
Τιμές μοντέλων: 16/04/2025 | |
HYUNDAI i20 1.T 6MT 48V Hybrid: 21 290€ | VOLKSWAGEN POLO 1.0 TSI FL: 22 950€ |
Το Hyundai i20 κερδίζει με άνεση το VW Polo
Mild hybrid, φθηνότερο και καλύτερα εξοπλισμένο το i20 που έχει κορυφαίο Value for Money
Χωρίς όριο χλμ. και 5-ετής εγγύηση για το i20
Υψηλότερη αίσθηση πολυτέλειας και χαμηλότερος θόρυβος στο Polo
To Polo έχει ταμπούρα πίσω και τα δεύτερα χειρότερα φρένα στην κατηγορία (100-0 χλμ./ώρα σε 42,1 μ.)
Συγκρίνουμε στα 11 βήματα το Hyundai i20 1,0T 48V 100 PS με το VW Polo 1,0 TSI 95 PS
Για τη μονομαχία αυτή επιλέξαμε δύο turbo «χιλιάρια» βενζινοκίνητα μικρά από διαφορετικές σχολές: Από τη μια έχουμε το Hyundai i20 των 100 ίππων και των 172 Nm ροπής (1.500-4.000 σ.α.λ.) και από την άλλη το VW Polo των 95 ίππων και των 175 Nm ροπής (1.600-3.500 σ.α.λ.), που πλησιάζει στο τέλος της καριέρας του. Σε αντίθεση με το Polo, ο 1,0 turbo κινητήρας του Hyundai i20 συνδυάζεται αν το θελήσεις και με 48-βολτο ήπια υβριδικό σύστημα. Σε αυτή την περίπτωση το i20 με το χειροκίνητο κιβώτιο είναι 1.200 ευρώ ακριβότερο στη βασική έκδοση Exclusive (21.290 ευρώ) με την τρέχουσα έκπτωση της αντιπροσωπείας. Να σημειωθεί εδώ πως το μη εξ-ηλεκτρισμένο i20 συνδυάζεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και έχει ταμπούρα στους πίσω τροχούς, ενώ το 48V διαθέτει δισκόφρενα πίσω και 6-ταχυτο κιβώτιο, ενώ μπορεί να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Είναι και αυτή που θα ρίξουμε απέναντι στο ακριβότερο VW Polo. Μάλιστα από τη στιγμή που το γερμανικό μοντέλο έχει από τη βασική του έκδοση (Life) ζάντες αλουμινίου, επιλέξαμε για τη σύγκριση την επόμενη έκδοση του i20 1,0Τ 48V, την Premium, που κοστίζει 21.290 ευρώ και η οποία είναι σχεδόν 1.700 ευρώ φθηνότερη από τη βασική του Polo (22.950 ευρώ). Τον τονισμένο Value for Money χαρακτήρα του i20 δείχνει και η εξαιρετική εγγύηση των 5 ετών χωρίς όμως χιλιομετρικό όριο!
Ξαναγυρνώντας στη σύγκριση i20 και Polo και για να διαπιστώσουμε, ποιο από τα δύο μοντέλα είναι καλύτερο ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος).
Για να δούμε ποιο θα είναι το τελικό σκορ μεταξύ των Hyundai i20 με 48V ήπια υβριδικό σύστημα και του VW Polo 1,0 TSI 95 PS.
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης μεταξύ Hyundai i20 1,0T 48V 100 PS και VW Polo 1,0 TSI 95 PS
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: Hyundai i20 1,0T 48V 100 PS Premium: 21.290 ευρώ VW Polo 1,0 TSI 95 PS Life: 22.950 ευρώ H μεσαία έκδοση εξοπλισμού Premium του i20 είναι 1.660 ευρώ φθηνότερη από τη βασική του Life του Polo. Γκολ από τα αποδυτήρια για το i20. |
![]() |
2 | Εγγύηση: Hyundai i20: 5 χρόνια χωρίς όριο χλμ. VW Polo: 4 χρόνια ή 80.000 χλμ. Σημαντικό πλεονέκτημα η εγγύηση που προσφέρει η Hyundai. |
![]() |
3 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα):Hyundai i20 1,0T 48V 100 PS: 36,5 μ. VW Polo 1,0 TSI 95 PS: 42,1 μ. Tεράστια η διαφορά υπέρ του i20 δίνει 2ποντο στο κορεάτικο μοντέλο, που έχει δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. |
![]() |
4 | Χώρος για γόνατα: Hyundai i20 1,0T 48V 100 PS: 13,8 εκατοστά VW Polo 1,0 TSI 95 PS: 12,0 εκατοστά To i20 έχει συνολικά πιο ευρύχωρη καμπίνα επιβατών |
![]() |
5 | Χώρος αποσκευών: Hyundai i20 1,0T 48V 100 PS: 262 λτ. VW Polo 1,0 TSI 95 PS: 355 λτ. H μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος στο i20 κλέβει λίτρα από το πορτ-μπαγκάζ. Ο πόντος πάει στο Polo. |
