Peugeot 2008 vs VW T-Roc: Ποιο είναι το καλύτερο;
Διαβάστηκε από 16038 αναγνώστες - 16/11/2020
Το Peugeot 2008 έρχεται φρεσκαρισμένο στη δεύτερη γενιά του, έτοιμο να απειλήσει το VW T-Roc. Θα καταφέρει να του επιβληθεί; Η απόλυτη μάχη της κατηγορίας B-SUV μόλις ξεκινά...
Αν υπάρχει μία κατηγορία στην οποία αυτή τη στιγμή έχει δοθεί η μεγαλύτερη έμφαση από τις απανταχού αυτοκινητοβιομηχανίες, τότε αυτή είναι σίγουρα η B-SUV. Κερδίζει συνεχώς μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς και ο λόγος είναι ότι καλύπτει τις ανάγκες από μία μεγάλη μερίδα του κοινού. Δύο από τους πιο βασικούς παίκτες σε αυτή την κατηγορία είναι το Peugeot 2008 και το VW T-Roc. Το πρώτο επανήλθε ανανεωμένο και βρίσκεται αισίως στη δεύτερη γενιά του, ενώ το γερμανικό μοντέλο έχει ήδη προλάβει να κερδίσει τους δικούς του οπαδούς, γεγονός που αποτυπώνεται με εμφατικό τρόπο στους πίνακες πωλήσεων. Η μάχη πλέον φουντώνει για τα καλά. Υπάρχει, άραγε, ξεκάθαρος νικητής;
Κοινοποίησέ το »
Με την πρώτη ματιά
Κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου, η εξωτερική εμφάνιση αποτελεί πάντα σημαντικό λόγο για την τελική επιλογή. Τα δύο αυτοκίνητα της B-SUV κατηγορίας έχουν τον δικό τους, ξεχωριστό σχεδιαστικό χαρακτήρα, αλλά αμφότερα μοιράζονται στοιχεία που συνοδεύουν και τα υπόλοιπα μοντέλα της εκάστοτε φίρμας. Για παράδειγμα το 2008 είναι ξεκάθαρο ότι αντλεί έμπνευση από το μεγαλύτερο 3008. Βέβαια, διαθέτει τις δικές του λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει. Η σχεδίασή του είναι αρκετά τολμηρή, γεγονός που αυτομάτως δημιουργεί φανατικούς οπαδούς, αλλά για κάποιους λειτουργεί αποτρεπτικά. Από την άλλη πλευρά, το VW T-Roc ακολουθεί την πεπατημένη. Δανείζεται στοιχεία από το Arteon και το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα ελκυστικό.
Κινητήρες: Προβάδισμα στο γαλλικό μοντέλο
Ο 1.2 PureTech των 130 ίππων έχει αποδειχθεί και στο παρελθόν πως είναι ένας δύσκολος αντίπαλος. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι πρόκειται για ένα μοτέρ που έχει βραβευτεί ουκ ολίγες φορές στο παρελθόν. Η διαφορά ισχύος έναντι του T-Roc δημιουργεί αξιοσημείωτη διαφορά ως προς την επιτάχυνση. Δεδομένου ότι το βάρος των δύο αυτοκίνητων βρίσκεται σε κοντινό επίπεδο, το Peugeot 2008 εμφανίζει αξιοσημείωτο πλεονέκτημα, ότι τόσο στην επιτάχυνση από στάση, αλλά στις ρεπρίζ. Το 1.000άρι μοτέρ του VW T-Roc, ωστόσο, «παίρνει το αίμα του πίσω» σε επίπεδο κατανάλωσης. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η πραγματική μέση τιμή μπορεί να πέσει και κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ. Το συμπέρασμα, λοιπόν, είναι προβάδισμα του Peugeot 2008 σε επίπεδο κινητήρων, αλλά με το αντίστοιχο τίμημα στην κατανάλωση.
Εσωτερικό: «Premium» καμπίνα στο Peugeot 2008
Σε επίπεδο εσωτερικού, το Peugeot 2008 και πάλι δεν αφήνει περιθώρια για συστάσεις. Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί θα ικανοποιήσει τους πάντες, με τα πλαστικά του ταμπλό να είναι στο μεγαλύτερό τους μέρος μαλακά στην υφή και να μαρτυρούν μία άριστη συναρμογή. Ταυτόχρονα, σε σχέση με την επίσης ποιοτική καμπίνα του VW T-Roc, το Peugeot 2008 διαθέτει μία άκρως τολμηρή σχεδίαση.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Το πιο εντυπωσιακό του στοιχείο είναι η διάταξη των διακοπτών κάτω από την κεντρική οθόνη αφής. Από την άλλη, η φιλοσοφία του VW T-Roc παραμένει συνυφασμένη με τον χαρακτήρα της γερμανικής φίρμας. Το εσωτερικό είναι στιβαρό και όσο ψηφιακό χρειάζεται, χωρίς περιττές υπερβολές που θα δυσκολέψουν τον χρήστη. Ωστόσο δε δημιουργεί την «premium» αισθητική του αντιπάλου του και αυτό οφείλεται κυρίως στην απουσία των μαλακών πλαστικών στο σύνολο του εσωτερικού, κάτι το οποίο έχουμε συνηθίσει από την γερμανική φίρμα.
Χώροι: Αμφότερα, πάνω από τον μέσο όρο
Η B-SUV είναι μία κατηγορία στην οποία δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στους χώρους, και αυτό γιατί βρίσκονται ψηλά στις προτεραιότητες του αγοραστικού κοινού. Όσον αφορά στα αυτοκίνητα της συγκριτικής μας δοκιμής, η ζυγαριά δε γέρνει προς καμία πλευρά. Από τη μία, το Peugeot 2008 κερδίζει στη μάχη των διαστάσεων ως προς το μήκος. Αυτό του εξασφαλίζει πλεονέκτημα στους χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Αντίθετα, το VW T-Roc έχει το πλεονέκτημα ως προς το πλάτος, με αποτέλεσμα να προσφέρονται καλύτεροι χώροι, ειδικά για τους πίσω επιβάτες. Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε ότι υπάρχει και πλεονέκτημα για το γερμανικό μοντέλο ως προς τον χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, χωρίς το αμάξωμα να είναι υψηλότερο. Ως προς τους χώρους αποσκευών, το Peugeot 2008 δεν έχει αντίπαλο, μιας και ο όγκος αγγίζει τα 434 «καλοσχηματισμένα» λίτρα. Ικανοποιητική εντύπωση ως προς τους χώρους αποσκευών θα αφήσει και το VW T-Roc με τα 415 λτ. (445 χωρίς τον εφεδρικό τροχό).
Το αποτέλεσμα κρίνεται στις λεπτομέρειες
Πίσω από το τιμόνι του Peugeot 2008, ο οδηγός μπορεί να αντιληφθεί από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πόσο καλή δουλειά έχει γίνει στην ανάρτηση. Έχει βρεθεί κυριολεκτικά η «χρυσή τομή» ανάμεσα στην άνεση και το κράτημα. Οι έντονες κλίσεις οδηγώντας με ταχύτερο ρυθμό δεν πρόκειται να πανικοβάλουν τον χειριστή, ενώ ο τρόπος με τον οποίο απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος είναι υποδειγματικός. Η άριστη πληροφόρηση από το τιμόνι, το γραμμικό πεντάλ του φρένου και η υποδειγματική θέση οδήγησης δημιουργούν ένα κορυφαίο σύνολο. Ικανοποιητικές εντυπώσεις αφήνει και το VW T-Roc στον οδηγό. Η ηχομόνωση της καμπίνας, σε συνδυασμό με την καλοδουλεμένη ανάρτηση, δημιουργούν τις καλύτερες συνθήκες για την ποιότητα της κύλισης. Ταυτόχρονα, η καλή ακαμψία του πλαισίου «δηλώνει» παρών, όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί με ταχύτερο ρυθμό.
Συμπέρασμα: Peugeot με διαφορά στήθους
Το τέλος της ημέρας βρίσκει το Peugeot 2008 στην πρώτη θέση, έστω και με μικρή διαφορά έναντι του αντιπάλου του. Πέρα από τον εκπληκτικό του κινητήρα, καταφέρνει να προσφέρει στους επιβάτες μία ανώτερη εμπειρία, κυρίως λόγω σχεδίασης της καμπίνας και των υλικών που έχουν επιλεχθεί. Οι χώροι παραμένουν σε εξαιρετικό επίπεδο, το ίδιο ισχύει και για την οδική συμπεριφορά. Εννοείται πως και το VW T-Roc αποτελεί μία ολοκληρωμένη επιλογή για την B-SUV κατηγορία. Η ποιότητα της κύλισης είναι εξαιρετική, αλλά θα θέλαμε σίγουρα πιο μαλακά πλαστικά στο εσωτερικό.