Covid και καλοριφέρ
2/12/2021
Ο χειμώνας πλησιάζει, τα παράθυρα ανεβαίνουν, τα καλοριφέρ ανάβουν και το περιβάλλον στο εσωτερικό του αυτοκίνητου γίνεται ιδανικό για την εξάπλωση του Covid μεταξύ των επιβατών. Πως μπορούμε να περιορίσουμε τις πιθανότητες μόλυνσης? Μάσκα η κύρια λύση, αλλά υπάρχουν κι άλλα tips.
Με τη μετάλλαξη Δέλτα να οργιάζει και την Όμικρον να πλησιάζει απειλητικά, η πιθανότητα να εκτεθεί κάποιος στον Covid είναι μεγαλύτερη από ποτέ! Το αυτοκίνητο, σαν κλειστός χώρος που είναι, μπορεί να γίνει σημείο μετάδοσης του ιού, ειδικά τώρα το χειμώνα που τα παράθυρα κλείνουν και τα καλοριφέρ ανοίγουν. Θα αναλύσουμε πως μπορεί να μειωθεί ο κίνδυνος μετάδοσης του Covid-19 μεταξύ δυο επιβατών σε ένα αυτοκίνητο με ανοιχτό καλοριφέρ. Οι καλύτεροι τρόποι προστασίας είναι τα ανοιχτά, έστω και λίγο, παράθυρα κι η χρήση μάσκας, αλλά επειδή δεν είναι πάντα εφικτόί, πάμε να δούμε πως μπορούμε να περιορίσουμε τον κίνδυνο.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Δεν πρέπει να επιλέγεις ανακύκλωση του αέρα, αλλά εξαερισμό
Δεν κάνει τη «δουλειά» των ανοιχτών παραθύρων, αλλά είναι σαφώς καλύτερα να έρχεται συνεχώς φρέσκος αέρας στο εσωτερικό, παρά να ανακυκλώνεται ο ίδιος που ίσως φέρει μολυσμένα σωματίδια από τους επιβάτες. Μπορεί ο Covid να μένει για κάποιες ώρες στο αέρα, αλλά δεν υπάρχει κάποια έρευνα που να αποδεικνύει ότι μπορεί να περάσει από τον εξωτερικό χώρο στην καμπίνα του αυτοκινήτου μέσω του κλιματισμού.
Αν είναι 2 άτομα μέσα στο αυτοκίνητο, ιδανικά ο επιβάτης να κάθεται πίσω δεξιά από τον οδηγό
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Science Advances, ο καλύτερος τρόπος για να κάθονται 2 άτομα μέσα σε αυτοκίνητο, είναι ο επιβάτης να κάθε πίσω διαγώνια από τον οδηγό. Εκτός της μεγαλύτερης απόστασης, σε περίπτωση που ανοίξουν έστω κι ελάχιστα τα απέναντι παράθυρα από όπου κάθονται (δηλαδή το παράθυρο του συνοδηγού και το παράθυρο πίσω από τον οδηγό), οι δύο επιβάτες βιώνουν δραματικά χαμηλότερη μεταφορά σωματιδίων.
Ο οδηγός έχει υψηλότερο κίνδυνο να κολλήσει λόγω ροής αέρα
Τα πράγματα δεν είναι καλά για τους οδηγούς. Το μοτίβο ροής αέρα που δημιουργεί το καλοριφέρ ξαναστέλνει τον αέρα πάνω στον οδηγό, αφού πρώτα περάσει από όλη την καμπίνα, μεταφέροντας τα σωματίδια των άλλων επιβατών. Με τη μέση ροή αέρα στο αυτοκίνητο να πηγαίνει από πίσω προς τα εμπρός, η λύση ακούει πάλι στο ανοιχτό παράθυρο του συνοδηγού. Αναφέρουμε συχνά τα απέναντι παράθυρα από εκεί που κάθονται οι επιβάτες, γιατί εγκυμονεί μικρότερο κίνδυνο έκθεσης σε μολυσματικά σωματίδια σε σχέση με το άνοιγμα των παραθύρων που βρίσκονται δίπλα στους επιβάτες.
Θα πρέπει να αλλάζεις συχνά το φίλτρο καμπίνας
Πραγματικά σταγόνα στον ωκεανό το συχνό άλλαγμα του φίλτρου καμπίνας, αλλά παίζει κι αυτό το δικό του ρόλο, αφού φιλτράρει τον αέρα που έρχεται απ έξω. Μπορεί όπως είπαμε να μην έχει αποδειχτεί επιστημονικά ότι ο Covid μπορεί να περάσει από το περιβάλλον στην καμπίνα του αυτοκινήτου μέσω των αεραγωγών, αλλά όπως λέει κι ο σοφός λαός μας: «Φύλαγε τα ρούχα σου, να έχεις τα μισά».
Ωραία όλα τα παραπάνω αλλά δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να μείνετε ασφαλείς σε ένα αυτοκίνητο με άλλους επιβάτες είναι να φοράτε όλοι μάσκες και να έχετε ανοιχτά παράθυρα. Τα ευρήματα διάφορων ερευνών έχουν δείξει ότι ο συνδυασμός χρήσης μάσκας και ανοιχτών παραθύρων μειώνει τον κίνδυνο μετάδοσης πάνω από 90%.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Οπότε μήπως είναι καλύτερα λίγο περισσότερο κρύο στην καμπίνα, παρά Covid και ταλαιπωρία?
Μην επιλέγεις ανακύκλωση του αέρα, αλλά εξαερισμό.
Για να μειωθεί ο κίνδυνος με 2 επιβάτες, ο ένας θα πρέπει να κάθεται πίσω κι αντίθετα από τον οδηγό!
Ο οδηγός διατρέχει υψηλότερο κίνδυνο από τον επιβάτη.
Αλλάξτε συχνά το φίλτρο κλιματισμού για μεγαλύτερη προστασία.
Ανοίγεις καλοριφέρ κι ότι γίνει ή «σπας» παράθυρο για μεγαλύτερη ασφάλεια κι ας είσαι και με μπουφάν?