![]() |
6 | Προσπέραση (80-120 χλμ./ώρα): Hyundai i20 1,0T 48V 100 PS: 13,3 δλ. VW Polo 1,0 TSI 95 PS: 14,8 δλ. Προσπερνάει πιο γρήγορα και γενικά είναι πιο σβέλτο το i20. |
![]() |
7 | Εξοπλισμός άνεσης: Η μεσαία έκδοση εξοπλισμού (Premium) του i20 έχει περισσότερα και ποιοτικότερα στοιχεία εξοπλισμού από τη βασική (Life) του Polo, ούσα και φθηνότερη. Ακόμα ένας πόντος για το κορεάτικο μικρό. |
![]() |
8 | Αίσθηση πολυτέλειας - Θόρυβος στα 100/120/140 χλμ./ώρα: Hyundai i20 1,0T 48V 100 PS: 65% - 67,5/69,8/71,6 db VW Polo 1,0 TSI 95 PS: 75% - 66,0/68,1/71,0 db Υψηλότερη αίσθηση πολυτέλειας και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου χαρίζουν ένα δίποντο στο Polo, που μειώνει κάπως τη διαφορά. |
![]() |
9 | Κατανάλωση: Hyundai i20 1,0T 48V 100 PS: 6,7 λτ./100 χλμ. VW Polo 1,0 TSI 95 PS: 6,5λτ./100 χλμ. Η διαφορά στη μέση κατανάλωση υπέρ του Polo είναι ελάχιστη και δε δικαιολογεί πόντο. |
![]() |
10 | Eυελιξία-Παρκάρισμα: Hyundai i20: κύκλος στροφής 10,4 μ. VW Polo: κύκλος στροφής 10,6 μ. Tο i20 έχει μικρότερο μήκος (4.040 χλστ.) έναντι αυτού του Polo (4.074 χλστ.). Παράλληλα, το τιμόνι του «κόβει» λίγο περισσότερο (κύκλος στροφής 10,4 μ. έναντι 10,6 μ. για το Polo). Ωστόσο στην πράξη και τα δύο μοντέλα είναι ευκολοδήγητα και ευέλικτα μέσα στην πόλη. |
![]() |
11 | Εξοπλισμός ασφάλειας: «Αστακοί» και τα δύο μικρά μοντέλα της δοκιμής με στάνταρ τα καίρια συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του έργου του οδηγού. |
![]() |
Hyundai i20 – VW Polo: 7-3 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Mε καλή τιμή και 5ετή εγγύηση χωρίς όριο χλμ. το i20 (2-0)
To Ηyundai i20 προσφέρεται με μια άκρως ανταγωνιστική τιμή, ακόμα και αν μιλάμε για την ήπια υβριδική έκδοση. Η βασική τιμή είναι στα 20.090 ευρώ (Exclusive), ενώ η μεσαία έκδοση Premium που επιλέξαμε είναι στα 21.290 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό. Το VW Polo με 5άρι κιβώτιο, χωρίς 48-βολτο σύστημα και με ταμπούρα στους πίσω τροχούς κοστίζει στη βασική έκδοση Life (έχει στάνταρ ζάντες αλουμινίου) 22.950 ευρώ.
Όπως σε όλα της τα μοντέλα, η ελληνική αντιπροσωπεία της Hyundai προσφέρει 5 χρόνια εγγύηση χωρίς περιορισμό στα χιλιόμετρα που θα διανύσει κάποιος. Η aftersales πολιτική της αντιπροσωπείας για το VW Polo είναι διαφορετική. Συγκεκριμένα προσφέρει 4 χρόνια εγγύηση. Ωστόσο αν και τα 2 πρώτα χρόνια είναι χωρίς περιορισμό για τα υπόλοιπα 2 χρόνια υπάρχει όριο 80.000 χλμ.. Αν δηλαδή κάνει κάποιος 81.000 χλμ. τα δύο πρώτα χρόνια, τότε δεν ισχύει η επέκταση της εγγύηση για τα άλλα δύο. Δίποντο με το καλημέρα στο Hyundai i20.
Από τα καλύτερα φρένα στην κατηγορία το i20, τα δεύτερα χειρότερα το Polo (4-0)
Η 48-βολτη vέκδοση του i20 έχει δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, ενώ το Polo έχει πίσω ταμπούρα. Από τις μετρήσεις μας προέκυψε πως στη διαδικασία φρεναρίσματος πανικού από τα 100 χλμ./ώρα, το i20 χρειάστηκε 36,5 μ. για να ακινητοποιηθεί, μια από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία. Αντιθέτως το VW Polo εμφάνισε τη δεύτερη χειρότερη με 42,1 μ. (το Suzuki Swift έχει τη χειρότερη με 46,1 μ.). Σημαντικός παράγοντας ενεργητικής ασφάλειας τα φρένα, δίνουν 2-ποντο στο Hyundai i20.
