3 μικρομεσαία - φρούρια
24/7/2017
Τα best seller στην κατηγορία των μικρομεσαίων, έχουν εκτός όλων των άλλων και καλές επιδόσεις σε ό,τι αφορά την παθητική ασφάλεια. Τα Opel Astra, Toyota Auris και VW Golf, το αποδεικνύουν.
Η ασφάλεια των Best Seller μικρομεσαίων
Τα best seller στην κατηγορία των μικρομεσαίων, έχουν εκτός όλων των άλλων και καλές επιδόσεις σε ό,τι αφορά την παθητική ασφάλεια. Τα Opel Astra, Toyota Auris και VW Golf, το αποδεικνύουν.
Δεν είναι μόνο οι επιδόσεις και η τεχνολογία σε επίπεδο εξοπλισμού που μπορεί να κουβαλάει ένα αυτοκίνητο, τα στοιχεία που εκτιμά κανείς και προχωράει στην αγορά του. Έχει καταφέρει, απόλυτα δίκαια, και θεωρείται Νο 1 παράγοντας για την τελική απόφαση, το πόσο ασφαλές μπορεί να είναι ένα μοντέλο, στην περίπτωση ατυχήματος. Πόσο καλά μπορεί να προστατέψει τους επιβάτες του, που είναι και το σημαντικότερο εδώ που τα λέμε. Μέσα στα χρόνια, η εξέλιξη των αυτοκινήτων πραγματοποιήθηκε και προς αυτή την κατεύθυνση και σημειώθηκαν άλματα προόδου στον τομέα. Ξεχωρίζοντας τα τρία καλύτερα πουλημένα μοντέλα της ελληνικής αγοράς, βλέπουμε την εξέλιξή τους μέσα στα χρόνια και καταλαβαίνουμε πως έφτασαν να είναι σήμερα στην κορυφή σε ότι έχει να κάνει με την παθητική ασφάλεια που προσφέρουν.
Opel Astra Euro NCAP ***** (2015)
Από το 1999 που είχε σταματήσει στα 4 αστέρια η αξιολόγησή του, το Astra έχει κάνει σημαντικά βήματα προόδου. Η πρόοδος αυτή αποτυπώθηκε και στα αποτελέσματα του Οργανισμού Euro NCAP, όπου από το 2005 και μετά, είναι στην «ελίτ» των 5άστερων μοντέλων. Το αποτέλεσμα αυτό δεν είναι μόνο από την εξέλιξη του σχετικού εξοπλισμού που εξελίχθηκε μέσα στα χρόνια αλλά είναι προϊόν και της ειδικής σχεδίασης των επιμέρους τμημάτων του αυτοκινήτου που επιτρέπουν την μεγαλύτερη απορρόφηση ενέργειας κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης. Στην τελευταία του επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του Euro NCAP, το Astra πήγε με 6 αερόσακους και μια σειρά από ηλεκτρονικά στοιχεία στον εξοπλισμό του, που πλέον θεωρούνται αναγκαία σε όλες τις κατηγορίες και όχι μόνο στα μικρομεσαία. Είναι χαρακτηριστικό, το ότι το 2015, το Astra ήταν το μοναδικό αυτοκίνητο της κατηγορίας που είχε σύστημα αναγνώρισης εμποδίου στην πορεία του αυτοκινήτου και αυτόματου φρεναρίσματος.
Toyota Auris Euro NCAP ***** (2013)
Η… προϊστορία του Auris, λεγόταν Corolla (3d- 5d) και το 1998 όταν πέρασε για πρώτη φορά από τις εγκαταστάσεις του Ανεξάρτητου Οργανισμού Euro NCAP, «τερμάτισε» με 4 αστέρια. Από το 2004 μέχρι και το 2013 (μεσολάβησαν έλεγχοι το 2004, το 2008, 2009 και 20012) το μοντέλο της Toyota κέρδιζε την ανώτερη διάκριση των 5 αστέρων. Το γεγονός γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό αν σκεφτεί κανείς πως στο βασικό εξοπλισμό της Corolla το 1998 έβρισκε κανείς ένα ζεύγος (μετωπικών) αερόσακων, με αυτόν του συνοδηγού να είναι… οριακά αποδεκτός ως απαραίτητος, ενώ σήμερα το σύγχρονο Auris έχει 7 αερόσακους- τους 6 «συνηθισμένους» και έναν για τα γόνατα του οδηγού. Μεταξύ άλλων, το Auris σήμερα δείχνει και μια πληρότητα σε εξοπλισμό που βοηθάει τον οδηγό, όπως είναι το αυτόματο φρενάρισμα, οπότε και η κορυφαία επίδοση είναι αναμενόμενη.
VW Golf Euro NCAP ***** (2012)
Το Golf είναι μια ακόμα περίπτωση που μας δείχνει με τα χρόνια την εξέλιξη στον τομέα. Όπως και το Astra, έτσι και αυτό, το 1998 είχε πάρει 4 αστέρια στη σύνοψη της βαθμολογίας μετά τις δοκιμασίες του Euro NCAP. Τότε βέβαια, στο σχετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου υπήρχαν μόνο δύο αερόσακοι, ενώ στις μπροσούρες των αντιπροσωπειών, έβλεπε κανείς και τις μπάρες ενίσχυσης μέσα στις πόρτες, να «διαφημίζονται» ως εξοπλισμός ασφαλείας. Από εκεί και μετά βέβαια, το VW Golf εξελίχθηκε ραγδαία στην παθητική ασφάλεια και όχι μόνο. Στους ελέγχους που ακολούθησαν (2004, 2008, 2009 και 2012), το Golf σημειώνοντας εξαιρετικά ποσοστά κατακτούσε με την αξία του τα 5 αστέρια. Ο εξοπλισμός που σήμερα περιλαμβάνει εκτός των ηλεκτρονικών –και πολύ χρήσιμων- βοηθημάτων, 7 αερόσακους ασφαλείας για τους επιβάτες (με τους 3 να είναι για τον οδηγό), αποτελούν την καλύτερη εγγύηση για την εξαιρετική εικόνα του μοντέλου στον τομέα.