Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Nissan LEAF VS VW ID.3: Ποιο ηλεκτρικό μικρομεσαίο να πάρω;
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Nissan LEAF VS VW ID.3: Ποιο ηλεκτρικό μικρομεσαίο να πάρω;

Διαβάστηκε από 29335 αναγνώστες - 15/3/2022

Με ηλεκτρικά μοτέρ, αυτονομία που ξεπερνά τα 520 χλμ στην πόλη και μεγάλη ευρυχωρία, το Nissan LEAF και το VW ID.3 είναι δύο μικρομεσαία μοντέλα που έρχονται να καλύψουν τις ανάγκες του ιδιοκτήτη τους. Βάζουμε τον Ιάπωνα απέναντι από τον Γερμανό και συγκρίνουμε τις διαφορές τους.

LEAF και ID.3: Οι ηλεκτρικές προτάσεις των Nissan και VW στη μικρομεσαία κατηγορία

Τα ηλεκτρικά μικρομεσαία με την μεγάλη αυτονομία έρχονται να αποδείξουν πως η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο για τα οχήματα πόλης, αλλά μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μίας οικογένειας. Το Nissan LEAF είναι ένας από τους παγκόσμιους πρωταθλητές της κατηγορίας και έχει τεχνολογία δοκιμασμένη από το 2010, όταν έκανε το ντεμπούτο της η 1η γενιά του μοντέλου. Από το 2019, το ηλεκτρικό μικρομεσαίο απέκτησε έναν ανταγωνιστή εκ Wolfsburg ορμώμενο, ο οποίος έχει καταφέρει να κλέψει τις εντυπώσεις με την φουτουριστική του εμφάνιση και τη μεγάλη αυτονομία. Ο λόγος για το VW ID.3, που έχει έρθει δυναμικά στο «παιχνίδι» της ηλεκτροκίνησης. Με παρόμοια τιμή και κοντινά χαρακτηριστικά σε μπαταρία, ποιες είναι οι ουσιαστικές διαφορές των δύο μοντέλων;

Με παρόμοιες μπαταρίες: Nissan LEAF με 39.400 ευρώ, VW ID.3 42.900 ευρώ

Το Nissan LEAF είναι διαθέσιμο από τα 33.980 ευρώ για την βασική έκδοση N-Acenta A-IVC, η οποία έχει κινητήρα 150 ίππων, που τροφοδοτείται από μία μπαταρία 40 kWh. Προκειμένου η σύγκριση να γίνει μεταξύ παραπλήσιων εκδόσεων, επιλέγουμε την έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία, 62 kWh, η οποία δίνει ενέργεια σε ένα ηλεκτρομοτέρ 217 ίππων και προσφέρεται από την έκδοση N-Connecta A-IVC, με τιμή 39.400 ευρώ.
Στο βασικό εξοπλισμό βρίσκουμε camera περιμετρικής θέασης με προειδοποίηση κάθετης κίνησης οχήματος ή αντικειμένου κατά την οπισθοπορεία, ειδοποίηση τυφλού σημείου, αυτόματη μεγάλη σκάλα, υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας με προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, έλεγχο κινούμενου αντικειμένου, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, προσαρμοστικό cruise control, αισθητήρες φωτός και βροχής, λειτουργία e-Pedal (με την οποία το όχημα μπορεί να οδηγηθεί μόνο με ένα πεντάλ, αφού φρενάρει όταν αφήνουμε το γκάζι), οθόνη 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων, οθόνη 8 ιντσών για το σύστημα infotainment με σύστημα πλοήγησης και 6 ηχεία, φιμέ πίσω παράθυρα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, σύστημα κλιματισμού με αντλία θερμότητας, φώτα LED εμπρός-πίσω, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Τιμή
Nissan LEAF 62 kWh N-Connecta 39.400 ευρώ
VW ID.3 58 kWh Prime Performance 42.900 ευρώ
Το ηλεκτρικό VW ID.3 είναι πλέον διαθέσιμο στην έκδοση Prime Performance, με τιμή 42.900 ευρώ. Η μπαταρία είναι 58 kWh και ο κινητήρας αποδίδει 204 άλογα.
Στο πακέτο Prime Performance περιλαμβάνονται τα ακόλουθα: Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, προσαρμοστικό cruise control, επιλογή διαφορετικών οδηγικών προφίλ, υποβοήθηση ελιγμού αποφυγής εμποδίου, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, υποστήριξη φωνητικών εντολών, φώτα LED εμπρός-πίσω, φιμέ θερμομονωτικά κρύσταλλα στα πίσω παράθυρα, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι, αισθητήρες φωτός και βροχής, αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες με λειτουργία βύθισης στου συνοδηγού στην όπισθεν, συναγερμός, Park Assist με Park Pilot, εσωτερικός ατμοσφαιρικός φωτισμός 30 χρωμάτων, οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα infotainment με σύστημα πλοήγησης με εικόνα από camera οπισθοπορείας, 5 ηχεία, καθώς και ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,3 ιντσών.

