autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Με 15.000 ευρώ: Seat Ibiza βασικό, ή Hyundai i20 πλούσιο;
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Με 15.000 ευρώ: Seat Ibiza βασικό, ή Hyundai i20 πλούσιο;

Διαβάστηκε από 40207 αναγνώστες - 17/3/2022

Το Seat Ibiza στη βασική έκδοση έχει 100 ευρώ διαφορά από τη δεύτερη επιλογή του Hyundai i20. Βάζουμε τον φλογερό Ευρωπαίο απέναντι από τον πλουσιότερο Κορεάτη, και βλέπουμε ποιο συμφέρει για αγορά, ανάλογα με τα «θέλω» και τις προτιμήσεις μας.

Το Seat Ibiza απέναντι στο Hyundai i20 με ίδιο κόστος αγοράς

Με τις τιμές των νέων μοντέλων ολοένα να αυξάνεται, όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο πρέπει συχνά να στραφούν σε πιο απλές εξοπλιστικά εκδόσεις, αλλά και μικρότερες κατηγορίες.
Στον αντίποδα, από γενιά σε γενιά μεγαλώνουν και οι διαστάσεις των οχημάτων, και τα μικρά μοντέλα πλέον έχουν αποκτήσει χώρους παλαιότερων μικρομεσαίων, καθιστώντας τα κατάλληλα για κίνηση εκτός πόλης, αλλά και για νέες οικογένειες.

Με ένα ρεαλιστικό budget γύρω στα 15.000 ευρώ μπορούμε να βρούμε δύο «δυνατούς παίκτες» στην μικρή κατηγορία, το Hyundai i20 και το Seat Ibiza. Που υπερτερεί ο Κορεάτης έναντι του Καταλανού, και τούμπαλιν;

Hyundai i20 με 15.290 ευρώ, Seat Ibiza με 15.390 ευρώ

Το Hyundai i20 έχει τιμή από 14.290 ευρώ για την εισαγωγική έκδοση Fresh με τον κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων, απόδοσης 84 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Το αμέσως επόμενο πακέτο, το Exclusive, κοστίζει 15.290 ευρώ, δηλαδή 100 ευρώ λιγότερα από το βασικό Ibiza. Προκειμένου οι τιμές να είναι όσο πιο κοντινές μεταξύ τους γίνεται, επιλέγουμε τη συγκεκριμένη έκδοση για το συγκριτικό μας.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Τιμή
Hyundai i20 84 PS Exclusive 15.290 ευρώ
Seat Ibiza 80 PS Reference 15.390 ευρώ
Στο Hyundai i20 Exclusive, ως standard βρίσκουμε air condition, cruise control, συναγερμό, αισθητήρες φωτός, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα infotainment με εικόνα από camera οπισθοπορείας, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας με προειδοποίηση εκτροπής, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα σε χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες με ανίχνευση πεζών, αναγνώριση ορίου ταχύτητας, προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού και αυτόματη μεγάλη σκάλα.

Το Seat Ibiza κοστίζει 15.390 ευρώ για την βασική έκδοση Reference και τον χιλιάρη κινητήρα με ισχύ 80 άλογα, ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται: Σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης Front Assist με προστασία πεζών, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης, φώτα LED εμπρός-πίσω, αισθητήρες φωτός, air condition, έγχρωμη οθόνη αφής 8,25 ιντσών για το σύστημα infotainment.
 

Δυναμική εμφάνιση το Seat Ibiza, πιο «extreme» το Hyundai i20

Δυναμική εμφάνιση το Seat Ibiza, πιο «extreme» το Hyundai i20

Το νέο Hyundai i20 έχει εντυπωσιακό παρουσιαστικό, που διακατέχεται από αιχμηρές επιφάνειες, ένα χαρακτηριστικό της τρέχουσας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της εταιρείας που ονομάζεται «Sensuous Sportiness». Εμπρός, τα φανάρια αποτελούν οπτική συνέχεια της μεγάλης κεντρικής μάσκας, ενώ ξεχωριστά είναι και τα πίσω, τα οποία ενώνονται με μία λεπτή κόκκινη ρίγα, κάτι που εντείνει το συνολική μοντέρνα εικόνα.



