208 vs Yaris. Δες εδώ γιατί έγιναν best seller. Τα Toyota Yaris και Peugeot 208 πρωταγωνιστούν στις πωλήσεις των μικρών ντίζελ και το ελληνικό κοινό τα έχει αγαπήσει. Δείτε ποιο τα καταφέρνει καλύτερα.
Τα μικρά diesel έχουν κατακτήσει την προτίμηση των αγοραστών και μάλλον όχι άδικα, αφού προσφέρουν όλα τα καλά των σύγχρονων μικρών (τεχνολογία, ευρυχωρία, άνεση, ασφάλεια) μαζί με χαμηλή κατανάλωση, οικονομία και σε πολλές περιπτώσεις απαλλαγή από την καταβολή τελών. Δυο χαρακτηριστικά παραδείγματά τους είναι τα Toyota Yaris και Peugeot 208 με diesel κινητήρες, τα οποία είναι από τις δημοφιλέστερες επιλογές της κατηγορίας
Σχεδίαση: Νεανικό το Yaris, δυναμικό το 208
Το Toyota Yaris κερδίζει το βλέμμα με τη μπροστινή μάσκα σε σχήμα Χ, τη μεγάλη μαύρη εισαγωγή και τις έντονες ακμές του αμαξώματος. Το σχήμα του είναι διαχρονικό και εύκολα αναγνωρίσιμο.
Ωστόσο, πιο όμορφο και δυναμικό από τα δυο τους είναι μάλλον το γαλλικό μικρό, αφού μετά την πρόσφατη ανανέωσή του έρχεται πολύ επιβλητικό χάρη στο μυώδες καπό που κατεβαίνει προς τα εμπρός, τα LED φανάρια και τα μεγάλη μάσκα με το περίγραμμα από χρώμιο.
Εσωτερικό: Οδηγοκεντρικό το 208, πρακτικό το Yaris
Τα δυο μοντέλα της συγκριτικής αυτής παρουσίασης βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων, γιατί τα καταφέρνουν πολύ καλά σε πολλούς τομείς. Αυτό, λοιπόν, ισχύει και για το εσωτερικό, το οποίο σε γενικές γραμμές διακρίνεται για τη μοντέρνα σχεδίαση και την καλή ποιότητα κατασκευής. Βέβαια, όπως και με την εξωτερική εμφάνιση, έτσι και εδώ το καθένα ρίχνει το βάρος κάπου συγκεκριμένα.
Στο Peugeot 208, το μικρό τιμόνι και ο ψηλά τοποθετημένος πίνακας οργάνων που εκτελεί χρέη Head Up Display συνθέτουν ένα οδηγοκεντρικό εσωτερικό, ενώ η μεγάλη οθόνη αφής ψηλά στην κεντρική κονσόλα ενισχύει το τεχνολογικό του προφίλ. Ποιοτικά, δεν έχεις να προσάψεις κάτι, ενώ αρκετά καλή είναι και η εργονομία, παρά τη minimal λογική. Θα το χαρακτηρίσεις λιτό, όμως ταυτόχρονα trendy και νεανικό.
Από την άλλη το εσωτερικό του Toyota Yaris δεν έχει σχεδιαστικές εξάρσεις. Δεν θα βρεις κάτι που θα σε ενθουσιάσει αλλά ούτε και κάτι για το οποίο θα παραπονεθείς. Προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, μελετημένη εργονομία και ευανάγωνστος πίνακας οργάνων, αποτελούν πολύτιμους συντρόφους του οδηγού. Ο τελευταίος έχει και οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων.
Κινητήρες: Οικονομικοί και δυνατοί
Το Peugeot 208, έχει τη μικρότερη ιπποδύναμη, όμως και την μεγαλύτερη ροπή (230 Nm στις 1.750 σ.α.λ.). Έτσι, μπορεί να χάνει στο 0-100 χλμ./ώρα και στις ρεπρίζ (0-100 σε 12,9 δλ. σε σχέση με 10,9 δλ. του Yaris), όμως σε κερδίζει με την ελαστικότητά του μέσα στην πόλη, γιατί δεν χρειάζεται να αλλάζεις συνεχώς ταχύτητες. Η εργοστασιακή τιμή της τελικής ταχύτητας του 208 είναι 171 χλμ./ώρα με το Yaris να φτάνει λίγο παραπάνω στα 175 χλμ/ώρα.
