Υγραέριο ή Φυσικό αέριο? Ποιο συμφέρει περισσότερο?
Εξετάζουμε τα δύο πιο οικονομικά εναλλακτικά καύσιμα κίνησης και εντοπίζουμε ομοιότητες και διαφορές. Περιβάλλον και πορτοφόλι σε πρώτη προτεραιότητα.
Η σύγκριση γίνεται ανάμεσα στα δύο καθαρότερα καύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συμβατικά αυτοκίνητα. Το LPG από την μία αποτελείται από ελαφρά κλάσματα αργού πετρελαίου, τα οποία είναι αέρια όταν βρίσκονται σε συνήθεις ατμοσφαιρικές συνθήκες πίεσης και θερμοκρασία. Το CNG (φυσικό αέριο) από την άλλη είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων. Εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες και εξαιτίας των ιδιοτήτων του θεωρείται το πιο οικολογικό καύσιμο.
Κόστος μετατροπής και στις δύο περιπτώσεις.
Αρχικά να αναφέρουμε πως υπάρχουν αυτοκίνητα στην αγορά που παράγονται από το εργοστάσιο με διπλό καύσιμο. Μοντέλα που χρησιμοποιούν βενζίνη και υγραέριο ή φυσικό αέριο αναλόγως θα βρείτε σχεδόν σε όλες τις γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες. Από κει και πέρα, σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα μπορούν να δεχθούν μετατροπή και να καρπωθούν όλα τα οφέλη των συγκεκριμένων καυσίμων. Το κόστος αυτή διαφέρει σημαντικά στις δύο περιπτώσεις βέβαια.
Για την τοποθέτηση ενός κιτ LPG σε ένα όχημα, υπολογίστε περίπου από 500 ευρώ μέχρι και 1.500, ανάλογα τον κινητήρα και τον αριθμό βαλβίδων. Η τιμή ανεβαίνει αισθητά στην τοποθέτηση ενός after market κιτ φυσικού αερίου καθώς ξεκινά από τα 1.800 ευρώ και πάνω.
Τι σημαίνει αέριος ψεκασμός υγραερίου και τι υγρός ψεκασμός;
Όταν ο ψεκασμός του υγραερίου γίνεται σε αέρια μορφή στην πολλαπλή εισαγωγή, όπως τα περισσότερα συστήματα σήμερα, έχουμε σύστημα αερίου ψεκασμού, ενώ όταν ψεκάζεται σε μορφή Υγρού LPG, έμμεσα στην πολλαπλή εισαγωγή ή άμεσα μέσα στον θάλαμο καύσης έχουμε σύστημα υγρού ψεκασμού με σημαντικά πλεονεκτήματα όπως καλύτερη απόδοση του συστήματος καθώς η εξάτμιση του εισερχόμενου υγρού αλλάζει τον όγκο του αυξάνοντας την πυκνότητα της πλήρωσης καυσίμου. Ακόμη, υπάρχει σημαντική μείωση στις εκπομπές καυσαερίων σε σύγκριση με άλλα συστήματα LPG, βενζίνης ή πετρελαίου.
Χρήσιμη πληροφορία
Ναι, υπάρχει τρόπος, όμως είναι για έκτακτη ανάγκη και δεν επιτρέπεται να επαναληφθεί για πάνω από 10 φορές συνήθως. Εάν για κάποιο λόγο είστε υποχρεωμένοι να εκκινήσετε χωρίς βενζίνη, μιζάρετε παρατεταμένα τον κινητήρα ενώ ταυτόχρονα πατάτε και το μπουτόν λειτουργίας του κινητήρα με υγραέριο και ο κινητήρας θα ξεκινήσει χρησιμοποιώντας σαν καύσιμο το υγραέριο.
Γνωρίζετε ότι όταν συμπληρώνετε φυσικό αέριο με χαμηλή θερμοκρασία θα βάλετε μεγαλύτερη ποσότητα;
Ανάλογα με την θερμοκρασία η πίεση στις δεξαμενές φυσικού αερίου αλλάζει. Έτσι στους 20o C βαθμούς κελσίου η πίεση στην δεξαμενή για δεδομένη μάζα φτάνει τα 207 bar, στους 38ο C φτάνει τα 235 bar, οπότε όσο μεγαλύτερη είναι η εξωτερική θερμοκρασία τόσο μικρότερη είναι ποσότητα του φυσικού αερίου που θα ανεφοδιαστείτε.