Αν παρατηρήσεις κάτι από τα παρακάτω, σημαίνει πως πρέπει οπωσδήποτε να πας στο συνεργείο! Ενημερώσου για τα σημάδια που προειδοποιούν ότι κάτι δεν πάει καλά, και πρόλαβε τη ζημιά όσο είναι νωρίς!
Πιο αδύναμα φώτα που τρεμοπαίζουν;
Σε περίπτωση που έχεις ανάψει τα φώτα του αυτοκινήτου σου και κάθε φορά που πατάς φρένο, οπότε και ανάβουν τα φώτα STOP, πέφτει η έντασή τους, πιθανότατα να αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα με το δυναμό ή με την μπαταρία του αυτοκινήτου σου. Θα πρέπει να επισκεφθείς έγκαιρα το μηχανικό σου, διότι πιθανώς σύντομα το αυτοκίνητό σου να ακινητοποιηθεί πλήρως.
Τι χρώμα έχουν τα καυσαέρια;
Παρατηρείς την εξάτμιση του αυτοκινήτου σου να εκπέμπει καυσαέρια που έχουν «παράξενο» χρώμα; Για να εντοπίσεις από πού προέρχεται το πρόβλημα αυτό, θα πρέπει να δεις ποιο είναι το χρώμα. Αν, λοιπόν, είναι μαύρο, δείχνει ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την καύση του μείγματος του κινητήρα, ενώ αν είναι άσπρο, σημαίνει πως ο κινητήρας "καίει" λάδια, το οποίο σημαίνει ότι είναι πιθανό να υπάρχει σημαντική βλάβη στα μέταλλα του χώρου καύσης. Και στις δύο περιπτώσεις επιβάλλεται μία επίσκεψη στο μηχανικό του αυτοκινήτου σου.
Παρκάρεις και ποτίζεις με λάδια το οδόστρωμα;
Δεν είναι λίγες φορές που κάτω από τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας σχηματίζονται κηλίδες από λάδια. Παρόλο που αυτό το φαινόμενο είναι συνηθισμένο, κυρίως στα παλιά αυτοκίνητα και δεν προκαλεί πια την περιέργεια των περισσοτέρων μας, καλό είναι να γίνει άμεσος έλεγχος και να επισκευαστεί - αν χρειάζεται. Η πρώτη κίνηση για να διαπιστώσεις το μέγεθος του προβλήματος, είναι να ελέγχεις συστηματικά τη στάθμη του λαδιού του κινητήρα και αν δεις να πέφτει, έστω και λίγο, τότε το πρόβλημα πρέπει να λυθεί σύντομα.
Ακούς ένα διακριτικό σφύριγμα μέσα από το καπό;
Εάν παρατηρήσεις ότι ανάβει το λαμπάκι του δυναμό ή ακούγεται κάποιο σφύριγμα, που προέρχεται από το χώρο του κινητήρα, το πιθανότερο είναι να έχει φθαρεί ο ιμάντας του δυναμό ή να έχει «χαλαρώσει». Τέντωμα ή ακόμα και αντικατάσταση είναι αντιστοίχως δύο ενέργειες, στις οποίες πρέπει να προβείς μέσω των ειδικών.
Μήπως ο κινητήρας ρετάρει και ζορίζεται;
Συνήθως το φαινόμενο του «κομπιάσματος» παρατηρείται όταν ο οδηγός πατάει το πεντάλ του γκαζιού, ώστε να επιταχύνει το αυτοκίνητο από χαμηλές στροφές.
Αυτή η δυσλειτουργία συνήθως εμφανίζεται λόγω κάποιου προβλήματος καύσης του κινητήρα, το οποίο μπορεί να οφείλεται σε νοθευμένο καύσιμο ή κάποιο χαλασμένο ηλεκτρικό σύστημα. Καλό θα είναι να επισκεφθείς έγκαιρα κάποιο συνεργείο, διότι κατά ένα μεγάλο ποσοστό το πρόβλημα αυτό μπορεί να χειροτερέψει και να θέσει εκτός λειτουργίας τον κινητήρα. Στις περισσότερες φορές η πηγή είναι ένας χαλασμένος πολλαπλασιαστής.