autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
IBIZA-POLO 6-1: Συγκρίνουμε σε 11 τομείς τα 2 μικρά του Group Vag

IBIZA-POLO 6-1: Συγκρίνουμε σε 11 τομείς τα 2 μικρά του Group Vag

Διαβάστηκε από 45113 αναγνώστες - 18/10/2023

Το SEAT Ibiza είναι βασισμένο στο VW Polo, που είναι σημαντικά ακριβότερο σε όλες του τις εκδόσεις, με αποτέλεσμα το ισπανικό μικρό να κάνει πάρτυ θριάμβου νικώντας κατά κράτος.

Συγκρίνουμε τιμές, επιδόσεις, κατανάλωση, εγγυήσεις, φρένα και άλλους 6 τομείς

Εκεί που έφτασαν οι τιμές φτάσαμε να θεωρούμε ένα ποσό της τάξης των 20.000 ευρώ ως λογικό για ένα καλά εξοπλισμένο μικρό αυτοκίνητο. Η περίπτωση του SEAT Ibiza είναι άκρως ενδιαφέρουσα, αφού με λιγότερα από 20 χιλιάρικα μπορείς να αγοράσεις ένα σβέλτο μικρό (110 άλογα) στη μεσαία εξοπλιστική έκδοση Style από την οποία δε λείπει τίποτα. Το ίδιο ισχύει και για το VW Polo στη δεύτερη έκδοση Style (βασική είναι η Life), ωστόσο το γερμανικό μοντέλο έχει τον ίδιο 1,0 TSI κινητήρα με 95 ίππους μόνο (η έκδοση του Polo με τα 110 άλογα προσφέρεται συνδυασμένη μόνο με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Το θέμα είναι πως το Polo με τα 95 άλογα κοστίζει 24.700 ευρώ στην «καλή» έκδοση Style (21.700 στη βασική Life). H διαφορά είναι μεγάλη (σχεδόν 5 χιλιάρικα) ειδικά από τη στιγμή που μιλάμε για δύο μοντέλα που μοιράζονται πάτωμα και μηχανικά μέρη! Συγκριτικά αναφέρουμε πως η βασική έκδοση του Ibiza με τα 95 άλογα (Business) κοστίζει 18.190 ευρώ, ενώ η πλούσια Optimum είναι στα 19.490 ευρώ.
Δικαιολογεί το Pοlo τη διαφορά τιμής έχοντας να προσφέρει ένα καλύτερο και ασφαλέστερο σύνολο; Ή απλά έχει πάρει ψηλά τον αμανέ και σου ζητάει να πληρώσεις όνομα VW;

Με μια ματιά οι 11 τομείς σύγκρισης του SEAT Ibiza απέναντι στο VW Polo:

Tα 11 Βήματα Νικητής
1 Τιμή: 19.690 ευρώ κοστίζει το SEAT Ibiza με τα 110 άλογα στη μεσαία έκδοση Style. Από την άλλη, το VW Polo 1,0 TSI 95 PS στην «καλή» του έκδοση Style κοστίζει 24.700 ευρώ Το Ibiza είναι 5 χιλιάρικά φθηνότερο με ισχυρότερο κινητήρα και δίσκους στους πίσω τροχούς, οπότε το σκορ ανοίγει με δίποντο.
2 Εγγύηση: Η ελληνική αντιπροσωπεία της SEAT προσφέρει 4 χρόνια εγγύησης για τα μηχανικά μέρη, ενώ το VW Polo που έχει τα ίδια μηχανικά μέρη προσφέρεται με τα μισά χρόνια. Mε το Ibiza έχεις 2 χρόνια περισσότερα το κεφάλι σου ήσυχο.
3 Φρένα: Το Ibiza στην έκδοση των 110 ίππων χρειάζεται 37,3 μέτρα για να «κοκαλώσει» από τα 100 χλμ/ώρα. Το VW Polo με τα 95 άλογα έχει ταμπούρα και έχει τα χειρότερα φρένα στην κατηγορία, αφού ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε 42,1 μέτρα. Η διαφορά των σχεδόν 5 μέτρων υπέρ του Ibiza είναι μεγάλη, ικανή για ακόμα ένα δίποντο.
4 Προσπέραση (60-100 χλμ/ώρα): Εκμεταλλευόμενο τα 15 παραπάνω άλογα, το μικρότερο του βάρος και το 6τάχυτο κιβώτιο, το Ibiza προσπερνάει πολύ πιο σβέλτα. Το εικονικό προσπέρασμα με επιτάχυνση από τα 60 στα 100 χλμ/ώρα το κάνει 2,2 δλ. πιο γρήγορα από το Polo. Ξεχωρίζει ξανά το ισπανικό μικρό.
5 Αίσθηση ποιότητας και εικόνα καμπίνας: Το Polo αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρών μοντέλων για την ποιότητα υλικών και το φινίρισμα. Το Ibiza είναι γεροδεμένο και στιβαρό, αλλά η απτή αίσθηση ποιότητάς του σε κάποια σημεία (ειδικά γύρω από τους αεραγωγούς) είναι υποδεέστερη. Πόντος για το Polo.
6 Εξοπλισμός άνεσης: H βασική έκδοση του Ibiza με τα 110 άλογα είναι η Style, η οποία είναι η μεσαία της γκάμας. Μεταξύ άλλων προσφέρει αυτόματο 2ζωνικό κλιματισμό, ψγφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη 8,25ΆΆ, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, προβολείς LED, αισθητήρες βροχής και φώτων, καθώς και cruise control. Επιπλέον το Ibiza έχει προσφέρει δισκόφρενα στους πίσω τροχούς και όχι ταμπούρα καθώς και +15 άλογα. Ίδια στοιχεία εξοπλισμού έχει και το Polo με την οθόνη αφής να είναι 6,5 ιντσών. Διαθέτει όμως στάνταρ εμπρός προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής .
7 Εξοπλισμός ασφάλειας: Kαι τα δύο μοντέλα προσφέρουν σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, Fronti Assist με αυτόματο φρενάρισμα, Lane Assist, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και LED προβολείς. Το VW Polo έχει και κεντρικό αερόσακο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα.
8 Χώροι επιβατών: Βασίζονται στο ίδιο πάτωμα με το Ibiza να έχει ελάχιστα μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.564 έναντι 2.552 χλστ.), χωροταξικά όμως δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές με τα δύο μοντέλα να φιλοξενούν με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες. Πέντε χιλιοστά παραπάνω για τα γόνατα των πίσω επιβατών του Ibiza δεν είναι διαφορά που μπορεί να αλλάξει τη χωροταξική ισορροπία.
9 Χώρος αποσκευών: Στα 355 λτ. είναι ο χώρος αποσκευών του SEAT Ibiza και στα 351 λτ. του VW Polo, το οποίο πάντως προσφέρεται με ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων και όχι κιτ επισκευής. Oυσιαστικά έχουμε ακόμα μια ισοπαλία.
10 Kατανάλωση: Η μέση κατανάλωση και των δύο μοντέλων είναι στα 6,5 λτ./100 χλμ., Και στις επιμέρους καταναλώσεις (πόλη και ταξίδι) δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφοροποιήσεις, με το Polo λόγω μακρύτερης κλιμάκωσης στο 5άρι του κιβώτιο να έχει λίγο καλύτερη κατανάλωση στον ανοιχτό δρόμο (4,6 λτ. έναντι 5,0 λτ./100 χλμ.). Και τα δυο μοντέλα δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.
11 Θόρυβος: Η 6η σχέση βοηθά το Ibiza να έχει χαμηλότερο θόρυβο στα 100, 120 και 140 χλμ./ώρα σε σχέση με το Polo των 95 ίππων που έχει κιβώτιο 5 σχέσεων. Για την ακρίβεια το ειδικό όργανο έδειξε 66, 68,1 και 71 db για το Polo με 5η, ενώ για το Ibiza με 6η έδειξε 65,0, 67,8 και 70,4 db. Η διαφορά όμως δεν είναι τέτοια που να δικαιολογεί πόντο.
SEAT Ibiza – VW Polo: 6-1

Ας δούμε αναλυτικά τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων:

Δελεαστικό Value for Money για το Ibiza (2-0) 
H βασική έκδοση του SEAT Ibiza με τα 110 άλογα είναι η μεσαία της γκάμας (Style) και κοστίζει 19.690 ευρώ, ούσα 2 χιλιάρικά φθηνότερη από τη βασική Life του Polo (21.700 ευρώ). Η διαφορά από την «καλή» έκδοση από Polo των 95 ίππων, που έχει ανάλογο εξοπλισμό με την βασική του Ibiza, με τα 110 άλογα φτάνει στα 5 χιλιάρικα. Μια τέτοια διαφορά τιμής που ξεπερνάει το 20% δίνει την ευκαιρία στο ισπανικό μικρό για δίποντο με το καλημέρα. 
 
