MG4 vs ID.3: Κι όμως η Κίνα κερδίζει τη Γερμανία
Έως και 75 χλμ. παραπάνω με μια φόρτιση κάνει το MG 4
3 χιλιάρικα ευρώ φθηνότερο το MG 4 με παρόμοιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας
Ένα χρόνο μεγαλύτερη εγγύηση μπαταρίας το ID.3, 3 χρόνια παραπάνω για τα μηχανικά μέρη το MG 4
Πιο ευρύχωρη η καμπίνα του MG 4, λίγο μεγαλύτερο το πορτ-μπαγκάζ του VW ID.3
Η δυναμική είσοδος της MG στην ελληνική αγορά από τον Όμιλο Συγγελίδη τονίστηκε από την αρχή με το μοντέλο 4, το ηλεκτρικό οικογενειακό μικρομεσαίο hatchback (4,287 μέτρων) που δοκιμάσαμε στον παρελθόν και μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Το κινέζικο ηλεκτρικό μοντέλο με την αιχμηρή σχεδίαση και το θρυλικό όνομα MG, αποδείχθηκε στην πράξη τόσο καλό και ολοκληρωμένο που καταφέρνει να μη βασίζεται μόνο στο κορυφαίο του value for money για να κερδίσει τις εντυπώσεις. Είναι διαθέσιμο σε μια ευρεία γκάμα εκδόσεων μπαταρίας και ισχύος: 170 ίπποι με 51 kWh μπαταρία, 204 ίπποι με 64 kWh μπαταρία, 240 ίπποι με 77 kWh μπαταρία και τετρακίνητο XPower με 1 ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα και συνολικά 435 ίππους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έκδοση με την μπαταρία των 64 kWh (61,7 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα) και τον πίσω τοποθετημένο ηλεκτροκινητήρα των 204 ίππων, που κινεί φυσικά τους πίσω τροχούς.
Το βασικό εξοπλιστικό πακέτο με τον παραπάνω συνδυασμό μπαταρίας και κινητήρα είναι το Exclusive, που είναι το μεσαίο της γκάμας και το οποίο χαρακτηρίζεται από την πληρότητα του εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, αλλά και την δελεαστική (για ηλεκτρικό μοντέλο) τιμή των 36.750 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά 3») που είναι super ανταγωνιστική ακόμα και σε σύγκριση με μικρομεσαία οικογενειακά μοντέλα με συμβατικούς κινητήρες.
Απέναντι από το MG 4, βάλαμε την παλιά… καραβάνα των μοντέρνων ηλεκτρικών, το VW ID.3, μιας και το ηλεκτρικό χάτσμπακ ήταν το μοντέλο με το οποίο η γερμανική φίρμα μας σύστησε την ηλεκτρική οικογένεια οχημάτων ID. Πρόσφατα φρεσκάρισε το συγκρατημένο, αλλά χαρακτηριστικό του design που «φωνάζει» τον ηλεκτρικό και high-tech χαρακτήρα του μικρομεσαίου οικογενειακού της γερμανική φίρμας. Υπάρχουν και εδώ επιλογές μπαταρίας και απόδοσης ηλεκτροκινητήρα (170 ίπποι με μπαταρία 52 kWh, 204 ίπποι με 59 kWh ή 77 kWh, αλλά και hot GTX με 286 ίππους και 79 kWh), οπότε επιλέξαμε αυτή που έχουμε δοκιμάσει και με παρόμοια αρχιτεκτονική (κινητήρας και κίνηση πίσω) «κάθεται» ακριβώς απέναντι: Ηλεκτροκινητήρας 204 ίππων και μπαταρία 62 KWh (59 kWh ωφέλιμη χωρητικότητα). Το βασικό επίπεδο εξοπλισμού σε αυτόν το συνδυασμό είναι το Pro με τιμή μετά από τις πρόσφατες σχετικές μειώσεις της αντιπροσωπείας είναι 39.900 ευρώ.
Ας δούμε πώς θα έρθει το «σκορ» της αναμέτρησης μεταξύ του MG 4 και του, αντίστοιχων προδιαγραφών, VW ID.3.
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ των ηλεκτρικών MG 4 και VW ID.3
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: MG 4 204 PS Exclusive: 36.750 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση) VW ID.3 Pro 204 PS: 39.900 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση) 3 χιλιάρικα φθηνότερο το MG 4, που ανοίγει γρήγορα το σκορ. |
|
2 | Πραγματική ηλεκτρική αυτονομία (μέση): MG 4 204 PS: 370 χλμ. VW ID.3 Pro 204 PS: 330 χλμ. Το MG 4 κάνει περισσότερα χιλιόμετρα με μια φόρτιση και στη θεωρία αλλά και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας. |
|
3 | Γόνατα πίσω επιβατών: MG 4: 17,5 εκατ. VW ID.3: 14,1 εκατ. Περισσότερο χώρο για τα γόνατα και τους ώμους προσφέρει το πίσω κάθισμα του MG 4, που ανοίγει περισσότερο τη διαφορά. |
|
4 | Θόρυβος: MG 4: 67,0/70,0/73,0 db στα 100/120/140 χλμ./ώρα VW ID.3: 66,1/68,2/71,8 στα 100/120/140 χλμ./ώρα Σύμφωνα με τις ενδείξεις του ειδικού ηλεκτρονικού μας οργάνου, το ID.3 είναι πιο ήσυχο σε ταχύτητες ταξιδιού. |
|
5 | Εγγύηση: MG: 7 χρόνια ή 150.000 χλμ. για μηχανικά μέρη και μπαταρία VW: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ. για μηχανικά μέρη και 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. για τη μπαταρία Αισθητά μεγαλύτερη η εγγύηση του MG 4 για τα μηχανικά μέρη του, 1 χρόνο δίνει για τη μπαταρία το ID.3. Κανείς δεν κερδίζει πόντο. |
|
6 | Φόρτιση: MG 4 204 PS: 11 kW στάνταρ υποδοχή AC, 140 kW υποδοχή ταχυφόρτισης VW ID.3 Pro 204 PS: 11 kW στάνταρ υποδοχή AC, 165 kW υποδοχή ταχυφόρτισης. Και τα δύο μοντέλα έχουν στάνταρ υποδοχή κανονικής φόρτισης στα 11 kW. H μικρή υπεροχή του ID.3 στην υποδοχή ταχυφόρτισης δε δικαιολογεί πόντο, αφού τα δύο μοντέλα θέλουν ουσιαστικά τον ίδιο χρόνο για να γεμίσουν τη μπαταρία από το 10 στο 80 % (26 λεπτά το MG4 και 24 το ID.3). |
|
7 | Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): MG 4 204 PS: 3,7 δλ. VW ID.3: 3,8 δλ. Οι ηλεκτροκινητήρες και των δύο μοντέλων αποδίδουν 204 άλογα, αλλά το ID.3 υπερέχει σε ροπή (310 έναντι 250 Nm). Αυτό όμως δε φαίνεται στην πράξη, αφού οι μετρήσεις μας έδειξαν πως τα δυο ηλεκτρικά οικογενειακά μικρομεσαία χατσμπακ, έχουν ταυτόσημες (πολύ καλές) επιδόσεις: Η υπέρ του ID.3 διαφορά του 0,1 δλ. στο 0-100 (7,3 έναντι 7,4 δευτερολέπτων) σε καμία περίπτωση δε δικαιολογεί πόντο. Ανάλογη είναι η διαφορά στο 60-100 χλμ./ώρα (3,4 δλ. το ID.3 και 3,6 δλ. το MG 4). Στο 80-120 χλμ./ώρα η διαφορά του 0,3 δλ. είναι υπέρ του MG (4,8 δευτερόλεπτα έναντι 5,1 δευτερολέπτων). Η τελική ταχύτητα και των δυο είναι περιορισμένη στα 160 χλμ./ώρα. |
|
8 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): MG 4 204 PS: 38,0 μέτρα VW ID.3: 38,3 μέτρα Παρά τα μεγάλη βάρη (1.760 κιλά το MG 4 και 1.794 κιλά το ID.3) και τα δύο μοντέλα φρενάρουν δυνατά και δεν προβληματίζουν. Να σημειωθεί πάντως πως την επίδοσή του το ID.3, την κατάφερε πατώντας σε τροχούς 20 ιντσών με ελαστικά Goodyear Efficient Grip Performance 215/45, ενώ το MG 4 είχε τους στάνταρ τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά Continental Premium Contact C 215/50. |
