Citroen e-C4 C-Cross VS Cupra Born: Ηλεκτρικά με 34.650 ευρώ max!
To Cupra Born είναι το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό μικρομεσαίο της εταιρείας, το οποίο με «όπλα» την δυναμική συμπεριφορά και την μεγάλη αυτονομία, έρχεται να διεκδικήσει μερίδιο από τις πωλήσεις της κατηγορίας. Ποια θα είναι η έκβαση της σύγκρισης με το υπεράνετο Citroen e-C4 C-Cross, που έχει παραπλήσια τιμή και χαρακτηριστικά;
Το Cupra Born ενάντια στο Citroen e-C4 C-Cross. Ποιο ηλεκτρικό μικρομεσαίο θα κερδίσει;
Τα μικρομεσαία ηλεκτρικά έρχονται για να αποδείξουν πως η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συνδυαστεί με επαρκή αυτονομία και τιμές που δεν είναι «απλησίαστες». Δύο τέτοια μοντέλα είναι το Citroen e-C4 C-Cross με το ολοκαίνουργιο Born της Cupra (που πλέον αποτελεί ξεχωριστό παρακλάδι της Seat), τα οποία έχουν τιμή χαμηλότερη από 35.000, χωρίς μάλιστα να υπολογίζουμε την κρατική επιδότηση. Τι προσφέρει το καθένα, και ποιο συμφέρει περισσότερο για αγορά;
Με 33.900 ευρώ παίρνεις Cupra Born, με 34.650 ευρώ Citroen e-C4 C-Cross
Το Citroen e-C4 C-Cross είναι διαθέσιμο με τιμή από 34.650 ευρώ, για το βασικό πακέτο εξοπλισμού Feel. Το αυτοκίνητο έχει μόνο μία επιλογή κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 136 ίππους και τροφοδοτείται από μία μπαταρία 50 kWh.
Στον εξοπλισμό της έκδοσης Feel βρίσκουμε ως standard αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,5 ιντσών, έγχρωμη οθόνη αφής 10 ιντσών για το σύστημα infotainment, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, προειδοποίηση πρόσκρουσης, σύστημα αποτροπής πολλαπλών συγκρούσεων (που ακινητοποιεί αυτόματα το όχημα), ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης και απόσπασης προσοχής οδηγού, αναγνώριση ορίων ταχύτητας με έξυπνη προσαρμογή στο cruise control, αισθητήρες φωτός, καθώς και υδραυλική ανάρτηση (Progressive Hydraulic Cushions).
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Τιμή |
---|---|
Cupra Born 45 kWh | 33.900 ευρώ |
Citroen e-C4 C-Cross 50 kWh Feel | 34.650 ευρώ |
Στο βασικό εξοπλισμό βρίσκουμε σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης Front Assist με αυτόματο φρενάρισμα και αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης, προσαρμοστικό cruise control, ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,3 ιντσών, οθόνη infotainment 12 ιντσών με εικόνα από camera οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, υποβοήθηση τιμονιού που διαμορφώνεται ανάλογα με την ταχύτητα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, αισθητήρες φωτός και βροχής, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματη μεγάλη σκάλα, διζωνικό κλιματισμό Climatronic, θερμαινόμενο τιμόνι, πακέτο ατμοσφαιρικού φωτισμού, full LED φώτα εμπρός-πίσω και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.
Φουτουριστική εμφάνιση: Δυναμικό το Cupra Born, «Avant Garde» το Citroen e-C4 C-Cross
Τόσο οι Γάλλοι όσο και οι Καταλανοί έχουν χαρίσει εντυπωσιακό και ξεχωριστό σχεδιασμό στα μοντέλα τους, που τα κάνει να δείχνουν πως έρχονται από το μέλλον.
Το Citroen e-C4 C-Cross έχει look που παραπέμπει στην Avant Garde τέχνη, αφού δείχνει τολμηρό και επαναστατικό.
Εμπρός, τα φώτα είναι διαιρούμενα και έχουν εντυπωσιακό σχήμα. Τα LED φώτα ημέρας δημιουργούν μία φωτεινή γωνία που εντείνει το δυναμισμό του μοντέλου, ενώ καταλήγουν στην οριζόντια γρίλια, η οποία αποτελεί μία έντεχνη προέκταση του εμβλήματος της εταιρείας. Στον προφυλακτήρα κυριαρχούν τα τραπεζοειδή σχήματα, ενώ το καπό και το πλαϊνό τμήμα διακατέχονται από μυώδεις επιφάνειες.
Δυναμική και άκρως ξεχωριστή εμφάνιση έχει και το πίσω μέρος του Citroen e-C4 C-Cross, με την οροφή να είναι έντονα κεκλιμένη, κάνοντας το αμάξωμα να παραπέμπει σε coupe κατασκευές και τα φανάρια να έχουν εντυπωσιακό και ιδιαίτερο σχήμα.
