Peugeot 308 VS VW Golf: Ποιο μικρομεσαίο θα έπαιρνες;
Το Peugeot 308 είναι εδώ, και έρχεται με όρεξη να διεκδικήσει τον τίτλο του Βασιλιά των μικρομεσαίων. Πώς θα ανταπεξέλθει απέναντι σε μία σύγκριση με το VW Golf; Ας συγκρίνουμε τις βασικές εκδόσεις, οι οποίες αποδεικνύονται «βασικές» μόνο στο χαρακτηρισμό, αφού είναι αρκετά πλούσιες.
Το νέο Peugeot 308 κόντρα στο VW Golf
Το ολοκαίνουργιο Peugeot 308 έρχεται φορτσάτο για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του, με «όπλα» την εντυπωσιακή του εμφάνιση και τον πλούσιο εξοπλισμό. Το VW Golf, ένα όνομα που έχει γίνει συνώνυμο των μικρομεσαίων, σίγουρα δεν είναι πρόθυμο να παραδώσει τα σκήπτρα του Βασιλιά της κατηγορίας. Ήρθε η ώρα να συγκρίνουμε τα δύο μοντέλα στις βασικές τους εκδόσεις, αμφότερες με μοτέρ 110 ίππων, και να δούμε ποιο υπερισχύει και σε ποιο σημείο.
Πλούσια από τις βασικές εκδόσεις, το Peugeot 308 κοστίζει 20.900 ευρώ, το VW Golf 22.600 ευρώ
Το Peugeot 308 έχει τιμή 20.900 ευρώ για το βασικό πακέτο εξοπλισμού Active Plus και τον PureTech κινητήρα 1200 κυβικών με 110 άλογα. Παρότι βασική, η εν λόγω έκδοση είναι αρκετά πλούσια, αφού περιλαμβάνει οθόνη αφής 10 ιντσών για το σύστημα infotainment, ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 10 ιντσών, φανάρια LED εμπρός-πίσω, αισθητήρες φωτός και βροχής, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με νυχτερινή λειτουργία και αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, προειδοποίηση για κίνδυνο σύγκρουσης, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας με προειδοποίηση ακούσιας απόκλισης, αναγνώριση οδικής σήμανσης, cruise control και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Τιμή |
---|---|
Peugeot 308 110 PS Active Plus | 20.900 ευρώ |
VW Golf 110 PS Life | 22.600 ευρώ |
Δείτε εδώ την έρευνα του Autoagora για τα αυτοκίνητα που δεν καίνε και σας γλυτώνουν λεφτά
Εντυπωσιακή και μυώδης εμφάνιση το Peugeot 308, πιο «κλασσικό» look το VW Golf
Το ολόφρεσκο Peugeot 308 έχει εντυπωσιακό σχεδιασμό, που δίνει στο όχημα έναν πολυτελή και παράλληλα δυναμικό χαρακτήρα. Στο κέντρο του εμπρός προβόλου φιγουράρει η νέα μάσκα, η οποία φιλοξενεί στο κέντρο της το ανανεωμένο λογότυπο της εταιρείας. Εκατέρωθεν αυτής βλέπουμε τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τα οποία φαίνονται σαν να αποτελούν οπτική συνέχεια της κεντρικής γρίλιας. Τα φώτα ημέρας θυμίζουν τους κυνόδοντες του λιονταριού, και στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα βρίσκουμε έναν μεγάλο αεραγωγό σε τραπεζοειδές σχήμα. Τέλος, το καπό διαθέτει ένα έντονο «φούσκωμα» στο κέντρο του, που δίνει την αίσθηση γλυπτού.
Στο τελείωμα των εμπρός φαναριών ξεκινά ένα έντονο νεύρο, που προεκτείνεται στο πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος και ενισχύει το sport στοιχείο, ενώ αντίστοιχα δυναμική εικόνα συναντούμε και πίσω, με την αεροτομή στην οροφή να αγκαλιάζει το παρμπρίζ, τον προφυλακτήρα να είναι αρκετά «φουσκωμένος» και τα λεπτά φανάρια να κλέβουν την παράσταση θυμίζοντας «νυχιές» λιονταριού, άλλο ένα σήμα κατατεθέν των νέων Peugeot.
Το VW Golf έχει εξίσου μοντέρνα εμφάνιση, αν και αυτή είναι αρκετά πιο «συγκρατημένη», ακολουθώντας τη σχεδιαστική γλώσσα της VW και διατηρώντας τα «παραδοσιακά» στοιχεία των προηγούμενων γενιών, με τις κλασικές γραμμές και την τρίτη κολώνα ως αισθητικό «κέντρο». Βέβαια, η «συγκρατημένη» εμφάνιση δεν σημαίνει πως αυτή είναι συντηρητική και βαρετή. Το εμπρός μέρος είναι χαμηλωμένο, και οι προβολείς LED στενοί, στοιχεία που προσθέτουν δυναμισμό στο αυτοκίνητο, ενώ στην λεπτή κεντρική μάσκα βρίσκουμε το μεγάλο λογότυπο της Volkswagen. Πίσω, τα φώτα είναι αντίστοιχα λεπτά και γωνιώδη, και χαμηλότερα ο προφυλακτήρας διέπεται από καλαίσθητες νευρώσεις.
Οθονάρες σε ταμπλό και πίνακα οργάνων, μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Peugeot 308, καλύτερο για ψηλούς το VW Golf
Στην καμπίνα του Peugeot 308 συναντούμε «καθαρές» επιφάνειες με ευθείες γραμμές. Ο ψηφιακός και υπερυψωμένος πίνακας οργάνων i-Cockpit πάνω από το μικρό τιμόνι «μάχεται» με τους οριζόντιους αεραγωγούς στο επάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και με τον εντυπωσιακό συνδυασμό της οθόνης 10 ιντσών με τους ψηφιακούς διακόπτες αφής ακριβώς από κάτω (i-toggles το ονομάζει η Peugeot και ουσιαστικά πρόκειται για μία δεύτερη οθόνη), για το ποιο θα καταφέρει να κεντρίσει περισσότερο το ενδιαφέρον μας. Αυτό δείχνει πως οι σχεδιαστές εκεί στο Velizy, στα προάστια του Παρισιού, έβαλαν τα δυνατά τους για να δημιουργήσουν ένα άκρως κομψό, τεχνολογικό και μοντέρνο αποτέλεσμα, και όπως φαίνεται το πέτυχαν.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην ποιότητα κατασκευής. Τα υλικά είναι αντάξια αρκετά ακριβότερων οχημάτων, με άψογο φινίρισμα και στιβαρή συναρμογή.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Χώρος Αποσκευών | Πλάτος πίσω | Γόνατα πίσω | Κεφάλια πίσω |
---|---|---|---|---|
Peugeot 308 110 PS Active Plus | 412 λίτρα | 137 εκ. | 8,2 εκ. | 1,5 εκ. |
VW Golf 110 PS Life | 381 λίτρα | 136 εκ. | 15,5 εκ. | 5,5 εκ. |
Το VW Golf διαθέτει ένα από τα πιο ποιοτικά εσωτερικά της αγοράς. Το πλήρως ψηφιακό cockpit του νέου μοντέλου είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, καθώς διαθέτει μεγάλη οπτική επιφάνεια που αποτελείται από τον πίνακα οργάνων μεγέθους 10 ιντσών και την οθόνη αφής μεγέθους 8,25 ιντσών του ηχοσυστήματος «Radio Composition». Ο σχεδιασμός κινείται σε minimal αισθητική, αφού η ρύθμιση των περισσότερων λειτουργιών μέσω της οθόνης έχει κάνει τους παραδοσιακούς διακόπτες να λάμπουν δια της απουσίας τους. Τα υλικά είναι μαλακά, και η συναρμολόγηση τους προμηνύει πως στο μέλλον οι τριγμοί θα απουσιάζουν.
Εκτός από ποιοτικό, το εσωτερικό του VW Golf είναι και ευρύχωρο, αφού φιλοξενεί με άνεση και ασφάλεια 5 ενήλικες. Η καμπίνα έχει πλάτος πίσω 136 εκατοστά, με το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών να είναι μεγαλύτερος από αυτόν του Peugeot, και πιο συγκεκριμένα να μετρά 15,5 εκατοστά και 5,5 εκατοστά αντίστοιχα, κάνοντας το VW πιο φιλικό στους ψηλούς της δεύτερης σειράς. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 381 λίτρα.
Το VW Golf καίει 1 λίτρο/100 χλμ λιγότερο, το Peugeot 308 είναι πιο «σφικτό»
Κάτω από το «πρησμένο» καπό του Peugeot 308 κατοικεί ο PureTech κινητήρας 1,2 λίτρων, ο οποίος στη βασική έκδοση αποδίδει 110 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Το αυτοκίνητο επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 10,5 δευτερόλεπτα σύμφωνα με τις μετρήσεις της Peugeot, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 198 χλμ/ώρα. Όσον αφορά την κατανάλωση, η εργοστασιακή τιμή σε μικτό κύκλο είναι 5,5 λίτρα/100 χλμ.
Το VW Golf χρησιμοποιεί τον χιλιάρη TSI κινητήρα, ο οποίος έχει επίσης 110 άλογα και συνεργάζεται με μηχανικό σασμάν 6 ταχυτήτων. Σύμφωνα με την VW, το Golf χρειάζεται 10,2 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ/ώρα, κάνοντας το γερμανικό μικρομεσαίο να «πετάγεται» οριακά μπροστά από το γαλλικό, με την τελική ταχύτητα να είναι 202 χλμ/ώρα.
Μεγαλύτερη διαφορά παρατηρούμε στον τομέα της εργοστασιακής κατανάλωσης, η οποία είναι 4,6 λίτρα/100 χλμ σε μικτό κύκλο.
Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος | Αλογα | 0-100 χλμ/ώρα | Κατανάλωση |
---|---|---|---|
VW Golf 110 PS Life | 110 | 10,2 δλ. | 4,6 λτ/100 χλμ |
Peugeot 308 110 PS Active Plus | 110 | 10,5 δλ. | 5,5 λτ/100 χλμ |
Το χαρακτηριστικό γνώρισμα του VW Golf είναι η εξαιρετική στιβαρότητα και η εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης στο δρόμο. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά, η ησυχία στην καμπίνα εντυπωσιακή και η ανάρτηση (επίσης με γόνατα MachPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω- στις προσθιοκίνητες εκδόσεις έως 150 άλογα) απορροφά έντεχνα τις ανωμαλίες του δρόμου, κάτι που θα εκτιμήσει ο οδηγός στην καθημερινή χρήση. Το τιμόνι δίνει καλή πληροφόρηση στον οδηγό, και το αυτοκίνητο έχει μεν δυναμικό προφίλ, αλλά με περισσότερη έμφαση στην άνεση, συγκριτικά με το Peugeot 308.
Peugeot 308 ή VW Golf;
Αμφότερα τα μοντέλα εντυπωσιάζουν με την εξαιρετική ποιότητά τους και το τεχνολογικό υπόβαθρο που διαθέτουν. Το Peugeot 308 έχει πιο ξεχωριστή εμφάνιση, η οποία θα έχει απήχηση σε όσους αγαπούν τις γλυπτές και μυώδεις επιφάνειες, αντικατοπτρίζοντας παράλληλα τον πιο δυναμικό και «στριφτερό» χαρακτήρα του Γάλλου. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε και την βαθιά προϊστορία των προγόνων του, που ένιωθαν «στο σπίτι τους» (κυριολεκτικά και μεταφορικά) στις διαδρομές των Γαλλικών Αλπεων.Το VW Golf από την άλλη πλευρά εγγυάται πως τα χιλιόμετρα που θα κάνετε θα είναι ξεκούραστα αλλά και άνετα, χάρη στην μεγαλύτερη ευρυχωρία της καμπίνας στο πίσω μέρος, αλλά και την πιο μαλακή ανάρτηση, η οποία φιλτράρει εξαιρετικά τις κακοτεχνίες του δρόμου. Το μικρότερο «fun» στοιχείο σε σχέση με το Peugeot κάνει το Golf προτιμότερο για όσους βάζουν την άνεση σε προτεραιότητα.
Βασικές εκδόσεις με πλούσιο εξοπλισμό και οθονάρες σε ταμπλό και πίνακα οργάνων!
Το Peugeot 308 είναι φουλ στις μυώδεις επιφάνειες, το VW Golf έχει πιο «συγκρατημένο» look.
Το 308 έχει μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ, το VW Golf είναι καλύτερο για ψηλούς.
Με τιμή 20.900 ευρώ για το 308 και 22.600 ευρώ για το Golf, ποιο από τα δύο θα αγόραζες;
Σχολιάστε |