|
9 | Χώρος αποσκευών: MG 4: 363 λτ. VW ID.3: 385 λτ. Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν ικανοποιητικό χώρο αποσκευών για τα δεδομένα των ηλεκτρικών μικρομεσαίων οικογενειακών. |
|
10 | Εξοπλισμός άνεσης: Και τα δύο μοντέλα στις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού με τους κινητήρες και τις μπαταρίες που εξετάζουμε, διαθέτουν αυτόματο κλιματισμό, οθόνη αφής και φωνητικές εντολές για το infotainment (10,25 ιντσών το MG 4, 12,9 ιντσών το ID.3), σύστημα πλοήγησης, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, cruise control («έξυπνο»), αισθητήρες φώτων, φώτα LED, αισθητήρες παρκαρίσματος, συνδεδεμένες υπηρεσίες και σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί. Το ID.3 προσφέρει στάνταρ αναδιπλούμενους εξωτερικoύς καθρέφτες, το MG 4 έχει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και στην πλευρά του οδηγού 4 διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα και όχι 2 όπως το ID.3, που απαιτεί να πατήσεις ένα άλλο κουμπί για να ελέγξεις τα πίσω παράθυρα. | |
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: Και τα δύο μοντέλα έχουν τα απαραίτητα πλέον συστήματα όπως αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση σημάτων KOK, προειδοποίηση κόπωσης οδηγού, υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων καθώς και ενεργό Lane Αssist που σε κρατάει στη λωρίδα σου. Ούτε αυτή η επιμέρους κόντρα δεν ξεφεύγει από την ισοπαλία. | |
MG 4 - VW ID.3 : 3-1 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Value for Money το MG 4 (1-0)
Καλύτερη αυτονομία και ευρυχωρία προσφέρει το MG 4 (3-0)
Πιο ήσυχο το ID.3 (3-1)
Από τους κινητήρες δεν ακούγεται σχεδόν τίποτα, αλλά ο θόρυβος από τον αέρα και την κύλιση είναι πιο έντονος στο MG 4. Όταν κυλάει το VW ID.3 είναι πιο ήσυχο με πιο premium αίσθηση, κάτι που φάνηκε και στις μετρήσεις μας. Με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα στην καμπίνα του MG 4 εισέρχονται 67,0 db, ενώ στο ID.3 66,1 db. Στα 120 χλμ./ώρα η ένδειξη του ειδικού μας οργάνου σε MG 4 και ID.3 ήταν 70,0 db και 68,2 db αντίστοιχα, ενώ στα 140 χλμ./ώρα 73,0 db και 71,8 db για το κινέζικο και το γερμανικό ηλεκτρικό αντίστοιχα. Χάρη στην πιο αθόρυβη κύλιση, το ID.3 βάζει το «γκολ της τιμής».
Συμπέρασμα: 3-1 κερδίζει το MG 4
Το ηλεκτρικό MG 4 με τα 204 άλογα έχει πολύ καλή αυτονομία, πιο άνετη καμπίνα και εξαιρετικό Value for Money για τα δεδομένα των ηλεκτρικών μικρομεσαίων οικογενειακών. Τo VW ID.3 μπορεί να ξεκίνησε ως φαβορί, αλλά στην πράξη χάνει στις σημαντικότερες μονομαχίες, όπως αυτή της αυτονομίας και του value for money, ενώ σε όλες τις υπόλοιπές σχεδόν το MG 4 αποδεικνύεται ισάξιο. Το κινέζικο MG 4 είναι ο νικητής!
Σχολιάστε |