Αstra vs Golf vs Auris. Μάχη El Clasico!
24/10/2017
Τα Golf, Auris και Astra έρχονται αντιμέτωπα εφοδιαζμένα με τους βασικούς κινητήρες βενζίνης και αρχίζει το ματς της μικρομεσαίας κατηγορίας!
Βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων και είναι από τα πρώτα μοντέλα που θα σκεφτεί κάποιος που θέλει μικρομεσαίο. Τι είναι όμως αυτό που τα έχουν κάνει τόσο αγαπητά σε Ελλάδα και Ευρώπη; Ποια η μαγική συνταγή Γερμανών και Ιαπώνων; Έδω φέρνουμε αντιμέτωπες τις εκδόσεις με τον βασικό βενζινοκινητήρα turbo. Τα Opel Astra 1,0 Ecotec 105 PS, Toyota Auris 1,2T 115 PS και VW Golf 1,0 TSI 110 PS.
Σχεδίαση: Δυναμικό το Astra, κλασικό το Golf, φουτουριστικό το Auris
Η εξωτερική σχεδίαση των τριών μοντέλων χαρακτηρίζεται όμορφη και αποδεκτή χωρίς ακρότητες. Τις εντυπώσεις κλέβει σχεδιαστικά το Toyota Auris, το οποίο σε μικρό βαθμό ξεφεύγει από τη συνηθισμένη σχεδίαση ενός χατσμπακ μοντέλου, κυρίως χάρη στο σφηνοειδές εμπρόσθιο τμήμα, με τα μοντέρνα φωτιστικά, το οποίο συντελεί, ώστε το ιαπωνικό μικρομεσαίο να φαίνεται πως κινείται ακόμη και αν είναι σταματημένο. Το Opel Astra από την άλλη εκπέμπει περισσότερο δυναμισμό με κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισής του τις ανάγλυφες γραμμές του, τα νεύρα στο καπό και στα πλαϊνά του αμαξώματος, με το πίσω μέρος να παραπέμπει κατά κάποιο τρόπο σε κουπέ αμάξωμα, εφαρμόζοντας το τρικ της αιωρούμενης οροφής. Το πρόσφατα ανανεωμένο Volkswagen Golf τέλος, μπορεί να είναι το λιγότερο εντυπωσιακό στο μάτι και το πιο συγκρατημένο σχεδιαστικά, ωστόσο είναι και το πιο άμεσα αναγνωρίσιμο μοντέλο όχι μόνο στην μικρομεσαία κατηγορία, αλλά και γενικότερα. Μάλιστα το ανανεωμένο μοντέλο, δείχνει και πιο επιθετικό χάρη στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες του.
Κινητήρες: Φειδωλό το Astra, ζωηρό το Golf
Κοινό στοιχείο των τριών μοτέρ που εφοδιάζονται τα μοντέλα είναι η παρουσία του τούρμπο και ο μικρός κυβισμός. Ο 1.000άρης Ecotec του Opel Astra των 105 αλόγων, στην πράξη αποδεικνύεται αρκετά πιο οικονομικός με κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ., ενώ διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία με απουσία κραδασμών. Από την άλλη ο συνδυασμός του με το κιβώτιο 5 ταχυτήτων, μπορεί να συνεισφέρει στην κατανάλωση, ωστόσο μένει πιο πίσω συγκριτικά με τα άλλα δύο μοντέλα, στις ρεπρίζ. Στις τελευταίες ξεχωρίζει, ο 3κύλινδρος 1.000άρης του VW Golf με110 άλογα και 200 Nm ροπής, με συνδυασμό ημιαυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG. Από την άλλη όμως, συγκριτικά με τα άλλα δύο μοντέλα, δεν έχει ανάλογα βελούδινη λειτουργία και παρουσιάζει έστω και οριακά την υψηλότερη κατανάλωση (6,6 λτ./100 χλμ.)
