σχόλια
Στα 11 βήματα: Toyota Yaris Hybrid – Renault Clio E-TECH
Τι τύχη μπορεί να έχει το υβριδικό Renault Clio E-TECH απέναντι στο αντίστοιχο Toyota Yaris, που ήταν το πρώτο full υβριδικό μικρό μοντέλο, στην ιστορία της αυτοκίνησης;
Μπορεί ο «μαθητής» Clio να κερδίσει το «δάσκαλο» Yaris;
Για τη μονομαχία αυτή επιλέξαμε τις υβριδικές εκδόσεις των δύο δημοφιλών μικρών, του ιαπωνικού Toyota Yaris και του γαλλικού Renault Clio. To Toyota Yaris θα μπορούσε να θεωρηθεί «δάσκαλος» μιας και έχει γράψει ιστορία όντας το πρώτο μικρό αυτοκίνητο με full υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο είδαμε από την προηγούμενη κιόλας γενιά του. Στη σημερινή, 4η γενιά, το Toyota Yaris συνεχίζει φυσικά να προσφέρει υβριδικό σύστημα κίνησης, που έχει εξελιχθεί για μεγαλύτερη απόδοση και ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση. Το Renault Clio Ε-ΤΕCH με full υβριδική τεχνολογία παρουσιάστηκε σχετικά πρόσφατα και έχει αρκετές μηχανικές διαφοροποιήσεις από το Yaris, ωστόσο στο δια ταύτα συνδυάζει κινητήρα βενζίνης με ηλεκτροκινητήρα για περιορισμένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης (σταμάτα-ξεκίνα στην κίνηση, παρκάρισμα, φανάρια κτλ) και φυσικά χαμηλή κατανάλωση βενζίνης.
Το Toyota Yaris χρησιμοποιεί 3κύλινδρο ατμοσφαρικό 1,5 λτ. κινητήρα 92 ίππων και συνδυαστικά με τον 80 ίππων ηλεκτροκινητήρα, οποίο παίρνει ενέργεια από μια μικρή μπαταρία, που φορτίζει με ανάκτηση από το φρενάρισμα, όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι και τη γεννήτρια, αποδίδει 116 άλογα (στα υβριδικά τις περισσότερες φορές η συνδυαστική ισχύς είναι μικρότερη από απλό άθροισμα των ίππων βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα).
Το υβριδικό σύστημα του Yaris συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα αυτόματο κιβώτιο eCVT, η λειτουργία του οποίου είναι παρόμοια με αυτή των κιβωτίων συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), χωρίς όμως τον ιμάντα/καδένα που τα χαρακτηρίζει, αλλά με ένα περίπλοκο σύστημα γραναζιών. Η βασική έκδοση Active κοστίζει 20.380 ευρώ, ενώ η αμέσως επόμενη Active Plus με οθόνη 8 ιντσών 21.940 ευρώ.
Το Renault Clio E-TECH χρησιμοποιεί 4κύλινδρο ατμοσφαρικό 1,6 λτ. κινητήρα 94 ίππων και συνδυαστικά με τους 2 ηλεκτροκινητήρες (ένας 49 ίππων και ένας μικρότερος 20 ίππων ) αποδίδει 140 άλογα. Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται αποκλειστικά και εδώ με αυτόματο κιβώτιο, που είναι ιδιαίτερο τεχνολογικά ονοµάζεται multi-mode και περιλαµβάνει ουσιαστικά 15 προγράµματα λειτουργίας με 2 σχέσεις στην ηλεκτρικοκίνηση και 4 όταν λειτουργεί ο θερμικός κινητήρας. Σύμφωνα με τη Renault το κιβώτιο και το υβριδικό σύστημα του Clio Ε-ΤΕCH έχουν τις ρίζες τους στην F1.
Η βασική εξοπλιστική έκδοση του Clio E-TECH είναι η Equilibre και κοστίζει 28.070 ευρώ. Ακόμα πιο ακριβή είναι η επόμενη έκδοση techno, που ξεπερνάει τα 30 χιλιάρικα.
Για να διαπιστώσουμε, ποιο από τα δύο μοντέλα είναι καλύτερο ορίσαμε 11 τομείς σύγκρισης στα πιο κρίσιμα ζητήματα, όπως τα κόστη αγοράς και κίνησης, την ασφάλεια (οδηγικά βοηθήματα, φρένα, προσπέραση) αλλά και την άνεση (εξοπλισμός, ευρυχωρία, πορτ-μπαγκάζ, θόρυβος). Για να δούμε ποιο θα είναι το τελικό σκορ μεταξύ των δύο υβριδικών μικρών.
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Toyota Yaris Hybrid απέναντι στο Renault Clio E-TECH
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: 20.090 ευρώ κοστίζει το Yaris Hybrid στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού (Active) με εξοπλισμό που έχει τα πάντα, εκτός από πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Από την άλλη, η βασική έκδοση του Renault Clio E-TECH είναι 7,5 χιλιάρικα ακριβότερη. Το υβριδικό Yaris ξεκινάει με δίποντο! | |
2 | Εγγύηση: Το Yaris προσφέρει 6 χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και έως 11 χρόνια για τη μπαταρία του υβριδικόυ συστήματος. H εγγύηση του Clio είναι 5 χρόνια για τα μηχανικά μέρη και 8 χρόνια για τη μπαταρία.Το υβριδικό Yaris κερδίζει και άλλον πόντο. | |
3 | Kατανάλωση: Και τα δύο υβριδικά μοντέλα είναι οικονομικά σε κατανάλωση, αλλά το Toyota Yaris δεν παίζεται, ειδικά μέσα στην πόλη, όπου η κατανάλωσή του πέφτει στα 3,5 λτ./100 χλμ.. Στην πόλη μικρή είναι και η κατανάλωση του Clio (3,8 λτ./100 χλμ.), ωστόσο ως μέση τιμή η ψαλίδα μεγαλώνει: 4,2 λτ./100 χλμ. για το Yaris Hybrid και 5,0 λτ./100 χλμ. για το Clio E-TECH. | |
4 | Χώροι επιβατών: Παρότι το Clio υπερέχει σε μήκος και μεταξόνιο, το Yaris έχει εκμεταλλευτεί καλύτερα τους χώρους και προσφέρει πιο ευρύχωρη καμπίνα επιβατών. Το ιαπωνικό υβριδικό μικρό διευρύνει την υπέρ του διαφορά. | |
5 | Προσπέρασμα: To υβριδικό Renault Clio εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα 24 παραπάνω άλογα του συστήματος κίνησής του, αλλά και την πιο αποτελεσματική λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου του για να έχει καλύτερες επιδόσεις και για να προσπερνά πιο γρήγορα. Επιτέλους ένας πόντος για το γαλλικό μικρό υβριδικό. | |
6 | Ευελιξία-Ευχρηστία: Το Yaris έχει κρατήσει το μήκος του κάτω από τα 4 μέτρα και τιμόνι του «κόβει» πολύ με αποτέλεσμα να ελίσσεται καταπληκτικά και να παρκάρει για πλάκα. Μεγαλώνει τη διαφορά το υβριδικό Yaris. | |
7 | Θόρυβος: Στην πλήρη επιτάχυνση το αυτόματο κιβώτιο του υβριδικού Toyota Yaris παράγει ένα χαρακτηριστικό βουητό και εμφανίζεται αυξημένος θόρυβος. Σε αντίθεση, το κιβώτιο του υβριδικού Renault Clio έχει πιο πολιτισμένη λειτουργία και ο θόρυβος στην καμπίνα είναι αισθητά χαμηλότερος. | |
8 | Εξοπλισμός άνεσης: Παρότι 7,5 χιλιάρικα φθηνότερο το υβριδικό Yaris έχει περισσότερα και ποιοτικότερα στοιχεία άνεσης σε σχέση με το Clio. Η νίκη του Yaris παίρνει διαστάσεις θριάμβου. | |
9 | Εξοπλισμός ασφαλείας: Και τα δύο μοντέλα έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας με φουλ σετ αερόσακων (το Yaris έχει και κεντρικό ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα), ESP, ABS, Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA) & Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας (TSR) και αυτόματο φρενάρισμα. To cruise control του Yaris είναι προσαρμοζόμενο, ενώ προσφέρει και σύστημα ένδειξης κόπωσης οδηγού. | |
10 | Φρένα: Αμφότερα τα μοντέλα της αντιπαράθεσης διαθέτουν αεριζόμενους δίσκους μπροστά, ωστόσο το Clio έχει πίσω ταμπούρα. Στην πράξη όμως το Yaris Hybrid χρειάζεται 37,8 μέτρα για να «κοκαλώσει» από τα 100 χλμ/ώρα, και το Clio E-TECH, 37,6 μέτρα. Η διαφορά είναι ασήμαντη. | |
11 | Χώρος αποσκευών: Στην κανονική του έκδοση το Clio έχει έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών στην κατηγορία. Ωστόσο η μπαταρία του υβριδικού κλέβει αρκετά λίτρα με το πορτ μπαγκάζ να μειώνεται στα 301 λτ. Τα 15 λτ. περισσότερα από αυτά του υβριδικού Yaris δεν είναι μεγάλη για να δικαιολογεί πόντο υπέρ του Clio. | |
Yaris Hybrid – Clio E-TECH: 7-2 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Mε τιμή «κανόνι» το Yaris Hybrid (2-0)
H βασική έκδοση Αctive του Toyota Yaris Hybrid κοστίζει 20.090 ευρώ ούσα 7,5 χιλιάρικα φθηνότερη από την βασική έκδοση equilibre του Renault Clio Hybrid (28.070 ευρώ). Θα περίμενε κανείς πως με αυτή τη διαφορά το Clio θα είχε καλύτερο εξοπλισμό, κάτι όμως που όπως θα δούμε παρακάτω δεν ισχύει. Αντιθέτως, το Yaris έχει καλύτερο εξοπλισμό. H αλμυρή τιμή του Renault Clio E-TECH δε δικαιολογείται σε καμία περίπτωση για αυτό και το Yaris κερδίζει διπλό πόντο.
Μεγαλύτερη εγγύηση το Yaris (3-0)
To Toyota Yaris έχει ένα χρόνο περισσότερο εγγύηση για τα μηχανικά του μέρη (6 χρόνια συνολικά) και έως 11 χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία του υβριδικού του συστήματος (8 χρόνια για το Clio E-TECH). Προφανώς και κερδίζει έναν πόντο ακόμα το ιαπωνικό μικρό υβριδικό μοντέλο.
Ακόμα πιο οικονομικό το Yaris (4-0)
Και τα δύο μοντέλο στοχεύουν στην οικονομία βενζίνης και το καταφέρνουν, ωστόσο το Yaris είναι ακόμα πιο φειδωλό στην κατανάλωση καυσίμου. Για την ακρίβεια το ιαπωνικό μοντέλο έδειξε μέση κατανάλωση σύμφωνα με τις μετρήσεις μας γύρω στα 4,2 λτ./100 χλμ., όταν για το Clio E-TECH η μέση κατανάλωση ανεβαίνει στα 5,0 λτ./100 χλμ. Στην πόλη, που είναι το ιδανικό πεδίο δράσης των υβριδικών, το Yaris «πέφτει» στα 3,5 λτ./100 χλμ. με το Clio να είναι ελάχιστα πιο απαιτητικό σε καύσμο (3,8 λτ./100 χλμ.) Η ψαλίδα ανοίγει ξανά στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα με το Yaris να απαιτεί 5,1 λτ./100 χλμ. και το Clio 5,8 λτ./100 χλμ..
Σε κάθε περίπτωση κανένα από τα δύο μοντέλα δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
Kάθονται πιο άνετα οι πίσω επιβάτες του Yaris (5-0)
Η καμπίνα του Yaris είναι πιο ευρύχωρη, παρότι το ιαπωνικό μικρό έχει μικρότερο μήκος και μικρότερο μεταξόνιο από το Clio. Για την ακρίβεια και όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας, το Yaris προσφέρει 13 εκατοστά «αέρα» για τα γόνατα των πίσω, όταν στο Clio είναι μόνο 9,6 εκατοστά. Επίσης το Clio έχει πολύ στενό πίσω κάθισμα (126,5 εκαστοστά) με το Yaris να έχει και σε αυτή τη μέτρηση το πάνω χέρι (133,2 εκατοστά.)
Προσπερνάει πιο γρήγορα το Clio E-TECH (5-1)
Το υβριδικό σύστημα του Clio E-TECH αποδίδει συνδυαστικά 140 άλογα και του Yaris Hybrid 116 άλογα. Εκμεταλλευόμενο τα 24 παραπάνω άλογα και την καλύτερη απόκριση του κιβωτίου του, το Clio E-TECH είναι πιο σβέλτο. Για παράδειγμα κάνει το 0-100 σε 9,6 δλ, ενώ το Yaris Hybrid σε 9,9 δλ.. Στo προσπέρασμα τώρα που είναι και το σημαντικότερο, το Clio κάνει το 60-100 και το 80-120 σε 5,0 και 5,9 δλ. αντίστοιχα, όταν το Yaris χρειάζεται 5,9 και 7,8. Η τελική ταχύτητα του Yaris είναι 175 χλμ./ώρα και του Clio 180 χλμ./ώρα.
Παρκάρει για πλάκα το Yaris Hybrid (6-1)
Mε μήκος 3,94 μέτρα και κύκλο στροφή 9,8 μέτρα, το υβριδικό Yaris είναι σαφώς πιο ευέλικτο και ευκολοδήγητο στην πόλη. Το Clio έχει μήκος στα 4,05 μέτρα και ο κύκλος στροφής του είναι στα 10,4 μέτρα.
Πιο ήσυχο το Clio E-TECH (6-2)
Λιγότερο θόρυβο στην καμπίνα του Clio E-TECH έδειξαν οι μετρήσεις μας με το ειδικό όργανο. Συγκριτικά με 120 χλμ./ώρα «είδαμε» 70,4, db στο Clio και 73,8 db στο Yaris. Στα 100 χλμ./ώρα το Clio έχει 68,2 db στην καμπίνα και το Clio 67,7 db, ενώ στα 140 χλμ./ώρα η διαφορά είναι ακόμα μεγαλύτερη με 75,1 db στο Yaris και 72,8 db στο Clio.
Καλύτερος εξοπλισμός στο βασικό Yaris Hybrid (7-2)
Ο θρίαμβος του Yaris Hybrid ολοκληρώνεται με το καλύτερο επίπεδο εξοπλισμού που προσφέρει. H βασική έκδοση Active προσφέρει πλήρη εξοπλισμό με στάνταρ μεταξύ άλλων αυτόματο κλιματισμό, οθόνη 7ΆΆ, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, adaptive cruise control και αυτόματη λειτουργία προβολέων. Το υβριδικό Clio E-TECH στην έκδοση equilibre προσφέρει απλό Air Condition, οθόνη 7 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων, αλλά και σιδερένιες ζάντες, ενώ δεν έχει πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, όπως και το Yaris άλλωστε.
Συμπέρασμα: 7-2 κερδίζει το Yaris Hybrid
Το Toyota Yaris είναι το πιο ολοκληρωμένο μικρό και στην υβριδική του έκδοση όντας διαθέσιμο σε μια λογική τιμή, χωρίς εκπτώσεις σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Το Renault Clio E-TECH από την άλλη δε δικαιολογεί σε καμία περίπτωση τα 7,5 χιλιάρικα που κοστίζει παραπάνω, έστω και αν υπερτερεί σε επιδόσεις και έχει πιο ήσυχη καμπίνα. Η επικράτηση του Τoyota Yaris Hybrid είναι καθολική.
Σχολιάστε |
Κανένα απο τα δύο ή τογιοτα δεν έχει καμία σχέση πλέον με τα παλιά μοντέλα της ... ευτυχώς κράτησε μόνο τα εργασίας και τα μοντέλα εκτός Ευρώπης σε καλή ποιοτικά
Προβολή περισσότερων σχολίων