Το Seat Ibiza έχει αντίστοιχα δυναμική εμφάνιση, η οποία όμως είναι πιο «συγκρατημένη». Ο πρόβολος είναι νεανικός, χάρη στα γωνιώδη φανάρια με τα μαύρα ένθετα, ενώ το τραπεζοειδές σχήμα της μάσκας και του κεντρικού ανοίγματος του προφυλακτήρα κάνουν το μοντέλο διακριτικά επιθετικό, χωρίς να γίνεται κραυγαλέο. Οι νευρώσεις στο καπό και στο αμάξωμα, που μάλιστα προεκτείνονται στα πίσω φωτιστικά σώματα, χαρίζουν επιπλέον «πόντους» δυναμισμού, ενώ το καλλιγραφικό πίσω σήμα προσθέτει μία σοφιστικέ «νότα».

Ευρύχωρες καμπίνες, αλλά καλύτερο για ψηλούς πίσω το Hyundai i20

Ευρύχωρες καμπίνες, αλλά καλύτερο για ψηλούς πίσω το Hyundai i20

Όσον αφορά το εσωτερικό του νέου Hyundai i20, αυτό είναι ποιοτικό, σύγχρονο και ευρύχωρο. Τα πλαστικά στο ταμπλό είναι μεν σκληρά, αλλά η συναρμολόγησή τους είναι καλή και η καμπίνα διακατέχεται από υψηλή εργονομία, μοντέρνα εμφάνιση και «αύρα» τεχνολογίας. Σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής Fresh, το σύστημα infotainment διαθέτει μία έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, ενώ πίσω από τιμόνι ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός 10,25 ιντσών.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Χώρος Αποσκευών Πλάτος πίσω Γόνατα πίσω Κεφάλια πίσω
Hyundai i20 84 PS Exclusive 352 λίτρα 137 εκ. 13,8 εκ. 4,2 εκ.
Seat Ibiza 80 PS Reference 355 λίτρα 136 εκ. 12,5 εκ. 2,8 εκ.
Η ευρυχωρία του Hyundai i20 είναι κορυφαία για την κατηγορία τόσο εμπρός, όσο και πίσω. Στο εσωτερικό χωρούν με άνεση 4 επιβάτες, αφού το πλάτος του πίσω καθίσματος είναι 137 εκατοστά, με τον «αέρα» για τα γόνατα των πίσω να είναι 13,8 εκατοστά και το χώρο για τα κεφάλια τους 4,2 εκατοστά. Το πορτ-μπαγκάζ είναι επίσης μεγάλο, με όγκο 352 λίτρα, ενώ παράλληλα έχει μεγάλο άνοιγμα.



Στην καμπίνα του Seat Ibiza συναντούμε ποιοτικά υλικά με στιβαρή συναρμογή, με τα πλαστικά να είναι πιο μαλακά από αυτά του i20. Ακόμα και στη βασική έκδοση, στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος infotainment, 8,25 ιντσών, που είναι τοποθετημένη ψηλά, για μεγαλύτερη εργονομία, μιας και βρίσκεται εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού.

Μεγάλη ευρυχωρία βρίσκουμε και στο Seat Ibiza, όπου στο πίσω κάθισμα, πλάτους 136 εκατοστών θα μπορέσουν να φιλοξενηθούν 2 ενήλικες. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι 12,5 εκατοστά, και ο αντίστοιχος για τα κεφάλια τους 2,8 εκατοστά, κάτι που δίνει στο κορεάτικο μοντέλο το προβάδισμα στην άνεση για τους πίσω. Το πορτ-μπαγκάζ του Seat Ibiza είναι 355 λίτρα.