Mε 4 χρόνια το Ibiza (3-0)
Αν και μιλάμε για μοντέλα με κοινά μηχανικά μέρη, η after sales πολιτική των αντιπροσωπειών είναι εντελώς διαφορετική. Για την ακρίβεια, το Ibiza προσφέρεται με 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 80.000 χλμ., όποιο έρθει πρώτο), ενώ για το Polo η εγγύηση είναι μόνο για 2 χρόνια (χωρίς όριο χιλιομέτρων πάντως). 
 
Φρενάρει 5 μέτρα καλύτερα το Ibiza (4-0) 
Η έκδοση των 95 ίππων του Polo «φοράει» πίσω ταμπούρα, ενώ το Ibiza στην έκδοση των 110 ίππων έχει δισκόφρενα. Στις μετρήσεις μας, το Polo «κοκαλώνει» από τα 100 χλμ./ώρα σε 42,1 μ. μια επίδοση που απέχει από τα στάνταρ ασφάλειας μας. Και άλλα μικρά έχουν ταμπούρα πίσω (π.χ το Renault Clio), αλλά φρενάρουν πολύ καλύτερα με επίδοση 36-37 μέτρα. Με 37,3 μ. το Ibiza κερδίζει επάξια ακόμα ένα δίποντο.
 
Πιο σβέλτο το Ibiza (5-0) 
Tα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν τον ίδιο 1,0 TSI κινητήρα, αλλά στο Ibiza η απόδοση είναι 110 άλογα (με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων), ενώ στο Polo παίρνεις 95 άλογα και χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων (το Polo με τα 110 άλογα συνδυάζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG). Εκμεταλλευόμενο τα 15 παραπάνω άλογα, το μικρότερο του βάρος και το 6τάχυτο κιβώτιο, το Ibiza είναι πολύ πιο σβέλτο. Για παράδειγμα το Ibiza κάνει το 0-100 σε 9,9 δλ, ενώ το Polo σε 11,0 δλ. Στις ρεπρίζ τώρα το Ibiza κάνει το 60-100 και το 80-120 με 4η και 5η σχέση αντίστοιχα σε 7,3 και 10,1 δλ., όταν το Polo χρειάζεται 9,5 και 14,8 δλ. Η τελική ταχύτητα του Ibiza είναι 195 χλμ./ώρα και του Polo 187 χλμ./ώρα. 
 
Καλύτερη απτή ποιότητα για το Polol (6-1) 
Ειδικά στην ανανέωση της τρέχουσας γενιάς του VW Polo, η απτή ποιότητα είναι εξαιρετική με μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, προσεγμένο φινίρισμα και πολύ καλή αίσθηση σε κάθε μοχλό ή κουμπί. Η σχεδίαση βέβαια είναι συντηρητική, αν και ο στάνταρ ψηφιακός πίνακας οργάνων δίνει το δικό του χρώμα. Αυτό ισχύει και για το Ibiza, που έχει και μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής, ωστόσο κάποια πλαστικά (ειδικά αυτά γύρω από τους αεραγωγούς) δεν είναι το ίδιο καλά, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι γεροδεμένα και στιβαρά. Toν πόντο όμως τον κερδίζει το Polo. 
 
Συμπέρασμα: 6-1 κερδίζει το Ibiza
Το SEAT Ibiza με τα 110 άλογα καταφέρνει να κερδίσει –με συντριπτική διαφορά- «αδερφό» VW Polo, βασισμένο στην πολύ καλή σχέση αξίας τιμής, τις καλύτερες επιδόσεις, τη μεγαλύτερη εγγύηση και την υψηλότερη ενεργητική. Το VW Polo των 95 ίππων έχει καλύτερη απτή ποιότητα, όχι όμως σε βαθμό που να δικαιολογεί την μεγάλη διαφορά τιμής ειδικά όταν στο παιχνίδι μπαίνει και η υστέρηση σε κρίσιμους τομείς όπως η ενεργητική ασφάλεια (φρένα) και οι επιδόσεις.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε