Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Seat Ibiza 115 PS

Διαβάστηκε από 17937 αναγνώστες - 21/12/2018

Σχεδίαση: Με μεσογειακό ταπεραμέντο

Το  Ibiza στην τελευταία του γενιά έχει πολλά κοινά με το Leon, ειδικά στο εμπρός μέρος. Θα το δείτε και στο δρόμο ότι από κάποιες γωνίες είναι δύσκολο να ξεχωρίσει κάποιος αν πρόκειται για το μικρό ή το μικρομεσαίο των Ισπανών. Η αύξηση των διαστάσεων κάνει το Ibiza να δείχνει πιο αρχοντικό και γεμάτο «κίνηση» χωρίς τις αυστηρές επιλογές του παρελθόντος. Το αποτέλεσμα είναι απόλυτα θετικό όσο κι αν η ομοιότητα με το Leon του κόβει λίγο από την φρεσκάδα . Το πίσω μέρος μάλιστα είναι αυτό που παίρνει πιο σημαντικό ρόλο κι έρχεται να προκαλέσει στο μάτι περιέχοντας κάποια νέα και αρκετά σκληρά σχήματα.

Κινητήρας: Η καλύτερη επιλογή

Ο κινητήρας του 1,0 λίτρου με 115 ίππους δείχνει και είναι αρκετά ζωντανός ενώ η διαθέσιμη ροπή βρίσκεται σε μεγαλύτερο εύρος στροφών (σε σχέση με το 95άρι). Ο κινητήρας και το κιβώτιο δημιουργούν ένα πακέτο το οποίο δε θέλει πολλή πίεση για να δώσει αέρα στο πληθωρικό Ibiza. Οι επιδόσεις είναι σημαντικά καλύτερες με το «μεγάλο» μοτέρ να δημιουργεί διαφορές από την πρώτη στιγμή. Τα πρώτα 100 έρχονται στο κοντέρ σε μόλις 9,7 δλ ενώ η τελική αγγίζει τα 196 χλμ./ώρα. Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της παρουσίασης, έτσι και το Ibiza υπόσχεται αρκετά χαμηλή κατανάλωση. Σύμφωνα με την Seat αρκούν μόλις 4,7 λτ. για κάθε 100 χλμ.

Οδική συμπεριφορά: Γνήσιο οδηγοκεντρικό Seat
 
Το επίπεδο της άνεσης και η ποιότητα κύλισης παραμένουν σε πολύ υψηλό επίπεδο ακόμα και σε αυτή την έκδοση που φαίνεται να έχει ένα «κλίκ» πιο σφιχτή ανάρτηση σε σχέση με τα υπόλοιπα Ibiza. Η οδική συμπεριφορά συνεχίζει να ευνοείται από το φαρδύ μετατρόχιο του νέου δαπέδου το οποίο εξασφαλίζει μικρές κλίσεις χωρίς σφικτό setup στα αμορτισέρ. Μια ακόμα διαφορά φυσικά είναι ότι, όποιος το αναζητήσει, θα βρει το πίσω μέρος σε αυτό το Ibiza πιο ενεργό από πριν καθώς η έξτρα δύναμη φορτίζει διαφορετικά το εμπρός άκρο. Ο έλεγχος πάντως είναι άμεσος χάρη στο τιμόνι και οι αντιδράσεις παραμένουν προβλέψιμες ενώ το ESP είναι πάντα εκεί για να επαναφέρει την τάξη όταν ο οδηγός το παρακάνει.

Εσωτερικό: Νεανικό και ποιοτικό

Το εσωτερικό του ισπανικού μοντέλου είναι ευάερο χάρη στις μεγάλες του διαστάσεις ενώ η σχεδίαση τονίζει την αίσθηση αυτή. Το δε ταμπλό το οποίο έχει ολόκληρο μια κλίση προς το παρμπρίζ, εντείνει την αύρα αυτή και δημιουργεί μια αίσθηση σαλονιού, ισάξια με του Leon. Η ποιότητα κυμαίνεται σε πολύ υψηλά στάνταρ. Δεν υπάρχουν θόρυβοι και τριγμοί, οι λεπτομέρειες και οι αρμοί είναι προσεγμένοι ωστόσο τα υλικά στις μεγάλες επιφάνειες είναι σκληρά. Καταλαβαίνει κανείς ότι το ταμπλό του Ibiza είναι τόσο συμπαγές ώστε να να μην αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα στο μέλλον. Είναι επίσης και καλά σχεδιασμένο και όμορφο. Ωστόσο τα σκληρά πλαστικά του εσωτερικού αν και ποιοτικά δείχνουν υποδεέστερα σε σχέση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα.
 

Μάρκα SEAT
Μοντέλο IBIZA
Version 1.0 TSI 115 PS
Πόρτες 5
Κυβισμός 999
Κατηγορία ΜΙΚΡΑ
Crash Test Euroncap *****
   
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΧΛΣΤ.)  
Μήκος 4059
Πλάτος 1780
Υψος 1444
Μεταξόνιο 2564
Χώρος αποσκευών min (λτ./ vda) 355
Δοχείο καυσίμων (λτ.) 40
ΒΑΡΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ (ΚΙΛΑ)  
Καθαρό 1140
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ)  
Κυβικά εκατοστά 999
Μέγιστη ισχύς (ps) 115
Στροφές μέγιστης ισχύος 5000
Μέγιστη ροπή (nm) 200
Στροφές μέγιστης ροπής 2000
Κύλινδροι - διάταξη 3
Βαλβίδες ανα κύλινδρο 4
Εκκεντροφόροι - θέση 2E
Τροφοδοσία ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