Πιο γρήγορο το Hyundai i20, πιο «σφικτό» το Seat Ibiza

Πιο γρήγορο το Hyundai i20, πιο «σφικτό» το Seat Ibiza

Το Hyundai i20 έχει ως εισαγωγικό κινητήρα τον ατμοσφαιρικό 1200αρη βενζίνης, ο οποίος έχει ισχύ 84 άλογα. Όπως είναι αναμενόμενο, στην εν λόγω έκδοση έχει δοθεί έμφαση περισσότερο στην οικονομία, παρά στις επιδόσεις, με την εταιρεία να δηλώνει μέση κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ. Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα απαιτούνται 13,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα του μικρού Κορεάτη είναι 173 χλμ/ώρα.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Αλογα 0-100 χλμ/ώρα
Hyundai i20 84 PS Exclusive 84 13,1 δλ.
Seat Ibiza 80 PS Reference 80 15,3 δλ.
Το Seat Ibiza στη βασική έκδοση διαθέτει ένα μοτέρ 1 λίτρου με ιπποδύναμη 80 άλογα. Σύμφωνα με τη Seat, η κατανάλωση σε μικτό κύκλο είναι επίσης 5,2 λίτρα/100 χλμ, ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 15,3 δευτερόλεπτα, 2,2 παραπάνω από το πιο σβέλτο i20. Η τελική ταχύτητα είναι 170 χλμ/ώρα.
Τόσο το Hyundai i20, όσο και το Seat Ibiza, έχουν ανάρτηση που διαθέτει γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα, μία κλασσική «συνταγή» στα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Σε αμφότερα τα μοντέλα η ρύθμιση είναι σφικτή, δίνοντας σιγουριά στον οδηγό όταν αυτός κινείται γρήγορα σε δρόμους με στροφές αλλά και σε εθνικές οδούς.

Το Hyundai i20 περνά με άνεση από τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες του δρόμου, ενώ το ελαφρύ τιμόνι εξυπηρετεί στις μανούβρες και το παρκάρισμα εντός πόλης, τονίζοντας τον αστικό χαρακτήρα του μοντέλου. Φεύγοντας από το άστυ, το «πάτημα» του Hyundai i20 είναι στιβαρό, με τις κλίσεις στις στροφές να είναι μικρές, επιτρέποντας στον οδηγό να αυξήσει το ρυθμό του.
 
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Κατανάλωση
Hyundai i20 84 PS Exclusive 5,2 λτ/100 χλμ
Seat Ibiza 80 PS Reference 5,2 λτ/100 χλμ
Επίσης άνετο είναι και το Seat Ibiza, η ανάρτηση του οποίου δεν επιτρέπει στις ενοχλητικές ανωμαλίες του δρόμου να περάσουν στην καμπίνα, ενώ παράλληλα η ηχομόνωση της καμπίνας είναι ανώτερη. Βγαίνοντας εκτός των τειχών της πόλης, παρατηρούμε πως η απόκριση του τιμονιού είναι πιο άμεση και η ανάρτηση ένα «κλικ» πιο σφικτή, κάνοντας την οδική συμπεριφορά του Seat Ibiza ακόμα πιο δυναμική, επιδεικνύοντας το μεσογειακό ταμπεραμέντο του μοντέλου, το οποίο προκαλεί τον άνθρωπο στο αριστερό κάθισμα να κινηθεί γρήγορα σε «στριφτερές» διαδρομές και στον αυτοκινητόδρομο.

Να αγοράσω Hyundai i20 ή Seat Ibiza τελικά;

Με σχεδόν όμοια τιμή αγοράς (διαφορά μόλις 100 ευρώ), η τελική επιλογή για την αγορά θα γίνει με κριτήριο τις προτιμήσεις των ενδιαφερόμενων.
Το Hyundai i20 είναι μία έκδοση «πάνω», και διαθέτει πλουσιότερο εξοπλισμό από το Seat Ibiza. Παράλληλα το πίσω κάθισμα προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία, κάτι που θα εκτιμήσουν οι πιο ψηλοί. Στον τομέα των επιδόσεων, ο Κορεάτης είναι πιο σβέλτος στην ευθεία, ενώ «καίει» ακριβώς τα ίδια με τον εκ Καταλονίας ανταγωνιστή του.
Το Seat Ibiza έχει πιο ήσυχη καμπίνα, αποτέλεσμα της καλύτερης ηχομόνωσής του. Εκτός αυτού είναι πιο… «φλογερό» στις στροφές, χαρίζοντας μεγαλύτερη απόλαυση στον οδηγό του.
 
Με ίδια λεφτά παίρνεις βασική έκδοση του Ibiza, ή i20 πλούσιο!
«Ισπανική» κυριαρχία στις στροφές, στην ευθεία πιο γρήγορος ο Κορεάτης.
Το i20 πιο άνετο για τους πίσω, πιο οδηγοκεντρικό το Ibiza.
Σταθερή αξία Seat Ibiza, ή Hyundai i20 που κάνει θραύση; 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε