Πάνω από 100άλογα, κάτω από 4μ μήκος. Το Smart Forfour Brabus και το VW Up GTi μπορούν να παίξουν τον ρόλο του πρώτου γρήγορου αυτοκινήτου.

Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμα και ρετρό.

Το λογότυπο GTi στο τιμόνι σου υπενθυμίζει ότι δεν πρόκειται για απλή έκδοση.

Πολυτελές εσωτερικό με το στροφόμετρο να βρίσκεται εκτός πίνακα οργάνων.

1000άρης TSI με ολοζώντανα 115 άλογα.

Το χαρακτηριστικό καρό στα καθίσματα υπάρχει και εδώ.

Πιστό στην παράδοση των διακριτικών αισθητικά GTI και το UP.

Το Brabus έχει 2 εξατμίσεις και διαφέρει από την υπόλοιπη γκάμα.

Ο κινητήρας των 109 ίππων βρίσκεται στο πίσω μέρος.

Όμορφα τα δερμάτινα καθίσματα αλλά με μικρά έδρανα.

Το μεγαλύτερο μίνι συγκριτικό!

Διαβάστηκε από 1331 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/5/2018

Είναι μικρά αλλά δεν αστειεύονται. Smart και VW έρχονται αντιμέτωπες σε μια ιδιαίτερη κατηγορία, αυτή των γρήγορων mini. Το ολοκαίνουργιο VW Up! GTI με τον 1000άρη TSi έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο, εντός πίστας, με το Smart Forfour των 900 κ.εκ που αποδίδει 109 ίππους.

 
   
Κάτω από το καπό του Up GTi βρίσκονται 115 άλογα. Αυτό ίσως να μην σας εντυπωσιάζει αλλά θυμηθείτε ότι έχει μήκος μόλις 3,6 μέτρα! Μπορεί ένα αυτοκίνητο με τέτοια χαρακτηριστικά να είναι ελεγχόμενο στο δρόμο; Δαμάζουμε τα 115 άλογα του στην πίστα, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα GTI, και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας για την συμπεριφορά του. Υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που φωνάζουν ότι αυτό δεν είναι ένα απλό GTI, όπως τα καρό καθίσματα και το λογότυπο GTI στο τιμόνι.

Ακριβώς δίπλα του στην γραμμή εκκίνησης στέκεται άλλος ένας εκπρόσωπος της ιδιαίτερης και ολιγομελής αυτής κατηγορίας. Το τετράθυρο Smart Brabus των 109 ίππων που έχει πάνω κάτω την ίδια φιλοσοφία με το μικρό VW. Κινητήρα βενζίνης turbo, 17άρες ζάντες αλουμινίου και βάρος κοντά στον έναν τόνο. Το Smart έχει θεωρητικά, πλεονεκτήματα έναντι του Up GTI κατά την επιτάχυνση. 

Αφενός το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που εξασφαλίζει ταχύτατες εναλλαγές των σχέσεων και αφετέρου την πίσω κίνηση που δεν επιτρέπει τα σπιναρίσματα. Όλα αυτά όμως δυστυχώς δεν μεταφράζονται στο δρόμο σε εκρηκτικές επιταχύνσεις από στάση. Μέχρι τα πρώτα 100χλμ./ώρα το μικρό VW είναι πιο συναρπαστικό και ξεδιπλώνει τις χάρες του κινητήρα του πιο εύκολα. Μιλώντας με αριθμούς το Smart κάνει το 0-100 σε 10,3 δλ ενώ το UP χρειάζεται 9,1 για την ίδια διαδικασία.

Ο TSI έχει σημαντικά μεγαλύτερη ροπή και την περνάει με πιο ομαλό τρόπο στον δρόμο, ενώ το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα με την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός να είναι καλύτερη των προσδοκιών. Οι εναλλαγές των ταχυτήτων γίνονται ταχύτατα και νομίζεις ότι ο μοχλός γλιστράει μέσα στο κιβώτιο ενώ το κούμπωμα είναι πολύ θετικό. 
Το μόνο πραγματικό λάθος στο Up, εκτός από το σπινάρισμα κατά την εκκίνηση, είναι ότι κατά την εμπλοκή της δεύτερης ταχύτητας το ESP πρέπει να επέμβει για να διακόψει το σπινάρισμα και έτσι υπάρχει μια μικρή παύση κατά την διαδικασία πλήρους επιτάχυνσης.

Στις στροφές, το Up GTI  είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό με το μπροστινό μέρος να είναι πραγματικά κολλημένο στο δρόμο, ενώ το πίσω ακολουθεί πιστά την τροχιά που έχει χαράξει ο οδηγός απ το τιμόνι. Ακόμα και στο όριο είναι εντυπωσιακά αποτελεσματικό χωρίς να αγχώνει τον οδηγό. Τα φρένα με την σειρά τους είναι αποτελεσματικά και συμμετοχικά στην γρήγορη οδήγηση. Επιπλέον, τα καθίσματα συγκρατούν σωστά τα σώματα οδηγού και συνοδηγού. Εν ολίγοις είναι μια άκρως διασκεδαστική και γρήγορη έκδοση που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί επικίνδυνη.

Tο Brabus από την άλλη υποφέρει από την κατανομή βάρους. Πολύ βαρύ πίσω, πολύ ελαφρύ μπροστά. Μην ξεχνάμε ότι είναι πισωκίνητο και πισωμήχανο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι μπροστινοί τροχοί να χάνουν την πρόσφυση τους και να χρειάζεται η συμβολή του ESP για να βγει αποτελεσματικά από μια κλειστή στροφή με πολλά χιλιόμετρα, ενώ είναι πιο αισθητές και οι αντιδράσεις κατά την εναλλαγή φορτίου. 
Ο ήχος του κινητήρα του Smart φωνάζει ότι διαθέτει πάνω από 100 ίππους και αυτός ό ήχος μπορεί να σε συναρπάσει. Έχει σαφώς καλύτερο εξοπλισμό από το  Up ενώ είναι πιο πολυτελές. Στο εσωτερικό που συναντάμε ακόμα και δερμάτινα καθίσματα.

Συμπέρασμα 
Τα δύο μικρά, μες την πόλη παίρνουν χρυσό! Η πίστα όμως δεν είναι στην ουσία το σπίτι τους, πάραυτα δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την εξαιρετική προσπάθεια και των 2. Το UP GTI τα καταφέρνει καλύτερα στην πίστα και φαίνεται ότι έχει περισσότερο αγνωστικό αίμα στις φλέβες του. Το Brabus από την άλλη είναι πιο ποιοτικό και πολυτελές. Εν τέλει μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για δύο αυτοκίνητα πόλης και όχι πίστας.
 

Ψάχνεις για Service;
 
   

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