Εκτός από το δίλημμα του τι αυτοκινήτου να αγοράσουμε, πολλές φορές έχουμε μία επιπλέον απορία: Τι καύσιμο να καίει; Βενζίνη, diesel, υγραέριο ή φυσικό αέριο; Συγκρίνουμε 4 μικρά SUV με 4 διαφορετικά καύσιμα.
Πολλές φορές, το δίλημμα στην αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου δεν έχει να κάνει μόνο με το πιο μοντέλο θα αγοράσουμε, αλλά και με το τι είδους καύσιμο θα έχει. Παλιότερα οι εργοστασιακές επιλογές περιορίζονταν μεταξύ βενζίνης και πετρελαίου, αλλά πλέον στο «παιχνίδι» έχει μπει δυναμικά το υγραέριο (LPG) και το φυσικό αέριο (CNG), με εταιρείες όπως η Renault και η Skoda να έχουν διαθέσιμα μοντέλα με αυτά τα καύσιμα.
Μάρκα-μοντέλο |
Αλογα |
Κυβικά |
Καύσιμο |
Ford Puma mHEV ST Line Design |
125 |
1000 |
Βενζίνη mild hybrid |
Opel Crossland |
110 |
1500 |
Πετρέλαιο |
Renault Captur |
100 |
1000 |
Βενζίνη + LPG |
Skoda Kamiq G-TEC Ambition |
90 |
1000 |
Βενζίνη + CNG |
Το Ford Puma με τον EcoBoost των 125 ίππων είναι το πιο ισχυρό από τα 4 μοντέλα.
Μάρκα-μοντέλο-τύπος |
Κατανάλωση (ευρώ/χλμ) |
Skoda Kamiq 1.0 G-TEC Ambition 90 PS |
4,1 |
Renault Captur 1,0 TCe 100PS LPG |
6,8 |
Opel Crossland 1,5 110 PS diesel |
9 |
Ford Puma 1.0 125 PS mHEV ST Line Design |
11 |
Το Skoda Kamiq κρίνεται ο «βασιλιάς της κατανάλωσης», αφού καταναλώνει 4,1 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Για την ακρίβεια, ο κινητήρας 1 λίτρου «καίει» 5 κιλά/100 χιλιόμετρα, κάτι που με τιμή κιλού CNG 0,83 μεταφράζεται σε 4,1 ευρώ/100 χλμ.
Μάρκα-μοντέλο-τύπος |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) |
Ford Puma 1.0 125 PS mHEV ST Line Design |
536 |
Renault Captur 1,0 TCe 100PS LPG |
422 |
Opel Crossland 1,5 110 PS diesel |
410 |
Skoda Kamiq 1.0 G-TEC Ambition 90 PS |
278 |
Χάρη στο Megabox του Ford Puma, ο αποθηκευτικός χώρος αγγίζει τα 536 λίτρα, χωρίς να στερεί πρακτικότητα από το εσωτερικό.
Μάρκα-μοντέλο-τύπος |
Πλάτος πίσω (εκατοστά) |
Skoda Kamiq 1.0 G-TEC Ambition 90 PS |
137 |
Opel Crossland 1,5 110 PS diesel |
133 |
Renault Captur 1,0 TCe 100PS LPG |
133 |
Ford Puma 1.0 125 PS mHEV ST Line Design |
130 |
Όσον αφορά τους πίσω επιβάτες, η καμπίνα του Skoda Kamiq είναι η πιο ευρύχωρη, έχοντας συνολικό πλάτος 137 εκατοστά.
Ποιο B-SUV να αγοράσω;
Με βάση τα παραπάνω κριτήρια, αν επιλέξετε με γνώμονα το χαμηλότερο κόστος των μετακινήσεων, το Skoda Kamiq είναι ο «βασιλιάς» της οικονομίας, αφού καταναλώνει μόλις 4 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Η κατανάλωση έχει όμως αντίκτυπο στο χώρο αποσκευών, αφού η δεξαμενή του CNG αφαιρεί λίτρα από το πορτ-μπαγκάζ. Παρόλα αυτά, το αυτοκίνητο έχει και την πιο ευρύχωρη καμπίνα για τους πίσω επιβάτες, η οποία είναι κατά 4 εκατοστά μεγαλύτερη από το 2
ο μοντέλο και 7 από το πιο «στενάχωρο».
Στον αντίποδα, αν δεν μπορείτε να αποχωριστείτε τις επιδόσεις και τους ισχυρούς κινητήρες, το Ford Puma με το μοτέρ 125 ίππων και την πιο sport οδηγική συμπεριφορά είναι για εσάς. Η νέα τεχνολογία έχει κάνει τον EcoBoost να έχει κατανάλωση όσο και τα diesel, στη συγκεκριμένη περίπτωση 6,5 λίτρα/100 χλμ. Η διαφορά στο κόστος μετακίνησης οφείλεται στην πιο ακριβή τιμή της βενζίνης. Κλείνοντας, χάρη στο MegaBox, το Puma διαθέτει μακράν τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, που αγγίζει τα 536 λίτρα.
Τη χρυσή τομή μεταξύ οικονομικών μετακινήσεων και δυνατού κινητήρα έχει το Renault Captur, οι 100 ίπποι του οποίου κοστίζουν 6,8 ευρώ/100 χιλιόμετρα, χάρη στην χαμηλή τιμή του LPG. Αυτό, σε συνδυασμό με την πρακτικότητα, την ξεχωριστή εμφάνιση και τον μεγάλο χώρο αποσκευών 422 λίτρων, το κάνουν μία σοφή επιλογή.
Αν ζητάτε ένα ποιοτικό B-SUV με κομψή και μοντέρνα εμφάνιση, πρακτικό, ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό, καθώς και κομψό σχεδιασμό, τότε το Opel Crossland είναι για εσάς, και ο κινητήρας πετρελαίου με τη χαμηλή κατανάλωση 6,5 λίτρα/100 χλμ αποτελεί ένα επιπλέον δέλεαρ.
Βλέπουμε λοιπόν πως CNG και LPG στοιχίζουν έως και 65% λιγότερα σε καύσιμα, ενώ η κατανάλωση των κινητήρων βενζίνης έχει φτάσει αυτή των diesel, με το κόστος ανεφοδιασμού των τελευταίων να είναι σχεδόν 18% μικρότερο, λόγω τιμής καυσίμου.
Εσύ πόσο έχεις θυσιάσει τις επιδόσεις και τα «γκάζια» για χάρη της οικονομίας, τώρα στον καιρό της κρίσης; Ποιο από όλα θα αγόραζες;
Συμφωνείς με το άρθρο; Κοινοποίησε το. Έχεις άλλη άποψη; Κάνε ένα σχόλιο.