Γωνιώδης εμφάνιση το Nissan LEAF, το VW ID.3 δείχνει περισσότερο ότι είναι ηλεκτρικό

Γωνιώδης εμφάνιση το Nissan LEAF, το VW ID.3 δείχνει περισσότερο ότι είναι ηλεκτρικό

Εξωτερικά, το Nissan LEAF χαρακτηρίζεται από εμφάνιση στην οποία κυριαρχούν οι γωνίες και οι ακμές. Όντας Nissan, ο πρόβολος διαθέτει την χαρακτηριστική «V motion» μάσκα που κοσμεί όλα τα τρέχοντα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας, με το κέντρο της να έχει μπλε απόχρωση και να είναι κλειστό, χωρίς ανοίγματα, αμφότερα στοιχεία που τονίζουν τον ηλεκτρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η πλευρική γραμμή των παραθύρων ακολουθεί ανοδική πορεία, κάτι που σε συνδυασμό με τη διχρωμία στην τρίτη κολόνα, την πίσω αεροτομή και τον διαχύτη στον προφυλακτήρα, προσδίδει sport εμφάνιση στο μικρομεσαίο της Nissan. Τα δύο τελευταία στοιχεία δεν είναι μόνο για το «φαίνεσθαι», μιας και το LEAF έχει προσεγμένη αεροδυναμική, με τον συντελεστή να είναι Cd: 0,28, συμβάλλοντας τα μάλα στην αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας.



Το VW ID.3 διακατέχεται από περισσότερες καμπύλες και ρευστά σχήματα στην εμφάνιση του, και έχει συνολικά πιο φουτουριστικό εξωτερικό, με εικόνα που θυμίζει διαστημική κάψουλα. Η μάσκα εμπρός είναι λεπτή και επίσης κλειστή, με το λογότυπο της εταιρείας να δεσπόζει στο κέντρο της, ενώ παράλληλα φωτίζεται, δημιουργώντας μία εντυπωσιακή παρουσία στο σκοτάδι. Οι κεκλιμένες κολώνες κάνουν το προφίλ του VW ID.3 να φαίνεται αρκετά αθλητικό, κάτι που υπογραμμίζεται επιπλέον τόσο από το πλαϊνό τοξοειδές νεύρο, όσο και από την τονισμένη αεροτομή που «αγκαλιάζει» το πίσω παρμπρίζ.  Οι σχεδιαστές της VW δημιούργησαν ένα ιδιαίτερα αεροδυναμικό σύνολο, με συντελεστή Cd: 0,27.

Μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Nissan LEAF, καλύτερο για ψηλούς το VW ID.3

Μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Nissan LEAF, καλύτερο για ψηλούς το VW ID.3

Στο εσωτερικό, η εικόνα του Nissan LEAF αποπνέει «αύρα» ποιότητας και τεχνολογίας. Η καμπίνα είναι καλοσχεδιασμένη, με τη χρήση υλικών διαφορετικής σκληρότητας και υφής να δημιουργεί μία όμορφη αντίθεση. Η κατασκευή είναι στιβαρή, η εργονομία αυξημένη, και το μοντέρνο στοιχείο έκδηλο χάρη στην οθόνη αφής 8 ιντσών που βρίσκεται ενσωματωμένη στο κέντρο του ταμπλό (μία ωραία διαφοροποίηση από την πλειοψηφία των μοντέλων με τις οθόνες που προεξέχουν προς τα επάνω) αλλά και τον πίνακα οργάνων, που συνδυάζει μία οθόνη 7 ιντσών με ένα αναλογικό ταχύμετρο, «παντρεύοντας» δύο διαφορετικούς κόσμους.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Χώρος Αποσκευών Πλάτος πίσω Γόνατα πίσω Κεφάλια πίσω
Nissan LEAF 62 kWh N-Connecta 435 λίτρα 137 εκ. 13,8 εκ. 1 εκ.
VW ID.3 58 kWh Prime Performance 385 λίτρα 136 εκ. 14,1 εκ. 2,2 εκ.
Στον τομέα της ευρυχωρίας, το Nissan LEAF μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες, μιας και το πίσω κάθισμα έχει πλάτος 137 εκατοστά. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι 13,8 εκατοστά, ενώ η κεκλιμένη οροφή έχει ως απόρροια τον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω να είναι 1 εκατοστό. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 435 λίτρα χωρίς την εταζέρα και 385 λίτρα με αυτή στη θέση της.
 


