Polo: Οικονομία για όσκαρ με θυσία τις επιδόσεις
Σηκώνοντας το καπό του Polo, συναντάμε τον τροποποιημένο 1.000άρη TSI της VW, ο οποίος χρησιμοποιεί ως καύσιμο βενζίνη και φυσικό αέριο. Το ρεζερβουάρ CNG έχει χωρητικότητα 11.6 κιλά, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε 10 ευρώ γέμισμα, ενώ εάν έχετε φουλάρει και τα δύο καύσιμα, αποκτάτε αυτονομία 1.000χλμ. Το Polo ως CNG καίει στη πράξη 3.6 kg./100χλμ. ενώ όταν το καταναλώσετε, θα γυρίσει αυτόματα σε βενζίνη καίγοντας σε πραγματικές συνθήκες 6.4 λτ.100χλμ. Βέβαια η πραγματικά άνευ προηγουμένου οικονομία, μειώνει τις επιδόσεις κάνοντας το Polo αρκετά νωχελικό. Πιο συγκεκριμένα, το 0-100 ολοκληρώνεται σε 12,6 δλ.(12,8 με βενζίνη), το 60-100 και 80-120 με 4η και 5η σε 11,6 (12,0) και 18,5 δλ.(19,6), αντίστοιχα. Τη κατάσταση βελτιώνει το πολύ καλό 5άρι σασμάν. Βέβαια, το είπαμε, δεν το παίρνεις για τις επιδόσεις, μα για την οικονομία.
Ibiza:Αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο με στόχο την οικονομία
Είναι σαφές πως ο 1.000άρης κινητήρας των 115 ίππων είναι πιο δυνατός από τον 95άρη, ακόμα και εάν η κλιμάκωση στο αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων είναι αρκετά πυκνή. Ένα αρκετά ζωηρό σύνολο που παρέχει όλες τις επιδόσεις με φυσικό και πολύ ήπιο τρόπο. Θα ανεβάσει πρόθυμα στροφές, ενώ θα κινηθεί με φοβερή σβελτάδα εντός πόλης. Με τελική τα 192 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση (εργοστασιακή) τα 4,7 λτ./100χλμ., ακόμα αναρωτιέστε αν αξίζει τα λεφτά του;
Fabia: Τέρμα το diesel, ζήτω η βενζίνη
Η Fabia λέει όχι στο diesel και εμείς από την γκάμα βενζίνης, δοκιμάζουμε τον 3κύλινδρο 1.000άρη TSI με απόδοση 95 άλογα και 160 Nm ροπής. Από τα νούμερα και μόνο καταλαβαίνεται πως όλη η προσοχή έχει στραφεί στην οικονομία και όχι στις επιδόσεις. Πιο αναλυτικά, το 0-100 έρχεται σε 10.8 δευτ. η τελική δεν ξεπερνά τα 184 χλμ./ώρα.με την κατανάλωση να κολλάει πεισματικά στα 5.8 λτ./100χλμ. ακόμα και υπό πίεση. Το κιβώτιο είναι 5άρι με μακριές διαδρομές και ίσως χρειαστεί κατέβασμα μέχρι και 2 σχέσεων για προσπέρασμα σε αντίξοες συνθήκες. Οι 16άρες ζάντες με 215/45 ελαστικά την έκδοσης Monte Carlo δίνουν το κάτι παραπάνω και οδηγικά στο αυτοκίνητο. Πιο συγκεκριμένα, η Fabia είναι πλήρως διαχειρίσιμη και προβλέψιμη, ενώ το τιμόνι είναι πολύ καλό σε αίσθηση. Καλή πλευρική στήριξη των καθισμάτων, άνετο πέρασμα πάνω από λακκούβες και αυξημένη πρόσφυση συνθέτουν ένα τρίπτυχο απόλαυση για τις εντός πόλης μετακινήσεις. Να σημειώσουμε την στάνταρ παρουσία δίσκων πίσω και την αξιοσημείωτη απόδοση-αντοχή του συστήματος πέδησης.
Copyright © 2024 - autoagora.gr