Audi Q3 1,4 TFSI CoD στη μία γωνία, Mercedes GLA 200 στην άλλη. Τα δύο δημοφιλή crossover αναμετριούνται σε κάθε κατηγορία χωρίς ελαφρυντικά.
Τα φέρνουμε αντιμέτωπα στις πιο δημοφιλείς τους εκδόσεις, δηλαδή αυτή με τον 1.400άρη κινητήρα με το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων στην περίπτωση του Q3, και στην έκδοση με τον 1.600άρη κινητήρα των 156 ίππων για την GLA.
Κινητήρες: Downsizing και ξερό ψωμί
Τα κινητήρια σύνολα των μοντέλων του συγκριτικού εκμεταλλευόμενα το downsizing και με τη βοήθεια του turbo, καταφέρνουν να συνδυάσουν με επιτυχία την οικονομία κίνησης, με την πολύ καλή απόδοση.
Από τη μια, λοιπόν έχουμε τον 1,6 turbo κινητήρα της Mercedes GLA 200, ο οποίος αποδίδει τα περισσότερα «άλογα» (156 PS) και από την άλλη τον 1,4 TFSI που αποδίδει 150 άλογα και αντίστοιχη μέγιστη ροπή (250 Nm). Και τα δύο μοντέλα συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο, το μεν Q3 με το διπλού συμπλέκτη S tronic, η δε GLA με το 7G-DCT .
Περνώντας στον τομέα των επιδόσεων, οι διαφορές μεταξύ των δύο crossover είναι μικρές και περιορίζονται στα κλάσματα του δευτερολέπτου. Για παράδειγμα το Audi Q3 κερδίζει στο 0-100 και στο 80-120 χλμ./ώρα, η GLA 200 στο 60-100 χλμ./ώρα. Και με τα δύο θα κινηθείς με άνεση μέσα στην πόλη και θα προσπεράσεις γρήγορα στο επαρχιακό δίκτυο.
Κατανάλωση
Τέλος, στο κομμάτι κατανάλωση, σύμφωνα με τα νούμερα των δύο κατασκευαστών, η GLA 200 είναι πιο οικονομική (5,5 λτ./100 χλμ.), αντίθετα με τα 5,9 λτ./100 χλμ. του Audi Q3, ωστόσο και τα δύο αυτά νούμερα έχουν απόκλιση από την πραγματικότητα μιας και υπό κανονικές συνθήκες και στα δύο μοντέλα το trip computer έδειξε περίπου στα 8,5 λτ./100 χλμ.
Χώροι: Μεγάλοι χώροι για τα γόνατα στο Q3, αν είστε ψηλοί, πάτε για GLA.
Τα δύο μικρομεσαία crossover χαρακτηρίζονται από τους καλούς χώρους για τους επιβάτες τους, με τις μετρήσεις μας να δείχνουν ότι το Q3 προηγείται. Αυτό συμβαίνει επειδή το μοντέλο της Audi είναι λίγο πιο φαρδύ και έχει περισσότερο αέρα για τα γόνατα. Από την άλλη, στην GLA θα καθίσουν πιο καλά οι υψηλόσωμοι επιβάτες καθώς έχει περισσότερο αέρα για το κεφάλι (29 vs 23 χλστ.).
Σε ό,τι αφορά στα πορτ-μπαγκάζ, ο ωφέλιμος όγκος των 460 λίτρων του χώρου αποσκευών του Audi Q3 υπερτερεί έναντι των 421 λίτρων της Mercedes GLA.
Στο δρόμο: Θέτουν τον ορισμό την ποιότητας κύλισης
Το Audi Q3 1,4 TFSI αρχικά, έρχεται να προσφέρει ασφάλεια ακόμη και σε συνθήκες πίεσης, με την σχετικά σφιχτά ρυθμισμένη του ανάρτηση να μην κουράζει τους πίσω επιβάτες κατά το πέρασμα από λακκούβες. Δεν έχει πρόβλημα να σταθεί με σιγουριά στον ανοιχτό δρόμο και τις στροφές, όπου δεν γέρνει και δεν πλέει άσκοπα. Όπως και στην GLA η ηχομόνωση είναι υποδειγματική, η ποιότητα κύλισης δε θυμίζει crossover, ούσα κορυφαία, ενώ τα φρένα είναι πολύ δυνατά.