Παρατηρώντας το Cupra Born από εμπρός, την προσοχή μας τραβούν τα τριγωνικά φανάρια τα οποία δεσπόζουν στον πρόβολο και «ενώνονται» οπτικά μέσω της λεπτής γρίλιας. Ο προφυλακτήρας έχει μεγάλα «ανοίγματα», ενισχύοντας το sport στοιχείο που υπάρχει έκδηλο στο αμάξωμα.
Το προφίλ του αυτοκινήτου διακατέχεται από ευθείες γραμμές και αμβλείες γωνίες, ενώ στο πίσω μέρος την προσοχή μας τραβούν τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που «διατρέχουν» κατά πλάτος το όχημα, κάνοντάς το να φαίνεται ιδιαίτερα φαρδύ. Κάτω από το γωνιώδες πλαίσιο που περιλαμβάνει την πινακίδα κυκλοφορίας υπάρχει ένας διαχύτης, ενώ περιμετρικά του παρμπρίζ κυριαρχεί μία τονισμένη αεροτομή.
Πιο ευρύχωρο για ψηλούς το Citroen e-C4 C-Cross
Οι καμπίνες αμφότερων των μοντέλων είναι αντίστοιχα μοντέρνες και ξεχωριστές, υπογραμμίζοντας την ηλεκτρική φύση των αυτοκινήτων στον τομέα του σχεδιασμού αλλά και του εξοπλισμού.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Χώρος Αποσκευών | Πλάτος πίσω | Γόνατα πίσω | Κεφάλια πίσω |
---|---|---|---|---|
Citroen e-C4 C-Cross 50 kWh Feel | 380 λίτρα | 137 εκ. | 17,5 εκ. | 4,5 εκ. |
Cupra Born 45 kWh | 385 λίτρα | 138 εκ. | 14,5 εκ. | 1 εκ. |
Η εργονομία είναι προσεγμένη, και η εταιρεία έχει εφοδιάσει το μοντέλο και με «φυσικά» κουμπιά, για ευκολότερο χειρισμό κατά την οδήγηση. Πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού υπάρχει μία έξυπνη βάση, στην οποία μπορεί να τοποθετηθεί ένα tablet. Ζούμε στην ψηφιακή εποχή άλλωστε, και οι Γάλλοι έχουν προβλέψει μέχρι και αυτό.
Στον τομέα της ευρυχωρίας, το Citroen e-C4 C-Cross μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 5 ενήλικες στο εσωτερικό του. Το πλάτος του πίσω καθίσματος είναι 137 εκατοστά, ενώ οι ψηλοί θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα την καμπίνα του μοντέλου, αφού ο χώρος για τα γόνατα πίσω είναι 17,5 εκατοστά, και ο «αέρας» για τα κεφάλια τους 4,5 εκατοστά. Το πορτ-μπαγκάζ έχει ωφέλιμο όγκο 380 λίτρα.
Στο εσωτερικό του Cupra Born την προσοχή μας τραβάει η οθόνη αφής 12 ιντσών για το σύστημα infotainment. Ο σχεδιασμός είναι minimal, και στην καμπίνα κυριαρχεί το σκούρο χρώμα, το οποίο έρχεται σε ταιριαστή αντίθεση με τις bronze λεπτομέρειες, μία απόχρωση που είναι το σήμα κατατεθέν της Cupra. Τα καθίσματα είναι bucket με ενιαία προσκέφαλα. Η επένδυσή τους είναι από το βιώσιμο υλικό που ονομάζεται «SEAQUAL YARN» και είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια που έχουν βρεθεί σε θάλασσες, ποτάμια και εκβολές στη Μεσόγειο, τονίζοντας περαιτέρω τον οικολογικό χαρακτήρα του ηλεκτρικού Born.
Τα υλικά που βρίσκουμε στην καμπίνα είναι ποιοτικά, με τη συναρμογή να είναι στιβαρή.
Το αυτοκίνητο είναι ευρύχωρο, και στο εσωτερικό του μπορούν να ταξιδέψουν με άνεση 5 ενήλικες. Το πίσω κάθισμα έχει πλάτος 138 εκατοστά, με τον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών να είναι 14,5 εκατοστά και τον αντίστοιχο για τα κεφάλια τους 1 εκατοστό. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 385 λίτρα.
Πιο γρήγορο το Cupra Born και πάει πιο μακριά, με αυτονομία έως 395 χλμ.
Τα δύο μοντέλα έχουν παραπλήσιες τιμές όσον αφορά την ιπποδύναμη και τη χωρητικότητα της μπαταρίας τους.
Το Citroen e-C4 C-Cross διαθέτει τον ηλεκτρικό κινητήρα 136 ίππων, ο οποίος χρησιμοποιείται και σε άλλα μοντέλα του Ομίλου Stellantis, όπως τα SUV Opel Mokka-e και Peugeot e-2008. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 50kWh.
Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα απαιτούνται 9,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα του Citroen e-C4 Cross είναι 150 χλμ/ώρα. Όσον αφορά την αυτονομία, η γαλλική εταιρεία δηλώνει πως το όχημα μπορεί να διανύσει έως και 350 χιλιόμετρα, με τη μικτή κατανάλωση να κυμαίνεται από 15,3 έως 16,6 kWh/100 χλμ, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
Σε μία συμβατική πρίζα, η μπαταρία του Citroen e-C4 C-Cross μπορεί να φορτίσει πλήρως σε περίπου 24 ώρες, ενώ με τη χρήση wallbox 11 kW ο χρόνος μειώνεται στις 5 ώρες. Με ταχυφορτιστή 100 kW, η μπαταρία φτάνει στο 80% σε 30 λεπτά.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Αυτονομία |
---|---|
Cupra Born 45 kWh | 348-395 χλμ |
Citroen e-C4 C-Cross 50 kWh Feel | Έως 350 χλμ |
Στον τομέα της ηλεκτρικής κατανάλωσης, η Cupra δηλώνει πως το μοντέλο «καίει» μεταξύ 15,1 και 17,5 kWh/100 χλμ στο πρότυπο WLTP, με την αυτονομία να κυμαίνεται από 348 έως 395 χιλιόμετρα.
Σε wallbox 7 kW η μπαταρία του Cupra Born μπορεί να φορτίσει έως το 80% μέσα σε 6 ώρες και 45 λεπτά, ενώ με χρήση ταχυφορτιστή 100 kW η διαδικασία διαρκεί 35 λεπτά (30 λεπτά με 110 kW).
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Αλογα | 0-100 χλμ/ώρα |
---|---|---|
Cupra Born 45 kWh | 150 | 8,9 δλ. |
Citroen e-C4 C-Cross 50 kWh Feel | 136 | 9,4 δλ. |
Το Cupra Born διακατέχεται από το δυναμικό ταμπεραμέντο που χαρακτηρίζει τη χώρα προέλευσής του, αλλά και την ονομασία της μάρκας. Η ανάρτηση είναι πιο σφικτή, και σε συνδυασμό με το εξαιρετικής αίσθησης τιμόνι αλλά και την πίσω κίνηση, χαρίζουν στο αυτοκίνητο sport συμπεριφορά, κάνοντας το απολαυστικό. Στο όριο θα εμφανίσει υπερστροφή, λίγο πριν επέμβουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και επαναφέρουν την τάξη.
Παρά το δυναμικό ύφος του Born, η ανάρτηση απορροφά σωστά τις ανωμαλίες, «κρύβοντας» το γεγονός πως οι τροχοί είναι 18 ιντσών. Η ηχομόνωση ωστόσο, παρότι καλή, δεν φτάνει το επίπεδο του Citroen e-C4 C-Cross. Αυτό όμως είναι κάτι που δεν θα ενοχλήσει όσους ψάχνουν τη «μαγεία» στην οδήγηση.
Ποιο ηλεκτρικό μικρομεσαίο να αγοράσω τελικά;
Παρόμοιο κόστος αγοράς, ξεχωριστή εμφάνιση και παρεμφερή στοιχεία ιπποδύναμης και μπαταρίας. Κάπου εδώ τελειώνουν τα κοινά σημεία των δύο ηλεκτρικών μικρομεσαίων.Το Citroen e-C4 C-Cross θα ικανοποιήσει αυτούς που αποζητούν ένα αυτοκίνητο που έχει να τους προσφέρει τη μέγιστη άνεση. Η ανάρτηση, σε συνδυασμό με την άψογη ηχομόνωση της καμπίνας και τα μαλακά καθίσματα, παρέχουν την απόλυτη ηρεμία σε οδηγό και επιβάτες, με τους πίσω να ταξιδεύουν με περισσή άνεση, χάρη στην αυξημένη ευρυχωρία της καμπίνας.
Από την άλλη πλευρά, το Cupra Born θα κερδίσει την καρδιά όσων ψάχνουν τη χαρά της οδήγησης, χάρη στη δυναμική συμπεριφορά στις στροφές και την γρηγορότερη επιτάχυνση στις ευθείες. Η μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία δίνει επιπλέον σιγουριά αλλά και ευχαρίστηση στον οδηγό πως θα διανύσει μερικά παραπάνω χιλιόμετρα απόλαυσης, πριν αναζητήσει φορτιστή.
Με λιγότερο από 35.000 έχεις μικρομεσαίο ηλεκτρικό, χωρίς να υπολογίζουμε την επιδότηση!
Με design από το μέλλον.
Οθονάρα 12 ιντσών στο Born, 0-100 σε 8,9 δλ και αυτονομία έως 395 χλμ.
Με πολύ χώρο για ψηλούς το Citroen e-C4 C-Cross, και αυτονομία έως 350 χλμ.
Aνεση και πάλι άνεση για το Citroen e-C4 C-Cross, απολαυστικό το Cupra Born.
Τι θα αγόραζες εσύ;
Σχολιάστε |