Συγκρίνουμε Peugeot 408 Hybrid 225 PS με Audi Q3 SB 45 TFSIe
Οι premium υπαινιγμοί του Peugeot 408 προκαλούν στα ίσια το πολυτελές status του Audi Q3 Sportback. Τα συγκρίνουμε τις plug-in υβριδικές τους εκδόσεις σε 11 κρίσιμους τομείς για να δούμε τελικά αν το 408 μπορεί να επιβληθεί!
Στα 11 βήματα το 408 απέναντι στο Q3 Sportback
Το φαντεζί οικογενειακό 408 ήρθε για να βάλει την Peugeot στο δρόμο της… διαφορετικότητας όντας ένα μοντέλο με premium βλέψεις, αλλά και πολλαπλούς ρόλους: Στέισον με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και ξεχωριστό στυλ, που προκύπτει από τους κουπέ υπαινιγμούς του όλου συνόλου. Παράλληλα, το 408 είναι το πρώτο Peugeot της νέας εποχής χωρίς χειροκίνητο κιβώτιο και χωρίς diesel κινητήρα, αφού είναι διαθέσιμο μόνο σε έκδοση βενζίνης με 130 άλογα ή plug-in υβριδικό με 180 ή 225 άλογα.
Κουπέ στυλ όμως υπόσχεται και η Sportback έκδοση του Audi Q3, που σε αντίθεση με το γαλλικό μοντέλο προσφέρει και diesel και τετρακίνηση. Το Q3 Sportback έχει σαφώς πιο SUV αναλογίες από το 408, ωστόσο η plug-in υβριδική του έκδοση 45 TFSIe με 245 άλογα τιμολογιακά πέφτει ακριβώς πάνω στην τιμή του εξηλεκτρικισμένου Peugeot 408 με τα 225 άλογα. Το τελευταίο πάντως είναι διαθέσιμο από τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού Allure Plus, ενώ το Q3 Sportback από τη βασική base. Η επόμενη έκδοση S-Line κοστίζει αρκετά ακριβότερα (57.900 ευρώ).Και τα δύο μοντέλα πάντως δε στοχεύουν τόσο σε πωλήσεις λιανικής, όσο σε εταιρικές μιας και προσφέρουν αμφότερα τα κατάλληλα φορολογικά κίνητρα και τις σχετικές απαλλαγές.
Θα καταφέρει το εντυπωσιακό Peugeot 408 να κερδίσει ένα καταξιωμένο premium οικογενειακό μικρομεσαίο SUV, όπως το Audi Q3 Sportback; Ας δούμε πώς θα έρθει το «σκορ»!
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Peugeot 408 Hybrid απέναντι στo Audi Q3 SB 45 TFSIe
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Εγγύηση: Σε αντίθεση με το Audi Q3 SB, που προσφέρει την υποχρεωτική 2ετή εγγύηση, το Peugeot 408 για τη μηχανικά μέρη προσφέρει 3 χρόνια μεγαλύτερη εγγύηση. Για την μπαταρία, τα δύο μοντέλα προσφέρουν την ίδια 8ετή εγγύηση. | |
2 | Hλεκτρική αυτονομία-Φόρτιση: Μιλάμε για plug-in υβριδικά αυτοκίνητα οπότε η ηλεκτρική αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης έχουν σημασία. Τόσο η κατά WLTP, όσο και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, η ηλεκτρική αυτονομία του 408 είναι μεγαλύτερη. | |
3 | Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα)-Επιδόσεις: Εκμεταλλευόμεν0 την υπεροχή του σε δύναμη και ροπή, το plug-in υβριδικό Audi Q3 SB επιταχύνει από τα 60 στα 100 χλμ/ώρα (εικονικό προσπέρασμα) μέσα σε 3,4 δλ και το 408 σε 4,0 δλ. Το γερμανικό μοντέλο είναι πιο ζωηρό και σε όλες τις άλλες μετρήσεις επιδόσεων. | |
4 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Το Peugeot 408 Hybrid με τα 225 άλογα χρειάζεται 36,1 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα και το Audi Q3 SB 45 TFSIe 38.9. To γερμανικό SUV φρενάρει 2,8 μακρύτερα. | |
5 | Θόρυβος: Όταν λειτουργούν ηλεκτρικά δεν ακούγεται σχεδόν τίποτα φυσικά, αλλά ο θόρυβος από τον κινητήρα και την κύλιση είναι πιο έντονος στo Audi Q3 SB. Το Peugeot 408 είναι αισθητά πιο αθόρυβo. | |
6 | Xώρος αποσκευών: Ο χώρος αποσκευών του Q3 SB 45 TFSIe είναι αρκετά μικρότερος από τη συμβατική του έκδοση λόγω του όγκου που κλέβει η μπαταρία. Η υπεροχή του 408 σε αυτόν τον τομέα είναι ξεκάθαρη. Ακόμα ένας πόντος για το γαλλικό μοντέλο. | |
7 | Γόνατα πίσω επιβατών: Τον πόντο στο Audi Q3 SB δε δίνουν τόσο τα 7 χλστ. παραπάνω «αέρα» για τα γόνατα των πίσω, όσο το συρόμενο πίσω κάθισμα του γερμανικού μοντέλου, που απογειώνει την πρακτικότητα. | |
8 | Εξοπλισμός ασφαλείας: Το Peugeot 408 προσφέρει περισσότερα στάνταρ συστήματα ασφαλείας. Κερδίζει έναν σημαντικό πόντο και μεγαλώνει τη διαφορά υπέρ του το γαλλικό μοντέλο. | |
9 | Εξοπλισμός άνεσης: Τα δύο μοντέλα έχουν πλήρη εξοπλισμό άνεσης με στάνταρ ζάντες αλουμινίου (19 ιντσών στο 408 και 18 ιντσών στο Q3 SB), αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων, κεντρικές οθόνες αφής 10 ιντσών, κάμερα όπισθεν, προβολείς LED, cruise control (adaptive στο 408), επιλογή προγράμματος λειτουργίας, αισθητήρες βροχής και φώτων, on board φορτιστή 3,7 kW, καθώς και όλες τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ανέσεις (οι καθρέφτες στο 408 είναι και ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι). | |
10 | Αίσθηση ποιότητας και εικόνα καμπίνας: Το Audi Q3 SB τιμά τον premium χαρακτήρα του με την ποιότητα υλικών, το φινίρισμα και την αίσθηση πολυτέλειας που προσφέρει. Το νέο Peugeot 408 όμως δε δείχνει να υστερεί και έχει ξεκάθαρες premium βλέψεις, χαρακτηριστικό που τονίζεται από την εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης, όσο και από το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου. Επίσης σχεδιαστικά είναι πολύ πιο εντυπωσιακό. | |
11 | Τιμή: 51.800 ευρώ κοστίζει το Peugeot 408 Hybrid 225 PS στη «βασική» έκδοση Allure Plus (είναι η μεσαία της γκάμας). Το Audi Q3 SB 45 TFSIe στην έκδοση base κοστίζει 51.500 ευρώ. Χωρίς αμφιβολία υψηλές τιμές και για τα δύο μοντέλα, που στοχεύουν κυρίως σε εταιρικές πωλήσεις σε αυτές τους τις εκδόσεις. | |
Peugeot 408 Hybrid 225 PS - Audi Q3 SB 45 TFSIe : 6-2 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
3 χρόνια μεγαλύτερη εγγύηση το 408 (1-0)
Εύκολος πόντος για το Peugeot 408 που προσφέρει, όπως και όλα τα μοντέλα της γαλλικής φίρμας, 5 χρόνια εγγύησης (ή 100.000 χλμ. όποιο έρθει πρώτο). To Audi Q3 SB προσφέρεται με 3 χρόνια μικρότερη εγγύηση (2 χρόνια) χωρίς πάντως όριο χιλιομέτρων. Και τα δύο μοντέλα για τις μπαταρίες προσφέρουν 8 χρόνια εγγύηση ή 160.000 χλμ.
Περισσότερα χλμ. με μηδενική κατανάλωση το 408 Ηybrid (2-0)
Τα δύο μοντέλα έχουν σχεδόν την ίδια μπαταρία σε ωφέλιμη χωρητικότητα (12,8 kWh στο Q3 SB και 12,4 kWh στο 408). To ελαφρύτερο και πιο αεροδυναμικό όμως 408 έχει χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και έτσι και βάσει εργοστασιακών, αλλά και βάσει των δικών μετρήσεων έχει καλύτερη ηλεκτρική αυτονομία. Για την ακρίβεια κάνει σχεδόν 55 χλμ., όταν το Q3 SB με δυσκολία κάνει 40. Η μέση κατανάλωση βενζίνης στα δύο μοντέλα είναι παρόμοια γύρω από τα 6,5 λτ./100 χλμ., ωστόσο στην πόλη και στο ταξίδι το 408 έχει καλύτερα νούμερα. Ετσι μέσα στην πόλη δεν ξεπερνάει τα 3 λτ./100 χλμ. (3,9 λτ. το Q3 SB), ενώ στο ταξίδι είναι κοντά στα 7 λτ.100 χλμ., όταν το Q3 SB ξεπερνάει τα 10 λτ./100 χλμ.
Πιο σβέλτο και πιο δυνατό το Q3 SB (2-1)
Εκμεταλλευόμενο την υπεροχή του σε συνδυαστική δύναμη και ροπή (245 PS και 400 Nm), το Q3 SB επιταχύνει από 60 στα 100 χλμ/ώρα (εικονικό προσπέρασμα) μέσα σε 3,3 δλ., όταν το 408 Hybrid (225 PS και 360 Nm) θέλει για τη διαδικασία 4,0 δλ.. Το Q3 SB είναι πιο ζωηρό σε όλες τις επιδόσεις. Το 0-100 το κάνει σε 7,4 δλ. (7,9ΆΆ το 408), ενώ για το 30-80 χλμ./ώρα που μετράει στην καθημερινότητα χρειάζεται 3,3 δλ (0,7 δλ. παραπάνω το 408). Πάντως το 408 υπερτερεί σε τελική ταχύτητα με 233 χλμ./ώρα έναντι 210 χλμ./ώρα του Q3 SB.
Φρενάρει καλύτερα το 408 (3-1)
Tα νούμερα μιλάμε μόνα τους: Το Peugeot 408 Hybrid 225 PS χρειάζεται 36,1 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα, όταν το βαρύτερο Audi Q3 SB 45 TFSIe θέλει 2,8 μ. περισσότερα (38,9 μ.). Να σημειωθεί εδώ πως το 408 της δοκιμής «φορούσε» τροχούς 20 ιντσών και το Q3 SB τροχούς 18 ιντσών. Και η αίσθηση του πεντάλ των φρένων είναι καλύτερη στο plug-in υβριδικό
Εκκλησία το 408 (4-1)
Mιλάμε για plug-in υβριδικά μοντέλα και η παύση του θερμικού κινητήρα όσο υπάρχει ενέργεια στην μπαταρία ή όσο δεν επιζητάς την πλήρη ισχύ, καθιστά αμφότερα τα αυτοκίνητα ήσυχα. Ωστόσο ο αεροδυναμικός θόρυβος και αυτός από την κύλιση είναι πιο έντονος στο Q3 SB, που έχει και τη λιγότερο αεροδυναμική σιλουέτα. Το Peugeot 408 Hybrid 225 PS στα 100/120/140 χλμ./ώρα εμφανίζει 65,1/67,5/69,4 db όταν αντίστοιχα η το Audi Q3 Sportback 45 TFSIe έχει 68,8/70,5/72,4 db. Eμφανώς πιο ήσυχο το plug-in υβριδικό της Peugeot, που είναι πιο καινούργιο και πιο μοντέρνο αυτοκίνητο συνολικά.
Μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ το 408 (5-1)
Ο χώρος αποσκευών σε μοντέλα που δεν έχει εξελιχθεί εξ αρχής ως plug-in υβριδικά επηρεάζεται από την προσθήkη της μπαταρίας και το Audi Q3 SΒ δεν αποτελεί εξαίρεση. Τα 380 λτ. είναι λίγα για ένα οικογενειακό SUV. Αντιθέτως τα 471 λτ. είναι μια καλή τιμή για το Peugeot 408 Hybrid, που κερδίζει ακόμα έναν πόντο.
Πόντος πρακτικότητας για το Q3 (5-2)
Τα 7 χλστ εκατοστά παραπάνω χώρο γόνατα για τα γόνατα των πίσω στο Q3 SB δεν είναι αισθητή διαφορά, αν και το γερμανικό μοντέλο έχει και φαρδύτερη καμπίνα συνολικά. Ωστόσο το μεγάλο πλεονέκτημα του γερμανικού premium μοντέλου είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα που απογειώνει την πρακτικότητα και του χαρίζει τον πόντο.
Περισσότερα στάνταρ συστήματα ασφαλείας το 408 (6-2)
Και τα δύο μοντέλα έχουν φυσικά τα απαραίτητα συστήματα ασφαλείας και υποβοήσης, όπως ESP, ABS, αυτόματο φρενάρισμα, Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας. Το 408 έχει όμως στο στάνταρ εξοπλισμό περισσότερα συστήματα, όπως μεταξύ άλλων νυχτερινή όραση, Adaptive Cruise Control Stop & Go, Rear Cross Traffic Alert και Lane Change Assist.
Συμπέρασμα: 6-2 κερδίζει το 408
Το νέο Peugeot 408 ήρθε με ξεκάθαρες premium διαθέσεις που αντικατοπρίζονται στην επικράτησή του σε κρίσιμου τομείς. Έχει ξεχωριστό design, κάνει περισσότερα ηλεκτρικά χιλιόμετρα, έχει 5 χρόνια εγγύηση, φρενάρει δυνατά και έχει της παναγιάς τα μάτια από στάνταρ συστήματος ασφαλείας, τη στιγμή που η καμπίνα του είναι αισθητά πιο ήσυχη.
Το Audi Q3 SB υπερέχει σε image, επιδόσεις και πρακτικότητα καμπίνας, αλλά τελικά χάνει και μάλιστα με διαφορά από ένα διαφορετικό και πολυσχιδές μοντέλο που αναβαθμίζει την εικόνα ολόκληρης της Peugeot.
Σχολιάστε |