Το Ford Puma είναι ένα δημοφιλές μοντέλο της B-SUV κατηγορίας και όχι άδικα, αφού έχει ιδιαίτερα fun to drive χαρακτήρα, εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά και κινητήρες που έχουν χαμηλή κατανάλωση και καλές επιδόσεις. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται το «καυτό» Puma ST των 200 ίππων, που έχει επιδόσεις που το κάνουν να στέκεται απέναντι από τα GTI hatchbacks.
Δεύτερο γρηγορότερο το βενζινοκίνητο των 155 ίππων, με χρόνο 9,1 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα και τελική ταχύτητα τα 205 χλμ/ώρα. Το EcoBoost 125 PS και το EcoBlue 120 PS έχουν αμφότερα χρόνο για το 0-100 χλμ/ώρα 10,2 δευτερόλεπτα. Το βενζινοκίνητο μοντέλο έχει υψηλότερη τελική ταχύτητα, 191 χλμ/ώρα, ενώ το diesel 185 χλμ/ώρα.
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ) |
Μέση |
Σε ταξίδι |
1,5 EcoBlue 120 PS |
5,5 |
4,2 |
1,0 EcoBoost Hybrid 125 PS |
6,5 |
4,0 |
1,0 EcoBoost Hybrid 155 PS |
7,2 |
5,3 |
ST 1,5 EcoBoost 200 PS |
9,8 |
6,5 |
Στον τομέα της κατανάλωσης, το diesel EcoBlue αποδεικνύεται το πιο οικονομικό, αφού έχει μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα/100 χλμ. Όσον αφορά το ταξίδι, εκεί το EcoBoost των 125 ίππων δείχνει πως… διψάει το λιγότερο, αφού έχει κατανάλωση 4,0 λίτρα/100 χλμ.
Ποιο Puma να αγοράσω;
4 εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου, που έχουν κοινό παρονομαστή την εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, μοντέρνα και δυναμική εμφάνιση, εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας και μεγάλο χώρο αποσκευών ο οποίος πλένεται με το λάστιχο.
Οι 4 επιλογές στους κινητήρες είναι που κάνουν τη διαφορά, και αποκρίνονται σε ξεχωριστό τύπο αγοραστή.
Η εισαγωγική έκδοση με τον EcoBoost των 125 ίππων έχει την πιο χαμηλή τιμή, ενώ παράλληλα είναι και πιο οικονομική στο ταξίδι, έχοντας την μικρότερη κατανάλωση εκτός πόλης. Χάρη στο ήπια υβριδικό σύστημα 48V η απόκριση στις χαμηλές στροφές είναι βελτιωμένη, ενώ παράλληλα το σύστημα απενεργοποίησης του μεσαίου κυλίνδρου έχει ως αποτέλεσμα και την χαμηλή μέση κατανάλωση, 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Αν αποζητάτε περισσότερη ισχύ, χωρίς να θέλετε να φτάσετε στο ST των 200 ίππων, το EcoBoost με τα 155 άλογα θα σας καλύψει. Ο επίσης χιλιάρης κινητήρας έχει και εδώ mild hybrid σύστημα 48V, αλλά τα 30 επιπλέον άλογα με 3.000 ευρώ μεγαλύτερο κόστος έχουν φυσικά θετικό αντίκτυπο στις επιδόσεις (0-100 χλμ/ώρα σε 9,1 δευτερόλεπτα), με την κατανάλωση να παραμένει σε λογικά επίπεδα, 7,2 λίτρα/100 χλμ σε μικτό κύκλο.
Αν θέλετε να συνδυάσετε όλα τα χαρακτηριστικά του Puma με τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση, τότε το diesel EcoBlue με τους 120 ίππους θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους, αφού καίει μόλις 5,5 λίτρα/100 χλμ σε μικτό κύκλο. Ακόμα και σε ταξίδι το πετρελαιοκίνητο Puma καταναλώνει 4,2 λίτρα/100 χλμ. Χάρη στις χαμηλές εκπομπές CO2 (119 γρ/χλμ) απαλλάσσεται και από τα τέλη κυκλοφορίας.
Κάποιος που έχει ως αποκλειστικό γνώμονα τις επιδόσεις και την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση, τότε το «όπλο» Ford Puma ST των 200 ίππων απευθύνεται σε αυτόν, αφού ουσιαστικά μιλάμε για ένα B-SUV το οποίο «κοιτάζει» κατάματα τα GTI τόσο στην ευθεία όσο και στις στροφές, τις οποίες το γρήγορο Ford αρέσκεται να ισοπεδώνει με τον πίσω εσωτερικό τροχό περήφανα σηκωμένο στον αέρα. Η αυξημένη ισχύς συμπληρώνεται από το κατά 1,2 εκατοστά χαμηλότερο αμάξωμα, την πιο επιθετική εμφάνιση και τα bucket καθίσματα της Recaro στο εσωτερικό.
Εσύ τι τύπος είσαι; Προτιμάς χαμηλή κατανάλωση ή επιδόσεις-φωτιά; Θα έδινες 36.000 για το «όπλο» Puma ST με 0-100 σε 6,9 δεύτερα;