Η πλήρης ακινητοποίησή τους από τα 100 χλμ./ώρα, θα έρθει σε μόλις 36,3 μέτρα για το Yaris, ενώ το 208 χρειάζεται 1,7 μέτρα περισσότερα, σταματώντας στα 38,0 μ.
Όσον αφορά την κατανάλωσή τους σε πραγματικές συνθήκες πάλι οι διαφορές είναι μικρές μεταξύ τους και έτσι το τι θα «γράψει» το trip computer εξαρτάται και από το πόδι του οδηγού. Πάντως, λίγο πιο οικονομικό στην πράξη φάνηκε το Toyota Yaris, με την μέση κατανάλωσή του να είναι 4,6 λτ./100χλμ. σε αντίθεση με τα 5,2 λτ./100χλμ. του μικρού γαλλικού μοντέλου.
Χώροι: Καλύτερο το Yaris
Τα δυο μοντέλα είναι ευρύχωρα, μικρό προβάδισμα όμως έχει το Toyota Yaris, γιατί παρόλο που είναι το μικρότερο σε εξωτερικές διαστάσεις, είναι το πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό.
Πιο συγκεκριμένα, έχει το μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος εμπρός και πίσω, τον περισσότερο «αέρα» για τα γόνατα (131 χλστ.) και μόνο ως προς το ύψος έχει ένα μειονέκτημα, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως οι πίσω δεν θα καθίσουν με άνεση, ενώ λίγο πιο στενάχωρα θα καθίσουν οι πίσω επιβάτες στο γαλλικό μικρό. Τέλος, όσον αφορά στην χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ έχουμε ισοπαλία, αφού στο 208 ανέρχεται στα 285 λίτρα και 286 λτ. για το Yaris. Με λίγα λόγια θα χωρέσουν άνετα 3 μεσαίες βαλίτσες και κάτι.
Στο δρόμο: Σταθερά και άνετα
Και τα δυο μοντέλα της συγκριτικής αυτής παρουσίασης κοινό χαρακτηριστικό έχουν την προσφερόμενη άνεση στους επιβάτες, η οποία συνοδεύεται από μία ασφαλή και δυναμική οδική συμπεριφορά υπό πίεση. Είναι ολοκληρωμένα στο δρόμο και οι όποιες διαφορές μεταξύ τους είναι μικρές.
Για παράδειγμα, το Toyota Yaris είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο, σβέλτο και ασφαλές εφόσον το πιέσεις και διαθέτει ένα καλό σε πληροφόρηση τιμόνι που σε εμπνέει να κινηθείς πιο γρήγορα εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν. Ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα είναι η ευελιξία μέσα στην πόλη, αφού μπορείς να το παρκάρεις με ευκολία σε δύσκολα σημεία, ενώ έχει καλή περιφερειακή ορατότητα. Πολύ καλή, επίσης, είναι η απόδοση των φρένων του.
Συμπέρασμα
Το Peugeot 208 εμφανίζεται ως το πιο σπορτίφ και απολαυστικό εκ των δυο στο δρόμο. Η ανάρτησή του απορροφά αριστοτεχνικά τις ανωμαλίες του δρόμου, την ώρα που τα όρια πρόσφυσης είναι αυξημένα, ενώ το μικρής διαμέτρου τιμόνι προσφέρει πλούσια πληροφόρηση και συμβάλλει στην θετική αίσθηση που αποκομίζει συνολικά ο οδηγός από το αυτοκίνητο. Δικαίως τα δυο αυτά μοντέλα είναι από τα πιο δημοφιλή της ελληνικής αγοράς, στην κατηγορία των μικρών αφού τα καταφέρνουν καλά σε πολλούς τομείς ταυτόχρονα.
Το πρώτο σε πωλήσεις Yaris έχει ένα εξαιρετικό κινητήρα και έχει το μαγικό τρόπο να απευθύνεται σε ένα κοινό με πολλαπλά και διαφορετικά κριτήρια επιλογής. Το 208 αποτελεί άξιο εκπρόσωπο της γαλλικής σχολής όντας ευχάριστο στο δρόμο και με μία ανάρτηση που απορροφά τις περισσότερες κακοτεχνίες, ενώ πλέον είναι και αρκετά ενδιαφέρον εμφανισιακά.