Τέλος το Toyota Auris είναι το μόνο με 4κύλινδρο 1,2 λτ. turbo κινητήρα, που αποδίδει 116 ίππους και 185 Nm ροπής. Στη πράξη χαρακτηρίζεται από σχεδόν βελούδινη λειτουργία, σβελτάδα από χαμηλά και καλή οικονομία με δεδομένο τον μεγαλύτερο κυβισμό και την παρουσία ενός ακόμη κυλίνδρου (6,4 λτ./100 χλμ.).
Εσωτερικά: Το Golf χτυπάει την πόρτα της premium κατηγορίας
Η καμπίνα επιβατών του Opel Astra σε κερδίζει με την αρτιότητα της ποιότητας και της συναρμογής, το μοντέρνο σχεδιασμό, την πρακτικότητα και την high-tech εικόνα χάρη στην μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό. Ελάχιστα πιο συγκρατημένο σχεδιαστικά είναι το εσωτερικό του VW Golf, το οποίο χαρακτηρίζεται από την υψηλή ποιότητα κατασκευής, το προσεγμένο φινίρισμα και συναρμογή, τις μεγάλες οθόνες που δίνουν μια high tech νότα, αλλά και τα μαλακά, αφρώδη υλικά, έχοντας με μικρή διαφορά το πάνω χέρι στο κομμάτι της ποιότητας.
Tέλος, το Toyota Auris, σε κερδίζει αμέσως με τη μεγάλη οθόνη και τα πλήκτρα αφής, όπως και με τα αεροπορικού τύπου χειριστήρια του κλιματισμού. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, η συναρμογή άριστη, ενώ δεν θα χρειαστεί ιδιαίτερη εξοικείωση μιας και η εργονομία είναι πολύ καλή.
Χώροι: Πιο άνετο για 5 το Astra, για αποσκευές το Golf
Το Opel Astra εκμεταλλεύεται στο έπακρο το μεγαλύτερο μεταξόνιο και το μεγαλύτερο μήκος για να προσφέρει τον (με διαφορά) καλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Το Auris από την άλλη, έχει το φαρδύτερο πίσω κάθισμα ωστόσο έχει το λιγότερο αέρα για τα κεφάλια των επιβατών. Το VW Golf έχει πολύ καλό χώρο για τα γόνατα των πίσω, κορυφαίο «αέρα» για τα κεφάλια όλων, καθώς και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (380 λτ.).
Οδική συμπεριφορά: Auris και Astra για ατσαλάκωτα ταξίδια
Πολύ καλή ασφάλεια και άνεση συνδυάζουν τα 3 μικρομεσαία μοντέλα του θέματός μας. Ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικά είναι το ανανεωμένο VW Golf που ξεχωρίζει για τη στιβαρή του αίσθηση, την κορυφαία ποιότητα κύλισης, αλλά και το δυναμικό πάτημά του, φιλτράροντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου. Στις στροφές προσφέρει ένα αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας, ενώ το πολύ καλό κοφτερό τιμόνι του παρέχει ολοκληρωμένη πληροφόρηση στον οδηγό.
Πολύ καλή ποιότητα κύλισης διαθέτει και το Toyota Auris, το οποίο προτάσσει σαν βασικό του πλεονέκτημα την άνεση, τα ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά και την καλή ηχομόνωση. Το τιμόνι του -αν και ελαφρύ σε αίσθηση- εμπνέει περισσότερο από ποτέ, η ανάρτηση προσφέρει καλό κράτημα, αλλά και σωστή λείανση των ανωμαλιών. Τέλος το 1.000άρι Astra εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητες του νέου ελαφρύτερου και πιο γεροδεμένου πλαισίου, καθώς και τις κατάλληλες ρυθμίσεις της ανάρτησης για να προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης και καλό κράτημα με μικρές κλίσεις αμαξώματος στις στροφές. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και δεν προσφέρει σπουδαία πληροφόρηση, αλλά η ουσία είναι πως ακόμα και αν οδηγείς γρήγορα, το Astra είναι φιλικό και ασφαλές με τα φρένα να δείχνουν αντοχή και κορυφαία αποτελεσματικότητα.