Η πιο φουτουριστική εμφάνιση του VW ID.3 συνεχίζεται και στο εσωτερικό του, με το μοντέλο να μοιάζει πως ήρθε πράγματι από το μέλλον. Στην καμπίνα κυριαρχεί ο minimal σχεδιασμός, με «καθαρές» επιφάνειες, έλλειψη φυσικών κουμπιών και οθόνες που φαίνεται ότι «αιωρούνται», με διάσταση 10 ίντσες για αυτή του infotainment και 5,3 για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και τον απαλό ατμοσφαιρικό φωτισμό στο ταμπλό, την κεντρική κονσόλα και τις πόρτες, το αποτέλεσμα εντυπωσιάζει, ωστόσο παρόλο που η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, τόσο τα πλαστικά, όσο και η συναρμολόγηση είναι υποδεέστερα σε σχέση με αυτά του Nissan LEAF.

Η έλλειψη κεντρικού τούνελ, ελέω ηλεκτροκινητήρα, έχει ως αποτέλεσμα τον αυξημένο χώρο για μικροαντικείμενα μέσα στην καμπίνα, κάτι που ενισχύεται περεταίρω από την «μετακόμιση» του επιλογέα ταχυτήτων ψηλά, δίπλα από τον πίνακα οργάνων.
Στο πίσω κάθισμα του VW ID.3 μπορούν να καθίσουν άνετα 2 ενήλικες, με το πλάτος να είναι 136 εκατοστά. Το ηλεκτρικό VW είναι πιο φιλικό για τους ψηλούς πίσω, αφού ο «αέρας» για τα γόνατά τους είναι 14,1 εκατοστά και ο αντίστοιχος για τα κεφάλια τους 2,2 εκατοστά. Όσον αφορά το πορτ-μπαγκάζ, αυτό έχει όγκο 385 λίτρα.

Το Nissan LEAF κάνει 528 χλμ στην πόλη, το VW ID.3 590 χλμ, με μία φόρτιση

Το Nissan LEAF κάνει 528 χλμ στην πόλη, το VW ID.3 590 χλμ, με μία φόρτιση

Το προσθιοκίνητο Nissan LEAF στην «μεγάλη» έκδοση διαθέτει μία μπαταρία 62 kWh, η οποία δίνει ενέργεια σε έναν κινητήρα 217 ίππων. Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα χρειάζονται 6,9 δευτερόλεπτα, αριθμός που βάζει το αυτοκίνητο στα «χωράφια» των GTi, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 157 χλμ/ώρα.
Ένας από τους –δικαιολογημένους- φόβους για την αγορά και την χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι η αυτονομία. Σύμφωνα με τη Nissan, το LEAF με τη συγκεκριμένη μπαταρία μπορεί να διανύσει με μία φόρτιση 385 χλμ σε μικτό κύκλο WLTP. Με κίνηση στην πόλη, ο αριθμός αυτός αυξάνεται ραγδαία (το ακριβώς αντίθετο από αυτό που συμβαίνει στα οχήματα με θερμικούς κινητήρες) και γίνεται 528 χλμ, και πάλι σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Μπαταρία Αυτονομία Μικτή Αυτονομία πόλη
VW ID.3 58 kWh Prime Performance 58 kWh 415 χλμ 590 χλμ
Nissan LEAF 62 kWh N-Connecta 62 kWh 385 χλμ 528 χλμ
Το VW ID.3 με τη μπαταρία 58kWh (η μόνη επιλογή αυτή την περίοδο) έχει ισχύ 204 ίππους, οι οποίοι περνούν στους πίσω τροχούς. Η διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 7,3 δευτερόλεπτα, και το ηλεκτρικό VW σταματά να επιταχύνει στα 160 χλμ/ώρα.
Αν η ηλεκτρική εμβέλεια του Nissan LEAF ακούγεται εντυπωσιακή, το VW ID.3 έρχεται στην «αντεπίθεση» με ακόμα μεγαλύτερα νούμερα, αφού η εταιρεία δηλώνει πως το μοντέλο μπορεί να κάνει 415 χλμ σε μικτό κύκλο και 590 χλμ στην πόλη, αμφότερα σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP.
 


