autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Έχασε το Golf το στέμμα;

Διαβάστηκε από 6372 αναγνώστες - 21/11/2017

308 vs Astra vs Golf. Από τις καλύτερες επιλογές που μπορεί να κάνει κάποιος που αναζητά μικρομεσαίο είναι τα 3 μοντέλα του συγκριτικού μας. Πουλάνε καλά και όχι άδικα, είναι ποιοτικά, ασφαλή, πολύ οικονομικά και με χώρους ικανούς να μεταφέρουν ολόκληρη οικογένεια!

Τα μικρομεσαία diesel  έχουν μεγάλο μερίδιο από την πίτα των πωλήσεων αφού μπορούν να χαρακτηριστούν ως χρυσή τομή μιας και συνδυάζουν οικονομία, μεγάλους χώρους καλή οδική συμπεριφορά σε λογικές τιμές και διαστάσεις. Δεν θα δυσκολευτούν να κινηθούν μες την πόλη ενώ στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο δείχνουν το καλύτερό τους εαυτό.  Ας δούμε αναλυτικά πόσο καλά τα καταφέρνουν τα 308, Astra και Golf


Εμφάνιση : Διαφορετική προσέγγιση  

Δυναμικές γραμμές, όμορφη σχεδίαση με σύγχρονο παρουσιαστικό τα 3 μοντέλα του συγκριτικού καταφέρνουν με τον δικό τους τρόπο να τραβούν τα βλέμματα.. Πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά είναι το Peugeot 308 με την πιο αρμονική συνύπαρξη της δυναμικής και εκλεπτυσμένης αισθητικής, κάτι που οφείλεται στις λεπτομέρειες χρωμίου στη μάσκα, στα λεπτεπίλεπτα φανάρια και τα έντονα νεύρα στο πλάι του αμαξώματος. Το Opel Astra προβάλλει και εκείνο το ίδιο ύφος με εκλεπτυσμένα και δυναμικά στοιχεία να συνδυάζονται μεταξύ τους με κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισής του τις ανάγλυφες γραμμές του, τα νεύρα στο καπό και στα πλαϊνά του αμαξώματος, με το πίσω μέρος να παραπέμπει κατά κάποιο τρόπο σε κουπέ αμάξωμα. Το Volkswagen Golf μπορεί να είναι το λιγότερο εντυπωσιακό στο μάτι και το πιο συγκρατημένο σχεδιαστικά αλλά παραμένει όμορφο, ενώ αντίθετα με τα άλλα δύο, είναι και το πιο άμεσα αναγνωρίσιμο μοντέλο όχι μόνο στην μεταξύ τους «κόντρα» αλλά και γενικότερα. 


Κινητήρες- Επιδόσεις: Οι 136 ίπποι του Astra κάνουν την διαφορά

Tα μικρομεσαία diesel μοντέλα του συγκριτικού μας διαθέτουν τρεις από τους πλέον αξιόλογους πετρελαιοκινητήρες της αγοράς στα 1,6 λίτρα. Ο κινητήρας που ξεχωρίζει ωστόσο μεταξύ των τριών, είναι αυτός του Opel Astra. Με 136 ίππους και 320 Nm ροπής, εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Ενδεικτικά, τα 0-100 χμμ./ώρα έρχονται σε 8,7 δλ., οι ρεπρίζ θυμίζουν ρεπρίζ μοντέλου με αυτόματο κιβώτιο, ενώ και η λειτουργία του εντυπωσιάζει, όντας ελαστικός και με ελάχιστη υστέρηση σε απόκριση σε χαμηλές στροφές. Ο 1,6 BlueHDi της Peugeot έχει απόδοση 120 ίππων και 300 Nm ροπής και σε κερδίζει τόσο με την οικονομία, όσο και τη σπιρτάδα του, εξασφαλίζοντας και καλές επιδόσεις (0-100 σε 9,9 δλ. και 8,4 δλ. για το 60-100 χλμ./ώρα με 4η). Στην πράξη εκπλήσσει ευχάριστα, αφού δεν παρουσιάζει κροτάλισμα και κραδασμούς, έχει θετικό τράβηγμα από τις 1.500 σ.α.λ. και πάνω, ενώ έχει και επάρκεια δύναμης σε όλο το διαθέσιμο φάσμα περιστροφής του. Σε αυτό συμβάλλει και η κλιμάκωση του κιβωτίου με κοντές τις πρώτες σχέσεις και μακριά την 6η. Ο πιο «αναιμικός» κινητήρας του συγκριτικού είναι ο 1,6 TDI του VW Golf που αποδίδει 110 ίππους και 250 Nm ροπής. Στην πράξη και αυτός ο κινητήρας παρουσιάζει πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και κινεί με ευκολία το αμάξωμα του Golf, με τις επιδόσεις του να είναι ωστόσο καλές γενικότερα, αλλά υποδεέστερες συγκριτικά με των άλλων δύο. Αυτός ο κινητήρας όμως είναι ο πιο οικονομικός στην πράξη, απαιτώντας σε πραγματικές συνθήκες και σε μεικτή χρήση, περί τα 5,4 λτ. πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, την ώρα που το Astra χρειάζεται περισσότερο καύσιμο λόγω αυξημένης κατανάλωσης.

Εσωτερικό: Ποιοτικά και καλαίσθητα

Η υψηλή ποιότητα κατασκευής, τα high tech στοιχεία και η όμορφη σχεδίαση είναι κοινός παρονομαστής των μοντέλων του συγκριτικού μας. Το εσωτερικό του Golf χαρακτηρίζεται από την υψηλή ποιότητα κατασκευής, το προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή, αλλά και τα μαλακά, αφρώδη υλικά, έχοντας με μικρή διαφορά το πάνω χέρι στο κομμάτι της ποιότητας. Σχεδιαστικά, το Peugeot 308 κλέβει τις εντυπώσεις με τον μινιμαλιστικό του διάκοσμο και την iCockpit λογική της σχεδίασής του, με τον πίνακα οργάνων να είναι ιδιαίτερος και όμορφος, ενώ απουσιάζουν πλήρως τα κουμπιά από την κεντρική κονσόλα αφού όλες οι λειτουργίες του ελέγχονται από την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Ποιοτικά και σε σχέση με το 307, έχουμε άλματα προόδου με την γενική του εικόνα στον τομέα να μην έχει να ζηλέψει τίποτα από τις γερμανικές προτάσεις. Το Opel Astra τέλος, είναι μοντέρνο αισθητικά και στο εσωτερικό του και ποιοτικά είναι και εκείνο προσεγμένο στη λεπτομέρεια. Τα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα είναι τμηματικά χωρισμένα και αν και η εργονομία είναι καλύτερη σε σχέση με το παρελθόν των Astra, για άλλη μια φορά προβληματίζει στις πρώτες επαφές με το αυτοκίνητο. Από πλευράς ποιότητας και συναρμογής δεν έχουμε κανένα απολύτως παράπονο καθώς στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό υπάρχουν μαλακά, αφρώδη και ποιοτικά υλικά. Επίσης στα high-lights του μοντέλου είναι το γρήγορο σε λειτουργία σύστημα πολυμέσων, η έξυπνη θήκη για το κινητό στην κεντρική κονσόλα και η οθόνη στον πίνακα οργάνων.


 Χώροι: Golf και Αstra για επιβάτες, 308 για αποσκευές

Όσον αφορά στους χώρους για τους επιβάτες, το πάνω χέρι έστω και με μικρή διαφορά έχει το VW Golf και αυτό γιατί είναι το μικρότερο σε εξωτερικές διαστάσεις. Το μικρομεσαίο μοντέλο της Volkswagen θα χωρέσει άνετα 5 ενήλικες επιβάτες, προσφέροντας στο πίσω κάθισμα πολύ χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Παράλληλα, το διαθέσιμο πίσω πλάτος είναι και αυτό αρκετό για να μεταφερθούν τρεις, όπως άλλωστε και στα άλλα δύο μοντέλα. Το Opel Astra από την άλλη έχει τον περισσότερο αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών, χωρίς όμως να υστερεί ως προς τις άλλες διαστάσεις, ενώ λίγο πιο «στενάχωρο» για τους επιβάτες είναι το Peugeot 308. Ωστόσο, το γαλλικό μικρομεσαίο έχει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, αφού αυτός ανέρχεται στα 420 λίτρα. 40 λίτρα μικρότερος είναι αυτός του VW Golf, ενώ 60 λτ. είναι αυτός του Astra, τον οποίο -δεδομένων των εξωτερικών διαστάσεων και του μέσου όρου της κατηγορίας- θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερο.
 
 
Οδική συμπεριφορά: Vive la France

Η ασφαλή και άνετη οδική συμπεριφόρα είναι το κυριότερο χαρακτηριστικό των 3 μοντέλων μας.  Η κλασική λύση της ανάρτησης (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει επιστρατευθεί και στα τρία, με το Astra ωστόσο να έχει λίγο πιο σοφιστικέ λύση στον πίσω άξονα, προσθέτοντας τον οριζόντιο σύνδεσμο Watt πίσω από τον ημιάκαμπτο, ο οποίος φροντίζει για την πολύ καλή άνεση σε συνδυασμό με την αντίστοιχη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Στις στροφές, λοιπόν, το Astra παραμένει ασφαλές και ουδέτερο ακόμη και σε σβέλτους ρυθμούς, παρότι το γρήγορο τιμόνι δεν προσφέρει την καλύτερη δυνατή πληροφόρηση. Από την άλλη τα φρένα παραμένουν αποτελεσματικά (36,5 μέτρα για το 100-0 χλμ./ώρα) και με πολύ καλή αίσθηση από το πεντάλ. Βασικό χαρακτηριστικό του γαλλικού μικρομεσαίου, του Peugeot 308, είναι η άνεση που προσφέρει, όμως παράλληλα είναι και πολύ σταθερό επιδεικνύοντας ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά υπό πίεση. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός του από το σύστημα διεύθυνσης είναι καλή, όπως και η αντίστοιχη από το σύστημα πέδησης το οποίο είναι και αποτελεσματικό (37,2 μέτρα για το 100-0 χλμ./ώρα). Λίγο καλύτερο θα μπορούσε να είναι σε αίσθηση το 6τάχυτο κιβώτιο. Το VW Golf από την πλευρά του, ξεχωρίζει για τη στιβαρή του αίσθηση, την κορυφαία ποιότητα κύλισης, αλλά και το δυναμικό και «αεράτο» πάτημα που προσφέρει η πλατφόρμα MQB στην οποία στηρίζεται. Στις στροφές, η ουδετερότητα στις αντιδράσεις και η σταθερότητα είναι δεδομένες, ενώ το πολύ καλό τιμόνι και τα εκπληκτικά φρένα (35,9 μέτρα για το 100-0 χλμ./ώρα) έρχονται για να συμπληρώσουν την πολύ καλή του εικόνα και σε αυτό τον τομέα
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις