταθερά συνδεδεμένος.
Επόμενο είδος είναι ο αποσπώμενος κοτσαδόρος. Πρόκειται για επιλογή που χρησιμεύει για πιο περιστασιακή χρήση. Όταν δεν μάς είναι απαραίτητος αφαιρείται, δίχως να επηρεάζεται η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Το πλεονέκτημα της αφαίρεσης μειώνει τον εξωτερικό όγκο και το εκτόπισμα του αυτοκινήτου, καθώς είναι λογικό αν προεξέχει να αυξάνει τις πιθανότητες ενός ατυχήματος.
Τρίτη και τελευταία κατηγορία είναι ο αναδιπλούμενος κοτσαδόρος, μία πρακτική, κομψή αλλά και μη συνηθισμένη επιλογή. Με το συγκεκριμένο εξάρτημα μπορούμε πολύ εύκολα να τον «κρύψουμε» κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και να τον εμφανίσουμε μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα εφόσον τον χρειαστούμε. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι δεν μπορεί να βιδωθεί κάτω από οποιοδήποτε προφυλακτήρα, συνεπώς καλό θα είναι να απευθυνθείτε σε ένα συνεργείο για να σας δώσουν τις κατάλληλες συμβουλές και οδηγίες.
Συνεπώς, αν αναγκαστείτε να κουβαλήσετε ένα τρέιλερ ή ενδεχομένως θελήσετε να πάτε στην εξοχή με ένα τροχόσπιτο, θυμηθείτε ποιους κοτσαδόρους επιτρέπεται να χρησιμοποιήσετε, τον αποσπώμενοή τον αναδιπλούμενο.