Έρχονται βροχές, μην αδειάζεις νερά πάλι. Θωρακίσου σωστά.

5/4/2019

Το τελευταίο δυνατό κύμα κακοκαιρίας είναι θέμα ωρών και οφείλεις να σφραγίσεις το αμάξι σου. Τα νερά δεν έχουν θέση στο εσωτερικό της καμπίνας, μόνο έξω από αυτήν!

 
 
Δυστυχώς δεν έχουν όλοι καινούργιο αυτοκίνητο που μπορεί να εγγυηθεί για την απόλυτη στεγανότητα. Οι αρκετές βροχές που έχουμε κάθε χειμώνα, σε συνδυασμό με τον πολύ έντονο ήλιο το καλοκαίρι, δημιουργούν έναν εκπληκτικό εχθρό για μερικά σημεία του αυτοκινήτου. Το κόστος για την αντικατάσταση ή την επισκευή αυτών των μερών συνήθως είναι αρκετά υψηλό, οπότε καλό είναι να αφιερώνουμε και εμείς ελάχιστο χρόνο στο αυτοκίνητό μας. Ας δούμε, λοιπόν, βήμα προς βήμα, τι πρέπει να ελέγξουμε.

Πόρτες
Εξαιρετικά σημαντικό σημείο ελέγχου είναι οι τσιμούχες γύρω από τις πόρτες και τα παράθυρα. Εάν κατά τον έλεγχο εντοπίσετε ρωγμές ή σημεία που δείχνουν ταλαιπωρημένα, ψεκάστε άμεσα με σπρέι σιλικόνης, ώστε να μαλακώσουν και να επανέλθει η σωστή στεγανότητα. Βέβαια πριν την επαφή με το σπρέι, για καλύτερα αποτελέσματα, περάστε με ένα βρεγμένο πανί το σημείο, ώστε να φύγουν διάφορα υπολείμματα βρωμιάς. Σε κάθε περίπτωση, σωστό θα είναι να αποφεύγετε λιμνάζοντα νερά.


Υδρορροή
Η υδρορροή βρίσκεται εξωτερικά, στη βάση του παρμπρίζ και είναι υπεύθυνη να συλλέγει τα νερά που ρέουν σε αυτό. Στο εσωτερικό της διαθέτει μικρές οπές, από τις οποίες μεταφέρονται τα ύδατα στο δρόμο. Με τον καιρό, όμως, συσσωρεύονται ξερά φύλλα δέντρων αλλά και διάφορα άλλα σκουπίδια, με αποτέλεσμα να βουλώνουν οι οπές. Για αυτό Ο καθαρισμός της υδρορροής μπροστά από το παρμπρίζ θα πρέπει να γίνεται συχνά, διότι σε περίπτωση που κάποια ξερά φύλλα εμποδίζουν τη διέλευση του νερού, αυτό πιθανότατα θα εισέλθει στην καμπίνα.

Αφαιρέστε λοιπόν το πλαστικό κάλυμμα με προσοχή ( οι ασφάλειες δεν θέλουν ιδιαίτερη δύναμη γιατί σπάνε εύκολα), καθαρίστε τις οπές με μία ηλεκτρική σκούπα ή στην ανάγκη με το χέρι και ξανατοποθετήστε το κάλυμμα. Θα χρειαστείτε 5 λεπτά το πολύ αλλά θα γλιτώσετε σίγουρα από μελλοντικά «τρεχάματα».


Ηλιοροφή
Όσο όμορφη είναι η ηλιοροφή και δίνει έναν άλλο αέρα στο αμάξι μας, για να μη δίνει όμως πρόσβαση και στα νερά, χρειάζεται ειδική μεταχείριση.  Για να μη χάσει τη στεγανότητά της, αλλά και για τη διατήρηση του μηχανισμού ανοίγματος και κλεισίματός της, θα πρέπει να επαναλάβουμε σχεδόν, όπως και στις πόρτες, καθάρισμα και σπρέι σιλικόνης. Ακόμη, η κίνηση της ηλιοροφής γίνεται πάνω σε οδηγούς-ράγες. Η συχνή χρήση και η πολυκαιρία απαιτούν να «περνάμε» τους οδηγούς αυτούς με γράσο, ώστε να μειώνουμε στο ελάχιστο τις τριβές μεταξύ των μετάλλων.