Πιο ευρύχωρη η καμπίνα του i20, χωράει περισσότερες αποσκευές το Polo (5-1)
Η υπεροχή σε μεταξόνιο του «μικρού» της Hyundai (2.580 χλστ. έναντι 2.552 χλστ.) εξαργυρώνεται στην πράξη σε μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Για την ακρίβεια ο «αέρας» για τα γόνατα των πίσω επιβατών του i20 είναι στα 13,8 εκατ, όταν στο Polo είναι 12,0 εκατ.. Επίσης το i20 έχει πιο φαρδιά καμπίνα με 139,8 εκατ. μπροστά και 136,6 πίσω, όταν τα αντίστοιχα νούμερα στο Polo είναι 139,0 και 133,2 εκατοστά.
Με τον 5o του πόντο, το κορεάτικο μοντέλο ανοίγει τη διαφορά, αλλά το Polo μειώνει αμέσως λόγω του μεγάλου χώρου αποσκευών του. Η μπαταρία του ήπια υβριδικού συστήματος του i20 «κλέβει» 90 λτ. από το χώρο αποσκευών του κορεάτικου μοντέλου που είναι στα 262 λτ. Αυτή η τιμή είναι πολύ κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας (πάντως στην έκδοση χωρίς ήπια υβριδικό σύστημα είναι 352 λτ., μια από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία). Το Polo έχει χώρο αποσκευών στα 355 λτ. με τη διαφορά υπέρ του να είναι σημαντική και να εξασφαλίζει πόντο.
Δίποντο σβελτάδας και καλύτερου εξοπλισμού από το i20 (7-1)
Εκμεταλλευόμενο τα 5 παραπάνω άλογα, το ηλεκτρικό boost χαμηλά και το 6άρι κιβώτιο, το i20 είναι πιο σβέλτο σε όλες επιταχύνσεις. Το εικονικό προσπέρασμα με επιτάχυνση από τα 60 στα 100 χλμ./ώρα (4η σχέση), το i20, το ολοκληρώνει σε 9,2 δλ., όταν το Polo που έχει μακρύτερες σχέσεις χρειάζεται 9,5 δλ.. H διαφορά είναι μεγαλύτερη (1,5 δλ.) στην επιτάχυνση 80-120 με 5η, όπου το i20 θέλει 13,3 δλ. και το Polo 14,8 δλ. kαι στο 0-100 είναι καλύτερο το i20 (10,5 έναντι 11,0 δλ.). To i20 κερδίζει και πόντο λόγω εξοπλισμού. Στη μεσαία έκδοση Premium, το i20 έχει, όπως και το Polo στάνταρ ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών (15 ιντσών στο Polo), φώτα LED, ψηφιακό πίνακα οργάνων και οθόνη αφής 10,25 ιντσών (8 ινστών στο Polo, καθώς αυτόματο κλιματισμό (όχι αυτόματο στο Polo), ενώ παρέχει και παραπάνω στοιχεία όπως keyless entry, αισθητήρα βροχής, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων,cruise control, ambient φωτισμό καμπίνας και σύστημα πλοήγησης.
Πιο ήσυχη και πολυτελής η καμπίνα του Polo (7-3)
Όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας με το ειδικό όργανο, το VW Polo καταφέρνει να έχει πιο ήσυχη κύλιση. Για την ακρίβεια, το ειδικό όργανο μέτρησης με επιλεγμένη την τελευταία σχέση στο κιβώτιο (5η στο Polo και 6ηστο i20) και ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, έδειξε 67,5 db στο i20 και 66,0 db στο Polo. Στα 120 χλμ./ώρα, το Polo έχει 68,1 db στην καμπίνα και το κορεάτικο μοντέλο 69,8 db. Στα 140 χλμ./ώρα, το Polo είναι στα 71,0 db και το i20 στα 71,6 db. Οι δοκιμαστές μας αξιολόγησαν με 75% την αίσθηση πολυτέλειας στο Polo και με 65% το i20, που πάντως είναι γεροδεμένο και ικανοποιητικά φινιρισμένο. Οι δύο πόντοι δίνουν την ευκαιρία στο Polo να κλείσει κάπως την ψαλίδα.
Συμπέρασμα: 7-3 κερδίζει το Hyundai i20
Το Hyundai i20 προσφέρει ένα πιο ολοκληρωμένο πακέτο που βασίζεται μεταξύ άλλων στη σωστή σχέση αξίας/τιμής, στην εξαιρετική εγγύηση, αλλά και στα δυνατά του φρένα. Το VW Polo έχει υψηλότερη αίσθηση πολυτέλειας, είναι λίγο πιο ήσυχο και διαθέτει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ, είναι όμως ακριβότερο χωρίς να είναι καλύτερα εξοπλισμένο και «χάνοντας» με διαφορά τη μάχη των φρένων. Η νίκη του i20 είναι εμφατική.
Σχολιάστε |