Στην περίπτωση της Mercedes GLA 200 από την άλλη, δίνεται έμφαση στην παροχή πολύ καλών επιπέδων άνεσης και υψηλής ποιότητας κύλισης. Η ανάρτηση παρά την μεγαλύτερη διαδρομή της, έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, ώστε να ωφελήσει τη σταθερότητα στην ευθεία και τις στροφές. Εκεί, η Mercedes GLA 200 θα στρίψει γρήγορα και με ασφάλεια, ενώ δεν θα φοβηθεί να διώξει το πίσω μέρος της με απότομο άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή, δίνοντας έτσι και μια σπορτίφ νότα στην οδική της υπόσταση. Πολύτιμος σύμμαχος του οδηγού είναι και το γρήγορο τιμόνι, ενώ αντίστοιχα τα φρένα επεμβαίνουν γρήγορα και αποφασιστικά.
Είναι off road
Και τα δύο μοντέλα είναι προσθιοκίνητα και 4x2 χωρίς κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό για κίνηση στο χώμα, ενώ και τα δύο μπορούν να σταθούν με αξιώσεις όταν πατήσουν χώμα. Έτσι, η Mercedes GLA 200 εκμεταλλεύεται τη διαδρομή της ανάρτησης και τους κοντούς προβόλους της για να κινηθεί με σχετική άνεση στο χωματόδρομο, χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες της, ενώ το Q3 από την πλευρά του, με προσεκτική οδήγηση και επιλογή της διαδρομής θα κινηθεί επίσης εκτός δρόμου χωρίς ενοχλητικά «κοπανήματα». Με λίγα λόγια, χωρίς δηλαδή να το δείχνουν, είναι σε θέση να περάσουν άνετα από σημεία που θα έλεγες ότι θα δυσκολευτούν.
Εσωτερικά: Λιτό το Audi, πιο μοντέρνα η Mercedes
Αρχικά, το εσωτερικό του Audi Q3 1,4 TFSI ακολουθεί μεν πιο λιτές γραμμές, ωστόσο δεν λείπουν κάποιες σπορτίφ πινελιές όπως το τριάκτινο τιμόνι ή οι χρωμιωμένες επενδύσεις σε διάφορα τμήματα του ταμπλό. Λίγο πιο μοντέρνος είναι ο διάκοσμος της Mercedes GLA όπου η σχεδίασή του ακολουθεί πιο μοντέρνες και λιγότερο «αυστηρές» νόρμες. Σε αυτό συμβάλλει η οθόνη ψηλά στο ταμπλό που θυμίζει ipad, ο σχεδιασμός των αεραγωγών του κλιματισμού και ο πιο «χωνευτός» πίνακας οργάνων.
Αφήνοντας, την σχεδίαση και περνώντας στην ποιότητα των υλικών, εάν πρέπει να ξεχωρίσουμε κάποιο αυτό θα είναι το εσωτερικό του Audi γιατί έχει το περισσότερο αφρώδες υλικό. Ωστόσο, κανένα παράπονο δεν υπάρχει και από τη συναρμογή και ποιότητα των υλικών στην GLA μιας και δεν ακούγονται τριγμοί ακόμη και όταν περνάς πάνω από έντονες ανωμαλίες του δρόμου.
Αναφορικά, τέλος, με την εργονομία και την πρακτικότητα και στα δύο μοντέλα υπάρχουν αρκετές θέσεις για να ακουμπήσεις τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας, ενώ και οι διακόπτες δεν κρύβουν εκπλήξεις. Ωστόσο, και τα δύο ακολουθούν τη δική τους φιλοσοφία όσον αφορά τον χειρισμό του συστήματος πολυμέσων. Δηλαδή αμφότερα διαθέτουν ως κύριο χειριστήριο έναν περιστροφικό διακόπτη, όπου στο μεν Audi αυτός βρίσκεται στο ταμπλό, στη δε GLA μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων και καμιά φορά μπορεί κατά λάθος να τον ακουμπήσεις αλλάζοντας έτσι ραδιοφωνικό σταθμό.