Στο δρόμο, το αποκλειστικά ηλεκτρικό Nissan LEAF εντυπωσιάζει με την ευελιξία του μέσα στην πόλη, χάρη στον κύκλο στροφής 10,6 μέτρων και την εξαιρετική ορατότητα, αποτέλεσμα της ψηλής θέσης οδήγησης και των μεγάλων παραθύρων. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες με υποδειγματικό τρόπο, με το αυξημένο βάρος να γίνεται εμφανές όταν ο οδηγός κινείται με ταχύτερους ρυθμούς, χωρίς ωστόσο να προβληματίσει. Το τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση, ενώ με τη λειτουργία e-pedal το αυτοκίνητο επιβραδύνει αυτόματα μόλις αφεθεί το πεντάλ γκαζιού, κάτι που καθιστά την οδήγηση με ένα μόνο πεντάλ εφικτή, αυξάνοντας την ευκολία κίνησης στο αστικό περιβάλλον. Η καλή ποιότητα κύλισης υπογραμμίζεται από την αθόρυβη λειτουργία του ηλεκτρικού κινητήρα.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Αλογα 0-100 χλμ/ώρα
Nissan LEAF 62 kWh N-Connecta 217 6,9 δλ.
VW ID.3 58 kWh Prime Performance 204 7,3 δλ.
Αντίστοιχα σιωπηλό είναι και το VW ID.3, κάτι αναμενόμενο από αυτοκίνητο με τέτοιο μοτέρ. Εδώ, κινητήριοι τροχοί είναι οι πίσω, κάτι που, σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους και την εξαιρετική κατανομή της μάζας μεταξύ των δύο αξόνων, κάνει το μοντέλο πιο απολαυστικό στην οδήγηση. Σε «φιδίσιες» διαδρομές μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα, παρά το αυξημένο βάρος, ενώ στο όριο το αυτοκίνητο παρουσιάζει μία τάση για υπερστροφή, κάτι που ενισχύει τη χαρά του… θερμόαιμου οδηγού, ενώ παράλληλα είναι ασφαλές, αφού τα ηλεκτρονικά συστήματα καραδοκούν για να βάλουν σε τάξη την… ατίθαση συμπεριφορά του χειριστή.
Στην πόλη, ο κύκλος στροφής 10,2 μέτρων καθιστά το VW ID.3 εξαιρετικά ευέλικτο, ενώ τα μεγάλα παράθυρα εμπρός εξασφαλίζουν μεγάλη ορατότητα. Η ανάρτηση είναι άνετη και φιλτράρει σωστά τις κακοτεχνίες στο οδόστρωμα, χωρίς κραδασμούς και τριγμούς. Στον τομέα των φρένων, το αυτοκίνητο αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις, ενώ χάρη στην λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, το αυτοκίνητο επιβραδύνει με 0,3 G χωρίς να χρειάζεται να πατηθεί το αντίστοιχο πεντάλ.
 
Με μεγάλη αυτονομία, για να μην σε νοιάζει η συχνή φόρτιση!
Με 39.400 ευρώ παίρνεις Nissan LEAF με τη μεγάλη μπαταρία 62 kWh που έχει και 50 λίτρα μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ.
Με 42.900 ευρώ παίρνεις VW ID.3 που κάνει μέχρι 590 χλμ στην πόλη με μία φόρτιση, και είναι πιο ευρύχωρο για ψηλούς πίσω.
Το Nissan LEAF έχει τεχνολογία δοκιμασμένη από το 2010, το VW ID.3 είναι πιο φουτουριστικό.
Αν σκεφτείς και την κρατική επιδότηση, οι τιμές θα πέσουν κι άλλο. Εσύ θα έπαιρνες τον Ιάπωνα βετεράνο ή τον «φρέσκο» Γερμανό;

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε