Συγκρίνουμε στα 11 βήματα το Nissan Qashqai με το Audi Q3
Το Nissan Qashqai παίρνει φόρα, και από τα… 11 βήματα αρχίζει τις προσπάθειες, για να σκοράρει στην εστία του Audi Q3. Συγκρίνουμε τα 2 οικογενειακά SUV σε 11 κρίσιμους τομείς, για να δούμε τελικά ποιο αξίζει να αγοράσεις.
Η βασική, από πλευράς κινητήρα, έκδοση βενζίνης του Audi Q3 είναι η 35 TFSI, διαθέσιμη μόνο ως προσθιοκίνητη με κινητήρα 1,5 turbo 150 ίππων. Συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Με αυτόματο κιβώτιο προσφέρεται από την έκδοση Advanced και τιμή 37.900 ευρώ. Με το σπορτίφ πακέτο S-Line κοστίζει 41.900 ευρώ. Eπιλέξαμε την αυτόματη έκδοση για να ταιριάξει με το Nissan Qashqai, που χρησιμοποιεί έναν turbo 1,33 λτ. κινητήρα (τον χρησιμοποιεί και η Mercedes) που αποδίδει 158 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο Χ-Tronic, που είναι τύπου CVT (συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης). Η τιμή του είναι από 32.990 ευρώ αν μιλάμε για την προσθιοκίνητη έκδοση, ωστόσο προσφέρεται και τετρακίνηση στην πλουσιότερη έκδοση N-Connecta, που ανεβάζει την τιμή στα 37.390 ευρώ.
Θα καταφέρει το Qashqai να κοντράρει το Q3; Ας δούμε πώς θα έρθει το «σκορ»!
Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του Nissan Qashqai απέναντι στο Audi Q3
Tα 11 Βήματα | Νικητής | |
1 | Τιμή: Η «βασική» έκδοση του Q3 35 TFSI με το αυτόματο κιβώτιο είναι η Advanced και κοστίζει 37.900 ευρώ (41.900 η έκδοση S-Line). Το Nissan Qashqai στη δικίνητη έκδοση με τα 157 άλογα και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 32.990 ευρώ. Η διαφορά είναι σημαντική, υπέρ του Nissan Qashqai. | |
2 | Εγγύηση: 2 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση με απεριόριστα χιλιόμετρα προσφέρει το Audi Q3. H εγγύηση που δίνει η Nissan στο Qashqai, είναι όπως και στα άλλα μοντέλα της φίρμας 3 χρόνια (ή 100.000 χλμ. όποιο έρθει πρώτο). Με το Qashqai έχεις 1 χρόνο παραπάνω το κεφάλι σου ήσυχο. | |
3 | Τετρακίνηση : Η τετρακίνηση για είναι SUV είναι σημαντικό πλεονέκτημα για κίνηση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (χιόνι, βροχή κτλ.), αλλά και στο χώμα. Το Nissan Qashqai προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής για ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση ενώ το Audi Q3 ούτε καν στην έκδοση 35 TFSI. | |
4 | Κατανάλωση: Xάρη στο ήπια υβριδικό του σύστημα, το Nissan Qashqai είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, ειδικά μέσα στην πόλη. Σημαντικός πόντος για το ιαπωνικό οικογενειακό SUV. | |
5 | Ευρυχωρία-Πρακτικότητα: To Audi Q3 προσφέρει παραπάνω χώρο για τα γόνατα των πίσω και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών σε σχέση με το Nissan Qashqai. Επίσης το συρόμενο πίσω κάθισμα είναι σημαντικό χαρακτηριστικό υπέρ της πρακτικότητας για το γερμανικό μοντέλο. | |
6 | Θόρυβος: Μπορεί το Audi Q3 να έχει ηχομονωτικό παρμπρίζ στο βασικό του εξοπλισμό, το Nissan Qashqai είναι όμως αισθητά πιο ήσυχο σε όλες μας τις σχετικές μετρήσεις. | |
7 | Φρένα (από τα 100 χλμ/ώρα): Το Q3 χρειάζεται 35,0 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα και το Qashqai 38,1. Το Q3 κερδίζει πόντο. | |
8 | Εξοπλισμός ασφαλείας: Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν full σετ αερόσακων, ESP, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, σύστημα συγκράτησης του οχήματος σε ανηφόρα ή κατηφόρα. Όμως η ομπρέλα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησηε του Nissan Qashqai έχει περισσότερα στάνταρ στοιχεία. Το Qashqai διευρύνει την υπέρ του διαφορά. | |
9 | Εξοπλισμός άνεσης: Τα δύο μοντέλα έχουν πλήρη εξοπλισμό άνεσης με στάνταρ ζάντες αλουμινίου (18 ιντσών στο Q3 και 17 ιντσών στο Qashqai), αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων, κεντρικές οθόνες αφής (10 ιντσών στο Q3, 8 ιντσών στο Qashqai), κάμερα όπισθεν, φώτα LED (Bi-LED στο Qashqai), cruise control (adaptive στο Qashqai), επιλογή προγράμματος λειτουργίας, αισθητήρες βροχής και φώτων, καθώς και όλες τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ανέσεις (οι καθρέφτες στο Qashqai είναι και αναδιπλούμενοι). | |
10 | Αίσθηση ποιότητας και εικόνα καμπίνας: Το Audi Q3 τιμά τον premium χαρακτήρα του με την ποιότητα υλικών, το φινίρισμα και την αίσθηση πολυτέλειας που προσφέρει. Το νέο Nissan Qashqai έχει ανέβει επίπεδο και έχει ξεκάθαρες premium βλέψεις, χαρακτηριστικό που τονίζεται από την εξαιρετική και αθόρυβη λειτουργία της ανάρτησης, όσο και από το χαμηλότερο επίπεδο θορύβου. | |
11 | Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα)-Επιδόσεις: Παρά τα 8 παραπάνω άλογα του Qashqai, το βαρύτερο κατά 140 κιλά Audi Q3 καταφέρνει και σημειώνει τις ίδιες επιδόσεις βασισμένο στο πολύ καλό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (CVT στο Qashqai). Ταυτότητα υπάρχει τόσο στο εικονικό προσπέρασμα (επιτάχυνση εν κινήσει από τα 60 στα 100 χλμ/ώρα) με 5,2 δλ., όσο και στο 0-100 (9,3 δλ.). Η τελική του Q3 είναι 201 χλμ./ώρα και του Qashqai 199 χλμ./ώρα. | |
Nissan Qashqai 1,3 Mhev – Audi Q3 35 TFSI: 6 - 2 |
Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:
Φθηνότερο το Qashqai (1-0)
Η «βασική» έκδοση του Q3 35 TFSI με το αυτόματο κιβώτιο είναι η Advanced και κοστίζει 37.900 ευρώ. Το Nissan Qashqai στη δικίνητη έκδοση με τα 158 άλογα και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 32.990 ευρώ, όντας σχεδόν 5 χιλιάρικα φθηνότερο. Μάλιστα με 37.390 ευρώ μπορεί να αγοράσει κανείς την τετρακίνητη έκδοση του Qashqai και μάλιστα με ακόμα καλύτερο επίπεδο εξοπλισμού Ν-Connecta.
Εγγύηση (2-0)
Εύκολος πόντος για το Nissan Qashqai που προσφέρει, όπως και όλα τα μοντέλα Nissan, 3 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 100.000 χλμ. όποιο έρθει πρώτο). To Audi Q3 προσφέρεται με ένα χρόνο μικρότερη εγγύηση (2 χρόνια) χωρίς πάντως όριο χιλιομέτρων.
Τετρακίνηση (3-0)
Η τετρακίνηση για είναι SUV είναι σημαντικό πλεονέκτημα για κίνηση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης (χιόνι, βροχή κτλ.), αλλά και στο χώμα. Το Nissan Qashqai στη συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα την προσφέρει ως επιλογή, ενώ στο Audi Q3 ούτε καν στην έκδοση 35 TFSI.
Καίει λιγότερο το Qashqai (4-0)
Στον νευραλγικό τομέα της κατανάλωσης, το Nissan Qashqai έχει το πάνω χέρι χάρη στην ήπια υβριδική τεχνολογία του. Να σημειώσουμε εδώ πως το Q3 είχε επίσης ήπια υβριδικά χαρακτηριστικά στην αυτόματή του έκδοση, αλλά η Audi την «έκοψε». Έτσι η μέση κατανάλωση του Qashqai στη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 7,8 λτ./100 χλμ., ενώ το Q3 έδειξε μια μέση κατανάλωση γύρω στα 9,2 λτ./100 χλμ.. Στην πόλη η διαφορά ήταν ακόμα μεγαλύτερη υπέρ του ιαπωνικού μοντέλου, που μας έδειξε 7,9 λτ./100 χλμ., όταν στο Q3 ξεπέρασε τα 10 λτ./100 χλμ. Το Qashqai είναι περίπου 20% οικονομικότερο από το Q3.
Πόντος πρακτικότητας για το Q3 (4-1)
Με μικρότερο μήκος (4,425 μ.) και μεταξόνιο (2.665 χλστ.) το Nissan Qashqai χάνει σε χώρους για επιβάτες και αποσκευές από το Audi Q3 (4,5 μ. με μεταξόνιο 2.680 χλστ.). Το 2,2 εκατοστά παραπάνω χώρο γόνατα για τα γόνατα των πίσω στο Q3 είναι αισθητή διαφορά, αν και το Qashqai έχει φαρδύτερο πίσω κάθισμα και μεγαλύτερο «αέρα» για τα κεφάλια. Στο χώρο αποσκευών η διαφορά δεν είναι μεγάλη (504 λτ. στο Qashqai και 530 λτ. στο Q3), ωστόσο το μεγάλο πλεονέκτημα του γερμανικού premium μοντέλου είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα που απογειώνει την πρακτικότητα.
«Εκκλησία» το Qashqai (5-1)
Από premium οικογενειακά SUV ο αγοραστής περιμένει μια ήσυχη καμπίνα, καλά ηχομονωμένη. Σε όλες μας τις μετρήσεις, το Audi Q3 έχει χαμηλά νούμερα, αλλά το Nissan Qashqai έχει ακόμα χαμηλότερα, όντας ξεκάθαρα πιο αθόρυβο. Στα 100, 120 και 140 χλμ./ώρα στα αυτιά των επιβατών φτάνουν μόλις 64,5. 66,1 και 69,2 db, όταν τα αντίστοιχα νούμερα στο Q3 είναι 67,8, 70,3 και 72,7. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την κατάσταση παίζει ο αεροδυναμικός συντελεστής, που στο Qashqai είναι 0,31 και στο Q3, 0,34!
Φρενάρει πιο δυνατά το Q3 (5-2)
3+ μέτρα καλύτερα «κοκκαλώνει» το Audi Q3 από τα 100 χλμ/ώρα σε κατάσταση φρένων πανικού. Ειδικότερα το οικογενειακό SUV της Audi χρειάζεται 35,0 μέτρα, όταν το Nissan Qashqai ξεπερνάει τα 38 μ. «προδωμένο» και από τα «πράσινα» ελαστικά που φορούσε το μοντέλο που μετρήθηκε. Τα 3 μέτρα είναι μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε ομοειδή αυτοκίνητα.
Περισσότερα στάνταρ συστήματα ασφαλείας το Qashqai (6-2)
Συμπέρασμα: 6-2 κερδίζει το Qashqai
Το νέο, 3ης γενιάς, ήρθε με ξεκάθαρες premium διαθέσεις που αντικατοπρίζονται στην επικράτησή του σε κρίσιμου τομείς. Έχει ζωηρές επιδόσεις, καίει λιγότερο, προσφέρει τετρακίνηση για top πρόσφυση σε ολισθηρή άσφαλτο και χώμα, ενώ η καμπίνα είναι είναι αισθητά πιο ήσυχη. Το αρκετά ακριβότερο Audi Q3 υπερέχει σε image, φρένα και πρακτικότητα, αλλά τελικά χάνει και μάλιστα με διαφορά από τον προπομπό ολόκληρης της κατηγορίας των οικογενειακών SUV.