2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Hyundai i30 N VS Mazda MX-5 με βαθμολογίες: Ποιο είναι καλύτερο σε κατανάλωση, χώρους, επιδόσεις και εγγυήσεις;
Διαβάστηκε από 17292 αναγνώστες - 8/5/2023
Hyundai i30 N VS Mazda MX-5, ή αλλιώς μικρομεσαίο 280 ίππων εναντίον διθέσιου roadster με 184 άλογα. Ποιες είναι οι διαφορές των δυο μοντέλων στην κατανάλωση, στις επιδόσεις και στην ευρυχωρία; Η θεωρία λέει πως τα 100 παραπάνω άλογα του Hyundai θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στις επιδόσεις, θα επιβεβαιωθεί αυτό στην πράξη;
Μάρκα/Μοντέλο | HYUNDAI I30 N | MAZDA MX-5 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Κατανάλωση στην πόλη (λτ./100 χλμ.) | 12,1 | 9,5 | ||||||
Μέτρηση κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομοΚατανάλωση σε ταξίδι (λτ./100 χλμ./ώρα) | 6,5 | 5,8 | ||||||
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 13,5 | 8,5 | ||||||
Μέγιστη πραγματική αυτονομία με γεμάτο ρεζερβουάρΑυτονομία (χλμ.) | 769 | 776 | ||||||
Κατανάλωση | 80% | 83% | ||||||
Πόσο μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών (εργοστασιακό στοιχείο)Χωρητικότητα πόρτ μπαγκάζ (λίτρα) | 381 | 130 | ||||||
Χώροι | ||||||||
Είδος | Βενζίνη | Βενζίνη | ||||||
Χωρητικότητα κινητήρα σε κυβικά (εκατοστά)Κυβικά (κ.εκ.) | 1998 | 1998 | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 280 | 184 | ||||||
Πόσο γρήγορα μπορεί να επιταχύνει ο κινητήρας το αυτοκίνητο. Όσο περισσότερη ροπή, τόσα περισσότερα άλογα έχουμε σε αυτές τις στροφέςΜέγιστη ροπή (Nm) | 392 | 205 | ||||||
Πόσο γρήγορα πιάνει τα 100 χλμ./ώραΕπιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 6,21 | 6,62 | ||||||
Όσο μικρότερος ο χρόνος, τόσο ευκολότερη η προσπέραση. Η μέτρηση γίνεται πατώντας τέρμα το γκάζι με την τελευταία ταχύτητα. Δείχνει το εύρος στροφών και εξαρτάται από την ροπή του κινητήρα.Προσπέρασμα 80-120 (δλ.) | 5,3 | 8,2 | ||||||
Κινητήρας - Επιδόσεις | 77% | 66% | ||||||
Εγγύηση για τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως π.χ. κινητήρας, κιβώτιοΕγγύηση αντιπροσωπείας - Μηχανικα μέρη (χρόνια) | 5 | 6 | ||||||
Εγγύηση για σκουριές στο αμάξωμαΔιάτρηση από σκουριά (χρόνια) | 12 | 12 | ||||||
Εγγύηση για τη βαφή του αυτοκινήτουΧρώμα (χρόνια) | 5 | 3 | ||||||
Εγγύηση αντιπροσωπείας | 82% | 90% | ||||||
Διαστάσεις αμαξώματος (χλστ.) | ||||||||
Μήκος (μέτρα) | 4,34 | 3,92 | ||||||
Πλάτος (μέτρα) | 1,8 | 1,74 | ||||||
Ύψος (μέτρα) | 1,44 | 1,23 | ||||||
Είναι η απόσταση μεταξύ των δύο τροχών. Συνήθως, όσο μεγαλύτερο, τόσο πιο άνετο στο εσωτερικό το αυτοκίνητοΜεταξόνιο (μέτρα) | 2,65 | 2,31 | ||||||
Ρεζεβουάρ (λίτρα) | 50 | 45 | ||||||
Βάρος, με οδηγό 75 κιλών (κιλά) | 1419 | 1025 | ||||||
Κινητήρας (στοιχεία κατασκευαστή) | ||||||||
Κυβικά εκατοστά | 1998 | 1998 | ||||||
Πόσο δυνατός είναι ο κινητήρας. Όσο πιο πολλά άλογα, τόσο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, το 0-100 και το τράβηγμα του αυτοκινήτουΜέγιστη ισχύς (PS) | 280 | 184 | ||||||
Στροφές μέγιστης ισχύος (σ.α.λ.) | 5500 | 7000 | ||||||
Ροπή (Nm) | 392 | 205 | ||||||
Στροφές μέγιστης ροπής (σ.α.λ.) | 2100 | 4000 | ||||||
Φρένα | ||||||||
Φρένα από 100 χλμ/ώρα (μέτρα) | 35,6 | 37,5 | ||||||
Κατανάλωση κατασκευαστή (λίτρα/100χλμ) | ||||||||
Προδιαγραφή για τις εκπομπές ρύπων του αυτοκινήτου. Τα καινούρια αυτοκίνητα πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές EU6. Τα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα επηρεάζονται ως προς τα τέλη κυκλοφορίας και την είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.Νόρμα EU | EU6 | EU6 | ||||||
Κατανάλωση Κατασκευαστή (λίτρα/100 χλμ.) | 8 | |||||||
Εκπομπές ρύπων CO2 σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Από αυτές εξαρτώνται τα τέλη κυκλοφορίας, η είσοδος στομ δακτύλιο μέχρι και το τέλος ταξινόμησης κάθε οχήματος.Εκπομπές ρύπων CO2 (γρ./χλμ) | 183 | 155 |
Ξεκινώντας από την κατανάλωση, το Mazda MX-5 καίει λιγότερο σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Εντός πόλης η διαφορά είναι 2,6 λτ/100 χλμ, ενώ στον αυτοκινητόδρομο με 100 χλμ/ώρα η «ψαλίδα» μειώνεται στα 0,7 λτ/100 χλμ.
Η μέση κατανάλωση υπολογίζεται σε μια διαδρομή που συνδυάζει τόσο πόλη, όσο και ανοιχτό δρόμο, κατά την οποία προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Αυτός είναι και ο λόγος που το Hyundai i30 N έκαψε 12,1 λτ/100 χλμ αποκλειστικά στο κέντρο (που κινείσαι ήπια) και 13,5 λτ/100 χλμ σε μικτό κύκλο, που σου δίνεται η ευκαιρία να «πιέσεις» το μοτέρ.
Περνώντας στις επιδόσεις, οι μετρήσεις μας δείχνουν πως παρά την έλλειψη των 100 παραπάνω ίππων, το Mazda MX-5 δεν υστερεί στον τομέα επιτάχυνσης 0-100 χλμ/ώρα, με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται σε μόλις 0,4 δλ παραπάνω. Αυτό βέβαια οφείλεται στο γεγονός πως το roadster μοντέλο είναι κατά 400 κιλά ελαφρύτερο.
Στις ρεπρίζ 80-120 χλμ/ώρα το Hyundai i30 N χρειάζεται 3 δευτερόλεπτα λιγότερα, κάνοντας την προσπέραση παιχνιδάκι. Επίσης, όταν έρθει η ώρα του φρεναρίσματος, το Hyundai θα ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα σε 2 μέτρα λιγότερα.
Μπορεί να είναι ιδιαίτερα «εμπρηστική», όμως ας μην ξεχνάμε πως η N έκδοση του i30 βασίζεται σε ένα οικογενειακό μοντέλο, το οποίο μάλιστα είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας του. Το κορεάτικο όχημα κερδίζει στον τομέα των χώρων, έχοντας πίσω κάθισμα και κατά 250 λίτρα μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ.
Όσον αφορά στις εγγυήσεις, τόσο η Hyundai όσο και η Mazda είναι αρκετά γενναιόδωρες, με την πρώτη να προσφέρει 5 και τη δεύτερη 6 χρόνια στα μοντέλα της. Με βάση αυτό, το MX-5 υπερτερεί με 1 έτος διαφορά.